Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Kurgular, diaromalar, koleksiyonlar, modeller ... => Planlar, Resimler, Projeler => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar - Ocak 18, 2013, 07:02:16
-
Saygıdeğer modeltrenciler.
İsmail Özerbay tarafından başlatılan, 1/87 ölçek DE 24000’lik model yapım projesini bu konu üzerinden sizlere aktarmaya
çalışacağız.
14 Ocak 2013 Pazartesi günü İzmir’deki modeltrencilerden 4 kişi bir araya gelerek yaptığımız toplantıda tanık olduğumuz
DE 24000 modelin ortaya çıkarılması ile ilgili çalışmaların, başlangıcından itibaren gelinecek son noktaya kadar DE 24000
modeline sahip olabilme konusunda bu hayalin ne kadar gerçekleşebileceğini hep birlikte göreceğiz.
İsmail Bey ile önceleri yaptığımız görüşmelerde kendisinin grafik tasarımcısı olması itibari ile modelin ortaya çıkarılmasında,
önce 3 boyutlu çizimlerinin bilgisayar teknolojisini kullanarak istenilen ölçekte çizilip, sonra bu çizimlerin CNC tezgahında
plastik malzemede işlenerek ortaya çıkarılabileceğini belirtmiştir.
İsmail Özerbay, ilk olarak DE 24000’liğin 3 boyutlu çizimlerini yaparak işe koyulmuştur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19302_DE24000cizim1.jpg)
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19303_DE24000cizim2.jpg)
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19304_DE24000cizim3.jpg)
CNC tezgahında, DE 24000 modelin kaporta bölümünün HO ölçek ortaya çıkmış görüntüleri
üzerinde modelin eksiklikleri, yapılması gerekenleri belirleyip, tekrar istenilen şekilde CNC’ de işlenmesi sağlanacaktır.
İlk bakışta modelin 1/87 ölçeğe uygunluğu görülmektedir. Ölçülerde herhangi bir sorun yoktur.. Gövde yapısında
kullanılan plastik malzemenin tekrar yenilenmesinde, daha net pürüzsüz olacak şekilde işlenmesi gerekliliği tespit
edilmiştir.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19305_DE24000model1.jpg)
Burun kısmında gerçeğine uygun olması bakımından bazı parçalara yer verilmiştir. Sağ ,sol ve ön kısmında yer alan bu
çıkıntıların boya aşamasında kırmızı zemin üzerine çekilecek beyaz kuşakların yapımında maskelemede sorun yaratacağı
görülüp, bu parçaların kaldırılmasının uygun olacağına karar verilmiştir.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19306_DE24000model2.jpg)
Tamponlar ölçeğe göre kalın olduğundan tekrar ele alınacak ve uygun inceliğe getirilmesi gerekmektedir.
Tavan ile gövde arasındaki açıklığın kapatılması zorunludur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19307_DE24000model3.jpg)
Modelin kalıbının iç duvar kalınlıkları çok kalın olduğundan yürüyen aksamın yerleştirilmesinde sorun yaratabilir.
Bu neden ile iç kalınlığın 1mm veya en fazla 1.5mm kalınlığa indirilmesi gerekmektedir.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19308_DE24000model4.jpg)
-
İsmail Abi ile hayalini kurduğumuz proje sonunda gerçeğe dönüşüyor. :)
Ellerinize sağlık
-
teşekkürler mertcan teoman hocamın sayesinde biraz yol katettik. sonuç bakalım nasıl olacak :D
-
Abi, işe Teoman Hoca el attı mı tamamdır. Teoman Hocamın çalışmalarındaki detayları yeter buna :D Şimdiden detaylı bir 24000 geliyor.
Bu arada Teoman Abi, bence detaylar yerinde kalmalı. Çünkü lokonun detayları modeli daha gerçekçi gösteriyor.
-
Süper bir çalışma bakalım benimki ne zaman bitecek. Küçük parçalar konusunda yardım isterseniz yardımcı olabilirim. İyi çalışmalar.
-
Muhteşem bir proje.!!
Başarılar arkadaşlar.
Doğan
-
Çok hoş olmuş ellerinize sağlık
Sevgiler
Mustafa
-
Cnc olarak hangi makinada yaptınız bunları?
-
herkese yürekten teşekkür ederim öncelikle.
koray bey dik işlem fanuc marka bilgisayarlı cnc makinesinde işlettirdik. aslında Marka onemli degil, esas uğraşı gerektiren her mm2'nin koordinat olarak cnc sistemine programa girilmesi. İşin iğne ile kuyu kazmamızı gerektiren yeri burası. bununla uğraşacak birini bulmak ve programını yaptırmakta kuyu kazmamızı gerektiren diğer bir yönü.
ayrıca yüzeyin pürüzlü olmasına değinişti teoman bey yüzeyin pürüzlü olması seçilen aşındırı çakının yanlış tercih olmasından kaynaklı onunla ilgili çalışma yeni modelimizi değiştirilecek.
-
Selamlar
3D den koordinat sisteminde çeviren programlar var diye biliyorum 3D çizimi ne ile yaptınız aslında cnc nin kendi yazılımıda yapıyor diye biliyorum.
Selamlar
Mustafa
-
Malzeme nedir,pleximi?
