Gönderen Konu: Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar  (Okunma sayısı 6394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar
« : Mart 24, 2016, 09:59:26 »



Saygıdeğer  modeltrenciler,
‘’Bu konu başlığında, modelcilikte uygulanan değişik bir çalışma türü olan What İf
çalışmalarına yönelik birtakım çalışmalar görüşülüp, incelenebilir  ve değişik yorumlar
yapılarak, uygulanabilen çalışmalar paylaşım ile sunulur.’’ Düşüncesi ile Sevgili Kemal Omay
Bey’in  örnek olarak verdiği ‘’What İf’’ çalışmasına benzer  çalışmalar istenildiği takdirde
dileyen modeltrenciler  tarafından yapılabilinir.
‘’What İf’’ Türkçe tam karşılığı olmayan İngilizce bir terimdir. ‘’Varsayalım’’ olarak Türkçe’ de
kullanılabilinir. Ancak, İngiliz Dili konusunda daha yetkin olan kişiler bu terim hakkında 
açıklama yapabilirler.
Ben, bu tür çalışmaları bizim bağlı olduğumuz modeltrencilkte ;’’Tren Modelciliğinde İlginç
Tasarımlar’’ olarak yorumlamayı uygun buluyorum.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar
« Yanıtla #1 : Mart 24, 2016, 10:25:10 »





Kemal Bey'in internet ortamında bulduğu ilginç özel tasarım çalışmaları






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar
« Yanıtla #2 : Mart 24, 2016, 10:28:46 »





Bu konu ile ilgili benzer bir  çalışma yapılmak istenir ise aşağıdaki fotolardaki açıklamalar ile sonuca gidilebilinir.
Yapılmış olan çalışmada 1/87 ölçekli V100 model alt şasisi kullanıldığından elimizde bulunan V 100 modellerden
birinin üst bölümü alınır.

Fotoğraftaki Roco model V 100’dür. Yine kısa yolcu vagonlarından biri tespit edilir. Bu vagonun üst tarfı alınıp,
V 100’ün şasisi üzerine oturtulur. Fotoğraftaki Piko yolcu vagonudur.

Üçüncü model buharlı lokomotif ise Br 80 model olup bu düzeneğin tamamlanması için kesililip, vagonun önüne
montajlanır. Bu lokomotifte Fleischmann Br 80 model olabilir.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar
« Yanıtla #3 : Mart 24, 2016, 11:00:10 »



Yukarıdaki fotoğraflardan anlaşılacağı üzere yolcu vagonu altına V 100 dizel
şasi konmuş ancak öndeki buharlı modelin de yürüyen aksamı değiştirilip,
bojili aks takılmış.

Bence dizel yürüyen şasi ve önündeki buharlının işlevsiz oluşu anlamsı bir görüntü vermiş.

Oysa yeniden bir düzenlemeye gidilse ve yine Sevgili Kemal Bey'in önerisini dikkate
alsak bu tür bir çalışma nasıl yapılabilinir.

Aşağıdaki görüntülerden izleyeceğimiz durum şöyle olabilir.

Yolcu vagonu altına oynar aks sistemi olan bojili bir sistemi takıp, önde bulunan buharlı
lokomotifi işler konumda kullanmak loko ve vagon komple olacak şekilde tasarlamak
daha uygun olacaktır.

Yolcu vagonu boyutlarında kömür yük vagonu şasi kullanmak ve kendinden tenderli bir
buharlı lokomotifi vagona montajlamak doğru olacaktır.

Aşağıdaki fotoğraflardan görüleceği üzere ben buharlı lokomotifi kazan yapısında yürüyen
aksamı olan bir Fleischmann lokomotifi düşündüm.

Bu tür bir lokomotif olduğu gibi kendinden tenderli olan lokomotifte olabilir.











Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Tren Modelciliğinde İlginç Tasarımlar
« Yanıtla #4 : Mart 25, 2016, 18:00:31 »
Değerli hocam , yeni konu açman çok iyi oldu , elimde biraz daha tuhaf şeylerin resmi var , onları da koyarım , bu arada sağda solda böyle şeyler gören olursa lütfen kopyalasın ve foruma yüklesin , hepimiz görelim.

Lokovagon için malzemelerimi bulursam onları da resimleyeceğim.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.