Gönderen Konu: Afyon İstasyon Maket Çalışması  (Okunma sayısı 97358 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #60 : Ağustos 12, 2009, 02:26:41 »
Teoman bey merhaba,
sizin yağmur olukları ve borularını nasıl yapacağınız konusunda uzun uzun düşünmüş ve iyi bir şeyler yapacağınıza inanmış ,merakla bekliyordum ,gördüm ki yine düşündüklerimin çok ötesinde bir yaratıcılık ve sabırla işi çözmüşsün,ne diyeyim bilmem ,sadece bravo.
Bizim de hayal dünyamızı genişlettin,teşekkürler........
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #61 : Ağustos 12, 2009, 12:41:13 »


Kemâl Bey, Sizin öneriniz sayesinde, yağmur olukları ve boruları çalışmasını gerçekleştirdik. Katkılarınız için ben de teşekkür
ederim.

Harun Bey, platform parçaları oluşturulmasında; yapmış olduğunuz ölçülendirmelerden yola çıkarak, deneme amaçlı karton
üzerinde, vermiş olduğunuz ölçüleri uygulayarak, istasyon maketi ve platform görüntüsünü fotoğrfaladım. İlk 4 fotoğrafta
sizin verdiğiniz ölçüler görülmketedir.

Ancak, istasyon binası altına gelecek parçayı siz 34cm X 22cm olarak belirtmişsiniz. 5. Fotoda ben bu parçayı 40cm X 22cm
olarak karton üzerinde deneme yaptım. Sanki daha uygun bir ölçü gibi geldi. Diğer sağ ve sol parçalardaki ölçüler aynen sizin
düşündüğünüz ölçüler 8cm X 20 cm.











Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #62 : Ağustos 12, 2009, 17:17:32 »


Harun selam.

Mukavvadan prototip yapmaya çalıştım. Platform yüksekliğini mukavva kalınlığını da hesap ederek bitmiş ölçü olarak I8mm
aldım. Ancak İhsan Bey'in belirttiği Volmer marka HO ölçekte İstasyon platformunda yüksekliğin I2 mm olduğudur.

Malzemeler ortaya çıktıktan sonra platform altındaki parçalar birleştirme zamanında istenilen yüksekliğe göre ayarlanıp,
kesilebilir.


Mukavvadan hazırladığım istasyon platformu 3 parçadan meydan gelmektedir. Büyük parça son belirlenen ölçüye göre;
35cm X 22cm, rampalı platformlarda 8cm X 20cm dir.

Küçük platformlarda üstten düz kenardan rampaya olan uzunluk I4.5 cm dir. Bu ölçüden sonra aşağıya eğim vererek
platformun rampalı olmasını sağladım.



Platform parçalarının bir araya getirilerek,  istasyon ile görüntüsü. Burada bir ekleme yapmak gerekebilir. İstasyon giriş
Önüne platform yüksekliğini dikkâte alarak merdiven basamakları yapmak gerekir.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #63 : Ağustos 12, 2009, 20:29:45 »
Teoman selam,

Bazı değişiklikler var bazıları mecburi olarak.

Öncelikle dar peron genişliklerini 6.8 cm yaptım. Çünkü Hornby ray geometrisine uyması gerekiyordu.

İkinci olarak da taşların ölçülerini küçülttüm kağıda basınca gözüme büyük gözüktüler.

Aşağıdaki gibi.

Büyük parçadan Afyon için 2 tane kullanmak gerekiyor.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #64 : Ağustos 12, 2009, 20:48:08 »


Harun tamamdır. Eline sağlık.
Bir an önce baskı çalışmalarını yapıp, gönderebilirsen ben de gerekli boyama işlemlerini yapabilirim.
İstasyon altına platform gerekliydi. Bununla ilgili çalışmaların için teşekkürler.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #65 : Ağustos 13, 2009, 17:41:45 »



Harun Bey, platformlar ile ilgli çalışmalarını sürdürürken ben de burada hazırladığım prototip platformlar üzerinde biraz
çalışarak taş dokusunun platformlarda nasıl görüneceği üzerine çalışma yaptım.


İstasyon binasını platformlar daha iyi ortaya çıkardı.


Demiryolu hattının dibinde yer alan duvarlara yığma taş dokusu vererek nasıl duracağını gözlemledim. Bu arada platformların
yüksekliğini de I2 mm olarak tekrar belirledim. Önce I8 mm olarak hazırladığım yükseklikleri keserek I2 mm’e indirdim.
Fotoğraflardaki platform yükseklikleri I2 mm’ dir.


Yolcu indirme ve bindirmenin yapıldığı platformun istasyon binası önündeki plaka taş kaplı görünüme. biraz da eskitme ve
kirletme de gerekli olabiliyor.


İstasyon binasının platform üzerinde yer almasından sonra kaçınılmaz olarak bina giriş kapısının bulunduğu ön giriş kısmına
merdiven kaçınılmaz oluyor. Elimizde bulunan artık pvc malzemelerden yararlanıp, taş merdiven görünümlü bir çalışma yapıp,
istasyon binası önüne yerleştirdik.

