ADLER, Demiryolu tarihinde Rocket'ten sonra önemli dönüm noktalarından birini oluşturuyor..
ADLER'in kısa tarihçesini Nürnberg gezisi gündemde iken Berlin'deki Alman Teknik Müzesi kaynağı ile bir kez daha hatırlayalım:
Der Adler from England...
1829 yılında, Newcastle kentinden İngiliz demiryolu mühendisi George Stephenson, Rocket adı verilen son derece başarılı bir buharlı lokomotif modeli tasarladı ve üretti. İngiltere'deki başarılı girişimlerden sonra Stephenson, Avrupa'nın yeni gelişen demiryolları içinde lokomotifler üretti. Ayrıca, Almanya'nın ile demiryolu hattı olan Nuremberg ve Fürth arasındaki hat için 1435mm standart ray aralığı ölçüsünü duyurdu.
Bu hat 7 Aralık 1835 tarihinde hizmete açılarak Bavyera'nın ilk hattını oluşturdu. Alman demiryollarının, Der Adler(Kartal) adlı ilk lokomotifi, İngiltere'de üretildikten sonra gemiye yüklenip, Kuzey denizi üzerinden Ren nehri yoluyla Köln'e getirildi, oradan da kağnı arabalarıyla Nuremberg'e taşındı.
William Wilson adlı İngiliz makinist lokomotifle birlikte geldi. Yolcu vagonları ise yerel şirketler tarafından imal edildi. Berlin ve Potsdam arasında ilk Prusya demiryolu da Ekim 1838de tamamlandı ve bu hat için de lokomotifler Stephenson ve şirketi tarafından sağlandı.
ADLER, kopya üretimi ve müze fotografları için :
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3904.msg36873#msg36873Rocket hakkında detay bilgi için :
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2791.0Şimdi gelelim diğer güzel videolara:
1835-2010, Alman Demiryollarının 175. yılı etkinliklerinden görüntüler.
Neler mi var ?
BR89, BR44, plaktornada dönen kocaman bir BR52, küçük dizel manevra lokomotifleri, BR52 nin buhar saçarak hareketi, plaktornada dönen E95, yakın çekim Adler ve Stephenson levhası,
Ünlü Saxonia ve Adler karşı karşıya, BR89 ve diğerleri..