Markalar, üreticiler > Diğer Markalar

‘’Gützold’’ Br 52 Köşelitender Buharlı Lokomotif I/87 Ölçek Model

(1/2) > >>

Teoman Kardaşlar:


Saygıdeğer modeltrenciler,

Almanya’da modeltren üretici firmalarından biri olan Gützold firmasının ürettiği I/87 ölçek
Br 52 Buharlı Lokomotifinin köşelitenderli olan modellerinden analog ve digital olan modellerini sizlere tanıtmaya çalışacağım.

Br 52 Lokomotiflerinin modellerini Liliput, Marklin, Roco firmaları Küvettenderli olanlarını üretmektedir.
Gützold firması ise hem Küvettenderli, hem de Köşelitenderli modellerini üretmektedir.
Modeltren üreticileri arasında, tek küvettenderli Br 52 modeli Gützold üretmektedir.

Br 52 Buharlı Lokomotifleri, TCDD’de çok kullanılan ve günümüze kadar iki adeti ( 56508 ve 56548 Küvet tenderli olanlar)
alışır durumda gelen, modelcilerimizin ilgi gösterdiği lokomotiflerdir.

Br 52 Buharlı Lokomotiflerinin birçoğu çeşitli istasyonlarımızda ve 1 adeti (56523 Köşelitender) Çamlık Müze’de kullanım dışı
olarak bulunmaktadır.

Gützold üretimi, Köşelitenderli Br 52 Buharlı Lokomotifinin, I/87 ölçekli modeline en uygun görünümlü olanı TCDD’ye ait
56507 Plâket numaralı, kanatlı diye de anılan dumansavarlı gerçek modeli Manisa Gar’da bulunmaktadır.



Manisa – Balıkesir ve Manisa- Alaşehir yönünde yol ayırımı öncesi hatların solunda yer alan Br 52 Köşelitenderli Buharlı
Lokomotif;  TCDD tarafından temizlenip, boyası yenilenmiş  olarak görülmektedir.


56507 boyaları yenilenmiş olarak, diğer atıl durumda olan buharlılardan şanslı görülmektedir.


Uşak Depo önünde yıllarca önce çekilmiş fotoğrafta  çalışır durumda 56507 görülmektedir.


Manisa-Alaşehir arasında, Yeşilkavak İstasyonunda bekleyen Br 52’lerden Köşelitenderli olan biri görülmektedir.
Bu fotoğrafta görülen Br 52’nin plâketleri üzerinden alınmış.
Ancak bizim modellerle karşılaştırdığımızda kılavuz dingilindeki tekerlek yapısı dikkâtimizi çekmektedir. Manisa’da ve Çamlık
Müze’de bulunan Köşelitenderli lokomotiflerin kılavuz dingilinde yer alan tekerleklerin içleri dolu olmasına karşın bu fotoğrafta
gördüğümüz Br 52’nin kılavuz dingilindeki tekerlek yapıları ortası çubuklu görünümdedir.

Yeri gelmişken belirtelim, TCDD’de kullanılan Br 52’lerin, kılavuz dingillerinde iki ayrı tür tekerlek yapısı görülmektedir.
Örneğin Uşak Depo’da çalışır konumda bulunan 56508 ve 56548’in kılavuz dingili tekerlekleri çubukludur.

Alaşehir, Uşak ve Soma İstasyonlarında fotoğrafladığımız birçok Br 52’nin kılavuz dingillerindeki tekerlekler çubuklu yapıya
sahiptir.

Elimde bulunan iki adet Gützold üretimi Br 52 Köşelitenderli model lokomotiflerden birinde
kılavuz dingli tekerlek yapısı dolu (Digital olan) , diğerinde ise (Analog) çubukludur.




Br 52 Köşelitender Buharlı Lokomotiflerin I/87 ölçek analog ve digital olarak Gützold firması tarafından üretilmiş  kutu içinde
görünümleri


52I00 kodlu model digital 32700 kodlu model ise analogtur.


