Gönderen Konu: İlk Toplantımızın Ardından... SAYFA-2 (ESKI FORUMDAN DOGUŞ SANCILARI)  (Okunma sayısı 3342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
NE YAZIKKI SADECE 2. SAYFA HAFIZADA KALMIS KONUYA ORTADAN DALDIM VE SONU YOK NE YAZIKKI  :-\
--------------------------------------------------------------------------------
Derya Ferendeci

Modular klüp olunca bir yere veya sabit bir grubu bağlı değilsiniz, istediğiniz zaman istediğiniz yerde toplanıp masaları birbirine bağlayabilirsiniz. Yani sizlere en fazla esnekliği sağlar, ve zincirde bir kopukluk olursa butun grup dağılmaz.

-Derya
--------------------------------------------------------------------------------
ktuzunalp
kamil

Ankara'ya yönelik olarak model otomobilciler gibi bir plan düşünüyorum. Belli zamanlarda (ayda bir, iki-üç ayda bir) toplanmak. Hatta başlangıçta kendimizi başka bir gruba yamayabiliriz, otomobilciler Rota Cafe'de ayda bir toplanıyorsa, biz de bir süre onlara takiliriz, herhalde bizi kovmazlar, cafe de geliri arttacağı için memnun olur. Böylece zaten işleyen bir sisteme gireceğimizden sürdürülebilirlik konusunu düşünmemiz gerekmeyecek. Bu kapsamda, Ankara'daki üniversitelerin duyuru panolarına da ilan verme fikrim var (gerekirse kendim asarım).

Önce Cafe Rota'ya gidip konuşmak fikrindeyim, bundan sonra biz de otomobilciler ile birlikte ayda bir toplanabiliriz.

Aman, henüz kanatlanmadan uçmaya çalışmayalım, bunu yapmaya çalışanlar tez düşerler. Adımlarımızı düşünerek ve en kolayından başlayarak atmalıyız.

Selamlar,
Kamil.
--------------------------------------------------------------------------------
tiyatrocu
Uğurtan AYDEMİR

Alıntı sahibi: Derya Ferendeci üzerinde Ekim 16, 2006, 05:36:42 pm

Modular klüp olunca bir yere veya sabit bir grubu bağlı değilsiniz, istediğiniz zaman istediğiniz yerde toplanıp masaları birbirine bağlayabilirsiniz. Yani sizlere en fazla esnekliği sağlar, ve zincirde bir kopukluk olursa butun grup dağılmaz.

-Derya

Modular klüp fikir başlığınızı şimdi okudum.
Bizim toplantıda aldığımız kararda yine proses elektroniğin bir odasını kullanmak hemde orada tamir falanda yapabilmek bence diaromada söküp takmak hiçde iyi birşey değil...

Ayrıca kopanlar olsa bile bir şekilde kurulan kulüp devam eder biraz zorda olsa (mesela ben kasımda kopuyorum aranızdan  )
Harun beyin slot car ile alakalı anlattığı şeyler gerçekten çok mantıklı işlevlerdi ve tren dede bence tek sorunumuz yer. Ondan sonrası çorap söküğü gibi gelir...
--------------------------------------------------------------------------------
Ho
Ferda Halil Genç

Sayın a.usta,
Sizinle tanışmak ve maketçilik üzerine fikir alışverişinde bulunmak bana büyük keyif vereceğine eminim.
Ben bu işe gönül vermiş herkesin büyük bir diorama yapımında mutlaka katkısı olmasına gerektiğine inanmakta ve Harun'un fikir olarak öne sürdüğü en azından altı aylık bir toplu ödemenin toplanması düşüncesine katılıyorum.Zira kira konusu haricinde yapımda kullanılacak malzemelerinde maliyetini de unutmamak gerekir.En kısa zaman da görüşmek ümidiyle.
Selamlar
Ferda
--------------------------------------------------------------------------------
tiyatrocu
Uğurtan AYDEMİR

