Gönderen Konu: İzmir'de Tren Modelciliği  (Okunma sayısı 116638 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #120 : Nisan 15, 2007, 01:01:35 »
Saygıdeğer modeltrenciler.
İzmir'de, tren modelciliğine ilgi duyan tren sevdalısı arkadaşlarla çalışmalar devam ediyor.

Amacımız bu güzel hobiyi yaşamak ve yaşatmak. İşte bu doğrultuda yine birkaç arkadaş biraraya gelerek, trenmodellerini geçici ve sade bir kurguda çalıştırdık, bu sevgimizi pekiştirdik.

Görev yaptığım okulun, Resim Atölyesinde yer olarak uygun olması açısından masa üzerine daha uzun ray döşeyerek birkaç tren modelini çalıştırarak, keyifli bir zaman geçirip, trenmodelleri üzerine, birparça da olsa, göz zevkimizi giderdik.

Soldan sağa;
Ceyhan Altınçubuk, Haluk Boyvada, Hüseyin Nümayışlar, Teoman Kardaşlar






Gün içinde daha sonra aramıza, modeltrenci olan Sabri Sencer (soldan ikinci)
Haluk Boyvada'nın yakını sol başta Hüseyin Boyvada katılarak,
tren modelciliği üzerine bol sohbetli güzel bir gün geçirdik.
 
Biz çalışmalarımıza devam ediyoruz. Belki istediğimiz boyutta olamasa da yine de imkanlar dahilinde bu güzel hobiden büyük keyif alarak çalışmalarımızı sürdürmeye kararlıyız.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı driver-x

  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 58
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #121 : Nisan 15, 2007, 07:10:29 »
Çok güzel bir gündü,keşke sabahtan işlerim olmasaydı da tren kurgusundada olabilseydim.
THIS IRON HORSE READY TO GO!!!

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #122 : Nisan 15, 2007, 13:00:53 »
Teoman bey,

Şahsım olarak Tüm İzmir deki maket model meraklısı
dostlarımıza nezdinizde saygılarımı ve selamlarımı iletirim..

Saygılarımla
A.Usta

Çevrimdışı driver-x

  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 58
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #123 : Nisan 15, 2007, 13:16:11 »
Teoman Hocam,bir dahaki kurgumuza bende "SANTA FE"'yi meydana çıkarttım ;D


THIS IRON HORSE READY TO GO!!!

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #124 : Nisan 16, 2007, 01:04:34 »
Ayhan bey, Abdurrahman bey, Ümit bey, İzmir modeltrencileri için sevgi ve dostluk dolu güzel düşüncelerinizden dolayı çok teşekkürler.

Ümit bey, bu aralar Atölyede deneme çalışmaları yapıp, uzun mesafe ray düzeninde trenlerimizi dolaştırarak , bu güzel hobimizden  büyük keyif alıyoruz. Melih beyin kurgusuda sırada. Bir ekip çalışması planlıyoruz.
Okulda ise, öğrencilere yönelik model çalışmalarını içeren sosyal aktiviteler doğrultusunda çalışmalarımız var. Bu çalışmalar içine tren modelciliğini de katmayı düşünüyoruz.

Sabri bey, elinizdeki modellerinizle herzaman birlikte çalışmalar yapmaya bekleriz. Bizlerle paylaşımlarınız, hepimizi son derece mutlu eder.

14 Nisan 2007Cumartesi günü biraraya geldiğimiz, Resim Atölyesindeki geçici kurgumuzdan, aşağıdaki videoda; Haluk ve Ceyhan beylere ait iki trenin çalışmasından bir kesit. Şimdilik bu tür çalışmalarımızla daha geniş bir ortamda, masa düzeni üzerinde çalışmalar yapıyoruz.

