Gönderen Konu: Maerklin ve diğerleri  (Okunma sayısı 7441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cem

  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 9
Maerklin ve diğerleri
« : Mart 21, 2007, 17:15:43 »
Arkadaşlar,
Bu konunun benzerini İzmir çalışmalarında da belirttim fakat genelde de derdimi anlatmak ve anlamak istiyorum.
Yeni bir üye olarak toplamda yaklaşık 5.saat 30 dakika forum sayfalarınızı dolaştım ve  bu hobi için klavuz niteliğinde bir bilgi bulamadım.
Ancak böyle bir çalışması olan var ve ben görmediysem hem kaynağını öğrenmek isterim hemde özür dilerim.
Şimdi anladığım kadarıyla Maerklin ve diğerleri diye bir sınıflama mevcut.Bu başlığı diğerlerine hakaret etmek yada onları üzmek için belirtmediğimi de bildirmek isterim.
Çünkü ben zaten hiçbirşey bilmiyorum sadece gözlemimi ifade ediyorum.
İzmir'de yaşamak zaten bu iş için yeterince bir dezavantaj yani bütün trenleri,vagonları,rayları,hareket sistemlerini,aksesuarları vd. fiziksel olarak görebileceğimiz bir ticarethane yok.
Hal böyle olunca iş bu forumlara ve sizlerin önerilerinize kalıyor.Yani ben pahalı bir hobiye başlamaya niyetliyim ama yanlış kararlar verirsem çöplerimle başbaşa kalacağım.Atsan atılmaz satsan satılmaz bir durum ortaya çıkacak.
Onun için önerim,herkesin anlayabileceği bir klavuz oluşturulsa,Bir çeşit ansiklopedi gibi olabilir,
Böylece Maerklin ile başlarsan şurada kalırsın,Liliput ile başlarsan sonra Roco'ya geçersin yada şu tür ray sisteminde neler çalışır,yada x.marka başlangıç setiyle yola çıktığında başka markaların vagon ve aksesuarlarını sorunsuz kullanabilirsin,yada neyle başlarsan öyle gidersin gibi bir sürü sorunu yanıtının bulunabileceği bir klavuz,yada adı ne olacaksa yapılamazmı.?
Teşekkürler,iyi çalışmalar dilerim..

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #1 : Mart 21, 2007, 18:57:54 »
   Sevgili Cem bey size tavsiyem bu hobi uzun yıllar sürecek bir hobi,korkmayın aldıgım set işe yaramaz diye düşünmeyim.Hobinin ikinci elide vardır makul fiattan sitede veya gittigidiyorda satabilirsiniz.İyice araştırın ve kararı siz verin.Kolay gelsin hoşçakalın.

   Unutmadan benim başlangıç setim Marklin baştada belirttigim gibi benim tercihim.

   mali..
« Son Düzenleme: Mart 21, 2007, 20:33:49 Gönderen: mali87 »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #2 : Mart 21, 2007, 19:24:50 »
Merhabalar...

