Platform Kiti Birleştirme ve Boyama Çalışmaları :3. Bölüm
İstasyon platformlarında iki ayrı renk kullanmayı düşünüyoruz. Kenar taşları için belki üçüncü renk olabilir. Ancak önce iki
rengi uygulayıp, daha sonra gelişmelere göre üçüncü rengi kullanıp kullanmamaya karar vereceğiz.
Önce uygulayacağımız ilk rengin boyasını hazırlıyoruz. Platform yükseltisini oluşturan örme taş dokulu alanların rengini yine
karışım renk ile bulmaya çalışcağız. Dikkât edeceğimiz bir durum, bina renklerine mümkün olduğunca uyumlu bir renk olması.
Elimizdeki renklerden kahverengine beyaz katarak ilk karışımızı yapıyoruz. Ortaya çıkan renge biraz siyah katıp, istasyon
binasında köşe taşlarına uyguladığımız rengin daha açık tonunu buluyoruz. Renk karışımını hazırlarken beyaz bir karton
parçası üzerinde de çıkan renklerin tonlarını deniyoruz.
Boyanın inceltilmesinde kullandığımız tineri, bir enjektör ile azar azar boya içine vererek boya kıvamını ayarlıyoruz.
Hazırladığımız boyayı airbrush ile platform altı taş dokulu alanlara atıyoruz. Bu işlemler aynı zamanda fırça ile de olabilir.
Tüm platform parçalarının alt kısımlarını boyadıktan sonra, boyanın üzerine maskeleme bantı yapıştıracağımız için boyayı
korumak adına vernik atıyoruz. Bu alanların maskelenmesi; platform üstü renginin farklı olmasından dolayı, renklerin birbirini
etkilememesi içindir. boya kaçmalarını önlemek için en iyi yöntem masleleme bantı kullanmaktır.
Platform yükseltisi taş duvar görünümlü alanların üzerini maskeleme bantı ile kaplıyoruz. Bantın genişliğ 2.5 cm olduğundan
bantı ortadan ikiye ayırarak, yüksekliği I2mm olan boyalı alanları kaplamada bant fazlalığını önlemiş oluyoruz.
Platform üst alanlarının boyanması için boya hazırlığında bulunuyoruz. Önceden hazırladığımız boya ile beyaz boya oranı
daha çok olacak şekilde beyaz boyayı karıştırıyoruz. Ortaya çıkan renk; istasyon duvarlarındaki renge yakın bir renk oluyor.
Bu renk te platformda kullanılan, dikdörtgen görünümlü plaka taşlara uygun bir renk olduğundan bina renkleri ile de uyum
sağlamış oluyoruz.
Boyama çalışmalarında boyanın tutuculuğunu verimli kılmak için mutlaka boya uygulanacak yüzeylerin temiz olması gerekir.
Bu yüzden ince bir zımpara ile yüzeyleri zımparalayarak üzerindeki el izlerinden oluşan yağlanmayı ve kirlenmeyi alıyoruz.
İstasyonun altındaki büyük parça platforma uygulayacağımız boya, istasyon altında görülmeyeceği için maketin altındaki
alana boya atılmayacağından, maketin kenarlarından kalemle çizerek, bina oturma alanını tespit ediyoruz.
Platform parçalarının üst yüzeylerini de boyamış oluyoruz. Görüldüğü gibi istasyon altında kalacak alanı gereksiz yere boyamamış
oluyoruz. Bu alan isteğe göre kesilerek istasyon içine ışık verilmesi sağlanabilir.
Boyaların kurumasını bir süre bekledikten sonra bantları yavaş ve ani çekme yapmadan geriye yatırarak çekiyoruz. Böylece
boya kalkmalarına karşı bir önlem alıyoruz. Aniden yüzeyden yukarı doğru çekilen bantlar maskeleme bantı dahi olsa boyaları
kaldırabiliyor.
Bu tür çalışmalarda iyi sonuç almanın yolu, el becerisinden önce; sabır ve dikkâttir.
Platforma uyguladığımız renkler; görüldüğü gibi gözü fazla rahatsız etmeyici ve istasyon renkleri ile olduğunca uyumlu görülmektedir.
Tabi bu arada belirtelim ki daha eskitme çalışmaları yapılmadı. Özellikle platform yükseltisindeki taş doku renklerini iyi bir şekilde
işleyip, buradaki görünümü, örme taş duvar şeklinde ortaya çıkarmaktır.
İstasyon platformları bina ile görüldüğü gibi şekil olarak ta uyum içindeler. İstasyon binası platformsuz daha yalın bir durumdaydı.
Şimdi ise platform ile birlikte, görünüm olarak modeltrenler için daha uygun bir maket yapısında görülmektedir.
Çalışmamız devam edecektir.