Markalar, üreticiler > Diğer Markalar

Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları

<< < (2/12) > >>

Teoman Kardaşlar:


Tcdd 55043 Ön kazan kapağının dikkate alarak bu yapıya uygun Brawa Br 57 model seçeneklerinden birini tespit ederek
bu modelin teminine gittik.

TCDD kullanılan 55001-55049 serisi makinelerde kazan kapaklarının bağlantı aparatlarının sayısında çeşitlilik göze
çarpmaktadır.

Aşağıdaki fotoğraflarda bu farklılıkları ve model seçiminde TCDD 55043’ e benzer olan modelin, Brawa kataloğundan
tespit görsellerini inceleyerek konumuza devam ediyoruz.














Teoman Kardaşlar:




Brawa firmsının Br 57 modelleri ile ilgili youtube tanıtım filmi

[youtube=425,350]_6E3YvJQO_w&t[/youtube]

GOKHAN OZKAN:
Teoman Bey,

Yine çok güzel bir çalışma anlatıyorsunuz.

Zevkle takip ediyorum.

Teoman Kardaşlar:




Gökhan Bey, ilginize teşekkür ederim.

Brawa HO ölçek BR 57 model,i metal gövdeli oluşu ve detayları ile çok cazip bir model.

TCDD modeline çevrimi ile ben de keyifle konuyu sizler ile paylaşmaya çalışıyorum.

Teoman Kardaşlar:








Tender üzerindeki servis ve uyarı yazıları, TCDD buharlı makinelerinde bulunmamaktadır. Alman Demiryolları buharlı
makinelerin tenderlerinin üzerindeki bu yazı ve logoları, TCDD çevirimlerinde modeller üzerinden kaldırmak zorunda
kalıyoruz.

Model üzerindeki ilk çalışmamıza tender üzerindeki yazı ve logoları silme işlemi ile  başlayacağız.






Brawa ‘’57 2419’’ plaketli Alman Demiryolları’na ait buharlı makinenin tenderi üzerindeki dikkat çekici uyarı yazı ve
logosunu modeline yansıtmış.

Tenderin içindeki suyun içilmemesini simgeleyen yuvarlak beyaz zemin üzerinde kurukafa grafiği ve ‘’Tehlike Suyu İçmeyin’’
yazısı ile ilk defa böyle görüntüye rastladığımızı belirtmek isterim.






Bu ilginç simgeyi ne yazık ki TCDD’ye dönüştürme adına sileceğiz. Silme işleminde makine yağı ince 1200 numara su
zımparası kullanarak zemindeki siyah boyanın üzerinden sıyırmaya çalışacağız.

Önce kulak temizleme pamuğu ile makine yağını logonun üzerine sürüyoruz.






İnce su zımparası ile puntolara zarar vermeden yüzeyde silme işlemini yapıyoruz. Zımparayı olabildiğince çok fazla
bastırmadan ve şekil üzerinde döndürerek silmeyi sürdürüyoruz.





Yuvarlak zeminli logoyu tender gövdesinden sildikten sonra diğer servis yazılarını da aynı yöntem ile gövde üzerinden
çıkarıyoruz.





Tenderin üzerinde çok fazla yıpranmış ve eskimiş bir  görüntü vermeden kuru toz pastel ile aşırı bir kirlenmeye yol
açmadan dengeli bir şekilde müdahalelerde bulunuyoruz.





Tenderin her iki yanında az kirleneme etkisini vererek çalışmamıza devam ediyoruz.




Kontrol amaçlı ray standımıza lokomotif modelimizi alıp, sağ ve sol yanlardaki tenderin hafif kirlenmiş görüntüsüne göz
gezdiriyoruz.






Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git