Çevrimdışı Mahir

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 45
  • İleti: 17
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #66 : Ağustos 13, 2009, 20:13:04 »
Teoman abi elerine sağlık  çok güzel bir çalışma olmuş bizleri bu konuda bilgilendirdiginiz için tesekür eder iyi çalışmalar dilerim
HIZ SONUM ISE SONUMU SONUNA KADAR YAŞAMAYA RAZIYIMM...................

Çevrimdışı Yahya Dai

  • Yosh63
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 60
  • İleti: 138
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #67 : Ağustos 14, 2009, 03:07:32 »
E artık birazdan hareket memuru falan kapıdan elinde düdüğü ile fırlayıp geliverecek hissi hakim...hasretle bakan sevgili maketleride konulabiliyorsa ...Budur diyip konuyu kapatırız herhalde...
    Bilmem sadece bakarak bile ne kadar keyif aldığımı anlatabiliyormuyum..

 Saygılarımla
         Yahya Dai

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #68 : Ağustos 14, 2009, 21:09:52 »
Bu vesileyle Hornby'nin gri peronlarından daha güzel peronlara kavuşacağız galiba.





Daha yapıştırmadım bile onun için aralık var. Güzel bir boyama ve eskitmeyle çok güzel olacak gibi.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #69 : Ağustos 14, 2009, 21:14:19 »
.






« Son Düzenleme: Ağustos 14, 2009, 21:26:34 Gönderen: Harun »

Çevrimdışı Kahraman

  • Kahraman
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 257
    • Tekno Kurgu Mimarl?k
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #70 : Ağustos 18, 2009, 11:11:52 »
Hocam müthiş oldu... Ellerinize sağlık.. Sizler sayesinde bizede şevk geliyor..
     
    .---- -  -
   (   ,----- - -     \_/        ___  c--U---^--'o  [_  |--------------'_| /_(o)(o)--(o)(o)
 ====================================================================================================================================================================

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #71 : Ağustos 18, 2009, 17:46:23 »


Kahraman Bey, güzel düşünceleriniz için teşekkürler. Bu ortamda hepimiz, birbirimizin çalışmalarını izleyerek, güzel
paylaşımlarla özendirici çalışmalarda bulunuyoruz. Sizin de çalışmalarınızı izliyor, örnek alıp, takdir ediyoruz.


Saygıdeğer modeltrenciler,

Afyon İstasyon maketini; Harun Bey kit halinde CNC makinasında çalışıp, ortaya çıkardı. Yine Harun Bey'in yerinde tespiti
ile bu istasyona, platform yapımı çalışmasını, CNC makinasında yaparak, tamamlayıcı aksesuar olarak gerçekleştirdi.

TCDD'ye ait güzel bir isatsyon kiti ve bu kite ek olarak istasyon platformunu hazırlamasından dolayı huzurlarınızda kendisine
çok teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık Harun Bey.

Dün (I7 Ağustos 2009) bana yolladığı platform kiti, bu gün (I8 Ağustos 2009) elime ulaştı. CNC makinasında yapılan platform
çok güzel bir şekilde işlenmiş. Bu platform ile ilgili gerekli çalışmaları yaparak sizlerle paylaşmaya çalışacağım.


İstasyon Platform kiti parçaları:


İstasyon altı taban yapısı 2 plaka, platform alt kenarları yığma taş dokulu I plaka, uzatılmaya yönelik sağ ve solda 2'şer
adet yolcu indirme ve bindirme  platformu plakaları, eğim için rampa parçaları bulunmaktadır.


Platform parçalarını kontrol ederek, birleştime ve boyama öncesi ince bir zımparadan geçirerek çalışma ön hazırlığı yaptık.

Platform çalışmasındaki gelişmeleri sizlere aktaracağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #72 : Ağustos 18, 2009, 19:02:52 »


İhsan Bey, merhaba.

Tespitiniz çok doğrudur. 2mm lik malzeme şu an elimde yok. Önümüzdeki hafta İzmir'deki eve gideceğim.
Oradan 2mm lik pvc aldığımda bu basamakları sizin öneriniz doğrultusunda tekrar yapacağım.

Belki de Çeşme ilçesi içindeki reklamcılardan 2mmlik pvc bulabilirsem daha kısa sürede yapmaya çalışacağım.

Yapıcı yaklaşımınıza ve doğru tespitlerinize çok teşekkür ederim.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #73 : Ağustos 18, 2009, 19:15:02 »
Merhaba,

Teoman Hoca'nın acele ettiğini bildiğimden peronları tam bitmemiş olarak gönderdim.

Aslında tam olarak çıktığında yanlardaki taş görüntüsü de aşağıdaki gibi olacak.

Dün bunun için yaptığım aparatı yetiştiremedim onun için yanları düz olarak gönderdim.