-
Evet bende cnc ile çalışıyorum ama programdan direk stl dosyasından okutuyoruz cad cam sisteme. Belki farklı çalışma sistemleri vardır bilemiyorum. Ama çok başarılı bir çalışma olacak belli.Emeğinize sağlık.
-
Harika işler bunlar. Ellerinize emeğinize sağlık. Paylaşim için teşekkürler.
Sevgiler
Ferda
-
cnc tezgahlar,genellikle sert malzemeler işlerler.
sytropor işleyeneni ben henüz görmedim. cunku ne de olsa freze sistemi ile çalışırlar..
bir coğu:2 boyutlu çalışırlar. 3.boyutlu olanları var ama dehşet pahalı ve sanayi türü olanlardır.
dakota(foreks) türü malzemelerde bile özel uçlar,ve dikkatli hız vs gerektiriyorlar...
bu tür cnc veya lazer sistemler: genellikle DXF uzantılı dosyalarla çalışırlar...
-
ihsan bey malzeme hdpe. onun haricinde birkaç değişik malzeme ve yöntem denedik daha önceleride bunların içinde poliamide abs ve aklıma gelmeyen bir malzemede kullandık.
haldunabi gerçekten çok güzel anlattınız olayı. yılların tecrübesi böyle birşey olsa gerek 2-3 kelime ile bütün olayı ortaya koydunuz. yorumunuz için çok teşekkürler
-
Saygıdeğer modeltrenciler konunun olumlu bir şekilde sonuca ulaşması bakımından pratik yollardan hareket etmemizde
yarar görüyorum.
Sevgili İsmail Özerbay DE 24000’lik modelin kaportasını çoğaltılabilecek bir yol izleyip, adet mali durum ortaya koymalısınız.
Kısa yoldan önerim şudur; DE 24000’lik kaportası yaptırıldıktan sonra şasi ve boji takımı bütün olacak şekilde yürüyen
aksamı hazır elde etmek ve kaportaya montajlamak daha doğru olacaktır.
Bunun için DE24000’liğin alt kısmına en uygun olan model ROCO 1/87 ölçek Br 234 72698 kodlu modeldir.
Roco Br 234 modelin fotoğrafını incelediğimizde görüyoruz ki TCDD DE 24000’liklerin bojileri ile bire bir benzerlik taşımaktadır.
Ayrıca motor ve dişlilerde hazır olacağından bu modeli alıp alt şasi bölümünü yeni üretilecek DE 24000’lik modele montajlamak
olacaktır.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19309_roco72698.jpg)
TCDD DE 24000 2Liğin genel görüntüsü ve boji yapısını incelediğimizde görüyoruz ki Roco Br 234 ün boji yapısı hemen hemen
aynı!
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19312_TCDD24000Boji.jpg)
DE 24000’lik modelin örnek olarak ortaya çıkarılmış kaportasını DE Br 234 şasi üzerine oturtup TCDD 24000’liği elde edebiliriz.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19310_saside24a.jpg)
Sevgili İsmail Özerbay; aşağıdaki Bachman SD 40 model lokomotifin yürüyen aksamını inceleyip, üretip üretemeyeceğine
karar verip ona göre bir yol izlemen gerekecek.
Bachmann SD 40 modelin; burunlu kaporta ve 3 dingilli boji yapısından yola çıkarak, yapımı düşünülen DE 24000’ lik modelin
gövde ve boji yapısı benzerliğine uygun olacak yürüyen aksamın motor ve dişlilerin ayrıntılı gösterildiği planları
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19313_BachmannSD40b.jpg)
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19314_PLAN1a.jpg[/IMG
[IMG]http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19315_PLAN2a.jpg)
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19316_PLAN3a.jpg)
-
yardımlarınız için çokçok teşekkürler teoman bey bir iki gün ne yapabileceğimizi bir gözden geçirelim. kararımız pazartesi engeç salı ortaya çıkacaktır. bu konuda harun bey ne düşünür. bize Roco Br 234 boji ve motoru temin etmede nasıl yardımcı olabilir onu görmemiz lazım. ilginiz için tekrar teşekkür ederim.
-
ROCO BR 134 -234 'lerin alt gövde itibariyle DE24000'liklerle benzer görünümde olduğu doğrudur. ancak bu lokomotifin şasisinin birebir de24000'liklere uygulanması teknik açıdan mümkün değildir. çünkü şasisi metal ve kasanın tam ve sağlam oturması için dışa doğru gövdeyle sıfır birleşimlidir. tek markizli de24000'in markiz bölümünden sonra kalan motor bölümü bu şasiye göre oldukça dar kalacaktır. kaldı ki kasa değişiminde metal şasili tek markizli amerikan lokomotiflerinde de aynı sorun kendini göstermektedir ki çift markizli BR 234'de bu sorun haydi haydi kendisini gösterecektir. Benim görüşüm bu iş için en uygun lokomotif BACHMANN'ın DF7G modelidir. sonuçta hem fiyatı ROCO BR234'e nazaran çok daha uygundur. ve en önemlisi de gövde yapısı itibariyle de24000'e en yakın modeldir. (tabi haliyle yine biraz işçilik gerektirmektedir.)
