Genel Konular > Gerçek Trenler

NoHAB TCDD 45001 sınıfı lokomotifler

(1/2) > >>

Alp ÖNEY:
İsveç NoHAB (Nydqvist & Holm AB) Fabrikası ile TCDD arasında 1927 yılında 100 adet buharlı lokomotif ile 1500 adet yük ve yolcu vagonu sipariş ve alımı konusunda  yaklaşık 55 milyon dolar tutarında sözleşme yapılmıştır.

1927 yılındaki siparişler iki farklı tipte TCDD’nin  45001 (62 adet) ve 3311 (15 adet) sınıfı lokomotifleri kapsamaktadır.

Ayrıca 1930 yılı itibariyle, 10 adet aynı fabrika üretimi TCDD 34051 sınıf lokomotifler satın alınmıştır.

Konumuza değinilen NoHAB üretimi TCDD 45001 sınıfı lokomotiflerimiz 1927-1935 yılları arasında TCDD’ye 62 adet teslim edilmiştir.

Prusya Demiryolları (KPEV) G8.2 tipi lokomotif temel alınarak, TCDD’nin ülkedeki coğrafi şartlarına uygun olarak daha fazla güç elde etmek amacıyla kazan boyu uzatılarak üretilmiştir.

45001-45062 arasındaki lokomotiflerden 45017-45024 plaket numaralı lokomotifler anlaşma altında Belçika Tubize Fabrikası’nda üretilmiştir.

KPEV G8.2 1/87 ölçekli model lokomotifin, TCDD 45001 sınıfına dönüştürme çalışmasını Sn. Teoman KARDAŞLAR aslına uygun olarak ve  büyük emekler vererek geçmişte forumda paylaşmış, bu konuda her iki lokomotifin benzerliklerine rağmen farklılıklarını da ortaya koymuştu.

45001 Fabrika çıkışı;





45005 plaketli lokomotifin bulunan tek fotoğrafı, 01 Kasım 1928 tarihinde gerçekleşen Harf Devrimi’nden bir kaç ay evvelki görünümü.








Bono;



Alp ÖNEY:
NoHAB'tan alınan lokomotifler ve vagonlar ile ilgili 1932 yılına ait TBMM belgeleri;








Alp ÖNEY:
Lokomotife ait posta pulu

Teoman Kardaşlar:


Alp Bey, yine araştırmalarınızla TCDD 45001-45062 sınıfı buharlı makinelerin ilk alımlarındaki tespitiniz ve buna
bağlı  olarak harf devrimi öncesi plaketlerin Osmanlıca rakam ve harflerinden olduğunu gösterir fotoğraf tespitiniz
ilginç ve güzel bir konuyu paylaştınız.

Emeklerinize sağlık.

Ancak posta pulu ile ilgilki ben de bir tespitimi paylaşmak isterim.

Bu pullar piyasaya çıktığında iki adet temin etmiştim. Pul üzerindeki görüntünün ters basılmış olduğunu fark ettim.

Pul üzerindeki görüntü trains of turkey sitesindeki TCDD 45001-45062 bölümündeki fotoğraflardan Çamlık müzedeki
45002 plaketli lokomotife aittir.

Fotoğrafın pula ters basımının belirtisi kazan kapağındaki kapak menteşelerinin sağda olması gerekirken solda olmasıdır.

Ekte gönderdiğim gerçek fotoğraf ve modelin görüntüleri bu tespitlerimin kanıtıdır.

Alp ÖNEY:
Teoman Bey merhaba.

Bu konuda paylaştığım posta pulunu 2010 tarihli olması, yani lokomotiflerin teslim alındığı "1927-1935" yılları arasındaki tarihlerin forumda pek ilgi çekmemesi nedeniyle en yakın güncel tarihi ile vurgulamayı uygun görmüştüm.

Konuya hakim iseniz, farklılıkları gören gözle tespit etmek mümkün. İnceleyince gerçekten tersten basılmış görüntü. Hiç birimizin göremeyeceği detayı paylaştınız.

Her ne yaşta olursak olalım öğrenmek çok önemli.

Ancak, ne kadar bilinmeyen konuları paylaşsanız, emekler verseniz ve bilinmesi için gayret sarf etseniz de burada öyle bir hava var ki mesela bir satılık vagonu satışa çıkarsanız sizden makbulü olmaz. Gayretlerimiz boşuna mı?

Paylaşımınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Sevgi ve saygılarımla.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git