Markalar, üreticiler > Roco

TCDD 45171-45220 Serisi S-160 Roco Model İncelemesi ve Modifiyesi

(1/20) > >>

Teoman Kardaşlar:




Saygıdeğer modeltrenciler,

Sevgili Can Becan Bey’in bu lokomotif modelini Almanya seyahatinde temin edip, bana ulaştırılmasından dolayı,  yine 
bu modelin
TCDD modeline dönüştürülmesi konusunda, model üzerine uygulayacağımız çeşitli yedek parçaların temin edilmesinde
önemli katkıları olan Sevgili Mahmut Zeytinoğlu Bey ile birlikte her iki modeltrenci dostlarıma huzurlarınızda en içten
duygularımla
sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Roco 1/87 ölçek S-160 buharlı lokomotif modellerinden İtalyan Demiryolları FS 736.211 olan modeli; TCDD ‘de kullanılan
45171-45220 serisi 50 adetlik buharlı lokomotiflerine en çok benzerlik taşıyan model olma özelliğindedir.

Roco 1/87 ölçek FS 736.211  (S-160) model lokomotif bu gün elime ulaştı.Model üzerinde ilk incelemelerimi yaptıktan sonra
birkaç fotosunu sizlere aktarıyorum.

Belli zaman aralıkları ile yapacağım tüm çalışmaları sizler ile paylaşacağım.















Alp ÖNEY:
Teoman Bey merhaba,

S-160 lokomotifinizi, iyi günlerde kullanın.

Belli zaman aralıkları ile TCDD'ye dönüştüreceğinizi belirttiğiniz bu lokomotif ile ilgili çalışmalarınız için şimdiden kolay gelsin.

Sevgi ve saygılarımla.

Alp

Teoman Kardaşlar:


Alp Bey, merhaba.

İyi dilekleriniz ve temennileriniz için çok teşekkürler.




Çamlık Müzede bulunan TCDD 45172 plaketli S-160 kazan kapağı ve hava pompasının konumu ile modelin kazan kapağı
karşılaştırmasından ortaya çıkan duruma göre burada yapılacak işlemlerinin başında hava pompasının yerinden sökülüp,
lokomotifin gidiş yönüne göre bacanın sol kısmının altına aktarılması olacaktır.








Tenderin arka kısmında far bulunmamaktadır. Oysa modelimizin tenderinde bulunan far yerinden sökülerek gerekli düzeltmeler
tender üzerinde yapılacaktır. Kırmızı zemin ve üzerindeki beyaz rakamlar çıkarılarak TCDD lokomotif tenderine uygun görünüme
getirelecektir.








Modelinin markiz bölümünün sol önünde bulunan dinamo buradan çıkarılacak ve kazanın ön sol kısmında baca altı ile hava
pompası üzerine TCDD 45172 de kullanılan dinamo yapısına uygun yeni bir dinamo takılacaktır.






Model üzerinde yapılacak değişikliklerin bir kısmının tespitlerini yaptıktan sonra modelimizi vida ile bağlı bulunduğu altlığından
çıkarıyoruz.

Modelin üzerinde el izi olmaması için eldiven kullanıyoruz. Elimizin parmak uçlarında derimizden kaynaklanan yağ izleri gövde
üzerine geçmektedir. Bu durumu önlemek amacı ile eldiven kullanmak yararlı olmaktadır.





Modelimiz üzerinde incelemeler devam edecek gerekli parça montajları yapılacaktır.


Teoman Kardaşlar:






S-160 Roco modelimizin TCDD modeline dönüştürme çalışmalarımızda kullanacağımız ek aksesuar parçalarını temin yoluna gittik.

Öncelikle dönüşüm çalışmamızda ilk yaptırdığımız aksesuar; TCDD buharlı lokomotiflerinin en belirgin özelliğinden biri olan
engel atan veya TCDD çalışanlarının deyimi ile ‘’ Domuzluk’’ olmuştur.

Çamlık müzede bulunan ve modelimize örnek olarak aldığımız TCDD 45172 plaketli makinede değiştireceğimiz ve bu makineye
uygun ekleyeceğimiz diğer aksesuarlar dinamo ön ve arka farlar Wienert firmasından getirtildi. Ayrıca TCDD plaketleri Kuswa’ ya
yaptırıldı.

Bu konuda katkılarından dolayı sevgili Mahmut Zeytinoğlu Bey’e bir kez daha teşekkürlerimi iletiyorum.






Modelimiz üzerinde daha rahat çalışabilmemiz için kazan+markiz bölümü ile tenderi birbirinden ayırıyoruz.






Kazan kapağını ana gövdeden çıkarıp, üzerindeki hava pompası, far ve diğer bağlantı parçalarını yerlerinden çıkarıyoruz.

S-160’ larda, Hava pompasının TCDD’nin tüm 45171-45220 serisinde yer alan 50 adet makinenin sol yanında yer almasını
dikkate alarak, fotoğraflardan da yaptığımız inceleme doğrultusunda model üzerindeki yer değişikliğinde konulması gereken
yere yerleştirme tespitinde bulunuyoruz.






Modelin ön tarafında iki tampon arası alt kısma takacağımız domuzluğun kolay bir şekilde yapıştırılması için kılavuz dingili ile
kuplör bağlantılarını yerlerinden çıkarıyoruz.






Cımbız yardımı ile domuzluğu takacağımız yerde prova yapıyoruz. Ancak görüldüğü gibi kuplör bağlantısını bulunduğu yerde iki
tampon arası orta yerindeki boşluğun doldurulması tespitinde bulunuyoruz.

Buradaki boşluğu evergreen plastik plakalardan yararlanıp, kapatacağız. Burada gerekli tefsiye ve boyama çalışmaları yapılacak.

Bir başka tespitimizde domuzluğun üst parçasının kesilmesi gerekecektir. Buradaki bağlantıları, yine gerçek lokomotifin üzerinde
yaptığımız fotoğraflama çalışmalarından yararlanarak yapacağız.






Domuzluk üzerinde yapacağımız tefsiye çalışmaları için bir kez de ray üzerinde gözlemleme yaparak, incelememizi sürdürüyoruz.

Burada da görüldüğü gibi domuzluğun üst parçası kesilerek, daha yukarı kaldırılacak bir pozisyona getirilmesi zorunlu olacaktır.


Çalışmalarımız devam edecektir.

atlantis:
Yine güzel bir çalışma bizleri bekliyor :)
Loko plakası yazan metalleri İzmir'de nereye yaptırıyosunuz?

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git