Gönderen Konu: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi  (Okunma sayısı 17533 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« : Şubat 18, 2007, 19:43:15 »
Bende size 1/87 kamyonlar ve tırlar uzerınde yaptıgım modifiyeleri - onarımları resimlerle anlatmak istiyorum. Bu bilgileri kurgunuzdaki kamyon tırlar üzerinde kullanarak onların sorunlarını daha kolay çözebilirsiniz.

Eger konu begenilirse bu anlatımımı devam ettırecegım , eger işimize yaramaz  derseniz konuyu silerim.
« Son Düzenleme: Şubat 18, 2007, 20:53:33 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #1 : Şubat 18, 2007, 19:48:29 »
resimlerin bazıları güzel çıkmamış olablir webcamla ancak bu kadar çekebiliyorum

Bugun üzerlerinde uygulama yaptıgım araçlar
 
 

kullandıgım aletler


BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #2 : Şubat 18, 2007, 20:06:52 »
ilk uygulamada ters duran kamyonun kabinini söküp diger damperli kamyona takacagım.

Önce olayın gerçeklik boyutundan başlayayım. Aynı dönem üretimi (90lar) tüm 4 dingilli herpa kamyonlarımı birbiriyla karşılaştırdım (yaklaşık 15 kamyon) bu karşılaştırmaya göre herpa genel olarak 2 tip 4 dingilli şasesi üretmiş. (tabi sırf 2 tip degil bir iki tane daha istisna modellerde var ) Bir damper şasesi digeride mixer şasesi. Marka farkı gözetmeksizin aynı kalıpları kullanmışlar . Boyle oluncada aracın kabini ve motorunu söküp başka bir araca monte edince aracların gercekcılıgıde bozulmuyor. Gelelim gerçek dünyaya gerçek 4 dingilli araçlardada araçların benzin depo yerleri , yag vb depoları hemen hemen aynı yerlerdedır cunku 4 sıngılı araclarda bunlar ıcın yer problemi vardır bu yuzden herpa hemen hemen hepsıne aynı kalıbı kullanmak hata yapmamıstır bence . Günümüz herpaları ve gercek araclarına gelındıgınde araclar bırbırınden farklı cözümler ve şekıller kullanmıslardır herpada bırbırındne farklı kalıplar kullanmaya baslamıstır ama hala bazen eskı kalıplı yenı araclarda karşıma cıkıyor.

Uzun lafın kısası oncelıkle yaptıgımız modifiye veya onarımlarla araçların gerçekçılıgını bozmamayı amaçlarım o yuzdenden once gereklı araştırmaları yapıp sonra aracı degıstırmeye yonelırım ondan sıze boyle uzun bır pragrafla durumu anlatmaya calıstım





herpalarda kabini (şöför mahallini) ön tampondaki iki çıkıntı şaseye baglar çok basit bir yapıdır o iki çıkıntıyı iç ten dışa ittinizmi önce tampon cıkar (ÇIKINTILARI MUTLAKA EŞİT EŞİT İTİN TEK TARAFA YUKLENIRSENIZ KIRILIRLAR VE SAKIN TAMPONU KENDINIZE CEKEREK CIKARMATIN TAMPONU KIRABILIRSINIZ ) sonrada kabini yukarı dogru çektinizmi kabin cıkar. Genel araçlarda sistem budur bazı araçlarda bı ıkı basamak daha vardır

 

her iki aracında kabinleri sökülmüş durumda


 

 
« Son Düzenleme: Şubat 18, 2007, 20:56:05 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #3 : Şubat 18, 2007, 20:15:44 »
 farklı marka ve model kamyonların motorları farklı oldugu için araçların motorlarınıda söküp degiştirdim ayrıca motorun altında kalan çamurluk parçasınıda söküp degştirmeyi unutmayın. Alttaki resimde iveconun motoru ve çamurlugu takılı halde diger resimlerde dikkatli bakarsanız mortorların farkını görebilirsilirsiniz (çamurluklar siyah oldugu için çamurluk farkını net göremeyebilirsiniz)




alttaki resimde motorumuz takılıydı üzerine kabini oturttum. resime dikkatlı bakarasnız tampon takılı degıl tamponun takılacagı deliker gözüküyor

 

ve tamponu takıp aracı toplamış oluyorum . aracın aynaları ıle ılgılı kısmı en son yazacagım