Ferda bey mutlaka oda var ama hani toplu pikniğe gidilince insanlar hep birşeyler hazırlarlar ya ve kimse aç kalmaz o hesap mutlaka birşeyler olacaktır...
--------------------------------------------------------------------------------
ktuzunalp
kamil

Anladığım kadarıyla, burada "modüler klüp" olarak söz edilen, klübün parça parça olması değil, kurgunun parça parça olması. Dolayısıyla, mekan yok olsa dahi, herkes kendi parçasını alıp evine götürür, yeniden mekan bulununca yine kurulur şeklinde. Zaten sabah gönderilen linkte Çekoslovakya'dan bir örnek vardı. Adamlar basket sahasında sergi açmışlar. Ekonomisi çok parlak olmayan ülkeler için çözüm olabilir. Ancak, bu modülleri yapmak lazım, bu da taşın altına elini koymayı gerektirir. Belki üyelerden para toplanıp modüller söylediğiniz gibi standart şekilde ürettirilir.

Abdurrahman bey Türkiye'de bu işi zorluklarına katlanarak yapabilecek 50 kişi çıkar dedi, bunlardan da kaç tanesi ortak kurgu işine girmek ister, iyi düşünmek lazım.

Kamil
--------------------------------------------------------------------------------
Derya Ferendeci

Kamil Bey,

'Para toplama işi'ni şimdilik boşverin.

İlk önce modul masalarının standartlarını sabitleştirin herkez kendileri bu standartlara göre yaparlar.

Türkiye'deki insanlar kendileri gidip kontroplak veya kereste alabilecek durumdalar, bunun için vasat bir vatandaşın maddi durumu yeterli olacağına inanıyorum. Standartlara uygun bir masanın kereste malzeme masrafının 20ytl'yi geçeceğini hiç sanmıyorum.

Standartları öyle tasarlayınki bir masa Türkiye'deki en standart Tofaş veya Renault otomobilin arka koltuğuna sığabilsin.

Konuyu açtığım mesajı göremiyenler lütfen tıklasın
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=643.0

Derya
--------------------------------------------------------------------------------
ktuzunalp
kamil

Şu anda, benim inşa ettiğim platformları biliyorsunuz, onların tamamı tek bir kontraplaktan imal edildi (hatta arttı bile) ve fiyati 4 mm kalınlık için 28 YTL. Alt platformda kullandığım kavak kontraplak ise 8 mm kalınlığında ve bütün olarak 50 YTL. Marangozlardan gidip küçük parçalar isteyince daha da ucuz olmalı, ancak alttaki metal islelet seri yaptırılsa iyi olurdu, tek fiyatı tuzluya patlayabilir. Aslında bunu da trenciler ahşaptan kendileri yapsalar, niye olmasın?

Şimdi aklıma geldi, bir kısım Marklin ray olsun diyecek, diğerleri dc, bunu nasıl aşarız?

Ama önce bir toplaşmaya başlayalım ve potansiyele bakalım derim.

Bizim okulda el ayak, kem gözler evine gitti, ben de şimdi deney yapmaya gideyim bakayım.

Kamil  
--------------------------------------------------------------------------------
tiyatrocu
Uğurtan AYDEMİR

Sorunumuz kontraplak olsa keşke onlardan bolca elimizde mevcut siz merak etmeyin...
--------------------------------------------------------------------------------
 Kamyoncu-itulu1
okan

oncelıkle abdurrahman beye tesekkur edıyorum kendı adıma

sonrasında bu moduler olayının bıze ne faydası olur ??

bız bu modular parcaları nerde yapacagız evımızde mı ? ki alıp renault un bagajına koyalım. yada herkesın yaptıgı kendıne mı ? aa bak bu parca benım bu parca senın burdan bence beraberlık degıl rekabet ve ayrım dogar . Burdan anladıgım kadarıyla abı bır durum olursa dagılırsak alırız parcamızı evımıze gıderız gıbı bır sey oluyor ....

sonrasında evet parcalı bır dıaroma kurmak mantıklı cunku tasınma esnasında bolmek gerekecek o konuda modulere katılıyorum.

ve modulere su noktadada katılmıyorum bız bu kulup ortamını bırbırımıze ustunluk saglamak ıcınmı yoksa bırbırımızden bırsyler ogrenmek ıcınmı kuruyoruz mesela ben bunun tahtasıdan , elektroıniginden anlamam yada baska bırı uzerıne konabılecek arabadan kamyondan anlamayacak bırbırımıze bu konularda yardım etmeyecekmıyız dıaromanın herbır metrekaresınde ortak terımız olmayacak mı ??