Her ne kadar bu işe yeni başlayan birisi için doğal bunları merak ediyorsanızda sanırım burada sorulacak en kötü soru bu  ;) Aslında şu var.Burda konu markaların birbiri ile olan rekabetinden kaynaklanmıyor.Sistemden kaynaklanıyor.Yani olay AC-DC meselesi.Maerklin fiili olarak AC sisteminde tekel durumunda.Diğer firmalar DC kullanıyor.Gerçi firmalar birbirinin pazarına girmek için diğer versiyonlarıda üretiyor.Bugün DC üretici diye bildiğimiz Fleischmann,Roco,Piko gibi bir çok marka Maerklin hatlarına yönelik AC loko üretiyor.Ancak çeşitler yinede sınırlı.Örneğin bir firma 10 ayrı tip Loko üretiyorsa bunun 3-4 tanesinin AC versiyonu mevcut.Maerklin çeşidini DC de görmek isteyenler için Trix seçeneği mevcut (Ancak bildiğim kadarıyla TR de düzenli Trix ithal eden yer yok).AC sistemde akım DC de olduğu gibi raylar üzerinden tekerlere direkt olarak iletilmiyor.Rayların ortasında 3. ray olarak tabir edilen traverslerin üzerine yerleştirilmiş ince çiviler var.Lokomotiflerin altında da kızaklar mevcut.Bu hiç gerçekçi olmadığı gibi ben ve benim gibi bir çok kişi tarafından itici bulunmakta.Ancak bazı detay düşkünü olmayan arkadaşlara kafi gelebiliyor.AC sistem kullanıcısı arkadaşların AC yi sevmelerine sebep gösterdikleri bir başka etkende analog sistemde iki ayrı lokomotifi aynı hat üzerinde kafa kafaya çarpıştırma imkanıdır.Analog DC de bu mümkün değil.Ancak digital de (Yani DCC) bu mümkün.DCC bu işe son noktayı koymuş.Bir hat üzerinde 10 lokomotifi birbirinden bağımsız kumanda etme imkanınız olur.Dolayısıyla seçiminiz DCC olduğu taktirde bütün markaları seçme lüksünüz olur.

Saygılar...
« Son Düzenleme: Mart 21, 2007, 19:33:16 Gönderen: iceman »
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #3 : Mart 22, 2007, 07:33:29 »
Sevgili Cem,

Burada yazacaklarım yeni bir tartışma başlatmaz umarım.

Sistem seçimi en önemli şey: 3 ray (AC) veya 2 ray (DC).

Bende her ikisi de mevcut. Şimdilik sana AC sistem tavsiye ettiğimi söylemekle yetinmem gerekiyor. Akşam bunun sebebini detayları ile yazacağım.

Bu arada sen de loko-vagon vs. problemlerini sonraya bırakıp 2 - 3 ray arasındaki farklılıkları araştırabilirsin.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #4 : Mart 22, 2007, 13:28:55 »
Cem abi.....

Geçte olsa yanıt verdin hayret.Senin sessiz kalmayacağından adım gibi emindim.Elbette bir tartışma çıksın ne sen ne ben ne başka kimse istemez.Ama AC deki ısrarını izah edersen çok seviniriz.Malum...Eskiden digital bu kadar yaygın değildi.Şimdi ulaşılamaz olmaktan çıktı.Analog sistemlerde her ne kadar tam %100 gerçekçi olmasada aynı hatta 2 ayrı lokoyu kafa kafaya çarpıştırabilme imkanı mevcuttu.Ama DCC gelince gerçek hayatı tamamen 87 kere küçültüp önümüze sundu,son noktayı koydu.Sebebini ciddi ciddi merak ettim.Açıklayıp bizde öğreniriz diye bekliyoruz...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #5 : Mart 22, 2007, 13:41:16 »
Cem tekin bey,

cevabın arasına şu soruyuda koyarmısın "gercek yasamda DCC ile çalışan tren varmi?"

saygılar a.usta

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #6 : Mart 22, 2007, 13:52:04 »
Ustam...Canım ustam.... ;)

Bunu daha önce konuştuk sanıyordum.Gerçek hayatta AC ile çalışan trenler nasıl?Kaç tanesi AC ile çalışıyor?Bugün HO ölçekli modelle uğraşan adam ne kadar gerçekçilik diye diretirse diretsin bunu çalışma prensipleri ile istemez.Bende buharlıların vız vız ses çıkarması yerine ciyak ciyak tiz düdük sesleri ve bum bum bum eşofman sesleri ile yeri göğü inleterek gitmesini isterim.Ama HO ölçekte ses decoder ından başka şansı varmı?Gerçek fizik prensiplerine göre hareket edecek model isteyen adam HO ile değil 1/10 gibi bir ölçekle uğraşır sanırım.Burda DCC dış görüntünün hareket kabiliyeti bakımından öneriliyor.Yoksa bu meretlerin buharlısıda,dizelide,elektrikliside elektrik motoruyla gidecek başka şansımı var?Gerçi eskisi gibi bir kıyamet kopacağını sanmıyorum.Ki tanrıya şükür Ümit İnci abimiz ve Yarkın kardeşimiz (jazzista) gibi örnekler var aman nerden buna bulaştım diyen.Ben GG da ticaret yapmıyorum.Alışverişimde yok.Dolayısıyla kimin ne seçim yapacağı beni direkt yahut dolaylı etkilemez.En iyi ihtimal birileri girer AC ye sonrada az önce örnek verdiğim arkadaşlar gibi keşkeleri sıralar.Bende oturur burda kahkahalarla gülerim......  ;)

