Gönderen Konu: Piko BR56  (Okunma sayısı 10625 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Piko BR56
« : Mart 27, 2007, 14:48:56 »

Merhabalar,

  Piko BR56 Lokolar ( dc sistem), hakkında değerli bilgilerinize başvurmak istiyorum. Sizce Piko BR56 modeli, ya da piko model lokolar nasıldır. ? cevabınızı bekliyorum.


                                 Serhat



Piko BR 56

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2007, 16:08:07 »
 

erkut abi buda benim listeden..ne kadarda benziyor senin fotografına...

saygılar a.usta

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2007, 16:11:04 »
Sayın ustam bakalım daha neler çıkacak sizden.daha varmı gün yüzü görmemiş lokonuz. :)

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2007, 16:22:20 »
Usta,

Kusura bakma ama bu Br 56 değil (hernekadar önünde yazsa bile!)
Olsa olsa Br 55'i andırıyor.

Erkut
erkut abi bu br 56

acıklama
Prototype: German Federal Railroad (DB) class 562-8.
Model: 4 axles powered directly or through side rods. 2 powered wheels equipped with traction tires. Built-in digital high-efficiency propulsion for operation with DC power, AC power, or Märklin Delta/Digital. Built-in smoke generator and engineer’s cab lighting that can be turned on and off in digital operation. Built-in circuit for generating sound effects, which vary with the speed of revolution for the driving axles. This sound effects circuit can only be used in digital operation. In addition, the sounds of a locomotive whistle and a bell can be turned on in digital operation. The direction-dependent double headlights can be turned on and off in digital operation. These lights are on constantly in operation with DC power, AC power or with Märklin Delta. The brightness of these lights depends on the amount of voltage present in the track. Figures of a locomotive engineer and a fireman as well as exchange couplers included. Minimum radius required for operation 1,020 mm / 40-5/32”. Length over buffers 57.5 cm / 22-5/8”.

Highlights:
Built-in sound effects circuit. Digital high-efficiency propulsion. Digitally controlled functions such as a smoke generator and engineer’s cab lighting. Headlights, sound effects for a locomotive whistle and bell.

In the 1930s, many class G81 locomotives were rebuilt into the class 562-8. A striking difference between the two classes was the addition of a pilot truck. The relocation of the engineer’s cab and the boiler also gave the locomotive a completely new look from the sides. This rebuilding allowed the maximum speed to be increased by 15 km/h or about 9 mph to 70 km/h or about 44 mph. This made these locomotives suitable for passenger train service. Approximately 370 locomotives of this type were acquired by the German Federal Railroad. In 1967 the last locomotive of this class was retired by the DB.
 
 

 
saygılar
a.usta

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2007, 16:25:24 »
  Merhaba,

   Satıcısı ısrarla Piko BR56 diyor. Teknik bilgilerini aldım. Tender çekişli, ddc sistem uyumlu, pistonları sağlam plastik, motor, biyeller, akslar ve aydınlatmalar sağlam, sadece tender arkasındaki kuplör kırılmış, japonla yapıştırılmış, önemli değil yenisiyle değiştirilir. Ürün için satıcıyla fiyatta anlaştık sürenin bitmesini bekliyorum. Fleischman BR56 sandım ilk başta, ama satıcı piko diyor, Piko web' den aradım BR56' yı bulamadım. Her halukarda BR56.

Not : A.usta Erkut beye katılıyorum, BR56' nin tenderındaki dingillerin son ikisi birbirine çok yakın duruyor, sizin fotoğraftakinde ise 3 dingil birbirine eşit mesafede duruyor.

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2007, 16:27:15 »
sevgili avsali

benim listemde 56 yok
amma erkut abi talimat verirse ve digitalini bulursam eklerim..

saygılar a.usta

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2007, 16:32:52 »
sanırım ben haklıyım..bu bir br 56 versiyonu...
saygılar a.usta

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #7 : Mart 27, 2007, 16:41:21 »
A.Ustam,

  ÖZÜR, Sizinki de BR56 . Ben tenderdeki dingillere takıldığım için BR56 olmayabilir demiştim.Hem hata mı düzeltiyorum.


                                       Serhat

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #8 : Mart 27, 2007, 16:45:32 »
Serhat bey

rica ederim

sanırım erkut bey acıklama yazacaktır..

nede olsa canlı goren kendisi..

saygılar a.usta

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #9 : Mart 27, 2007, 18:06:43 »
Resimlerdeki tüm makineler Br56.Abdurrahman abinin gönderdiğide Br56 diğeride.Piko da üretildiğini ilk kez duydum ama olmaz diye bir kaide yok.Br56 ların çok farklı versiyonları vardı.TR de kullanılmadılar zaten.Sadece NOHAB tarafından benzerleri TR ye mahsus üretildi 62 adet (45001-46062).Abdurrahman abinin gönderdiği bana Polonya tipi gibi geldi.Polonyada da kullanıldılar çünkü.Hatta Almanyada bunlar o kadar popüler olmadı.Sadece bir tanesi soğuk olarak Darmstad müzesinde korunuyor diye biliyorum.Diğerleri Polonya da.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #10 : Mart 27, 2007, 18:34:46 »
Erkut abi Br 56 ustanınkide emin ol.Dediğim gibi farklı versiyonları var Br56 ların.Aynı durum Br50,Br41,Br44 gibi başka makinelerdede görülebilir.G8,1 ler benim bildiğim Br56 ların değil Br55 lerin ex KPEV hali.TR deki lokomotif no.landırma sistemi Almanları örnek alarak ortaya çıkarılmıştır.Ama aynı değil tabii.Alman buharlılarında sınıf belirtilirken lokonun tipini (ekspres,bölgesel expres,yük,kendinden tenderli yolcu treni makinesi v.s.) vede dingil dizilimini belirtir.Örnek vermek gerekirse Br41 ler daima 1D1 dir.Br44 ler,Br50 ler daima 1E dir.Bunun gibi..Üzerlerindeki kazan,markiz,tender gibi kısımlar değişiklik gösterebilir ama şasi aynıdır.Br55 ler daima D dir (yani 0-8-0 avrupalı diliyle..).Dolayısıyla Abdurrahman abidekinin Br55 veya Br55 benzeri,tipi v.s. si olmasıda mümkün değil.