(http://www.ehattons.com/images/products/CD00710_24606_Qty1_1.jpg)
-
CUMHUR bey katkınız için teşekkürler. dediklerinizi dikkate alacağım
-
Teoman Hocam haddim olmayarak buradaki sasi (Bizim deyimimizle Boji) de bir detay dikkatinizi çektimi bilmiyorum burada bojideki fren pompaları 24000 liklerde iki tane burada ise üç tane görünüyor ?
slmlar saygılar
İsmail Hakkı GÖRCÜN SİVAS
-
motor ve yürüyen aksamın gerçek ölçüleri bozmaması için kendi çizimlerimizle oluşturulmasına karar verdim. bununla ilgili olarak elime geçen ilk modeli sökmeye başladım.
modelimiz Roco 63980. bu modeldeki işçilik gerçekten takdir edilmeye layık. her vida söktüğümde hayretler içinde kaldım :D
neyse fotoğraflarımıza bakalım
ilk olarak modelimizin dışındaki kaporta bölümünü dikkatlice söktik. sonrasında devrenin bulunduğu bölümü işaretler koymak suretiyle kablolarını ayırdık.
(http://c1301.hizliresim.com/15/p/j5qjx.jpg)
sonrasında motor ve sonsuz dişli dediğimiz dişliyi yerinden çıkardık. bojinin serbest kalmasını sağladık böylece
(http://a1301.hizliresim.com/15/p/j5qt9.jpg)
gerekli çalışmayı yaptıktan sonra tekerleği çıkarıp içerisindeki dişlileri fotoladık.
(http://a1301.hizliresim.com/15/p/j5qrk.jpg)
son aşamada bize gerekli fikiri verecek son fotoğrafımızı çekip modellle işimizi bitirdik
(http://a1301.hizliresim.com/15/p/j5qug.jpg)
-
İsmail Bey, Roco Br 212 dizel lokomotifin hareket eden parçalarını inceledikten sonra DE24000' lik model ile ilgili
yapılması gerekecek çalışmalarınızda nasıl bir bağlantı kuracaksınız.
Roco model üzerinden yapacağınız yürüyen aksam çalışmalarınız hakkında aydınlatıcı bilgi vermenizi bekliyoruz.
İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
-
teoman bey, şuan lokomotifin çalışma sistemini inceledik. şaftlarını, dişlilerini, dişli kademelerini detaylı ölçümler yaparak anlamaya devam ediyoruz. bunun yanı sıra dingilleri üzerinde barındıran dişli kutusu bizim için önem arz ediyor. bu kutu yürüyen aksamın bel kemiği görevini gördüğü için üzerinde ince hesaplama gerektiriyor. kullanacağımız tekerlek çapı dişlilerin boyutları diş sayıları kademeleri vs herşey bu kutunun şekillenmesinde önem arzediyor. bu konularda kesin karar vardığımızda dişli kutusunu istediğimiz şekilde tasarlayıp dökmeye sıra gelecek. ayrıca makinenin hareketi konusunda bizim düşüncemiz enaz iki bojinin 1er tekerleğine tahrik vermekti. çalışmalarımız devam ettikçe ön bojide tahrik olması durumu sürücü kabinin bulunduğu alanda sıkıntı oldu. bu sebeple arka bojide tahrik olması kararını aldık. ama kaç dingil harekete yardımcı olacak konusu üzerinde çalıştıkça ortaya çıkacaktır.
-
Teoman Hocam haddim olmayarak buradaki sasi (Bizim deyimimizle Boji) de bir detay dikkatinizi çektimi bilmiyorum burada bojideki fren pompaları 24000 liklerde iki tane burada ise üç tane görünüyor ?
slmlar saygılar
İsmail Hakkı GÖRCÜN SİVAS
İsmail Hakkı Bey, DE 24000 model çalışmasına yönelik her türlü görüşünüzü açıkça belirtebilirsiniz.
Bu modelin ortaya çıkmasında katılımcı olarak sizin ve diğer modeltrenci arkadaşların görüşleri çok etkili olacaktır.
Tespitiniz doğrudur. Ancak pratik çözüm olarak hazır boji sistemini kullanmak adına bu örneği vermeye çalıştık.
Eğer bu şekilde bir çözüme gidilebilinir ise Roco modelin şasisinde yer alan boji üzerindeki fazla olan fren pompası
DE 24000’liğe uygun olacak şekilde kaldırılır.
İsmail Özerbay Bey, 3 dingilli bojilerde dingillerin ortasına takmayı düşündüğünüz dişliler aşağıdaki planda olduğu gibi
yapılması daha uygun olabilir. Bu durum hareket halinde çekiş gücünü arttıracaktır. Özellikle rampalı konumlarda gerekli
olacaktır. Tek dingil veya iki dingil ortasına takılacak dişliler yeterli olmayabilir.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19316_PLAN3a.jpg)
-
teoman bey şuan istediğim dişli dizilimi ölçülerini tespit ettim. yerleşim planını da çıkardım. şuan işlem sırası dişlilerin dökülmesi ve dişli kutusunun dizaynı şeklinde devam edecek.
onun haricinde denemek üzere sipariş verdiğimiz motorumuz geldi. motor kaportada sizin belirttiğiniz kalınlık yüzünden tam istediğimiz yere oturmadı.
bunun haricinde çalışmalarımız devam ediyor. ne yazıkki hafta sonumuzu dinlenerek (model üzerine kafa yorarak) geçireceğiz.
sebebi malzeme alacağımız yerlerin biz ihtiyaçlarımı belirleyinceye kadar hafta sonu tatiline girmeleri. ;D
-
İsmail kardeşim , bir tek lokonun motor ve tahrik kısmına bakarak karar verme hemen.
Çok çeşitli motor ve tahrik sistemleri var , eldeki kalıba en uygununu bulmak gerekiyor.
Sadece tahrik değil , hareketli bojilerin virajlarda takılmaması da çok önemli.
Lütfen çok hızlı gitme....
-
teşekkürler kemal abicim. bojilerin virajlarda da takılmaması konusunda motordan dişli kutusuna giden şaft işimizi yeterince görecek gibi. onun haricinde bu salı veya çarşamba lazerde yaptığım çalışmayı kestirip denemeyi düşünüyorum. bu çalışmada karar vermeme Roco 63980 sisteminin üzerindeki işçilik sebep oldu. bunun döndüğü bütün virajlardan döner gibi geliyor bana. tabi denemeden anlayamayacağımız için salı veya çarşambayı beklemek zorundayım.
bunun haricinde makinemizin öncelikle hangi açılardan dönmesi gerektiğini tespit etmeliyiz. açı konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
-
işlerim dolayısı ile uzun zamandır forumda paylaşımda bulunamadım. ilk fırsatta sizlere üzerinde uğraştığım dişli döküm fotosu gönderiyorum.
(http://f1302.hizliresim.com/16/g/k3gru.jpg)
dişlinin yanı sıra modeli bilgisayar ortamında tekrar düzenliyorum. şuan yarısını tekrar elden geçtim modelin.
(http://f1302.hizliresim.com/16/g/k3gwt.jpg)
-
modelimizin boji çalışması konusunda mertcan doğan arkadaşımızın 3d olarak tasarladığı çalışmanın fotoğrafını sizlerle paylaşmak istedim. gerçeğini hiç aratmayan çalışma için mertcan a teşekkür ederim. modelin üretim aşamasında 0.5mm enalt kalınlık değerine getirip son halini ilerleyen günlerde tekrar sizlerle paylaşacağım.
(http://f1302.hizliresim.com/16/k/k6jwn.jpg)
-
uzun zaman bekledimiz lazer kesimimiz geldi.
(http://b1302.hizliresim.com/16/l/k7v2r.jpg)
1,5mm kalınlığında pimimiz olmadığı için dişlileri deneme işimiz yarına kaldı. :(
-
İsmail Bey, merhaba.
Dişlilerin ve dişli kutusunun ortaya çıkması gösterdiğin olağanüstü çabanın güzel bir ürünü. Tebrikler.
Sonuç ne olursa olsun bu cesur girişimini kutluyorum.
Çalışmalarında başarılar dilerim.
Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
-
teşekkürler Teoman bey. sizlerin desteklerinizle model yavaş yavaş şekilleniyor :D
-
İsmail kardeşim , bu kadar dirayetli olacağını hiç öngörmemiştim doğrusu , sadece kasasını yapman bile yeterli olacaktı , " altına Harun bey yürüyen bir şasi bulur hallederiz " diyordum , kendi kendime.
Ama sen aynı hızla devam ediyorsun , haydi hayırlısı.
Bu saatten sonra artık vazgeçmek hiç olmaz ona göre . Yürür aksam başlangıçta kolay olmayacaktır , önemli değil , şimdilik sadece kasaya bile razıyız.
En az 7-8 farklı lokonun yürüme takımlarını incelesen iyi olur.Kolay gelsin.............
-
destekleriniz için sonsuz teşekkürler kemal bey gerçekten beni her defasında motive ediyorsunuz.
başarmamıza az kaldı (hepimizin!) bunun bittiği günü hep birlikte göreceğiz. dişliler ve yürüyen aksamda hiç sorun olmayacağını hissediyorum. sebebi yaptığım çalışmayı test edebilmem. :D birde hep dikkat etmişimdir. ufak tefek aksilik çıkarsa arkasından müthiş bir gelişmenin olması. aksilik dişli kutusundaki mil deliklerini 1,5mm yaptırmam oldu 2mm olması gerekiyormuş :D tekerlekler oturmadığı için deneyemedim. yarın nasipse matkap ucu ile delikleri 0,5mm genişleteceğim (tekrar lazer kesim için 1hafta beklememek için). 2mm lik pimlerle sistemi tamamlayıp plastikten istediğim şekli verip deneme olarak dökeceğim. amacım dişli dizilimi ve dişlilerin sorunsuz çalışmasını gözlemek. sonuçta bu dişli kutusu modelimizi tekrar yaptırırken model olarka bununda yaptırılmasını sağlayacağım.
herşey çalışırsa, modeli son haline getirip sizlere burada sunacağım. istekliler olursa bu modeli çoğalttıracağım. motorsuz olması konusu üzerinde teoman bey le çok görüştük. benim yaptığım motor sisteminde bir sorun olursa veya benim motor sistemimi beğenmeyen olursa onlarada sadece kasa vermek şeklinde de hizmet sunabileceğimizi düşündük..
sevgiler saygılar
-
dişli kutusunun elde hazırlanmış bir örneği.