(Seni sevmeyen taş olsun ustam.....  ;)  )
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #7 : Mart 22, 2007, 22:48:49 »
Ama HO ölçekte ses decoder ından başka şansı varmı?Gerçek fizik prensiplerine göre hareket edecek model isteyen adam HO ile değil 1/10 gibi bir ölçekle uğraşır sanırım.

Eveeeet,

Gelelim sadede. Aslında bu tür teknik konuları daha önce de yazmayı düşünmüştüm ama fırsat bugüne imiş (bu arada Cem'leri 3'ledik iyi mi).

Fakat öncelikle sizden çok rica ediyorum burada yazacaklarımın benim şahsi görüşlerim olduğunu, markalara yönelik hiçbir önyargı ve gıcığımın olmadığını, bu forumun kavga değil tartışma ve öğrenme mekanı olduğunu unutmayın.

Önce detaylar: Jimmy aslında yukarıda alıntı yaptığım kısım bence çok önemli. Hartılarsın çok zaman Marklin'lerin sesini sevdiğimi söylemiştim. Geçen hafta sonu bir Delta e-lok denedik dükkanda (gg'de sattığım Heizerlok), çalıştığında oradaki herkes sus-pus oldu: sebebi lokonun gerçekten muhteşem bir e-lok sesi çıkartıyor olması idi - decoder olmadan. Neyse ki bu konuda en az 4 şahit var. Benim gözlemim şu ki Marklin -nasıl oluyorsa- DC motorlu olmayan (yani eski bildik AC motorlu) lokolara birbirinden farklı ve gerçeğine yakın -en azından andırır diyelim- sesler çıkarttırmayı bir şekilde başarıyor. Bunu birçok loko üzerinde (e-lok, dizel ve buharlı) deneme şansım oldu ve isteyen herkes benim dükkana uğrayıp kendi kulakları ile duyabilir.

İkinci detay konu -isteyen katılır isteyen katılmaz- bildiğiniz üzere benim gerçekçilik anlayışım biraz gariptir: detaya ve gerçekçiliğe o kadar önem veren arkadaşların tenderdan çekerli lokoları nasıl olup da gerçekçi bulduklarını anlayamıyorum (performans kusurları da cabası). "Dış görünüş tamamsa gerisi önemli değil" diyorsanız bu anlaşılır birşeydir ve kimsenin itirazı da olamaz. Ama bana göre motorun tenderda olduğunu bilmek bile yeterli negatif etken.

Gelelim esas mevzuya: Bu yazacaklarım 3 ray sistemi tercih eden bir kişinin 2 ray konusundaki deneyimlerinden çıkartılmıştır ve yeni başlayanların sistemleri kıyaslamaları içindir. Biri iyi öteki kötü demiyorum.

Bence 2 ray sistemlerde sorun a) akım iletmek üzere (pamuk ipliğine bağlı) tekerlerden + ve - akım alınması durumu ve b) akımın 2 adet raydan alınması nedeni ile rayların 180 derece dönüşterde kendi üstlerine dönememesidir.

a) 3 ray sistemde her iki raydan toprak alınır. + kutup ise travers aralarındaki 3. ray denen çivilerden pick-up shoe yolu ile sağlanır. Pick-up shoe en az 8-10 noktadan + uca temas eder. Böylelikle motorun elektrik alması şansa ve gıcır gıcır raylara/tekerlere kalmaz. Sonuçta 3 ray sistemde paslı ray üzerinde bile loko yürür. Düzgün bakımlı bir 3 ray lokonun tutukluk yaptığını görmedim. Ama 2 ray sistemlerde rayda veya tekerlerde en küçük bir kirlenme bile problemlerin başlangıcı olabilir. Hele hele bir süre kutu içinde kalmış rayları tekrar temizlemeden kullanmak neredeyse olanaksızdır.