Ve sponsorluk konusuna gelınce derya bey tabıkı bıze mıgros sponsor olmayacak ama naklıye sırketlerı yada tren ıle naklıye yapan sırketler tcdd yı hıc samıyorum yadaa dıaroma ustundekı bır bına ıcın yada bır özel parca ıcın sponsor olabılırler . Bu örnegi toplantıda bır abımız vermıstı bır ciddi bir iş bankası maketını koyarak dıaromaya ıs banksından sponsorluk alabılırız demıstı baya mantıklı bence...

ama ben yine tekrarlıyorum su ankı aşamada kendı aramızda aidat toplamak cok daha mantıklı
--------------------------------------------------------------------------------
Derya Ferendeci

bız bu modular parcaları nerde yapacagız evımızde mı ? ki alıp renault un bagajına koyalım. yada herkesın yaptıgı kendıne mı ? aa bak bu parca benım bu parca senın burdan bence beraberlık degıl rekabet ve ayrım dogar . Burdan anladıgım kadarıyla abı bır durum olursa dagılırsak alırız parcamızı evımıze gıderız gıbı bır sey oluyor ....

Sayın Okan Bey,

Türk milleti beraber çalışmaktan bu kadar mı aciz. Hemen 'rekabet doğar', 'ayrım doğar' diyorsunuz. Özür dilerim, ben senelerdir Amerika'lıların takım halinde çalışma huylarına alıştım.

Evet herkez evlerinde istediği zaman çalışır, ve ayda bir veya iki ayda bir veya altı ayda bir, anlaşılan bir yerde bir araya gelip moduller bir araya getirilip bütün kurgu çalıştırılır. Arada bir, 2-3 arkadaş kendi aralında evlerinde buluşup sadece kendi masalarını birleştirip çalıştırabilirler.

Unutmayın bu bir hobi; kafa dinlemek için yapılıyor, bu dünyada ben daha hiç bir 'profösyonel model trenci' ile tanışmadım. Sanal ortamda bu kadar rahat kullanılan bir forum var, insanlar modul yaparken sorunlarını bu forumda birbirleri ile paylaşırlar, ve illa bir dahaki yüz yüze toplantıyı bekleme gerekmez. Amerika'da ve Avrupa'daki modular gruplar senelerdir bu işi böyle yapıyorlar.

Saygılar,
Derya
--------------------------------------------------------------------------------
harun
Harun Yamanlar
Arkadaşlar,

Ben toplantıda sponsorlara özellikle karşı çıkmıştım. Nedenini tekrar biraz daha açarak anlatayım. Sponsor, Derya bey de sormuştu, kelime anlamı olarak özetle birinin, bir işin, bir aktivitenin masraflarının kullanıcısın/kullanıcılarının dışında biri tarafından üstlenilmesi demek.

Her ne kadar sözlük anlamında bu masrafları ödemenin bir karşılığı olacağı söylenmese de, sponsorlar bu işi kendilerine özellikle prestij anlamında bir geri dönüş olarak düşünürler. Yani Akbank İstanbul Caz Festivaline sponsor olduğu zaman reklamların altında adı geçiyor ona prestij ve marka güçlendirmesi sağlıyor. Bu da tabii ki sonuç olarak reklam ve uzun dönemde gene maddi getiri demek. Zaten bundan dolayıdır ki "sponsorluk" müessesesi "reklam ve halkla ilişkiler"in içinde bir alt konu olarak öğretilir.