<embed width="430" height="389" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://vid179.photobucket.com/player.swf?file=http://vid179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/Film-2.flv"></embed>

Saygılar
Teoman Kardaşlar

HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #125 : Nisan 16, 2007, 09:23:09 »
Sn.Teoman Bey ve değeli İzmir'li tren modelcileri dostlar,
Bu hobiye olan gönül bağınızı tebrik ediyorum.Çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar diliyorum.
İzmir'de ikamet ediyor olmama rağmen hafta sonlarında şehir dışında bulunmam nedeniyle henüz sizlerle tanışamamış olmanın derin üzüntüsü içerisindeyim.
Sizlerle tanışıp bilgi ve deneyimlerinizi paylaşabilmek ümidiyle.
Selamlar,saygılar.
S.H.MALİKOÐLU

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #126 : Nisan 22, 2007, 18:54:59 »
Saygıdeğer modeltrenciler, uzun zamandır fotoğraflamayı düşündüğüm İzmir - Bandırma arasında sefere konan 6 Eylül Ekspresi'nin çekimlerini yapmak için İzmir- Çiğli istasyonuna 21 Nisan Cumartesi günü saat 14.30' da gittim.
Amacım Bandırmadan saat 10.00 da kalkan treni, buraya geliş saati 14.40' ta karşılayıp fotoğraflamaktı.

İstasyon yetkililerine, İzmir 3. Bölge Müdürlüğü'den aldığım fotoğraf çekme izin belgemi göstererek, fotoğraf çekmek için geldiğimi söyledim.
Yetkililer 4 gün önce istasyon faaliyetinin durdurulduğunu, Ulukent
istasyonunda trenlerin faaliyetlerinin başladığını belirttiler.

Kafama koymuştum bir kere, ben de ertesi gün sabah erken gider fotoğraf çekerim dedim.

Hazır buraya gelmişken tarihi değer taşıyan istasyondan bir iki poz alayım istedim. Elimizde diaroma yapımlarında yaralı olur düşüncesiyle çektiğim fotoları sizlerle paylaşıyorum.


Çiğli istasyon binası tipik mimarı tarzıyla, maket istasyon yapımı
için bir fikir verebilir.


Diğer açıdan baktığımızda, bir zamanlar buharlı lokomotiflerin
tenderlerinin su depolarına aldığı su alma ünitesi.

Trensever dostlar bu gün (22 Nisan sabahı saat 07.00' de) yola koyularak Ulukent istasyonuna gittim. Orada ve daha sonra Menemen istasyonlarında video ve fotoğraf çektim.
Bu çekimleri sizlerle ''İzmir Grup Çalışmaları''nda başka bir başlık altında paylaşacağım.


Saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #127 : Mayıs 05, 2007, 13:01:27 »
Saygıdeğer modeltrenciler,
Bu sabah erkenden Basmahane Gar'ına gidip fotoğraflama yaptım.

Basmahane Gar binası, tren modelciliğinde diaromalarda yapılabilecek
güzel bir örnektir.

Değişik açılardan görüntülerinin bir kısmını sizlere sunuyorum.


Sabah 07.15 te ön cephe görünüşü.

 
Yola göre sol köşeden görünüm.


Basmahane Gar meydanında, bir otel binasının çatısından  görünüş.


Basmahane'den, Yenişehir yönüne giden yol üzerinde bir işhanının
terasından Gar'ın arka tarafı.
Demiryolu hatları ve peronlar. Yolcuların açık alanda, beklemelerinde
güneş ve yağmurdan korunmak amacıyla yapılmış yüksek
çatılı metal sundurma.


Yolcu bekleme sundurmasının peronlardan görünüşü


Diğer bir açıdan sundurmanın görünüşü


Basmahane Gar'ında metro çalışmaları nedeniyle şu anda trenler
çalışmamaktadır. Bandırma- İstanbul , Ankara yönüne gidecek
trenler; Ulukent istasyonundan, Aydın-Denizli yönüne gidecek
trenler Gaziemir istasyonundan kalkıyorlar.
İşte bu iki yöne gidecek yolcular, yine Basmahane Gar'ına geliyorlar
ve belediye otobüsleriyle gitmek istedikleri istasyonlara gidiyorlar.


Hasretle lokomatiflerini ve vagonlarını bekleyen Basmahane Gar'ının
demiryollarıdan görüntüsü.
Çağa ayak uydurmak için elektrikli trenlere döşenen kataner hatları,
onun zarif görüntüsünü bir parça engellesede yine de Basmahane
Gar binası TCDD'nin güzel binalarından biridir.

Siz saygıdeğer modeltrenciler, gerek düzenlenecek yarışmada,
gerekse diaromalarınızda el emeğinizle bu binayı yapmayı
düşünürseniz, yapabileceğiniz maket çalışmasında, umarım
sizlere güzel bir örnek olur.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #128 : Mayıs 06, 2007, 00:28:50 »
Ömer bey, elbette ölçülerini çıkaracağım.
Maket yapımında ölçü mutlaka gerekir.

Binanın mimari planları olmadığı için 1/87 ölçeğe uygun pratik bir ölçülendirme çalışması yapacağım.

Bu çalışmayı mutlaka sizlere de aktaracağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #129 : Mayıs 06, 2007, 10:39:27 »
Ömer bey, Basmahane Gar binasının mimari yapısı, yatay dikdörtgen prizma şeklinde düşünülmüş bir özellik taşımaktadır.

Siz ve diğer modeltrenci arkadaşlara, yapacağınız diaroma çalışmalarınıda eğer isterseniz, bu tarz bir istasyonu 2 şekilde de kullanabimeniz açısından birkaç örnek vermek isterim.

Lima firmasının geçmişte ürettiği bir istasyon binası maketi vardı.
Bu maket, Basmahane Gar yapısına şekil olarak biraz benzemektedir.
Size yardımcı olması açısından ölçeklendirmeyi bu model üzerinden yapacağım.

Dikdötgen pirizma şeklinde olan bu tür maket istasyon binasını, kullanım açısından sizlere yararlı olur düşüncesiyle Lima'nın katoluğundan örneklelerle göstereyim istedim.


Sol üst köşedeki resimde, bu tip bir istasyon demiryoluna yatay olarak
konupta değerlendirildiği gibi otadaki sağ köşede olduğu gibi demiryollarının
sonlanmış istayon konumunda da değerlendirilir.

Bu tip bir konumda, istasyon binası yer sorunu olan yerlerdeki
diaromalarda kullanlabilinir.


Sonlanmış bir konumda istasyon binasını bu yerleşim planına göre de
yapabilirsiniz.
Manevra çalışmalarından hoşlanan modelci arkadaşlara iyi bir örnek.
Yer sorunu da dairoma içine alınmış gar binasının konumu ile çözülmüş olabilir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

 
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2007, 01:17:41 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #130 : Mayıs 07, 2007, 01:48:01 »
Saygıdeğer modeltrenciler,
Tamamen sıfırdan yapmayı düşündüğünüz bir istayon binasının ölçeklendirilmesini, 1/87 ölçeğinde yapabilmemiz için daha önce çeşitli firmalarca yapılmış maket çalışmalarından yararlanabilriz.

İlgimizi çeken bir istasyonun, fotoğrafını çekerek, fotoğraf üzerinden
cetvelle ölçüm yaparak; yüseklik, genişilik ve uzunluğunu orantılayarak
aynı zaman da birbaşka maketin ölçümüyle birlikte yaklaşık ölçülerini bulabiliriz.


Basmahane Gar binası yapımı için, bir maket istasyonun üzerinde
ölçülendirmeler yapıyoruz. Burada pencere ve kapıların boyları ,
enleri, aralarındaki açıklıklar ve fotoğrafını çektiğimiz istasyonun
pencere, kapı sayılarına dikkat ederek yaklaşık ölçüleri
bulmaya çalışyoruz.


Çıkarttığımız ölçüler:

Elimizdeki maketin ölçüleri


Yapımı düşünülen Basmahane Gar binasının ölçüleri

Bu ölçülerden yola çıkarak yapacağımız maketin; yatay uzunluğu 64cm, eni 10 cm yükseklik olarak:a) yanlarda bulunan iki katlı binaların yüksekliği 10 cm üçgen alınlığın orta kısmı 1.5cm
b) ortada bulunan binanın ise 13.5 cm oluyor.
Bu kısımlara çatı yükseklikleri ilavesi yaptığımızda, heriki yandaki binaların çatı yükseliği 3cm, ortadaki binanın ise 5cm olarak ortaya çıkıyor.

Bir kartona, kapı ve pencelerin ölçülerini yine maket üzerinden  almak kaydıyla , binanın genel ölçülerinide dikkate alarak çizim yapıp kullanacağımız PVC malzemelerine kalıp oluştururuz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2007, 07:26:35 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #131 : Mayıs 07, 2007, 20:38:49 »
Okan bey, övgülerinize çok teşekkür ederim.

Modeltrenciler olarak, model çalışmalarımıza, çeşitli konularda yararlı olabilecek fotoğraflama çalışmaları, buna bağlı olarak modelleme çalışmaları yapmak ve sizlerle paylaşmak son derece keyif verici bir olgu. Yararlı olabiliyorsak ne mutlu bize.

Sorunuza gelince; Basmahane istasyonu ilk yapıldığı andan itibaren demiryolu hattları binanın dibine kadar değil, şu andaki gibi sundurmanın önünde olacak şekilde yapılmıştır.

Sundurmayı ve çatısını taşıyan sütunlara dikkat edecek olursanız yapıldığı yılları yansıtan bayağa eskimiş olduklarını hatta çürüme belirtilerini de görebilirsiniz.

Yukarıdaki fotoğrafları tekrar incelerseniz. Fransızların yaptığı bu binanın, Ege Bölgesi eski mimari yapılarının karakteristik özelliği, ön tarafında bulunan iki üçgen alınlığı ile yine demir dökümden yapılmış sundurmayı taşıyan sutun başlarının Helenistik dönemi yansıtmasıdır.


Önder bey, çok teşekkürler iyiyim sizler nasılsınız.
Yukarıdaki kurgu planından söz ediyorsanız, o plan Lima katoloğundan
alıntıdır. Sonlanmış istasyona örnek vermek amacıyla yayınlamıştım.
Bu plandan yaralanılıp, üzerinde değişiklikler de yapılıp yeni bir kurgu olabilir.


Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #132 : Mayıs 08, 2007, 22:01:45 »
Saygıdeğer modeltrenciler,
Basmahane Gar'dan geçmişten bir hatıra.
Buharlıların faal olduğu 1970'li yılların ortalarında Basmahane Gar'da
kalkışa hazırlanan trenler.
Büyük bir ihtimalle; biri Karşıyaka, diğeri Bornova istikametine doğru
gidecek banliyo trenleri.
Altındaki foto da bugünkü Basmahane Gar'ın görüntüsü.

Peronlar arasındaki boş demiryolu hatları eski günleri hasretle
anar, hüzünlü bir bekleyiş içindeler.


Bir başka Buharlı loko manevra görevinde. Arkasında görülen
su kulesi şimdi yok. Metro çalışmalarına kurban gitmiş.

Çocukluğum 1958-1970 yıllarında Basmahene Gar'nın yakınındaki Kahramanlar
semtinde geçmişti. Buharlı lokomatiflerin o güzelim sesleri hala kulaklarımda.

Onları çalıştıkları dönemlerde görmüş bir olarak, birçok kez de Karşıyaka
Bornova ve Buca'ya giden buharlıların çektiği trenlere binmiştim.

Bu yüzden bir modeltrenci olarak kendimi şanslı hissediyorum.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #133 : Mayıs 08, 2007, 23:16:28 »
Okan bey, Basmahane Gar binasıyla ilgili daha ayrıntılar bitmedi.
Basmahane Gar binası maket yapımına daha uygun olduğundan bu gar binasıyla ilgili fotoğraflar yayınlıyorum. Biraz daha yayınlamaya devam edeceğim.

Alsancak Gar binasıyla ilgili de fotoğraf çalışmalarım olacak. Onları da sizlerle paylaşacağım.

Yukarıdaki fotoğrafları, Basmahane Gar'la ilgili geçmişle bu günü kıyaslama ve anılardan bir kesit olarak sunmaya çalıştım.