Gützold modellerini ne yazık ki eski sistem strafor kab  içinde kutulamaktadır. Üstteki model analog model gövde üzerindeki
plâket numaraları 52 5956, alttaki model digital ve plâket numaraları 52 707’ dir.


Köşelitenderli Br 52 lokomotif modellerimizin tender yapıları, TCDD’ de kullanılan Br 52 Köşelitenderli lokomotiflerdeki tender
üzerindeki kömür depolama yerlerinden kısadır.
Tam TCDD modeline uygun görünüm elde etmek için kömür depolama bölümünün uzatılması gerekmektedir.


Her iki Br 52 modelin ön kısımlarında en belirgin farklılık kılavuz dingillerindeki tekerlek yapılarıdır. Yukarıdaki yazımızda TCDD’
deki Br 52’lerde kılavuz tekerlek yapılarına değinmiştik.


52 5956 ile 52 707 arasındaki kılavuz dingillerindeki farklı tekerlek yapısının yanında, birkaç değişiklikte açıkça görülmektedir.
Bu farklılıklar kazan kapağı altındaki parça, farların yanındaki tutunma çubukları, farların altında ayak basma parçalarıdır.
Kanatların (dumansavarların) yapıları da TCDD’deki modellere göre değişmesi gerekmektedir. Hatta bir modelin kanatları,
Çamlık Müze’deki 56523 (kanatsız) gibi tamamen kaldırılıp iptal edilecektir.


TCDD’ de kullanılan Br 52 ler yük vagonları, yolcu vagonları hem yük hem yolcu vagonları çekerek kullanılmışlardır.

Bu özellikleri dikkâte alarak, Br 52 modellerimizi kurgularda veya geçici olarak kullanabileceğimiz sök-tak kurgularda da
yukarıdaki fotoğraf örneğindeki gibi kullanabiliriz.
Hatta kesit kurgu olarak hazırlayacağımız çalışmalarda da durağan olarak ta kullanabiliriz.

Bu modellerle ilgili çeşitli açıklama ve üzerlerinde yapılacak çalışmaları zaman elverdiğince bu konu içinde devam ettirmeye
çalışacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

MEHMET erdoğan:
Teoman hocam açıklayıcı bilgileriniz için teşekkürler.bu markada model tren ilk defa duydum.ayrıca çokta güzel modeller.iyi günlerde kullanın.selamlar.

Aynur&Sermet:
Merhaba Teoman bey,

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Bu marka benim bildiğim oldukça pahalı bir marka ama kaliteli ürünler yapıyorlarmış. Hiç görmedim.
ama oldukça güzel görünüyorlar. güle güle kullanın. buradan mı aldınız yoksa yurt dışından mı geldi.

selam ve sevgiler.

sermet eray

Teoman Kardaşlar:


Mehmet Bey ve Sermet Bey, ilginize teşekkürler.

Gützold ürünü Br 52 buharlı lokomotif modellerini yurtdışından getirttim.

Bu firmanın linkinden ürettiği modelleri inceleyebilirsiniz.

http://www.guetzold.de/

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Tarık:
Teoman Bey,
bilgileriniz icin tesekkür ederim. Elimde bir adet Analog(dijitale cevirdim) var. Simdi yeni nesil dijital almayida düsünüyorum ancak kafama takilan birkac soru var:
Dijital ve Analog olanin Tender-ic-yapiminda fark varmi?
Elimde olanda Tenderin ici komple pirincten yapilmis.(Fotodaki gibi) Acaba yeni nesillerde (DCC) ayni sekildemi üretiliyor?

Birde Analogta Biyel kollari plastik. Dikkatsiz söküldügü takdide(bende oldugu gibi) birdaha yerinde durmuyor. Acaba yeni nesilllerde bu sorun giderilmismi?
Birde Buhar Jeneratörü (misal Seuthe) icin yer hazirlanmismi?
Selamlar
Tarik B.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git