Genel Konular > Gerçek Trenler

Çamlık Tren Müzesi Alarm Veriyor

(1/4) > >>

Teoman Kardaşlar:


Saygıdeğer modeltrenciler,

28 Şubat 2011 Pazartesi günü Çamlık İstasyon’daki fotoğraf çekimleri arasında bir ara fırsat bulup, ‘’Çamlık İstasyonu’na
kadar gidip te, Tren Müzesi’ne gitmemek olmaz’’ deyip, Çamlık Tren Müzesi’ ne de gittim.

Dünyada sayılı açık hava tren müzelerinden biri olma özelliğini koruyan Çamlık Tren Müzesi; ne yazık ki bugünlerde iç açıcı
görüntüler vermemektedir.

Müzenin işletmesini üstlenen ve elinden geldiğince müzenin ayakta kalması için maddi ve manevi yoğun çabalar harcayan
Sayın Atilla Mısırlıoğlu ile yaptığımız söyleşinde endişelere kapıldım.

Müzede yer alan lokomotif, vagon ve çeşitli demiryolu araçları bakımsızlıktan pas içine kalmışlar. Bu durumu Atilla Bey’e
ilettiğimde ‘’bir dokun bin ah işit’’ özdeyişine uygun yanıtlar aldım.

Atilla Bey: ‘’Yıllardır bu işe kendimi adadım. Olağan üstü maddi harcamalarım oldu. Devletten ve özelikle TCDD’den gereken
ilgiyi ve maddi yardımı bir türlü göremedim.’’diyerek söze başladı.

TCDD’ ye yüklü bir kira ödediğini belirten Atilla Mısırlıoğlu, her geçen gün ümitsizliğe düştüğünü, kendinden sonra gelecek
kuşakların da bu müzenin işletilmesine pek sıcak bakmadıklarını belirtti. Atilla Bey, çocuklarının; zarar eden bir işletmenin
devamı olamaz düşüncesinde olduklarını üzüntülü bir şekilde dile getirdi.

Oldukça ümitsiz ve sıkıntılı gördüğüm Atilla Bey; ‘’artık bu iş benimle biter benden sonra burası bu şekilde devam edemez,
yazık olur bu müzeye verdiğim emekler boşa gider’’ diyerek sıkıntılarını ortaya koydu.

Lokomotif ve vagonların boya masrafının karşılanması için talepte bulunduğunu, ancak hiçbir şekilde destek göremediğini
ifade eden Atilla Bey, ‘’işçiliğini ben karşılamaya çalışayım, yeter ki malzeme parasını TCDD karşılasın dememe rağmen’’
gerekli ilginin oluşmadığından dert yandı.

Ülkemizdeki yerli turistlerin de ilgisizliğinden yakınan Atilla Bey, masrafların her geçen gün arttığını, müzenin yeterli geliri
elde edemediğini ve harcamaları karşılayamadığını dile getirdi.

Sözün kısası Çamlık Tren Müzesi önümüzdeki günlere ne kadar dayanır bilinmez. Bu müzeyi görmeyenlere önerim zamanları
uygun olması durumunda bir an önce gelip görmeleridir.
Elimizdeki değerler her geçen gün çürüyüp yok olma tehlikesi ile karşı karşıyadır.

Dizilerde çekilen kısa yolcu vagonlarından üçü Çamlık müzeden alınmış, bir de uzun yolcu vagonlarından (Roco modeline
benzeyen) TCDD tarafından müzeden geri alınarak başka bir yerde değerlendirilmek üzere götürülmüş.


Çamlık Tren Müzesi’ndeki yıpranmış lokomotif ve vagonlardan bazı görüntüleri üzülerek aktarıyorum.

1.Bölüm


















Teoman Kardaşlar:

2. Bölüm

















Müzede bir kaç temiz küçük lokomotiften birinin önünde Atilla Bey ile hatıra görüntüsü.

Temennimiz Çamlık Tren Müzesi’nin bugünkünden daha iyi bir konuma gelmesi.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Barbaros:
Sevgili hocam. bence boşuna uğraşmayın. devlet gelsin bunların hepsini hurdacıya satsın..onlarda bi güzel kessinler.beraberce mutlu mesut yaşasınlar..ne desek ne deseniz boş........haa bide Konyaya hızlı tren bağlanmış ..vatana millete hayırlı olsun...

Ferda:
Teoman Türkiyede bu ve benzeri konulara gösterilen duyarsızlığı anlamak gerçekten çok zor ama şaşırtıcı değil. Bu olanlara lokoların şansızlıkları diyelim, gele gele malesef Türkiyeye gelmişler.

Ferda

haldunabi:
ihsan bey detaycılığını bilirdik ama ,bu çok değişik bir bakış...helal olsun valla...
 o lambaları evde kucuk odalara takıyorlar odayı bile zor aydınlatıyor. orada ne işe yarar bilinmez....

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git