Tabii ki bir de içten gelen sponsorluk var. Bir örnek: (kendi ailemden vereceğim, bildiğim için, yoksa bu tip sponsorlukların da Türkiye'de çok olduğunu biliyorum). Babam ve amcam Aydın, Ortaklarda ailemize ait olan bir arsayı okul yapımı için bağışlamışlardı. Ve özellikle de, ısrarlara rağmen okulun adının "Yamanlar Okulu" olmamasını istemişlerdi ve bu ismi koydurtmadılar da. Bu tip bir sponsorluk içten gelen samimi bir sponsorluktur ve yukarıda bahsettiğim sınıfa girmez. Bu arada İzmir'deki Yamanlar Koleji ile soyadı benzerliği dışında hiç bir ilgimiz olmadığını da belirtmek isterim.

Sonuç olarak ister Koç, isterseniz Sabancı olsun eğer yaptıkları sponsorluk için bir karşılık alamayacaklarsa, bu işe, orada çalışan "halkla ilişkiler ve reklam" müdürünün, çalışanının trenciliği ne kadar severse sevsin bu masraflara OK deme lüksü yoktur. Bu tip firmalar sonuçta ticari firmalardır.

Ayrıca ben şahsen kendimizin yapabileceğini düşündüğüm birşey için sadece para verdi diye borçlu hisstemek istemiyorum. Ama başka düşüncelere saygı duyarım.

Sırası gelmişken, akıllara takılabilecek bir konuya ve sorulara tekrar açıklama getirmek istiyorum.

Proses Elektronik bu işe sponsor olamaz mı?
Adam bir site kurdu bir sürü de üyesi oldu, bunlara satış da yapabilir. Zaten ürünlerini de burada tanıtıyor.
Bir de yanında kulüp olursa satışlarını da katlar.

Haklısınız, böyle olabilir.
Ancak geçmiş tecrübelerimden böyle olmadığını malesef gördüm.
Proses Elektronik ya da Harun Yamanlar Türkiye'de açıkçası "müslüman mahallesinde salyangoz satıyor".
Bunun sebebi de benim para hırsı olmayan, kötü bir iş adamı olmam ve sadece hobi ile ilgili ürünleri ve onların da benim sevdiklerimden olması kaydıyla satabilmem. Bundan dolayıdır ki bir süreliğine yapmış olduğumuz alarm sistemleri işini de bırakmış durumdayız.

Ancak bu durumdan dolayı da Türkiye, bize maddi olarak yaşamamız dışında bir artı getirmese de, birçok hobiyi bizim sayemizde tanıdı. Bun bunun zevki parayla satın alınamayacak bir şey.

Eğer Türkiye'de sadece hobi satarak, hem de sadece 2-3 çeşit hobi ile, yaşamaya çalışırsanız geçinemiyorsunuz. Başka bir mesajımda anlatmıştım Türkiye'nin toplam oyuncak/hobi ithalatı Avrupa'daki 2-3 büyük oyuncak mağazasının toplamını geçmiyor.

Eğer biz slot car aktivitelerinden (satışlarından değil) ve yurt dışı satışlarımızdan kazandığımız parayı bu işin içine katmazsak, uygun (milli gelirimizi düşünerek ucuz diyemiyorum) fiyatlarla mal satamayız. Yani işimizin bir kısmı diğer kısmına sponsor oluyor:)

İşte bu şartlarda Proses Elektronik inatla uygun fiyatlarla satış yapıp bu hobilerin Türkiye'de de gelişmesini misyon edinmiş durumda.

Eğer bu misyon başarılı olur, pazar da genişlerse biz de sonucunda bundan para kazanabilir hale gelebiliriz. Manevi tatminin yanında maddi olarak da tatmin olmaya başlarız.

Bunları niye söylüyorum ve konumuzla ne ilgisi var?

