Gönderen Konu: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO  (Okunma sayısı 32888 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #20 : Şubat 08, 2007, 00:45:00 »
Sevgili Gürcan, maskeleme de mümkün olduğunca sabırlı olman gerekli bu işi sen de iyi bir şekilde sonuçlandırabilirsin.
Sevgili Okan, çalışmalarımdan faydalanman beni çok mutlu eder. Yeni üretimler zaman elverdiğince olacak.
Sevgili Onur, kısa sürede bitirmek için gayrat ediyorum. Ancak beklenmedik aksilikler oluyor. İki gündür birşey yapamadım. Bir yakınımızın  hastalığıyla ilgilendim. Daha sonra hastane dönüşü de trafik kazası oldu. Arabanın servis işleri çıktı. Toplantıya yetiştirmeye gayret ediyorum.
Çarşamba akşamı çalışmalara devem ettim.


Motor bölümü temizlendi ve dişliler yağlandı. Boyanmış olan bojiler alt kısım monte edildi.
Ancak montaj esnasında motora bağlanan kablolardan biri lehim yarinden koptu. Pratik bir yöntem denedim ve iyi sonuç aldım.
Kopan kablonun ucunu sıyırarak koptuğu yere küçük pens yardımıyla bağladım. Daha sonra bağlantı yerine,  bir damla Japon yapıştırıcısı dokundurdum. Hemen sertleşerek yapıştı. Motorun çalışmasını test ettim. Gayet güzel çalıştı. Böylesi durumlarda lehim yerine bu yöntemi uygulamak iyi sonuç veriyor.


Esas işin enzor kısmı vardı benim için, ön taraftaki bıyık görünümlü beyaz şeritlerin yapımı. Yan yüzeylerden önce burasının yapılması gerekiyordu. Çünkü çalışma yapılırken  yan gövdenin heriki tarafından tutmak gerektiğinden önceklik ön kısımda olmalıydı. Ön kısım bitince yan tarafları daha kolay halledebiliriz düşüncesiyle çalışma ön taraflarda yapılıp bitirildi.
Önce beyaz kağıtla deneme şekiller yapılarak prova yapıldı. İnce kalemle çizim yapılıp kesildi ve şekillerin boyutları saptandı. Daha sonra ince işçiliğe geçildi ve aşağıdaki sonuca ulaşıldı.


Sevgiler,saygılar
teoman

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #21 : Şubat 08, 2007, 01:03:35 »
Teoman abi yani sanatı döktürüp konuşturmak tabiride hafif kalmaya başladı.Yakında piyasaya 12 cilt basılı eser sürmeye kalkarsan hiç şaşırmam.Zevkine bir diyeceğimiz olamaz elbette ama sanki üst kısmıda koyu lacivert yapsaydın asaleti dahada artacaktı.Bu arada dikkatini çektimi bilmiyorum.Markizde köşeler LİMA da sac(yani plastik).Oysa E40 larda cam.Buna şeffaf cam çıkartması v.b. bir yöntemle makyajlamayı düşünüyormusun?Ellerin dert görmesin.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı agulday

  • Ali U?u® GÜLDAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 172
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #22 : Şubat 08, 2007, 01:12:09 »
teoman abi süper bir çalışma emeğinize sağlık Hastanızda ve kazanızda önemli birşey yoktur inşallah. geçmiş olsun
Uğu®

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #23 : Şubat 08, 2007, 01:28:08 »
teoman abi süper bir çalışma emeğinize sağlık Hastanızda ve kazanızda önemli birşey yoktur inşallah. geçmiş olsun
Sevgili Ali Uğur, çok teşekkür ederim. Hastamız ne yazıkki son yıllarda artış gösteren kötü hastalıktan. Devamlı kan veriliyor. Allah'tan ümit kesilmez. Arabamda, sol taraftan yolda sıkışltırılıp darbe aldım. Sağtarafa savrulduğum için park etmiş araca da çarpıldı. Sağ ve sol taraf darbe aldı. Neyse canımıza birşey olmadı.
Geçmiş olsun dileklerinden dolayı çok teşekkür ederim. Sağolasın.


Sevgili Jimmy Cem, sizlerin değerli görüşlerini de alarak ortaya birşeyler çıkarmaya çalışıyorum. Önerilerini ve eleştirilerini herzaman beklerim. Ancak doğruları bu yöntemle bulabiliriz.
Üst taraf daha önce de fotolardan incelediğime göre açık mavi olarak görünüyor. Daha sonra beyaz şerit atılmış.

