Model Trenciler Kulübü
Model Trenciler Forumu => Üyelerimizin yapmış olduğu öğretici çalışmalar. => Konuyu başlatan: Barbaros - Mayıs 09, 2008, 10:01:50
-
aşağıdaki loko nedir.neden bozmadır.?makina kötü resimler kötü!!!!
-
Çok şaşırtıcı....
Gördüğüm kadarıyla 45000 liklerin aynısı olmuş.Derya abi gibi Br58 den çevirilerekmi yapılmış?Resimler biraz flu gibi.Biraz açabilirsen sevinirim.
Selamlar
Jimmy Cem
-
SELAM...
Resimler Beni yanıltmıyorsa. Bu loko 2-8-0 dizilime sahip BR 56 . TCDD deki envanter karşılığı nedir onu bilemiyorum..
Ufuk
-
SELAM...
Resimler Beni yanıltmıyorsa. Bu loko 2-8-0 dizilime sahip BR 56 . TCDD deki envanter karşılığı nedir onu bilemiyorum..
Ufuk
Hayır Ufuk...
Bu maketin kendisi Br56 değil.Zaten daha önceleride altını çizdiğim gibi Br56 lar benziyordu 1:1 aynıları yoktu.Maketin aslı Br56 olsa bile tadilat geçirdiği kesin.Bu loko tadilat ile o benzettiğin 45000 liklerin aynısı haline getirilmiş (Dumanlığın altına silindir girişlerine dikkat et).Ancak hangi lokodan çevirilerek yapılmış onu anlayamadım.Derya abi daha önce Roco Br58 in kazanı ve şasisini kesip kısaltarak 1:1 aynısını yapmış 45000 liklerin.Doğal olarak akla gelen en yakın ilk ihtimal o.Ama başka bir ihtimal olabilirmi orasını Barbaros abi bilir.
Selamlar
-
Selam Cem...
Fakat Ana hatlarıyla BR 56 gibi geldi bana. Ayrıca 56 nın benim bildiğim kadaraıyla 1893 - 1919 yılları arasındaki üretimlerinde 10 değişik versiyonu olması lazım...
Sevgiler
Ufuk
-
.Ayrıca 56 nın benim bildiğim kadaraıyla 1893 - 1919 yılları arasındaki üretimlerinde 10 değişik versiyonu olması lazım...
Sevgiler
Ufuk
Merhaba Ufuk
Evet.... Güzel yakalamışsın.Sadece Br56 da değil diğerlerininde aynı seri içerisinde çok farklı versiyonları var.Zaten bizim burdaki arkadaşların 45000 lik TCDD de lokolarını benzettikleri tam olarak söyleyecek olursak Br56.20 serisidir.Yani 56 2xxx diye devam edenler.TR deki 45000 lik lokolar tamamen özel üretim.Aynı dönemde üretildiklerinden gerek teknik özellikleri,gerek kullanım amaçları,gerekse dizayn olarak baya büyük benzerlikler taşıyor.Ancak Br56 demekte doğru olmaz bence.Haaa mesela söz konusu loko bir Br52 olsa durum farklı olurdu.Çünkü TR de ki 56500 lüklerin ilk 10 lokosu kanatlı olarak Henschell tarafından üretilip sıfır km. olarak teslim edilmiş ancak diğer 43 loko (56511-56553) 2.el olarak gelmiş ve hepsininde orginal 52 xxxx şeklinde no.sı vardır.Örnek verecek olursak yakın tarihlerde konusu olan 56548 lokonun asıl orginal no.sı (yani DB sistemine göre) 52 7429 dur.Yani orginal has Br52 dir.Br57,Br78 in TR ye cumhuriyetten önce kurulmuş yabancı şirketler için,Br85 in ise TCDD için hemen hemen aynı sayılacak tipleride TR de mevcut.Sadece bir kaç parçalarında farklar oluşabiliyor (Dom sayısında farklılık,dinamo-yağ apreli v.b. parçaların yerlerinin değişik olması gibi).Oysa Br56 ların inşaa tarzında farklılığı bile mevcut.Nitekim önceki mesajıma da dikkat edersen TR deki 45000 liklerin dumanlıkları,silindir girişleri farklı.Maketleme için kesip,biçme gibi teferruatlı işlere giremeyenler bu tür işlemlerden çekinenler sıradan bir Br56.20 nin üzerine Türk plaketleri yapıştırıp ben yaptım oldu diyebiliyor normal.Ancak Derya abi gibi 1:1 aynısını yapanda var.Zaten Barbaros abinin mesajına dikkat edersen çevrim işlemi söz konusu ve nitekim resimlerden de görüleceği üzere 1:1 aynen 45000 lik olmuş.İlk akla Br58 den çevirmiş olabileceği ihtimali geliyor ama tabii ki yakından görmedik dolayısıyla emin değilim.