Düşünülebileceği gibi Proses, kiraydı, elektrikti, raylar, lokomotifle gibi herşeye sponsor olabilir.
Zaten toplantıda da belirtmiştim bu oluşum için elimizde olan malzemeyi ve ithal ettiğimiz ürünleri, ve her ne gerekiyorsa "0" karla buraya koyacağız.
Ama 10-20 YTL olsun katkıda bulunmayanlar bu grubu yaşatamazlar. Ne kadar küçük olursa olsun bir maddi katkı yapanlar "burayı ben yaptım, benim katkımla oldu" diyebilir ve sahip çıkabilirler. Aksini Ferda (Ho) bilir, beraberce yaşadık ve Ferda ve benim dışımda hiç kimse o oluşuma sahip çıkmadı.

Bizim kurduğumuz ve başkalarının yaşattığı kulüpler hala yaşıyor ama bizim TV lerde 30 saat yayınlanan, bütün dergi ve gazetelerde haber olan kulübümüz yaşamıyor.  

Aynı şeyi burada yaşamak istemiyorum. Buraya tamamen kendi imkanlarımızla dev bir diaroma kurup gene bütün TV lerde ve gazetelerde yayınını sağlayabiliriz. Belki de "slot car" dan daha az salyangoz olduğu için bize satış anlamında da çok daha fazla getirisi olur. Kapımız da geçen sefer olduğu gibi gene herkese bila bedel açık olur. Ama birlikte birşey yapmış olmayız.

Üstelik böyle bir yapıda haliye sadece bizim ürünlerimiz olur.

Ama hem bu forumu kurduğumuzda, hem de şahsi görüşmelerimizde ısrarla belirttiğim gibi, ben sadece kendi distribütörü olduğumuz ürünlerin, (ki diğer bir çok markayı da hem distribütörü olduğum yurtdışı firmalar hem de Türkiye'deki diğer firmalara karşı ahlaki bulmadığımdan getirmeyi düşünmüyoruz) bu yapıda yer almasından yana değilim. Yani buranın marka kulübü değil model trenciler kulübü olmasından yanayım. Bu şekilde Hornby, Lİma, Rivarossi v.b. markalar değil bütün model tren camiası ve bütün diğer markalar bundan faydalanır. Diğer markaların distribütör veya satıcılarının böyle yapmayacağından da açıkçası eminim.

Sonuç olarak şu an için şöyle bir önerim var.

Nelere ihtiyacımız olduğunu, kurulum maliyetlerinin neler olabileceğini gelin burada yazalım ve bu para konusunu netleştirelim.

Ondan sonra da bu masrafların ne kadarını kimin karşılayabileğini konuşuruz. Bu paranın idaresini de müsait bir arkadaş yapar. Katkıda bulunmakta zorlanabilecekler olabilir ama biz zaten senelerce bu tip işleri zaten bila bedel yaptık, herhalde bundan sonra da çok istekli olup da zorlananları ne biz ne de diğer üyeler yarı yolda bırakır. Onlardan da başka katkılar bekleriz.

Bizde kullanılabilecek bir sürü ahşap, vs. malzeme var. Bunların dışında da 1 adet digital sistemi hediye eder, rayların ve diaroma malzemelerinin tamamını da maliyetinin de biraz altında olmak üzere bu kulübe koyarız.

Hornby grubu her sene olduğu 5-6 Kasım da Lisbon da bir distribütörler toplantısı yapıyor. Bu toplantıda bu kulüpten bahsederek onların da destek olup olamayacaklarını sorarım.

Şimdilik bu kadar.

Selamlar,

Harun
--------------------------------------------------------------------------------
uluozgur
Özgür ULUPINAR

Herkese merhaba,

Mesajları izledikten sonra şahsi fikirlerimi paylaşmak istedim. Umarım katkım olur.