 
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #4 : Şubat 18, 2007, 20:22:56 »
şimdi aynı şekilde mercedes damperli kamyonu topluyorum

 resime dikkat motor farkı için



 resimde görüldügü gibi tampon hafif olarak kabine takılı



burdada tersten çektim taklıma uçları gözüyor dikkatli bakıldıgında

 

burda da kabinsiz şaseye alttan bakıyoruz orda yanlara dogru gordugunuz iki çıkıntı ıle bızım tampon cıkıntılaırmız ıc ıce gecerek kabımı saseye baglıyor ve kabının acılıp motoru gormemıze olanak tanıyor




kabını şaseye oturttuk kabıne tamponu haıfıfce taktık

 

tamponu tamamiyle taktık

 
« Son Düzenleme: Şubat 18, 2007, 20:26:48 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2007, 20:32:27 »
 başka bir araçta başka resimlerle aynı işlem



 

 

 

 

 

 

 
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2007, 20:44:29 »
Bu araçtada şase üstü ekipman degişikligi yapacagım araç aldıgımda herpa ve beton mixeri idi. Ben aracın şase üstü mixer donanımı söküp yerine kibri kamyon çekicisi ve kibri araç üstü vinç takacagım.

bununla ilgili olarak mixer şase si gercekte cekıcıye donusturebılır fakat aracın şasesini güçlendirmek gerekir. Benim takacagım kıbri ekpmanda bu yapılmış oldugu için extradan birşey yapmama gerek yok. Kibri bir elemanı herpa uygularken herhangi bir problem yaşamazsınız ölçekle ilgili olarak , cünkü kibri araçlar ile herpaların boyutları hemen hemen tıpatıp aynıdır (çok eski kibriler hariç). Bu çekici ekipmanını takarken aracın arka tamponunu kestim cünkü cekıcı gıbı araclarda arkada demır tampon olmaz cekıcı rahat hareket etsın dıye. 1/87 sindede rahat hareket etsin diye  kestım tampon varken yere tam inemiyordu çekici kolu

 

 

 

 

deneme amaçlı üst ekipmanları yerleştirdim sorunsuzca oturdu ekipmanlar. Şimdi sadece  özenle yapıştırmam lazım

 

 

« Son Düzenleme: Şubat 18, 2007, 21:00:28 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #7 : Şubat 18, 2007, 20:50:55 »
 ve araçların degişimleri yapılmış halleri topluca resimleri



Yapıştırıcım bittigi için ve sizden gelecek yorumlara göre yapıştırıcıyla yapılan basamakları resimleyip koymadım. Araçların aynalarını çeşitli aksesuarlarını yapıştırma yada araç üzerinde baska degişiklikler yapma gibi konuları sızın mesalarınıza gore yayınlamaya devam edecegım.

resımleme ve yayınlama seklınde bıraz teoman beyden özendim , taklit gibi olduysa lütfen beni affetsin :-[
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #8 : Şubat 18, 2007, 20:55:27 »
okan çok detaylı bir çalışma olmuş.ellerin dert görmesin.artık deselerki kamyon deyince aklına ne geliyor diye :) ben okan derim :)

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #9 : Şubat 19, 2007, 14:43:40 »
geçekden güzel bir set olmuş. birasda ışık ekliyebilrisen daha da süper alou kanaatindeyim

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #10 : Şubat 19, 2007, 18:33:27 »
ömer bey ve enver beyler yorumlarınız için çok teşekkür ederim

enver bey

burdaki amaçım hasarlı araçların nasıl sökülebilecegini göstermekti. Bence kamyonlara ışık takarak onların orjinalligini bozmaya degmez. Sitede bir ışık fanatikligi var ;D , belki ileride bende böyle bir girişimde bulunup araçları ışıklandırabılırım ama ılk basmakta basıt mekanık olayları anlatmak istedim
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #11 : Şubat 19, 2007, 19:28:23 »
okan

bu araçları ışıklandırma eleştirisi kinayeli olarak bana geliyor anlaşılan

saygılar a.usta

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2007, 19:47:45 »
Konu çok güzel, bazen ben de nasıl sökeceğimi bulmak için zaman harcıyorum, örnek oluyor lütfen sürdürün.

