Genel Konular > Gerçek Trenler

TCDD Otomotris

(1/2) > >>

Alp ÖNEY:
Türkiye’de kullanılan ve hiçbir ülkede benzeri olmayan (TCDD 27001-27003) dizel ve TCDD 45001 sınıfı buharlı lokomotifler dışında yine Türkiye için üretilen buharlı demiryolu vagonu  (Steam Rail Car, Dampftriebwagen) olarak tanımlanan “Otomotris”’ler.  

Türkiye için, Almanya Esslingen Fabrikası tarafından üretilmiş, (Fab.No: 4238, 4239 ve 4240) ve 1932 yılında teslim edilmişlerdir.

İki yolcu vagonunun birleştirilmesi ve ana vagon üzerinde bulunan buhar kazan vasıtasıyla hareket eden  400 HP gücündeki  bu “Buharlı Vagonlar”,  1932-1955 yılları arasında Adana-Tarsus-Mersin hattında hizmet vermişlerdir.

TCDD’ye ait resmi.

[/url

[url=https://hizliresim.com/v6PkXr]








1955 yılı hurda hali



Alp ÖNEY:


Benzerine ait planı



Teoman Kardaşlar:





Alp Bey, merhaba.

Otomotrisler ile ilgili bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler.

Aşağıdaki linklerden ilki ''Kent ve Demiryolu''  sitesinde detaylı bilgiler verilmiş ikinci linkte ise İngiltere'de
üretilen Otomotrisleri içeren bilgiler bulunmaktadır.

Böyle ilginç ve bir o kadar da güzel konular paylaştığınız için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



http://kentvedemiryolu.com/once-buharli-otomotrisler-vardi/



http://britbahn.wikidot.com/dampftriebwagen#toc10

Alp ÖNEY:
Teoman Bey merhaba.

Paylaşımınız ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Bu konuda http://www.trainsofturkey.com/uploads/Steam/TCDD_Otomotris_DieLokomotive.pdf linkinden biraz zahmetle dosyayı indirdim.

Ayrıca, çizimi bulunan bu linkten de faydalandım.

https://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/zz/e2zz_a41.html

Sevgi ve saygılarımla.

Arda Tırmaş:
Otomotris ve 27 binlik gibi dünyada eşi olmayan lokomotiflerin değerinin bilinmeyerek hurda yapılması gerçekten çok üzücü, Tcdd de kullanılan her lokonun en azından bir örneğinin özenle korunup sergilenmesi gerekirdi

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git