Öncelikle Harun Bey'in sponsorluk konusundaki fikirlerine tamamen katılıyorum. Hiçbir ticari firma kazanç sağlamayacağı bir fikre para aktarmaz, aktardığı parayı da çıkarmak için sonuna kadar işin içine karışır. Üyesi olduğum fotoğraf derneğine bir fotoğraf üreticisi, dergi için sponsor olmak istedi. Sonra ortaya çıktı ki derginin en az 128 sayfa olmasını ve en az 16 sayfasının kendi ürünlerinin tanıtımına ayrılmasını istiyormuş. Ayrıca dergiye diğer reklamların da kendi onayı ile verilmesini istedi. Sanki biz fotoğraf derneği değil de profesyonel yayın kuruluşuyuz. Üstelik verecekleri para da sadece matbaa masraflarını çıkartacak kadar komik bir rakamdı. Kısacası bedava iş gücü arıyorlardı.

Şayet bir oluşum kurulacaksa bu oluşuma herkes öncelikle düşük de olsa sabit bir aidat bedeli ile katılmalıdır. Bence bu verilecek rakam olabildiğince düşük olmalı ve herkesin katılımına imkan sağlamalıdır. Bu temel rakam belki bir kira ücretini çıkarmayabilir ama aidiyet duygusunu yaratır. Bu aidatı ödeyen tüm üyeler rutin toplantılara katılabilme hakkı kazanır.

Buna ilave çalışmalara katılmak isteyenlerden ilave ödentiler istenebilir. Örneğin diaroma çalışmaları, eğitim çalışmaları, atölye kullanımı vb.

Bu ödentinin iki mantığı vardır. Birincisi ortada ödenmesi gereken bir takım masraflar vardır, bu masraflara katılım lazımdır. Sonunda çalışmaya katılmak isteyen bu masraflara katılmak zorundadır. İkincisi ise herkes birbirinden birşeyler öğrenecektir. Bunun da bir bedeli vardır ve bu bedeli öğretmenler değil de oluşum kazanır.(Bunu söylediğime kızanlar olacaktır ama unutmayalım ki uğraştığımız hobi Türkiye'de fotoğraf gibi, burjuva uğraşıdır, para ister. Sadece gönül vererek bu işe katılmayı isteyen arkadaşları da zaten özümseriz.)

Bazı şeyler oluşmaya başladıktan sonra zaten destek olmak isteyenler varsa ortaya çıkacaktır. Ayrıca eminim ki belki aramızda, belki aramıza henüz katılmamış ünlü işletmelerin üst düzey yönetici arkadaşları vardır. Bir sponsorluk değil de bir gönülsel destek sağlanabilir bu kurumlardan ve karşılığında bir jest yapılır. Kesinlikle bu durumlarla da karşılaşacağız.

Yapılan toplantı güzel bir oluşumun başlangıcı. Bazı şeyler zamanla ufak ufak oluşur. Ayrıca biz Türk'sek mutlaka birbirimizle de kapışırız. Kıskanırız. Saklarız. Önemli olan ruhu yaşatacak bir ortam kurup beraber olabilmek.

Hobilerimizle bir arada olmak umuduyla.

Hayatınız da hayalinizdeki kurgular kadar güzel olsun.
--------------------------------------------------------------------------------
Kamyoncu-itulu1
okan

Alıntı sahibi: Derya Ferendeci üzerinde Ekim 16, 2006, 07:56:57 pm

bız bu modular parcaları nerde yapacagız evımızde mı ? ki alıp renault un bagajına koyalım. yada herkesın yaptıgı kendıne mı ? aa bak bu parca benım bu parca senın burdan bence beraberlık degıl rekabet ve ayrım dogar . Burdan anladıgım kadarıyla abı bır durum olursa dagılırsak alırız parcamızı evımıze gıderız gıbı bır sey oluyor ....

Sayın Okan Bey,

Türk milleti beraber çalışmaktan bu kadar mı aciz. Hemen 'rekabet doğar', 'ayrım doğar' diyorsunuz. Özür dilerim, ben senelerdir Amerika'lıların takım halinde çalışma huylarına alıştım.

Evet herkez evlerinde istediği zaman çalışır, ve ayda bir veya iki ayda bir veya altı ayda bir, anlaşılan bir yerde bir araya gelip moduller bir araya getirilip bütün kurgu çalıştırılır. Arada bir, 2-3 arkadaş kendi aralında evlerinde buluşup sadece kendi masalarını birleştirip çalıştırabilirler.