(http://b1302.hizliresim.com/16/r/kf893.jpg)
çalışmasını kontrol ettim sorunsuz gördüğüm için modellemeye başladım. modellemenin sonunda 24000'liğimizin bütün çalışmaları bitirip bu hafta içinde fiyat almak için cnc'ye gideceğim.
-
Çok önemli ve değerli bir çalışma gerçekten.!!
Başarılar dilerim
Doğan
-
İlk yerli dizelimiz ;)
-
kemal bey'in dediğini dinleyererk yeni 3 bojili bir loko incelemek üzere internetten atlas u36c marka bir model satın aldım. internetteki bütün boji örneklerini inceledim ama 3bojili bir modeli ele alıp üzerinde çalışmak daha akılcı olacağına karar verdim.
-
üzerinde çalışmak üzere getirttiğimiz u36c modelimiz beklemede (yayıntımızı hoş görün :D)
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbrj.jpg)
sizlere danışmak istediğim bir diğer konu ise de24000 modellerindeki sürücü kabinin olduğu yer konusu. daha önceleri açılı gelen kabin üst kısmı revizyondan sonra düz hale getirildi. bu konuda hangisini kullanmamızı tavsiye edersiniz?
eski hali:
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbtj.jpg)
yeni hali:
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbu0.jpg)
-
Çok güzel bir proje, daha öncede söylemiştim ince detay parçaları 4 akslı cnc de yapabilirim, isterseniz mesingden döküm olarakta. İyi çalışmalar.
-
ilginiz için çok teşekkürler koraycenan bey. boji ve bazı yerlerin döküm olması gerekiyor. döküm ve cnc konusunda dayım sektörün için olduğu için genellikle işin o tarafı ile o ilgileniyor. ben teorik çalışmalarımı bitirdiğimde sizi telefonla rahatsız edebilirim. ilginiz ve yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.
-
sizlere danışmak istediğim bir diğer konu ise de24000 modellerindeki sürücü kabinin olduğu yer konusu. daha önceleri açılı gelen kabin üst kısmı revizyondan sonra düz hale getirildi. bu konuda hangisini kullanmamızı tavsiye edersiniz?
eski hali:
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbtj.jpg)
İsmail Bey, modellemede DE 24000'liğin klasik revisyon öncesi görüntüleri daha uygun olur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19690_DE24218.jpg)
-
üzerinde çalışmak üzere getirttiğimiz u36c modelimiz beklemede (yayıntımızı hoş görün :D)
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbrj.jpg)
sizlere danışmak istediğim bir diğer konu ise de24000 modellerindeki sürücü kabinin olduğu yer konusu. daha önceleri açılı gelen kabin üst kısmı revizyondan sonra düz hale getirildi. bu konuda hangisini kullanmamızı tavsiye edersiniz?
eski hali:
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbtj.jpg)
yeni hali:
(http://c1302.hizliresim.com/16/v/kkbu0.jpg)
Orjinali her zaman güzeldir. Nostaljik bir eskitmeyle 1900'lü yılları andırır ;)
-
de24000 modelimizle ilgili karoserde bulunan kapıların detayı hakkında yaptığımız demo çalışmamız elimize geldi ilk fotoğrafları sizlerle paylaşmak istedim. amacım olan 0,5mm ve daha altı olan detayları sorunsuz bir şekilde elde etmenin sevinci içersindeyim. bu mutluluğumu sizlerle paylaşmak istedim.
(http://c1303.hizliresim.com/17/c/kykhq.jpg)
(http://f1303.hizliresim.com/17/c/kykjm.jpg)
bir sonraki çalışmamız teoman beyin bu kapıları boyaması şekilde devam edecek. eğer bu detaylar boya ile kaybolmazsa üretimdeki bu ölçüleri referans alacağız.
slmlar syglar :D
-
İsmail Bey, DE 24000 modeli çalışmalarınızdaki gelişmeler, olumlu olarak ilerlemekte bu durum karşısında ben de memnuniyetimi
belirtmek isterim.
Kasa üzerinde yer alan, havalandırma ızgaralı kapıları boyayıp sonucu göreceğiz.
Tahminim detayların boya sonucu kapanmayacağıdır. Püskürtme şeklinde atacağımız boya yüzeyde fazla katman oluşturmayacaktır.
Kesin sonucu uygulayıp göreceğiz. Kapıları en kısa sürede bana ulaştırdığınız da deneme boya çalışmalarını yapacağım.
Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
-
İsmail Abi, harika bir çalışma olmuş. Bütün kasayı bekliyorum.
-
DE 24000’lik çalışmalarında; İsmail Bey’in bana ulaştırdığı kapak örneğini boyayıp, inceleme yaptıktan sonra vardığımız
nokta, kapak üzerindeki havalandırma ızgara detaylarının kaybolmadığıdır.
Boya sonrası aldığımız görüntülerin, malzeme ve üzerindeki detayların olumlu sonuca doğru gidildiğini göstermektedir.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19861_KAPAK4A.jpg)(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19860_KAPAK3A.jpg)
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19859_KAPAK2A.jpg)(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i19858_KAPAK1A.jpg)
-
üzerinde uzun zaman harcadığım de 24000 modelimizin şuanki son 3d görsellerini sizlerle paylaşmak istiyorum. çalışmalar sırasında çok dağıldım başka işlerle uğraştım ama sonunda en son noktaya geldim. nasipse bu hafta cnc ye gönderip ilk numunemizi almayı planlıyorum. bu sebeple hatam eksiğim varsa bana yazarsanız çok sevinirim. yorumlarınız ve görüşleriniz benim için çok önemli. herkese bol trenli günler. isteğiniz halinde istediğiniz noktadan foto çekip sayfada paylaşabilirim. amaç en doğruyu bulmak.
(http://l1304.hizliresim.com/18/h/m3rs1.jpg)
(http://l1304.hizliresim.com/18/h/m3sdb.jpg)
-
İsmail Bey, elinize sağlık. Çizimlerinizde benim görebildiğim iki önemli nokta var.
Ön cam çerçevesindeki parça ile burun kısmının her iki yanındaki beyaz şeritlere denk gelen kutu şeklindeki parçalar.
Bunların kalıpta çıkmaması uygun olur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i20456_DE24tasarm2.jpg)
-
İsmail Bey, elinize sağlık. Çizimlerinizde benim görebildiğim iki önemli nokta var.
Ön cam çerçevesindeki parça ile burun kısmının her iki yanındaki beyaz şeritlere denk gelen kutu şeklindeki parçalar.
Bunların kalıpta çıkmaması uygun olur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i20456_DE24tasarm2.jpg)
sevgili teoman bey yorumunuz için sonsuz teşekkürler. bu kutucukları kaldırmamız gerektiğini daha öncede dile getirmiştiniz. bunun sebebinin boyama konusunda yaşayacağımız muhtemel zorluklar olduğunu belirtmiştiniz. bu konuda başka birşey yapmamız söz konusu olabilir mi? çünkü kalıbı yapınca geri dönüşümüz olmayacağı kesin. ama kalıpta olupta boyama esnasında o bölümde sorun yaşadığımızda maket bıçağı ile kesebiliriz. ileride belki boyama konusunda bir çözüm bulabiliriz...
ayrıca cam kenarındaki tutamak konusunda orjinalde olan bir aksesuar. 0,5mm olarak ben ekledim. nasıl çıkacağını şuan bilmiyorum. ilk örnek geldiğinde göreceğiz. gerekirse ilk örnek üzerinde oradaki parçayı yok ederek enjeksiyona verebiliriz diye düşünüyorum. yine sizler daha iyisinibilirsiniz. üzerinde tartışılabilir :D
(http://k1304.hizliresim.com/18/h/m4028.jpg)
-
gri renk pek seçilemedi gibi renkleri biraz kırmızı yapıtığım yeni fotoları sizlere sunuyum. yorum eklemek isteyenler varsa acele etmeli diye düşünüyorum. sonuçta cumaya kadar cnc ye vermem gerekiyor modeli.
(http://k1304.hizliresim.com/18/j/m48t6.jpg)
(http://l1304.hizliresim.com/18/j/m48ud.jpg)
(http://k1304.hizliresim.com/18/j/m48un.jpg)
(http://k1304.hizliresim.com/18/j/m48ut.jpg)
-
İsmail Bey, elinize sağlık. Çizimlerinizde benim görebildiğim iki önemli nokta var.
Ön cam çerçevesindeki parça ile burun kısmının her iki yanındaki beyaz şeritlere denk gelen kutu şeklindeki parçalar.
Bunların kalıpta çıkmaması uygun olur.
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i20456_DE24tasarm2.jpg)
Teoman Bey sizin bahsettiğiniz burunun her iki yanında bulunan dörtgen parçayı geçmeli şekilde yapsak boyama konusunda bizi avantaj sağlar mı?
(http://j1304.hizliresim.com/18/l/m6hxz.jpg)
-
İsmail Abi, ellerine sağlık :) Ortaya çok güzel bir model çıkarmışsın. Maket halini merakla bekliyorum.
Bu arada bir şeyin üzerine değinmek istiyorum:
Hani ülkemizde neden model trencilik, hobicilik gelişmez derler ya işte bu yüzden! Türkiye'de yapılan bir işe destek olunmuyor. Onu geçtim bir teşekkür eden, fikir sahibi olan bile yok. Ama yabancı üretim birşey olsa veya dıştan bir model olsa herkes o konuda aktif oluyor. Bu durum ise bizi zorla dışa muhtaç bırakıyor. Oysa kendi yaptığımız çalışmalara destek olunsa ülkemizde bu iş daha da gelişirdi...
Bu söylediklerim sadece model trenlerle ilgili değil, maalesef birçok konuda da bu durum böyle :(
-
Sevgili Mertcan, bir ülkenin hobi anlamında gelişmesi iki önemli faktöre bağlı birincisi parasal yönden ülkenin zengin olması ikincisi ise eğitim düzeyiyle ilgili. Malesef ülkemizde her iki konu açısından da yeni yeni gelişmeler göstermekte. Bırak maketi hayatında tren görmemiş yada İstanbul'da yaşayıp boğazı görmemiş insanlar var. O yüzden hobilerin ülkmizde gelişmemesini anlıyorum. Senin gibi yeni nesil gençlerin sayısı arttıkça bu hobilerde gelişecektir. O yüzden destek aramaktansa destek olmak bir fikir üretmek çok daha güzel. Bu forumda yapılan her güzel işe yeterince destek yapılıyor zaten bir avuç insanız burda :) O yüzden hepimiz kendimize düşeni yapmalıyız. Bol hobili ve trenli günler dilerim. Saygılarımla.
-
İsmail Bey;
Çalışmanız için çok teşekkürler. Elinize sağlık. Gelişmeleri birazda merakla takip ediyorum. Her zaman gerekli desteği bulacağınıza adım gibi eminim. Zaten bir avuç kadar olsak da; bu forumdaki arkadaşlarım bu hobiyi gönülden sevenler. Ben Şahsen çok karışmadan takip etmek taraftayım. Çok karışarak işinizi çıkmaza sürüklemek istemem. Teoman Hocam en güzel ve en doğru desteği verecektir. Keşke ondaki bilgilerin yüzde biri bende olsa.
Başarılarınızın devamını diliyorum. DE24000 hepimizin hayali.
Sevgi Saygılarımla.
Ali Nedim ULUS
-
[/quote]
Teoman Bey sizin bahsettiğiniz burunun her iki yanında bulunan dörtgen parçayı geçmeli şekilde yapsak boyama konusunda bizi avantaj sağlar mı?
[/quote]
Evet sağlar. Beyaz şeritlerin düzgün olarak işlenmesi bakımından parçaların harici yapılıp, sonradan ilgili yere
takılması uygun olur.
-
de 24000lik lokomotifimizin cnc ye gitmeden önceki son fotoğrafını sizlerle paylaşıyorum...
(http://p1304.hizliresim.com/18/t/mfhx3.png)
-
işlerimin yoğunluğu sebebiyle verdiğim ara 19mayıs günü itibari ile bitecek konuya kaldığımız yerden devam edeceğiz. bu arada çalışmamıza yardımcı olan Serdar TEZGÜL bey'e hepinizin huzurunda teşekkür ederim.
-
İsmail bey
Calismaniz muhtesem gorunuyor umarim sonuclandiginda 24000 lokomotife sahip oluruz mahsuru bulunmuyor ise modelin olculerini veya hazirlamis oldugunuz planlari metraj oarakta paylasirmisiniz . Kalip ile ugrasan arkadaslarimla konusupta bu modelleri gosterdigimde delisiniz siz demisti 2010 kalip fuarinda butun standlara sordum. Kimse ilgikenmek istemedi umarim kalip ( enjeksiyonlu ) maaliyetleri cok yuksek olmaz
Calisalarinizin devamini merakla bekliyorum
Sedat coker
-
İsmail bey
Calismaniz muhtesem gorunuyor umarim sonuclandiginda 24000 lokomotife sahip oluruz mahsuru bulunmuyor ise modelin olculerini veya hazirlamis oldugunuz planlari metraj oarakta paylasirmisiniz . Kalip ile ugrasan arkadaslarimla konusupta bu modelleri gosterdigimde delisiniz siz demisti 2010 kalip fuarinda butun standlara sordum. Kimse ilgikenmek istemedi umarim kalip ( enjeksiyonlu ) maaliyetleri cok yuksek olmaz
Calisalarinizin devamini merakla bekliyorum
Sedat coker
Sedat bey ilginiz için çok teşekkür ederim. yaptıklarımla ve yapacaklarımla güzel sözlerinize layık olmaya çalışacağım. kalıp olayı ve kalıp öncesi numune üzerinde çalışma konuları kalıpçı arkadaşlarınızın da dediği gibi akıllı işi değil gibi :) (kendi namıma söylüyorum. kimse alınmasın). işin emek kısmının yanında birde büyük rakamları içermesi işin başka bir boyutu. alt tarafta paylaştığım parça listesi ve ölçüleri umarım işinizi görür veya bir miktar sizlere bilgi verebilir.
(http://r1305.hizliresim.com/19/c/myukj.jpg)
modelimizin üzerinde 0,5mm detayları vererek çalıştık. bunu yapacak cnc sistemleri ve elemanlarda mevcut ama gelgelelim ülkemizde kısa zamanda kaba üretimlerle çok büyük paralar kazanmaya alışmış bir yapı karşında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. bu olay da bizi herşeyi ile kendi bünyemizde üretim yapmaya zorluyor. sadece numune üretimine 350euro fiyatlar verenlerin yanında bir dişlinin kalıbına 300-350tl deyip tanesini 1tl ye basacak kişiler mevcut piyasamızda. işin acı tarafı bu. neyse ki teknik konularda yıllardan beri almış olduğum eğitim sayesinde çoğu işi kendim halledeceğim. belki 1ayda değil 2.5ay gibi sürede bitecek çalışmalarım ama modelimiz en uygun fiyatlara üreteceğimi düşünüyorum.
-
ilgiyle izliyorum.