b) bu konuda en bilgilendirici çalışmayı kamil arkadaşımız "armut hat" konusunda yazmıştı. 2 ray sistemde raylar 180 derece dönüş sonrası kendi üstüne bağlanamadığından basit bir tornistan bile içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Bloklar yap, lokoyu durdur, sonra uçları terse çevir, falan, filan. Yine bu başlık altında akım geçmesi için makaslara ataş ile ek yapma gibi durumlar da hasıl oluyor.

Klasik kafa kafaya gelme problemi digital ile halloldu da yırttınız :) :) sizi gidi.

Neyse, sevgli Cem, sana düşen ödev şu: 3 raycı olan benim fikir ve gözlemlerim bunlar. 2 ray kullanan arkadaşlar da kendi gözlem ve deneyimlerini yazacaklardır. Sen ise bu anlatılanların pratikte nasıl problemler olduğunu araştırmalı, 3 ray lokolardaki pick-up shoe'nun seni rahatsız edip etmediğini görmelisin. Bu arada parantez içi: digital devrimi ile loko problemi ortadan kalktı. İstenen her DC loko bir decoder ve bir pick-up shoe takılarak 3 ray AC sistemde yürütülebilir. Yani Roco bir modelin 3 rayını üretmiyorsa da problem değil. DC olanını alıp 3 raya çevirebilirsin (bunun tersi geçerli değil: 3 ray loko 2 raya çevrilir ama astarı yüzünden pahalı olur).

Enteresan buluğum birşey: geçen gün bir arkadaşın 2 ray Fleischmann lokosunu tamir ettik. Altında pick-up shoe yeri hazırdı!

Son olarak çok haklı olarak gündeme getirilen maliyet problemi var: a) başlangıç için set almak şart değildir. ister 3 ray ister 2 ray için parça parça 2. el toplamak çok geçerli bir alternatif olabilir. b) kaliteli ürün hiçbir zaman "atsan atılmaz satsan satılmaz" olmaz - özellikle setini en azından başlangıçta 2. el malzeme ile kurmuşsan. Bu konuda "kolleksiyonerlerin köşesi"nde daha detaylı bilgiler var. Bazı ürünler var ki bugün dünya para!

Evet, şimdilik bu kadar. Şimdi top sende. Ödevini yapıp kararını verecksin. Verdiğinde haberdar edersen seviniriz.

Umuyorum kimseyi kırmamışımdır. İstemeden kırdıklarımdan da şimdiden özür diliyorum.

Herkes işe trenle gitsin!

Cem.

Not: ustam DCC konusunu sana bıraktım, senin de çorbada tuzun olsun :)

Not 2: Aslında gerçek e-lok'lar da 3 ray çalışıyo dikkat ettiniz mi? Havai hat varsa çıkar pick-up shoe'yu olsun bitsin.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #8 : Mart 22, 2007, 23:13:07 »
Geçte olsa yanıt verdin hayret.Senin sessiz kalmayacağından adım gibi emindim.

Kambersiz düğün olur mu?

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2007, 23:32:57 »
Yok Cem abisi...Kızmak ne kelime.Güzel izah etmişsin bir husus dışında.