Unutmayın bu bir hobi; kafa dinlemek için yapılıyor, bu dünyada ben daha hiç bir 'profösyonel model trenci' ile tanışmadım. Sanal ortamda bu kadar rahat kullanılan bir forum var, insanlar modul yaparken sorunlarını bu forumda birbirleri ile paylaşırlar, ve illa bir dahaki yüz yüze toplantıyı bekleme gerekmez. Amerika'da ve Avrupa'daki modular gruplar senelerdir bu işi böyle yapıyorlar.

Saygılar,
Derya

iyide bizim amacımız kendı masamızı yapıp 2-3 ayda bır bu masaları bırlestırmek mı ? yoksa hepımızın emegı olan herkesın uzman oldugu konuda katkıda bulundugu mukemmele en yakın dıaromayı yaparak birbirimizden her aşamada birşeyler ogrenip kendımızı gelıstırmek mı ?
--------------------------------------------------------------------------------
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Derya Ferendeci

Alıntı sahibi: Kamyoncu-itulu1 üzerinde Ekim 16, 2006, 10:20:18 pm

iyide bizim amacımız kendı masamızı yapıp 2-3 ayda bır bu masaları bırlestırmek mı ? yoksa hepımızın emegı olan herkesın uzman oldugu konuda katkıda bulundugu mukemmele en yakın dıaromayı yaparak birbirimizden her aşamada birşeyler ogrenip kendımızı gelıstırmek mı ?


...ikisi de. Benim kendi tecrübem; maket trenlerle her zaman uğraşılmıyor. Bazı akşamlar hiç planlamadan 3-4 saat uğraşıyorum. Bağzı akşamlar da eve giderken büyük planlar yapıyorum ama başka işler çıkıyor ve hiç bir maket tren faaliyeti olmuyor. Onun için modullar olunca herkez kendi evlerinde kendi temposuyla kendi parçalarıyla uğraşırlar, ama daha büyük bir hedef için çalışırlar. Modular sistem zaten biraz grup mentalitesi gerektiriyor, çünkü kurp'ların olduğu moduller genelde grubun beraber inşa etmesi gereken yerler.

Benim anlatmak istediğim şey şudur; Daha sadece bir vatandaş'ın mağazasında bir kere buluşuldu. Hemen büyük planlar yapıp, 'para toplamak' veya 'sponsor bulmak' veya 'dernek/klüp kurmak' gibi büyük girişimlere kollarınızı sıvayacağınıza, 'bir daha ne zaman buluşuyoruz', ve 'buluşunca neleri konuşalım' konularını düşünmek lazım.

Mesela Harun Bey gelin şu odamı, veya bu odamı kullanın dedi, peki o odada ne yapabilirsiniz? Daha doğrusu grup olarak ne yapmak istiyorsunuz? HO'mu, N'mi, LGB'mi? Galiba çoğunun HO'su var. Ondan sonra Kamil Bey'in dediği gibi kumanda ne olacak? DC'mi, DCC'mi, Marklin AC'mi, yoksa karışık mı? Zaman/tarih önemli mi, yani buharlı mı olsun, dizel mi olsun, katener hatti döşeyelim mi? 'Teklif edilen odaya mı kurgu yapmak' istiyorsunuz, yoksa 'düşünülen kurgu'ya uygun nasıl bir oda gerekir' konuları konuşulabilir (Yani hangisi önce gelmiş, tavuk mu, yumurta mı?)

Ve bu konular tartışılınca arkadaşlardan hangileri ciddi, hangileri de sadece gaza gelip toplantıya gelmiş, o da belli olur. Sanal ortamda sohbet etmek çok kolay, ama yüz yüze gelince olayın dinamiği değişiyor.

Bunlar benden bazı fikirler; 'Beraber olunca yükseliriz, dağılırsak çökeriz.' - Abraham Lincoln

Selamlar, sevgiler,
Derya
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem