Gönderen Konu: karma vagonlarla yük katarı  (Okunma sayısı 4306 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ctekin

  • Ziyaretçi
karma vagonlarla yük katarı
« : Mart 11, 2007, 18:04:26 »
Arkadaşlar selamlar,

Karma (çeşitli) vagonlar ile bir yük katarı oluşturmak istiyorum. Ancak kendi içinde tutarlı karma bir katarda ne tür vagondan kaç tane bulunmalıdır? Bu vagonların dizilimi ne şekilde olmalıdır?

Birkaç değişik alternatif verebilir misiniz? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: karma vagonlarla yük katarı
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2007, 18:43:48 »
Karma tren den kastın ne tam anlayamadım Cem abi?Bizde Karma tren diye yolcu vagonları+yük vagonları şeklinde oluşan dizilere denir.Eğer bir yük treni içerisinde muhtelif vagonlarla bir dizi oluşturmak istiyorsan o yük trenidir zaten.Karma değil.Benim tavsiyem makine arkasına aynı tip birbirleri ile uyumlu (1. mevkii veya 2. mevkii gibi farklar olabilir doğal olarak) 2-3-4 yolcu vagonunun arkasına istediğin tip yük vagonlarını bağlayabilirsin.Ancak hatırlatayım (madem gerçekçilikten bahsediyorsun) Loko Buharlı ise ve dizide sarnıç vagonu varsa makine ile sarnıç vagonu arasında en az 3 adet emniyet vagonu mesafe bulunması gerek.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: karma vagonlarla yük katarı
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2007, 20:46:36 »
Jimmy selamlar,

Ne zamandır konuşamadık.

Aslında karma dediğim, değişik tipte yük vagonları. Ama tabi onlarda da bir düzen olabilir diye düşündüm. Yani bi tane kömür, bi tane sarnıç, arkasından canlı hayvan vagonu falan pek olmaz herhalde.

Bir de dediğin gibi harbi karma katarlar var, yolcu ve yük. Onlarda da herhalde her tür yük vagonu olmaz: ağırlık vs. sebeplerden. Bunlardan günümüzde pek görünmüyor gibi?

Bu konuda biraz daha bilgi verirsen sevinirim. Bilgi derken, TCDD gelen yük taleplerine göre katar oluşturuyor sanırım. Ama hani özel katar (akaryakıt veya tahıl gibi) yapılabilir mi? En çok hangi yükler için yapılır? Bu gibi konularda biraz yazarsan sevinirim.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: karma vagonlarla yük katarı
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2007, 21:15:42 »
Abisi eskiden bir yük veya karma tren içerisinde sıklıkla muhtelif yüklere rastlanabiliyordu.Ancak yeniden yapılanma çerçevesi içerisinde karma trenlerin çoğu tarihe karıştı.Bildiğim kadarıyla şu an sadece Tatvan-Elazığ,Gaziantep-Nusaybin,Divriği-Sivas ile Divriği-Erzincan hattında çalışanlar kaldı.(Denizli-Goncalı arasındada bir tane var ama çoğu zaman yük grubu verilmiyor arkasına).Aynı zamanda blok taşımacılığa geçilince genelde seninde dediğin gibi tek tip yük taşıyan trenler ortaya çıkmaya başladı.Aslında burda çok ilginç bir durum var.Bizde blok tren anlayışı doğru oturmuş değil.Çünkü blok tren tek tip yük taşır.Bizde daha yakın tarihe kadar sadece Yeşilhisar,Hekimkan ve Divriği den İskenderun ve Karabük demir-çelik fabrikalarına demir cevheri taşıyan trenlerle Değirmenözü ve Emirler den Bandırmaya boraks taşıyan trenlere blok tren muamelesi uygulanırdı.Avrupada Kömür ve Cevher trenlerinin yanında İnter-Frigo,Konteyner,Akaryakıt gibi bir sürü blok tren görmek mümkün.TR de daha yeni yeni başlıyor.Son 3 yıldır kıpırdanma var.İstersen blok trende teşkil edebilirsin.Ama eski özellikle Buharlı dönemine ait bir dizi hazırlayacaksan gerek yok derim.Hatta tercihini daha çok 2 dingilli yük vagonlarından oluşturmanı da tavsiye ederim.Sarnıç vagonu vereceksen Loko ile arasında en az 3 tane emniyet vagonu olması gerek.

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: karma vagonlarla yük katarı
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2007, 21:26:19 »
Jimmy,

Bilgi için çok teşekkürler, gerçekten çok faydası olacak.

Görüşürüz.

Cem.