Elektrikli lokoları karşılaştırmayı ayrı bir kenara koymak lazım diye düşünüyorum.Çünkü gerçekçi bir şekilde çalıştırmak onları baya zahmetli iş.Katener kur v.s. .... Zaten E lokolarda aynı bu modeller gibi teknolojinin son nimetlerinden yararlanıyor.Asıl düşünülmesi gereken diğerleri.Yani dizel ve buharlılar.Motorun tenderde olmasının bence kötü bir yönü yok.Zaten Roco ve Fleischmann da performans problemine hiç şahit olmadım.Liliput un performansı Roco ve Fleischmann kadar değil doğru.Sanırım bunda birazcık Liliput un diğerleri gibi ray,trafo,starter set üreten bir firma olmamasından kaynaklanıyor.Çünkü şunu unutmamak gerek.Modelcilik bu taşıtların atasıdır.Uçaklar hep üretilmeden önce modelleri yapılır rüzgar tünellerinde denenirdi.Halende öyle.Günümüzde otomobiller,lokomotiflerde öyle yapılıyor.Br182 serisi TAURUS elektrikli lokoları en güzel örneği.Bir konvansiyonel tren lokomotifi olmasına rağmen aerodinaminin nasıl mükemmelleştirileceğini gayet güzel gösteriyor.Buharlı loko işletmek meziyet isteyen bir iş.Dizeller nasıl olsa bojili.Yılan gibi kıvrılıyor daracık kurplarda.Ama buharlıların şasisi öyle mi?Eğer sen bu lokoyu 87 kere küçültüyorsan yoluda 87 kere küçülteceksin.Daha fazla küçülttüğün zaman problem çıkması son derece normal.Ha bana diyeceksinki yer mi var mekan mı var o ayrı.Sonuçta modeli ile gerçekleri farklı fizik kanunlarınamı tabii?Aslında bu olayı DC için söylemekte mümkün.Evet AC etkilenmiyor.Paslı raya koy takır takır gider.DC ise bakım gerektirir.Benim mesela Liliput u eve ilk getirdiğimde denemek için rayları çıkarayım dedim.Ama çoğunu yıllardır kullanmıyordum.25 senelik olan Roco raylarımın büyük çoğunluğu ölmüş.Lima lar zaten malum anlatmaya gerek yok.Ama bu onların suçu değil vakt-i zamanında gerekli ilgiyi göstermeyen babam ve benim suçum.DCC için yırttınız demişsin.Zaten bu ezelden beri vardı.Digital eskiden pahalıydı.AC olsun DCC olsun fark etmiyordu.Hatırlarsın bundan 15-20 sene önce (80 sonları 90 başları) bir albümü CD şeklinde almak baya ekabir işiydi.Herkes alamazdı.Ama şimdi bugün boş CD ler kırtasiyede internet cafe de 1 ytl ye satılıyor.Bununda ucuzlaması doğal.Eskiden benim içinde (digitale geçemeyeceğimi düşünerek) AC avantajlı görünüyordu.Hoş... AC 10 üzerinden 10 muydu?Elbette değildi.Sadece kafa kafaya getirme imkanı tanıyordu.Ama Lokoları birbirinden bağımsız kumanda etme imkanı tanımıyordu.Şimdi digital ile var.Pekii o zaman ortadaki 3. çivi görüntü kirliliğinden başka ne ifade ediyor?Tabii sen zaten hep söylüyorsun gerçekçilik anlayışım farklı diye.Aslında tamamen hayaller ülkesi kuruyorsun o da senin seçimin.Armut hat probleminide çözmüştük hatırladığım kadarıyla.DCC dediğim gibi bu işe son noktayı koydu.Zaten kısıtlı bütçelerle hareket ederken ben açıkçası gitti gidiyor v.b. yerlere bakmayı aklımın ucundan bile geçirmiyorum.Bende Erkut abi gibi katıyım bu konuda.Her gün yeni bir vukuat duyuyorum nerdeyse o site ile ilgili.Kumar oynama lüksüm olduğunu hiç sanmıyorum.Aynı şekilde her DC lokonun AC ye çevirilebileceğini sanmadığım gibi bunuda yani standart dışı müdaheleyide doğru bulmuyorum.Bu konuda Harun abi daha iyi bilgi sahibidir.En basidi Liliput un AC loko ları var.Ancak sadece kendinden tenderlilerde mevcut.Diğerlerinde değil.Bugün bir Liliput u alıp AC ye çevirebilirmi (bu bir Rivarossi de olabilir) bilmiyorum.Sonuçta AC nin beklentileri derin olmayan (gerçekçiliği önemsemeyen,mekanı kısıtlı,örnek starter setle yetinmek v.b.) kişileri tatmin etmesi mümkün.Ama beklentisi derin kişilerin (gerçekçilik,detay,ince işçilik v.b.) DCC yi seçmekten başka şansları yok gibi.Gülü seven dikenine katlanır.....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #10 : Mart 23, 2007, 10:06:44 »
Sonuçta AC nin beklentileri derin olmayan (gerçekçiliği önemsemeyen,mekanı kısıtlı,örnek starter setle yetinmek v.b.) kişileri tatmin etmesi mümkün.Ama beklentisi derin kişilerin (gerçekçilik,detay,ince işçilik v.b.) DCC yi seçmekten başka şansları yok gibi.Gülü seven dikenine katlanır.....