Selamlar
Jimmy Cem
-
Bende şimdi uyanıyorum...
Sanırım tahminim doğru.Aynı Derya abinin yöntemi uygulanmış.Çünkü en üstteki resime bakarsanız fazla bir dingil var artık kalmış.Herhalde Br58 in 1 dingili iptal edilip şasi ve kazan kısaltılmış ;)
Selamlar
-
bu loko roco br 58 den imal kazanı tam ortadan 1/2cm kestim.en arka tekerleği iptal ettim. yanlız bunun tenderi piko br 56 tam bi melez sizin anlayacağınız ama o kadar güzel gidiyorki şaşarsınız.
-
bu loko roco br 58 den imal kazanı tam ortadan 1/2cm kestim.en arka tekerleği iptal ettim. yanlız bunun tenderi piko br 56 tam bi melez sizin anlayacağınız ama o kadar güzel gidiyorki şaşarsınız.
E doğru tahmin etmişim.Ne kazandım onu söyle bari.Bedavaya mı cevapladım? ;D
-
Barboros Bey, yapmış olduğunuz çalışma ile ilgli ayrıntılı bilgi paylaşımında bulanabilirseniz, hepimiz için yararlı olabilir. Modeltrenci arkadaşlarımıza örnek olacak bir çalışmanız olmuş. Tebrikler.
Yaptığınız çalışma için elinize sağlık der, iyi çalışmalar dilerim.
Saygılar
Teoman Kardaşlar
-
Barbaros Bey,
Tebrik ediyorum, cesaretli bir adamsınız. Bunlar br56 değil, bunlar G8-2, aslen br58 yani G12'nin kısaltılmışları. Kazanları br56'dan daha uzun ama br58'den daha kısa. Kesme hatlarını ekte görebilirsiniz. Ellerinize sağlık!
Bunlar da benimkiler,
C:\FESWebSite\Trains\LocoRoster\cl45000_tr.htm
Derya
-
Bunlar da asılları
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/45001
-
Benimkilerin izleğini yanlış göndermişim
http://www.ferendeci.com/trains/LocoRoster/CL45000.htm
-
Bunlar br56 değil, bunlar G8-2, aslen br58 yani G12'nin kısaltılmışları. Kazanları br56'dan daha uzun ama br58'den daha kısa. Kesme hatlarını ekte görebilirsiniz. Ellerinize sağlık!
Hay eline ağzına sağlık Derya abi.Seninde söylediğin iyi oldu.56 diye diye bir hal oldular.İnan bu loko yüzünden hem 56 rakamından hemde Br harflerinden huy kapar oldum.Elimde olsa alfabeden çıkartacam ;D
Selamlar
Jimmy Cem
-
Teoman hocam teşekkür ederim.fotoğraf makinam kötü bir birde üç resim çekince pili bitiyor ayrıca görüntüleseydim bana kızardınız çünkü biraz savruk çalışıyorum.Derya bey lokoyu keserken zaten sizin resimleri ekrana koyup kestim .tenderi bozuk br 58 im vardı hadi başla dedim vede gayet güzel oldu inanırmısımız pikonun br 56 tenderini monte ettim kendimi bir anda 75 senelerinde ereğlide zannettim çok güzel gidiyor .sizede bize cesaret verdiğiniz için teşekkür ederim.
-
Barbaros ellerine sağlık,gerçekten çok başarılı bir çalışma yapmışsın.Ama şu resimleme işinide bir halletsende bu güzel çalışmaları bizler daha iyi görebilsek.
Selamlar
Ferda...