Genel Konular > Mahmut Beyin arşivinden...

TCDD 55022 Buharlı Lokomotifin tekrar kazanım serüveni

(1/6) > >>

Teoman Kardaşlar:





Saygıdeğer modeltrenciler


Bu güzel ortamda, ilgilendiğimiz ve uğraştığımız konular, trenler ve onların modelleri olduğuna göre, gerek gerçekleri gerekse
modelleri ile ilgili çalışmalarımızı, buna bağlı olarak duygu ve düşüncelerimizi paylaşarak keyifli bir zaman geçirmekteyiz.

Roco modeltren üretici firması tarafından 1/87 ölçekte üretilen Br 57 sınıfı buharlı lokomotif modelinin, TCDD 55022 dönüşüm
çalışmalarına başlamış ve forumda bu çalışmalarımı paylaşmaya başlamıştım.

Forum üyelerimizden saygıdeğer dostumuz sevgili Mahmut Zeytinoğlu’nun konuyu gördükten sonra bana gönderdiği bir email
üzerine yazmış olduğu yazıdan etkilenip, TCDD 55022’nin aslına daha uygun modellenmesi için çalışmaları
geçici olarak durdurdum.

Mahmut Bey’in tarafıma gönderdiği email deki yazısı:




Sevgili Mahmut Bey ile birlikte, TCDD 55022’nin modelinin gerçeğine daha uygun modifiyesine yönelik bir çalışma yapmak
ve TCDD 55022’nin yeniden kazanım serüvenini Mahmut Bey’in arşivinden yararlanıp, bir yazı dizisi ile sizlere aktarmayı
düşündük.

Bu gelişmelerin sonucunda 25 Mart 2013 Pazartesi günü Mahmut Bey ile bir araya gelerek, gerekli çalışmaları başlatmaya
karar verdik.

Gelişmeleri bu konu başlığı altında sizler ile paylaşacağız.


Ferda:
Sevgili Teoman,

Forumumuzda bugüne kadar bizlerle birbirinden değerli, zahmetli ve emek dolu çalışmalarını paylaşarak hem ufkumuzu genişlettin hem forumumuza ve hem de Türk model trenciliğine sonsuz katkılar sağladın. Tüm bu güzellikler için sana bir kez daha teşekkür eder çok zengin bir bilgi birikimine sahip olduğunu bildiğim sevgili Mahmut bey ile yapacağınız bu yeni çalışmada sizlere başarılar dilerim.

Sevgiler

Ferda   

Teoman Kardaşlar:




Sevgili Ferda, çalışmalarımıza gösterdiğin ilgiye ve her zaman içten duygularınla verdiğin desteklere ben de çok
teşekkür ederim.

Senin de belirttiğin gibi Mahmut Bey, zengin bir bilgi birikimine sahip çok değerli bir dostumuz.

Türkiye’de bu gün en iyi korunan  buharlı lokomotif olarak gösterebileceğimiz tek örnek, TCDD 55022 plaketli buharlı
lokomotifi kesilmekten kurtarıp, müzede sergilenebilecek konuma getirilmesinde gösterdiği çaba ve emekleri karşısında
Mahmut Bey’ e ne kadar teşekkür etsek azdır.

Bir kez daha Mahmut Bey’e sonsuz teşekkürlerimizi sunarım.


TCDD 55022’nin ön bilgi amaçlı 3 adet fotoğrafını sizlere aktararak konunun görselliğini de aktarmış olalım.


TCDD 55022’nin çalışır durumunda 1983 yılındaki görüntüsü




Sevgili Mahmut Zeytinoğlu’nun üstün çabaları ile restorasyonu yapılmış TCDD 55022 Rahmi Koç Müzesi’nin bahçesinde



İklim şartlarından korunmak üzere koruma altına alınarak daha uzun yıllar sergilenmesini sağlayacak üzeri tenteli görüntüsü





Tren modelciliği hobisi ben de tarifi imkansız bir tutku oluşturmuştur. Bu tutkunun sonucunda ortaya çıkan çalışmalar ve
paylaşımlar bana büyük ölçüde keyif vermektedir.

Herhangi bir aksilik olmaması durumunda, izin günüm olan 25 Mart 2013 Pazartesi günü sabah İstanbul’a gelerek, Mahmut Bey
ile buluşup, birlikte bilgi ve belgeleri inceleyip, gerekli dökümanları alarak akşam İzmir’e döneceğim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




kemalomay:
Ooooh özlemiştik hocam , bu sefer Mahmut beyle beraber gözlerimizi doyuracaksın demek ki.

Şimdiden ikinize de teşekkürler.........

mahmutzey:

Değerli arkadaşlar, övgü dolu sözlerinize çok teşekkür ederim.
Buharlılara ve özellikle 55000'lik makinalara olan tutkum, biraz da tesadüfler sonucunda bu tarihi
makinayı kesilmekten kurtarıp hakikaten ülkemizin en iyi ve doğru restore edilmiş ve en iyi
korunan lokomotifi haline getirdi.
Uzun zamandır bu buharlının modelinin hayalini kurmuştum. Hatta üretimi için Harunla beraber
Roco'cuları ikna etmek için az dil dökmedik. Ne yazık ki sonuca ulaşmadı.
Şimdi Teoman hocamın projesi ile belki de ticari üretimden çok daha iyi ve doğru bir model olarak
karşımıza çıkacak. Belki hocam lutfeder de bir yerine iki model yapıverir ????
Hocama mahcup olmamak için ben şimdiden dersimi çalışmaya başladım. Bu vesile ile resim arşivimi
karıştırıp ilk karşılaşmadan başlayarak restorasyonun sonuna kadar geçen sürede çekilmiş fotoğrafları
ve albüm dolusu detay resimleri hazırlıyorum. Bu projeyi ilk düşündüğüm zaman temas ettiğim bir Alman arkadaşım
vasıtası ile gelen Kuswa numaraları da işin cilası olacak.
Bu çalışma sonucunda size 55022'nin hikayesini anlatıp Teoman Hocamın maharetli ellerinde modelinin
nasıl şekillendiğini göstermeyi hedefliyoruz. Biraz daha sabır.
Övgü dolu sözlerinize tekrar teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

Mahmut Zeytinoğlu

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git