Jimmy selam,

Yazdıklarına tamemen katılıyorum - iki nokta hariç: Liliput dahil her 2 ray, 3'e çevrilebilir. İkincisi de yukarıda alıntı yaptığım yer. "Beklentinin derinliği" çeşitli konularda olabilir. Ayrıca ince işçilik, gerçekçilik gibi şeyler 3 ray üreticilerinin tamamen karşıladığı şeyler bence. Kolleksiyonerlerin köşesine koyduğum br52'ye göz attın mı bilmiyorum. Görmediysen bir bak ve işçilik katilesi, detay, gerçekçilik vs. konularında fikrini söyle. Hele bir de vitrinde duracaksa çıkart paleti bak nasıl oluyor.

Marklin özelinde detay konusundaki tüm eleştirilerin Marklin'in tüm detayları zamak döküm üzerinde yapmaya çalıştığı döneme ait - ki o dönem lokoları da ayrı bir güzeldir sen pek sevmesen de. 1980'lerin ikinci yarısından beri modeller detayda ve kalitede çok ama çok üstün. İstanbul'a geldiğinde haber ver sana birkaç başka örnek göstereyim, bana hak vereceksin. abdusta'nın br44'ü de bir güzel örnek. fotğraflarda fazla görünmüyor ama bir uğradığında incelemeni tavsiye ederim.

DCC de, tüm diğer yenilik ve aşamalar gibi model trenciliğe Marklin'in hediyesidir. Boynuz kulağı geçebilir ama henüz o noktada olduğumuzu sanmıyorum. DCC ile Motorola veya Lenz sistemlerin birbirinden bir farkı yok ki DCC tek şans olsun. Dediğim gibi al Roco'yu tak decoderi, tak paleti, yürüt 3 rayda.

Sevgiler,

Cem.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #11 : Mart 23, 2007, 10:29:47 »
Erkut abi,

Bence öyle oldu. E normal tabi, o daha öğrenci! :)

Cem.

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Maerklin ve diğerleri
« Yanıtla #12 : Mart 23, 2007, 10:49:08 »
Sevgili Cems

öncelikle her üçünüzü bizleri aşan teknik düzeydeki yazışmalarınızı hasetle takip etmekteyim pek anlamasamda..
sadece şunun altını çizmek istedim ister AC ister DC ister DCC ister ACC ister ACD ister DCA ister DDD ister CCC
ne olursa olsun lokomotif sadece bizim ana unsurlarımızdan birisi,geriye o kadar güzel şeyler varki
yapılacak ve paylasılacak..size tavsiyem işe bir faller kır evi almakla başlayın birde expert yapıstırıcı
yapmak çok degil 1-2 saatinizi alacaktır...oldukça zevk alacagınızı tahmin ediyorum..
ben ilk buyuk marklin setimi aldıgımda icinden fallere yaptırdıgı demonte istasyon evi cıkmıstı..
önceleri anlamadım bu ne diye 1-2 hafta yapamam korkusuyla elleyemedim..sonra denedim..
işte sonuç boyle başladı beni büyük kurguya götüren macera..bu ne rocoydu nede marklin..
Hepinizi çok seviyor ve yaptıgınız her işi çok takdir ediyorum..

saygılarımla
abd usta