Büyük paralar kazanmak için vatandaşa veya müşteriye gazlama(kazıklama)zihniyeti malesef insanoğlunun ruhunda var.5-7 abd dolarına malettikleri nike ,adidas vs gibi ürünleri dünyaya 10 misli fiyata satmak patronların çok hoşuna gidiyor galiba.
modellemeniz çok güzel ve teknik.....
24000 lik plakalarını çeşitli numaralarda yaparsanız , alacak kişiler 1 den fazla loko almak ister.Athearn ve kato gibi firmalar mesela canadian pacific ac 4400 lokosu veya ac 6000 lokosu yapımında heryıl aynı modeli üretiyorlar.Fakat aynı lokoya her yıl farklı plaket numarası vererek yeni ürün diye aynı kalıpla sürekli sürüm yapıyorlar.Buda bir satış sürekliliği tabiki.
acizane fikrimi sizinle paylaşmak istedim.
selamlar..........
-
ilgiyle izliyorum.
Büyük paralar kazanmak için vatandaşa veya müşteriye gazlama(kazıklama)zihniyeti malesef insanoğlunun ruhunda var.5-7 abd dolarına malettikleri nike ,adidas vs gibi ürünleri dünyaya 10 misli fiyata satmak patronların çok hoşuna gidiyor galiba.
modellemeniz çok güzel ve teknik.....
24000 lik plakalarını çeşitli numaralarda yaparsanız , alacak kişiler 1 den fazla loko almak ister.Athearn ve kato gibi firmalar mesela canadian pacific ac 4400 lokosu veya ac 6000 lokosu yapımında heryıl aynı modeli üretiyorlar.Fakat aynı lokoya her yıl farklı plaket numarası vererek yeni ürün diye aynı kalıpla sürekli sürüm yapıyorlar.Buda bir satış sürekliliği tabiki.
acizane fikrimi sizinle paylaşmak istedim.
selamlar..........
irfan bey ilginize çok teşekkür ederim. ayrıca sizin gibi büyüklerimin fikirleri benim için çok önemli ve benim yeni başladığım bu alanda gerçekten yol gösterici oluyorlar. çeşitli numara değiminizi pek anlamadım eğer bu olay folyo çıkarma gibi olan veya sadece plaket gibi kolay yolla olan birşeyse tabiki olabilir. bunun yanısıra kalıp fiyatlarını satılacak ürüne yedirdiğimiz sürece fiyat kesinlikle dahada uygun düzeylere düşecektir.
-
Estağfurllah acizane fikrim.
Lokonun plaket numaraları 24 009-24 122- 24 123- 24 189 gibi yan larda bayrak ve tcdd plakalarının altındaki loko plaketleri farklı plaket olursa aynı plaka numaralı bir loko yerine birkaç loko istenir.
Loko yo motorlu yapacaksanız ağır olması gidişte çok önemli bence.....Özellikle yükseltili raylarda makaslarda rahat hat değiştirebilmesi için en az 500 gram civarı ağırlık olmalı...demo ise ağırlığa gerek yok
Basit iç değil,çok kişi niyetlendi,ama bir türlü olmadı,çok zor iş bence,yinede cesaretinze ve azminize saygı dileklerimle......
selamlar..........
-
Estağfurllah acizane fikrim.
Lokonun plaket numaraları 24 009-24 122- 24 123- 24 189 gibi yan larda bayrak ve tcdd plakalarının altındaki loko plaketleri farklı plaket olursa aynı plaka numaralı bir loko yerine birkaç loko istenir.
Loko yo motorlu yapacaksanız ağır olması gidişte çok önemli bence.....Özellikle yükseltili raylarda makaslarda rahat hat değiştirebilmesi için en az 500 gram civarı ağırlık olmalı...demo ise ağırlığa gerek yok
Basit iş değil,çok kişi niyetlendi,ama bir türlü olmadı,çok zor iş bence, yinede cesaretinze ve azminize saygı dileklerimle......
selamlar..........
çok teşekkür ederim plaket işini de yapmayı düşüneceğim. bu işi ben hallettim sadece en iyi ve en ucuz nasıl üretirim onun derdindeyim inş. bu işten yüzümün akıyla çıkacağım ;D
24000liklerimiz sizin tvs vagonlarla da çok güzel duracak eminim :D
-
Ellerine sağlık ismail abi çok detaylı ilerliyorsun.Başarılarının devamını dilerim. :)
Saygılarımla
Gürkan
Genç
:)
-
Dünyanın en güzel dizel lokosunun son durumu nedir acaba ? harika bir loko bence klasik revizyonsuz hali ile olmalı.Kolay gelsin gelişmeleri bekliyorum heyecanla.Kolay gelsin..
-
Tahminimce İsmail beyin işlerinin yogunlugundan dolayı bir süre ara verildi yada teknik olarak oldukca sıkıntılı işlemler bunlar bende yaptığım modellemede teknik sıkıntı cekmekteyim. Umarım yeni gelişmler olur en kısa zamanda. Gerçi ülkemizin bulunduğu bu sıkıntılı günlerde insanın hiç bir şey yapası gelmiyor :(
-
Yokmu bu TCDD lokolarına el atacak bir model şirketi?
-
Yokmu bu TCDD lokolarına el atacak bir model şirketi?
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=5649.0 ;)
-
Çok teşekkürler...