Işık konusunda, benim gibi "güzel olanları" modifiye etmeye gönlünüz elvermiyorsa, o zaman gözden çıkardığınız birkaçına uyygulayabilirsiniz, bu şekilde çok sevmediğiniz bir kamyonu en azından sevebilir hale getirebilirsiniz.

Selamlar,
Kamil. 

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2007, 20:01:57 »
ayhan abı
guzel yorumların ıcın cok tesekkurler kendı capımda bırseyler yapmaya calıstım

abdurahman abı estafurllah tabıkı lafım sıze degıl ama bılıyorsun jımmy ıcın lılıput br52 sı neyse butun kamyonlarımda benım ıcın oyle ama tabıkı kamıl beyınde dedıgı gıbı bazı gozden cıkarttıgım araclar var , onlar uzerınde abdurahman abı senden de bıraz ısık konusunda dersler alıp onları modıfıye edebılırım ılerleyen zamanlarda.

kamıl bey

guzel yorumlarınız ıcın cok tesekkurler dedıgınız gıbı bazı gozden cıkarttıgım kamyonları ılerleyen zamanlarda ustamdan ısık konusunda detaylı bılgıler ogrenıp ,  bır calısma yapmaya calısacagım

ve gelen mesajlardan sonra konuya devam etmeye karar verdım , eger aklınızda ozel bır sorun varsa araclarla ılgılı onlarıda resımlerle cozumlerını anlatmaya calısırım
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2007, 20:12:51 »
Ben ilk sorunumu AWM Renault Magnum Omsan TIR ile yaşadım. Dorsenin oturduğu 5. tekerlek şaseye ince tırnaklar ile tutturulmuştu ve sürekli yerinden çıkıyordu. Tırnaklar sanırım ısı etkisi ile şekil değiştirmişti. Korkarak hafifçe eğip orjinal pozisyonlarına getirmeye çalıştım, şimdi tırnaklar tutuyor.

Bu arada, ilk defa 1:87 TIR alacakların, dorsenin 5. tekerleğe nasıl takıldığını öğrenmeleri gerekebilir, çünkü insan bilmeden zorlayınca zarar verebiliyor. 

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #15 : Şubat 20, 2007, 16:22:34 »
5. Tekerlek dediginiz istepne mi yoksa çekicinin arka dingilini tutan mekanizmayı kastediyorsunuz bir açıklık getiriseniz resimler paylaşırım
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #16 : Şubat 20, 2007, 17:03:12 »
Stepne değil, dorsenin (treylerin) çekiciye takıldığı mekanizma, eskiden böyle derlerdi diye aklımda kalmış.

Selamlar

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #17 : Şubat 20, 2007, 17:28:13 »
dediginizz yeri anladım 4 awm (herpalarda) 2 veya 4 tırnak tutyor mekanızmayı . sızdekı tır kullanılmıs yada ıyı kondısyonda saklanamıssa dedıgınız gıbı bır sorun olabılır
sorunun cozumu herhangıbır kalıtelı kagıda bır damla japon damlatın sonra bu parcanın tırnaklarını japona degdırın(olabıldıgınce az yapıstırcı alsın tırnaklar)  tırnakları yerıne yerlestırın boylece bu parcayı sabıtmıs olursunuz bu parca bazı araclarda (ıkı) tırnaklılarda hareketlıdır . Bu parcanın hareketlı yada sabıt olmasının bır ıslevı yoktur eger yerınden cıkıyorsa dedıgım sekılde yapıstırın sorun cozluelcektır.

japon alayım benzer uygulamaları yapıp resımleyecegım resımler sorunun cozumune katkı saglayacaktır
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2007, 18:12:28 »
selamlar uzunca bır suredeır ınternet ve bılgısayarımdakı sorunlar yuzunden sitemize giremiyorum bu yuzdende konu yarım kalmıstı.

oncelıkle detaylı ayna takma ıslerımının resımlerı bılgısayara format atarken kazayla sılındı bu yuzden ayna takma ısını resımlı anlatamayacagım fakat %100 kendı uretıımım olan kamyonun uretım asamalarını sızınle resımlı olarak paylasabılecegım

YAN AYNA TAKIMI

Araba kamyon otobus vb gibi araçların olmazsa olmazı aynalarıdır sizlerinde bildiginiz gibi. Fakat bu araçlarında en meşakkatli takılan parçalarıda aynalarıdır çünkü çok küçük parçalar oldukları ıcın cok fazla dıkkat gerektırıyorlar fakat ayanasız araçlarda sankı hep bır eksık varmıs gıbı gelıyor gozume , sankı o araç hep yarım gıbı....

öncelikle maket bıçagı yardımıyla aynalar çentik yerlerinden keslırler. Sonra çentik yerlerindeki fazlalıklar temizlenir kesilir.Önce hiçbirşey yapılmadan aynalar yuvalarına oturtulurlar hem tecrübe etmek için hemde belki yapıştırıcısız halledebilir diye. Eger aynalar yerlerınde sabit duruyorlarla herhangibir yerlerinden çıkma düşme riskleri yoksa yapıştırıcı sürülmez , ama ayanalr yerlerinde sabit furmuyorsa yada düşme ihtimalleri varsa şu şekilde yapıştırıcı uygulanır: Kaliteli bir kagıda tercihen kalın ve yaglı kagıta 1 damla japon yapıştırıcı damlatılır (japon kaliteli olmalıdır pattex gibi yoksa beyaz beyaz iz bırakır) Bu japona aynaların kamyona takılacak uçları DEGDİRİLİR (OLABİLDİGİNCE AZ YAPIŞTIRICI KULLANMAK ÖNEMLİ OLAN) ucunda azıçık yapıştırıcıyla kamyona takılır . İşlemin başarısı şurdan anlaşılır yapıştırfıgınız yüzeyde taşma , boyanın renk atması yada gözü rahatsız edecek bır olay oldumu ? Eger olmadıysa herşey tamam demektir.

GELELİM KENDİ ÜRETİM KAMYONUMA


en son araç çekici ekipanıyla vincin kamyona uyumuna bakmıştım ve sadece yapıştırma işlemleri kalmıştı

Çekiciyi ve vinci yapıştırdım . akşam bu işlemden pek menun degıldım ıstedıgım kadar sert olmamıstı ama sabah baktıgımda yeterınce kurumus ve sertleşmişti . Sonra aracı itfaye kurtarma aracı olarak tasarladıgım için çekici bölümünü düz sarı bırakmak istemedim ve kenarını köşesini ince marker kalemle kırmıza boyadım ve resimdeki görüntüyü elde ettim



SONRA AYNALARINI YAPIŞTIRICI KULLANAMDAN YERLERİNE TAKTIM BU MODELDE YAPIŞTIRICIYA GEREK YOK AYNA TAKARKEN



ÖNE İLAVE ÇELİK KORUMA TAMPONU

 



İTFAYENİN TEPE LAMBALARINI TAKTIM





VE İTFAYE VİNÇLİ KURTARICIM GÖREVDE

 




Kamyon için yaptıgımız operasyonu özetlersek önce mixer şase üstü ekipmanı çıkardım sonra KİBRİ şase üstü araç kurtarıcı ve KİBRİ şase üstü vinci (ATLAS) araca monte ettim. Sonrasında araca orjinal aynalarını taktım , daha sonra önce KİBRİ mercedes (başka araçlarda uygulanabilir) çelik koruma tamponu araca uyguladım , sonrasındada yine KİBRİ 3 adet lacivert tepe lambasını araca uyguladım 2si önde biri arkada olacak şeklde birde bunun yanısıra 2 adette sarı HERPA tepe lambasını çekıcının ustune uyguladım ve son olaarakta düz sarı renkte olan çekici ekipmanın bazı yerlerini kırmızıya boyayarak aracın itfaiye görüntüsünü güçlendirmeye çalıştım.


Yakında yeni çalışmalarım ile gelecegim . Bu sefer size liman vinci yapmayı düşünüyorum bu vincin bir iki güzel süprizleri var


« Son Düzenleme: Şubat 28, 2007, 18:24:47 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: 1:87 Kamyon - TIR Onarımı - Modifiyesi
« Yanıtla #19 : Mart 01, 2007, 01:27:03 »
Ne yalan söyleyeyim, foruma ilk üye olduğumda nickname'iniz bana biraz değişik gelmişti, ama şimdi anlıyorum ki bu sizin için en uygun olanı imiş. Emeklerinize sağlık, hele resimli anlatımlardan çok şey öğreniyorum, burası gerçekten okul gibi....Çalışmalarınıza ilişkin açıklamalır izlemeye devam edeceğim, kolaylıklar dilerim....İlyas