8
« Son İleti Gönderen: iceman Temmuz 09, 2023, 21:33:35 »
Merhaba Eisenbahner.....
Yıllar önce bu forumda yazmayı bıraktım. Hatta üyeliğimin iptalini istedim ancak iptal etmediler. Eski dostum Kemal Omay beni telefonla arayarak bilgi rica ettiğinizi söyledi. Ben de durum daha zorlayıcı bir hal almadan bizzat kendim izah edeyim dedim....
Sorunuzun cevabına gelince.....
İzmir (Alsancak) den Selçuk a kadar olan hat 157 sene önce İngilizlerin inşaa ettiği güzergahtan aynı şekilde devam ediyor. Son 10-15 yıl içerisinde banliyö projesi içerisinde yapılan çift hat , sinyalizasyon sistemine uygun olarak istasyon yollarının uzatılması dışında fazla bir değişiklik yok. Bahsettiğiniz eski hat Selçuk- Çamlık arasında. Selçuk-Çamlık istasyonları arasındaki güzergah değişikliği konusunda farklı tarihler belirtilse de bu değişikliğin 1930 lu yıllar sonu 40 lı yıllar başında olduğu kesin. Alsancak-Aydın-Eğirdir hattını işleten İngiliz ORC (Ottoman Railway Company) 1935 yılında TCDD tarafından satın alınarak fesh ediliyor. Dolayısıyla 1935 ten itibaren bu hat TCDD ağına dahil edilmiş oluyor. Ancak İngiliz gabarisi küçük olduğu için Selçuk-Çamlık arasındaki tüneller sıkıntı oluşturuyor ve bunun üzerine güzergah değişikliğine gidiliyor. Güzergah değişikliği sonucunda günümüzde halen kullanımda olan yeni hat eskisine göre 2372 metre uzuyor. Ayrıca Çamlık istasyonu eskisine göre 550-600 metre civarı güneye kayıyor. O tarihten sonra Çamlık eski istasyon alanı tamamen lokomotif deposu olarak kullanılmış. (Biliyorsunuz orası günümüzde açık hava buharlı lokomotifler müzesi). Günümüzde trenle Selçuk tan Çamlık a giderken eski hat tın izlerini çoğu yerde görmek mümkün. Eski güzergah üzerinde köprü mevcutmuş ve bugün o köprünün ayakları halen sağlam olarak duruyor. Ancak çoğu yerde toprak kayması ve benzer sebeplerden ötürü yürüyerek ve bisiklet ile o yol kat edilebilir mi? Tahminim çok zor... Ama denenebilir.... Umarım yardımcı olabilmişimdir......
Saygılar....
Jimmy Cem