Eğer bütünü lacivert olacaksa o renge dönüştürürüm. Tavan daha işlenecek.
Köşe camlarıyla ilgili o bölümü kesmeyi denedim. Ancak şasi çok kalın orada bayağı bir boşluk olacak diye vaz geçtim.
Senin önerine göre oraya cam etkisi vererek, boya yapmayı deneyeyim bakalım nasıl olacak.
Sevgiler
teoman
 
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2007, 02:15:50 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #24 : Şubat 08, 2007, 01:42:34 »
Bence tamamen lacivert yapsan isabet olur.Bu hali biraz tuhaf (takım elbisenin altına tokyo terlik giymiş gibi tuhaf hissettim).
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 50
  • İleti: 48
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #25 : Şubat 08, 2007, 02:02:08 »
Teoman Bey ellerinize sağlık gerçekten muhteşem olmuş.Cem beyin bahsettiği köşe camda olursa Kendinizi Ergin Tönük Hocamdan kurtaramazsınız.
Ben bilmiyorum kaçırdımmı ama plaket arma ve yazıların özellikle mikron boyutundaki yazıların yapılışı  konusunda da bizi bilgilendirirseniz sevinirim.

selamlar saygılar

mahmut

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #26 : Şubat 08, 2007, 02:08:36 »
Mahmut bey, nazik düşüncelerinizden dolayı teşekküerler.
Yan gövdenin şeritleri ve TCDD ( sulu çıkarma yöntemi) yazısını da bitirince ki bu yazı olayı üzerinde çalışıyorum model üzerindeki yazı ve plaket çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulunacağım.
Saygılar
teoman

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 50
  • İleti: 48
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #27 : Şubat 08, 2007, 02:24:19 »
Teoman Bey tekrar selamlar
yan beyaz şeritler sulu çıkartma demişsiniz ,acaba bunları herhangi bir havalandırma ızgarası üzerinden geçerken deneme imkanınız oldumu , bunu benim 24 000 likler ve 22 000 likler için soruyorum yan çizgileri ben hep boyayarak geçtim tabii takdir edersiniz motor kaputu üzerinde 16 kapı girintisi ve havalandırma ızgaraları var buralar oldukça uğraştırıyor sizin kullandığınız bu yöntem hatalara ve kapatmalara karşı daha esnek gibi görünüyor bu konuda sizden bilgi rica edeceğim.

selamlar saygılar

mahmut

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #28 : Şubat 08, 2007, 08:38:02 »
Teoman Bey öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum hastalıkta sağlıkta biz insanlar için. ve çalışmanıza gelince yine eşi benzeri az görülür bir iş çıkarmışınız. ince işçilik ve titizliğinize hayran olmamak elde değil. saygılarımla

Çevrimdışı Melih

  • Melih Uçar
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 53
  • İleti: 98
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #29 : Şubat 08, 2007, 11:46:43 »
Teoman Bey, size ve dostunuza büyük geçmişler olsun. Umarım yakınınız kısa sürede sağlığına kavuşur, İzmir'de kan ihtiyacınız olursa haber verin lütfen benim iş yerinden gönüllü arkadaşlar ayarlayabiliriz.

Lokomotif konusunda ise ellerinize sağlık diyorum, sayenizde çok şeyler öğreniyoruz, teşekkürler.
Melih Uçar
Ýzmir

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #30 : Şubat 08, 2007, 11:57:33 »
Teoman bey  öncelik sağlık

geçmiş olsun..

saygılar a.usta

Çevrimdışı cafer

  • cafer çiftçi
  • Forum Üyesi
  • Yer: eskişehir
  • Yaş: 69
  • İleti: 119
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #31 : Şubat 08, 2007, 12:41:05 »
 
Teoman Bey
Arkaşların da dediği gibi önce sağlık. Geçmiş olsun.
ÇALIŞMALARINIZI ALKIŞLIYORUM:

                               cafer Çiftçi

   

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #32 : Şubat 08, 2007, 15:46:21 »
Teoman bey, öncelikle çok geçmiş olsun, ben de babamı aynı malum hastalıktan kaybettim, kan değişimi vb. nasıl birşey olduğunu bilirim.

Trafik konusunda da Ankara'da hemen her gün benzerlerinden kıl payı kurtuluyorum, denetim/kontrol olmayınca millet aldı başını gidiyor...

Lokomotif çalışmanız ise bir başyapıt olmuş, çok tebrik ederim. Boyama anlatılarınızdan çok yararlanacağım. Yan pencere işi de benim en çok aklımı yoran konulardan biriydi, tam pencere çizgilerinden matkap ile delinebilse, gerisi işlenebilirdi ama matkap ile hiç kacırmadan delmek zor. Bir delme mastarı (delinecek noktayı işeretleyen kalıp) yapılabilirse standart delinebilir. Veya belki ölçü içinden delinip, sonra eğe ile büyütülüp işlenebilir. Eğer yapmaya karar verirseniz titiz çalışma şekliniz ile bir şekilde üstesinden geleceğinizden eminim. Yalnız maket bıçağı ile çalışılırsa çok dikkat etmeli, çünkü söylediğiniz gibi Lima'larda plastik oldukça kalın. 

 


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #33 : Şubat 08, 2007, 22:23:48 »
Ömer, Melih, Abdurrahman, Cafer ve Kamil beyler, iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.
Melih bey çok sağolun. Fedekar tutumunuzdan dolayı çok teşekkürler. 
Herşeyin başı sağlık, herşey insanlar için.
Kamil bey, yan pencereyle ilgili önerilerinizi dikkate alacağım. Önce boya ile bir çalışma yapmak istiyorum. O sonuç vermezse delme ve kesme işlemine girişeceğim. Kararsızlık içindeydim, ancak sizin önerilerinizle cesaretlendim teşekkürler. 

Çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Öncelikle, Mahmut Gökdemir beyin, sorusuna bir açıklama yapmak isterim,
''Ben bilmiyorum kaçırdımmı ama plaket arma ve yazıların özellikle mikron boyutundaki yazıların yapılışı  konusunda da bizi bilgilendirirseniz sevinirim.''
lokomotifin fotolarından yapılan incelemeyle, ön kısmında logo ve yazıları CorelDraw programında çizim yapıldı. Daha sonra digital baskı yöntemiyle kuşe hazır çıkartma kağıdına baskı yapıldı. Sonrada modelin üzerine yapıştırıldı.
Bu çalışmaları sırasıyla açıklayacağım.

Sulu Çıkarma Yapılışı:
Yapılması düşünülen yazı veye şekiller önce bilgisayar çizim proramlarında hazırlanır.
Bizim çalışmamız TCDD yazısının sulu çakarmasını yapmak.


Hazırlanan bu yazı, Serigrafi işleri yapan bir atölyede basıma hazırlanır.
Serigrafi; sentetik ipek bezinden hazırlanmış bir kalıpla, serigrafi mürekkebi yoluyla seri olarak, çeşitli zeminlere  basma işine denir.

Kalıba, hazırladığımız yazı düzeni, fotoğraf tekniklerinden pozlama tekniği ile aktarılır.
Sulu çıkarma kağıdı kalıbın altına konur. Masa ise, bu iş için özel hazırlanmış, altında vakum sistemi bulunur. Bu vakum baskı esnasında  kağıdın kaymamasını sağlar.


Boya hazırlanır. Bizim rengimiz TCDD yazısınınbeyazıdır.


Boya rahle dediğimiz bir aletle çektirilerek ince ipek deliklerinden aşğıdaki kağıda aktarılır.


Basım işi tamalanınca kurumaya bırakılır. Boya iyice kuruduktan sonra üzerine taşıyıcı özelliği olan vernik atılır.
Böylece modelimizin yazısını da hazırlamış olduk.

Şimdi model üzerinde yan yüzey şerit çalışmalarına devam edelim.


Modelimizin,  ölçülendirerek bantla maskeleme işlemlerinini yapıp boya atmasını sürdürdük. Şeritler 'Z' şeklinde olduğundan kesik kesik ve sabırla işlememiz gerekiyor.


İlk bölüm tamamlanınca dikkatlice bantları söktük. Bant söküm işlemlerini mutlaka cımbızla fazla el değmeden yamamız gerek.


Köşelerdeki girintileri maskeleyip işe devem ettik. Burada ufak bir ayrıntı! Airbrush çalışmalarında boya atacağınız alanın dışındaki alanları da kontrol altında tutmak gerekiyor. Eğer önlem almzsanız,  boya sızmalarına yol açarsınız.
Burada da ufak bir alan için, maskeleme bantının yanısırıa, kartondan bir şablon yaparak çevreye boya sızmasını önlersiniz.
Sonuç olarak 2. zor işide atlattık. Modelimizde şerit işleri tamamlandı.
Sıra TCDD sulu çıkarma yazısını yapıştırmaya geldi.
Bu işlemden önce Mahmut beyin sorusunuda yanıtlamış olalım


Lokonu önündeki plaket ve yazıları kuşe çıkarma kağıdına digital sistemle bastıktan sonra çizgilerin etrafından maket bıçağıyla kesiyoruz.
Kesme işlemi tamamlanınca kağıtla baskı zeminini yine maket bıçağı ve cımbızla ayırıyoruz. Ve istenilen yere yapıştırıyoruz. bU çıkarma sulu çıkarma gibi deiğildir. Biraz kalıncadır. Ancak plaket platformu kabartılı olduğunda yarine çok uygun oturdu.
Gövde yazılarında bu sistem uygun olmaz. Yüzeyde kalınlık olacağı ve zemini beyaz renkli olduğundan göze gerçekçi görünmez.
Sulu çıkarma, sadece ilgili rengi taşıdığı ve transferi şeffaf olduğundan, ayrıca kalılnlığı da soğan zarı kadar ince olduğundan ki özelliği çok ince oluşu daha tercih ettiğimiz yöntemdir.
Mahmut bey DE 22000 ve DE 24000 likler için şeritlerin sulu çıkarma olabilirliğini de sormuştu. Bence oradaki yüzeye her iki yöntemde uyarlanır.
Bantla boya uğraştırıcı sulu çıkarma ise daha kolaydır. Yazı harf ve rakamlarında ise çıkarma yöntemleri kaçınılmazdır.
Çalışmamız devam edecektir.

Sevgilerle
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2007, 22:27:50 Gönderen: teoman »

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #34 : Şubat 08, 2007, 23:24:41 »
varmı söyleyecek sözü olan :) ben zannetmiyorum.aslında benimde yazmamam gerekirdi. bu güzel anlatımı bu mesajlarla bölmemek lazım.ama duramıyoruz işte. ellerinize sağlık teoman bey .

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 34
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #35 : Şubat 08, 2007, 23:59:55 »
Mukkemel faydalı bır calısma olmus

operasyonun her anını hıc usenmeden resımledıgınız ıcın cok cok tesekkurler
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı glyond

  • Önder Sönmez
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 262
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #36 : Şubat 09, 2007, 00:42:55 »
Selam Teoman abi,

herşeyin başı sağlık, acil şifalar diliyorum, bu arada mükemmel ötesii

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #37 : Şubat 09, 2007, 12:09:07 »
Ömer, Okan, Önder beyler, güzel görüşleriniz için teşekkürler.
Her zaman eleştirilerinizi de çekinmeden yapabilirsiniz. Bazen benim de dikkatimden kaçan bazı durumlar olabilir.
Amacımız, hep birlikte hobimizle ilgili birşeyleri paylaşmak, birbirimize bilgilerimiz doğrultusunda yararlı olmak.

Modelimizin markizinde bulunan köşe pencerelerini çözümlemek için biraz çalışma yaptım.
Kamil beyin önerisini de dikkate alarak, önce kesme işlemi yapmaya karar verdim. Ancak kalıptaki kalınlık işi zora sokabilirdi.
Bunun üzerine  boyama yoluyla işi halledebilirmiyim diye bazı denemeler yaptım.
Markizin içi, dıştan bakıldığında az ışık aldığından koyu bir görünüm veriyor ve cam füme rengi gibi görünüyor. Bu renk etkisini boyamada verebilirmiyim diye işe giriştim.
Önce köşeleri bantla maskeleyip, metal alüminyum renk attım. Kuruduktan sonra maket cam boyalarından füme rengi ile fırçayla boyadım. Cam boyası transparan olduğundan metal renk üzerinde cam etkisi vermektedir.
Modelin açık olan ön cam çıtaları kalın olduğundan, göz yanılması olayını dikkate alarak bu çıtaları içten siyah boya ile boyadım. Böylece kalınlık etkini azaltarak boya ile yaptığım köşe camlarıyla görünüm olarak uyumlu olmasını sağlamaya çalıştım.
                         

                         
Lokonun her iki yanından görünüm. Bu arada yan gövdedeki havalandırma ızgaralarını toz pastelle renklendirmeye de başlamıştım. Ancak bu köşe cam olayını çözmek için bu çalışmanın önüne cam çalışmasını aldım.

                         
Cam etkisi, çıplak gözle bakıldığında göz yanılması gerçeğinide dikkate alırsak fotoda görüldüğü gibi oldu.

saygılar
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 09, 2007, 16:22:18 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 45
  • İleti: 753
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #38 : Şubat 09, 2007, 16:10:14 »
İnanamıyorum..........
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #39 : Şubat 09, 2007, 17:49:04 »
sevgılı dostumuz teoman bey,
dostlarımız bana forma katkı puanı olumlu vere vere 15 puan bulmuslar sagolsunlar. ama gormekteyımkı sız bu katkı puanlarını daha cok haketmektesınız.. ben boylesıne tecrubesını aktaran ve paylasan bır kısıye foruma katkı puanı olarak canı gonulden cuvallar dolusu verdım.. elestırı ıstemıssın ustad sızde dremel set yokmu.. o kadar alet edevat ıcerısınde sasırdım.. eger dremel set olsa ıdı cam acmakta sızın ıcın problem olmaz ıdı..
her bılgıyı bızler ıle paylastıgın ıcın sonsuz tesekkurler..
sevgı ve saygılarımla..
nedım kus