Yine de sizin önerinize kulak verip, en kısa zaman da gidip Alsancak Gar'dan fotoğraflama yapacağım.
Beni bu konuda motive ettiğiniz için, ben de size çok teşekkür ederim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #134 : Mayıs 08, 2007, 23:21:24 »
teoman b ey basmane gar binasının ince detaylarını da bekleriz pencere boyları kapı boyları falan yakın çekim çerçeve resimleri de bekleriz.çalışmalara başlayacağım.saygılarımla

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #135 : Mayıs 08, 2007, 23:40:40 »
   Teoman bey nostalji fotoğrafların paylaşımı için çok teşekkür ederim,hoşçakalın.


   mali...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #136 : Mayıs 08, 2007, 23:45:26 »
Mehmet Ali bey,teşekkürler.
Ömer bey, hazırlıklar sürüyor. Bu aralar okulda yoğunluk çok fazla gün içinde koşturmaktan gece çalışma gücü biraz azalıyor.
Yine de biraz fotoğraf detaylarını sizlerle paylaşayım.

Pencere boylarını kısa bir çizim ve ölçülendirme yapıp yayınlayacağım.

Bu arada Okan beyin,  175 nolu mesajına görüntülü bir yanıtta vermiş olayım.

Demiryolu hatları fotoğrafta görüldüğü gibi sundurmanın önünde
son buluyor. İlk yapıldığından günümüze kadar bu şekildedir.
Zaman zaman çevre düzenlemesi yapılarak tadilatlar yapılmıştır.
Fotoğrafta görüldüğü üzere katenar hatlarının direklerinin koyulması gibi.


Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #137 : Mayıs 09, 2007, 00:56:07 »
teoman b ey basmane gar binasının ince detaylarını da bekleriz pencere boyları kapı boyları falan yakın çekim çerçeve resimleri de bekleriz.çalışmalara başlayacağım.saygılarımla

Ömer bey, öncelikle pencerelerden başlayalım.




Yakın çekimle üst pencerelerin yapısı


Binaya karşıdan baktığımızda, bize göre sağ bölüm.


Burada dikkat etmemiz gereken bir durum vardır!
Binanın ön tarafında kaldırım çalışması daha sonradan yapıldığından bir yükseklik meydana gelmiştir. Bu binanın ölçülendirmesinde yanılmaya sebep olabilir. Bu durumu dikkate alıp biz binanın ilk yapımına göre maketi yapmalıyız.
Binanın yan duvarı ile ön duvarının kesiştiği köşede bu fark açıkça görülmektedir.


Ön taraftadan incelediğimizde bu özellik göze çarpmaktadır.

Basit bir çizimle pencere boyları, çerçeve iç ölçüleri, çerçeve dışı ölçüleri ve birbirlerine olan uzaklık ölçüleri.
Yukarıda açıkladığımız duruma en altta bulunan  pencere altına 1cm daha ilave yapmamız gerekmektedir.
Makette binanın yüksekliği 10 cm değil 11 cm olmalıdır. Çatı hariç tabiki.


Bir başka açıdan ön görüntüyü inceleyip kemerli kapıların nerede ve kaç adet olduğunu da saptayalım.


Binanın tam ortasında ana giriş kapılarından büyük kemerli iki adet kapı bulunmaktadır.
Sağ ve solda bulunan üçgen alınlıklı bölümlerde ise üç adet kemerli kapı bulunmaktadır.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
 

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #138 : Mayıs 09, 2007, 01:41:56 »
Teoman bey,

Sizden şikayetçiyim. Açtığınız konuların yüksek ratingi yüzünden iş yapamaz hale geldik.

Üyeler sizin yaptıklarınız karşısında kendinden geçip bizim reklamlara bakmıyorlar.

Ama kabul ederseniz sizinle Proses olarak bir reklam anlaşması yapmak istiyoruz.

Aşağıda bir taslak çalışması yaptık. Ne isterseniz vereceğiz. Yeter ki "evet" deyin.



Selamlar,

Harun


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir'de Tren Modelciliği
« Yanıtla #139 : Mayıs 09, 2007, 07:43:37 »
Harun bey, hiç bir karşılık beklemeden evet.
İyi çalışmalar dileklerimle

Selamlar, saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar