Model Trenciler Forumu > Yeni başlayanlar için Sorular ve Cevaplar

Sistem tercihleri

(1/2) > >>

iceman:
Son zamanlarda forumumuza ve grubumuza yeni katılan arkadaşların fikir edinmesi için bu anketi açmayı uygun gördüm.Hangi tip işletim sisteminden yana tercih kullanıyorsunuz?Çoğunluk hangisini tercih ediyor?

Harun:
Buharlının kendisi dururken AC DC tartışması yapılır mı?

Siz hiç elektrikle çalışan buharlı lokomotif gördünüzmü gerçek hayatta?

Eksik olmuş ;D

ctekin:
Selamlar,

Ben 3 ray AC tercih ediyorum; ister analog, ister digital :)

Sebepler:

Daha gerçekçi: aynı hatta iki tren kafa kafaya gelebiliyor

Daha kolay: makas, contact ray kullanımı (mevcudiyet tespiti için), sinyal, uncoupler, vs. gibi unsurlar AC'de daha kolay ve sorunsuz kurulup kullanılabiliyor.

Mekanik üstünlük: AC motorların mekanik ve çalışma prensipleri çok daha cazip benim için. Bu nedenle digital'e de biraz sinir oluyorum zaten ama olur o kadar!

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Bu arada bir önemli not: AC ile DC arasındaki esas ayrım aslında akım türü değil 3. ray olmalı çünkü 3 ray AC sistemler aslında DC ile de çalışabilir. Tersi de geçerli mi (2 ray sistemler AC ile çalışabilir mi?) bilmiyorum, sanırım Özgür bey bize söyleyebilir.

Cem.

Not: Harun bey, buharlı fiyatları düştüğünde :) :) :) bu tartışmalar bitecek tabi! Ama o güne kadar katlanacağız :)

iceman:
Cem bey ...

Elbette sizin görüşünüz bu.Saygımız doğal olarak sonsuz.Ama çok dikkatimi çeken birşey var.Bu gerçekçilik konusundaki yorum farkından kaynaklanıyor sanırım.Bizler gerçekçilik derken dış dizayn itibariyle gerçekçilikten bahsediyoruz.Çalışma prensibi itibariyle gerçekçiliğin ta kendisini yakalamak isteyen adam sanırım HO ölçekli maketçilikle uğraşmaz.Çünkü elektrikli lokomotifler dışında bir şansı yok (o da doğal olarak katener hattı çekip elektriği panto vasıtası ile almak kaydıyla).Herhalde HO ölçekli maketlerde paf küf yağlı sular damlayıp,pompa sesleri duyup gaz açıldığında da yeri göğü inlete inlete bum bum eşofman sesleri bir buharlı loko ne kadar çıkarabilir?Hornby en güzel örneğini sergiliyor bunun live steam ile ama onunda çapı belli gücü bir yere kadar yetiyor doğal olarak.%100 çalışma prensibini de dahil ederek gerçekçilik isteyen adam herhalde 1:10 ölçekli (benim hayal ettiğim maketler.. ;D) modellerle uğraşır.Bir tek kafa kafaya çarpışma olayında size hak verebiliyor gibiyim.Ama ben kimsenin kaza yaptırmak için özel uğraş sarf edeceğini sanmıyorum.Özellikle günümüz trenlerinde ATS lerin çalıştığını (tabii TR bu konuda Avrupa ülkelerine baya bir uzak) kaza riskini minimum dereceye indirme çalışmalarının son sürat devam ettiğini düşünecek olursak bu kusurun bizim gözümüze batan 3. ray dan çok çok daha ufak (görünmez diyebilecek kadar) bir kusur olduğunuda düşünüyordur herhalde DC ci arkadaşlarım.... ;)

Saygılar

Jimmy Cem

ctekin:
Jimmy Cem selam,

Trenleri kafa kafaya getirmekten kastım tabi ki "çarpıştırmak" değil. bir hat düşün, tam ortasında tali hat var, trenler iki uçtan karşı karşıya geliyorlar (bir arkadaşım bunu DC'de loko içinde motor uçlarını ters bağlayıp yapıyor ama palyatif çözüm tabi), biri tali hatta giriyor, öbürü ana hatta devam ediyor. böylece birbirlerinin yanından geçip gidiyorlar.

alttaki palet tabi kişisel zevk meselesi, beni rahatsız etmiyor çünkü o olmadan nelerin olamayacağını biliyorum.

aslında konu sarp ve senin dediğin gibi; tam gerçekçilik 1/87'de mümkün değil, bu durumda kişisel tercihlere göre bazı şeyleri feda etmek zorundayız.

sanırım artık bir yerlere gelmeye başladık.

Cem.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git