http://www.museumslok.de/

Bu sayfadan erhaltene loks kısmına girer 56 sınıfının fotolarına bakarsan Abdurrahman abideki tipin Polonya da olduğunu görürsün.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #11 : Mart 27, 2007, 19:20:34 »
erkut abi

br56 mı? soylede mutlu olayım..

saygılar a.usta

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #12 : Mart 27, 2007, 21:51:07 »
erkut abi

br56 mı? soylede mutlu olayım..

saygılar a.usta



Abdurrahman abi sözüme itibarın yokmu bilemiyorum ama izah ettim.Bak bu da 56 4103 (PKP sistemine göre Tr7 3) makine.Bir önceki mesajımda verdiğim linktende görebilirsin.Üzerinde de 56 814 diye yazmış zaten seninkinde.Br56 lar illa bizim 45000 lik NOHAB lara benzeyecek diye bir kaide yok.Zaten aralarında bir kısmının tasarım benzerliği dışında alakada yok.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #13 : Mart 27, 2007, 22:30:55 »
Bu da senin 56 814 e daha da benzeyen 56 511 (PKP sistemine göre Tr5 65)
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #14 : Mart 28, 2007, 00:00:26 »
Ben anlatamıyorum herhalde.....

Bir defa Br56 yı bizim TCDD 45000 serisine benzeten sensin.(Ki resmini gösterdiğin Fleischmann ve Piko örneğinde olanlar gibi).Resmi olarak bu makineler tamamen TR için özel imal edilmiştir NOHAB tarafından.Bugüne kadar ne TCDD de ne de NOHAB fabrikasında Türk versiyonu Br56 v.b. bir şekilde geçmez bu makineler.Sen maketleme için ben yaptım bu kadar oldu yetiyor diyorsan eyvallah buna kimseninde bir diyeceği olamaz.Ancak yukarıdaki mesajlarımdan birisinde belirtmiştim.Gözündenmi kaçtı ciddiyemi almadın anlamadım.Almanlarda bu sınıflandırma farklı bir şekilde yapılıyor.Lokonun tipini (ekspres,bölgesel ekspres,yük v.s.) ile dingil dizilimini belirtir.Bana tanrı aşkına 1D1 düzeni dışında bir Br41 göster lütfen.Veya 1E düzeni dışında bir Br44 veya Br50.Ya da aynı şekilde 1C1 dizilimine aykırı Br23.Serilerin şasisi aynıdır ancak üzerlerinde farklı kazanlara,markizlere,tenderlere ait versiyonları bulunmakta.Ki dikkat edersen Fleischmann ve Piko Br56 larının dumanlık kısmının bizim 45000 lerle hiç uyuşmadığını bizim NOHAB ların dumanlıktan silindire inen gövdenin daha ileride durduğunu fark edersin.Şöyle bir örnek vereyim git araştır 41 018 makine de Br41 serisi (042 018 diyede geçenilir sonunda kontrol no.lı olarak) 41 1144 makine de Br41 serisi.Yanyana koy bak bakalım 1D1 dingil tertibatları dışında tasarım olarak ne benzerlikleri var?Üstelik sana fotoları ilede koyuyorum yukarıda.Br55 lerinde D dingil dizilimi dışında bir örneğini bul.Anlamadığım nokta sen Br56 ları TCDD 45000 lerine benzettin diye Almanların veya Polonyalıların bizim TCDD45000 liğine benzemeyen Br56 ları Br56 olmaktan çıkıyormu? (O verdiğim linke bir daha bakmanı tavsiye ederim)
« Son Düzenleme: Mart 28, 2007, 00:02:11 Gönderen: iceman »
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #15 : Mart 28, 2007, 01:35:55 »
erkut abi

br56 mı? soylede mutlu olayım..

saygılar a.usta



Abdurrahman abi sözüme itibarın yokmu bilemiyorum ama izah ettim.Bak bu da 56 4103 (PKP sistemine göre Tr7 3) makine.Bir önceki mesajımda verdiğim linktende görebilirsin.Üzerinde de 56 814 diye yazmış zaten seninkinde.Br56 lar illa bizim 45000 lik NOHAB lara benzeyecek diye bir kaide yok.Zaten aralarında bir kısmının tasarım benzerliği dışında alakada yok.

jimmy yuzde yuz sana katılıyorum ancak buradaki kastım erkut abinin yanılgısını kabul etmesidir..
saygılarımla a.usta

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #16 : Mart 31, 2007, 13:09:49 »

  Dostlarım,

    Piko BR56' da  gelinen son nokta,

  İşte Ünlü Piko br56' nın fotoğrafları, Örnek karşılaştırma olması içinde Br 55' nin fotoğraflarını ilave ettim. Piko BR56 varmış,

1- PİKO -BR56, ( Beni GG' den aldığım model)






















2-PİKO-BR55








                                                   Serhat


           

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Piko BR56
« Yanıtla #17 : Mart 31, 2007, 13:20:55 »
Serhat bey

bulup getirdiginiz icin tesekkurler
Roco lar yanında plastik oyuncak gibi kaldılar.hani su eminonunde gecitte satılan tek kalem pille calısan lar gibi..
işte budur

saygılar a.usta