Selamlar,

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #74 : Ağustos 18, 2009, 19:36:06 »


Harun Bey, heyecanımı anlamanızdan dolayı çok teşekkürler.

Bu yıl yaz tatilinde çok güzel bir çalışma yaşattınız bana çok sağolun, var olun.

Kenar taşlarına fotoğrafta belirttiğiniz gibi gerekli içe detay çalışmasını mutlaka yapacağım.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #75 : Ağustos 18, 2009, 23:09:26 »

Peronların kenarlarda bulunan taş yapılarındaki, her taş için ayırım içe detay çalışması tamamlandı.



Kenar taş ayırımları fazla kesilmemesi için meyve bıçağı kullanılarak içe detaylar verildi.


4 adetten oluşan peron parçalarının tüm kenarlarına içe detay çalışması yapıldı.


Peronlarda görüldüğü gibi kenar taşları belirgin ayırımları ile boyama çalışmasına hazır hale getirildi.

Yarın (I9 Ağustos 2009) peronların uç kısımlarına eğim çalışması, istasyon altı iki büyük parça birleşimi, bu parçaya; alt
kenar yığma taş görünümlü parçaların yapıştılması ve tüm platform parçalarının boyama işlemleri yapılacak.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #76 : Ağustos 19, 2009, 16:05:56 »



Platform Kiti Birleştirme ve Boyama Çalışmaları : I. Bölüm




Platform kiti içinden istasyon altına gelecek olan zemin iki parçadan oluşmaktadır. Parça üzerine yapılan plâka taş dokusu
her iki parçanın uzun kenarlarında aynı görüntüdedir. İstasyonun demiryolu ve diğer baina giriş tarafında olan kenar taş
görünümleri iki platform tabakasının  birleşmesi nedeniyle ortada görülecektir. İşte bu görüntüyü ortadan kaldırmak için her
iki platform tabakasının uzun kenarlarında bulunan kenar küçük taş görüntülerinin olduğu yerlerinin kesilmesi gerekmektedir.

Daha önce mukavvadan yaptığımız istasyon zemini parçası ölçülerinden yararlanarak, kesilecek yerleri dikkâte alarak yeni
zemin ölçüsü belirliyoruz. Önceden yaptığımız zeminin görünüm ve yer kaplamasını da göz önünde bulundurarak aynı ölçü
olan genişliği 22.5 cm yapmaya karar veriyoruz.


Platform istasyon altına gelecek iki parçanın da bir kenarından, kenar taş ve dikdörtgen görünümlü plâka taş dokusu olan
yerlerini kapsayacak şekilde kesiyoruz.


Kenarlarından kestiğimiz her iki parçayı birbirine yapıştırıyoruz. Sağ ve solda yer alacak platform uzantıları olan yolcu peron
parçasını yanaştırdıktan sonra, istasyon altına gelen parçanın dış kenarlarda olmayan kenar taş dokulu görüntüsünü kesilen
artık parçalardan yararlanarak, kesip yerleştiriyoruz.


İstasyon altındaki platformun sağ ve soluna kenar taşlarını yerleştirdikten sonra sağ ve sol taraflara gelecek peron parçaları
ile yerleşim konumunu gözden geçiriyoruz. Böylelikle istasyon platformunu oluşturan parçaların etrafında kenar taşları da tam
oluyor.


Kit içinde verilen yığma taş dokulu pvc parçadan, istasyon altı platformu kenarları  için I cm kalınlığında şeritler çıkarıyoruz.
Bu şeritler platform yükseltisi olarak kullanılacaktır.


Platform altı kenar yükselti taş dokulu şeritleri yapıştırıyoruz. Uzun kenarlarda bu şeritleri bir defa da yapıştırmıyoruz. Bölüm
bölüm yapıştırıyoruz. Yapıştırma anında esneme olacağından düzgün yapışmada bu yöntemi kullanıyoruz. Bu arada kullandığım
''UHU SÜPER'' yapıştırıcı bittiğinden bir başka yapıştırıcı ile devam ediyorum. Bu yapıştırıcı da sıvı japon yapıştırıcı türlerinden
olduğundan iyi verim alıyorum. Demiryoluna bakan kenar çalışmamız tamamlanıyor.


İstasyon giriş kısmındaki alt kenar yükseltisini yapıştırmadan aklıma burada merdiven basamaklarını içe almak geliyor. İstasyon
maketini platform parçasına yerleştirdikten sonra yerini belirlemek için tekrar sağ ve solundan ölçü alarak istasyonun tam yerini
belirliyorum.

Binanın giriş kısmına göre solunda yer alan teraslı küçük binanın olmasından dolayı giriş kapısı ve önünde yer alacak merdiven
basamakları tam ortada yer almıyor. Bu durumu dikkâte alarak merdiven basamakları içe girinti bölümünün yerini saptıyoruz.


Bina önü merdiven açıklığını zemin üzerinde işaretledikten sonra keserek ortaya çıkarıyoruz.


İstasyon altı platform parçasının yükselti taş dokulu şertlerini yapıştırıyoruz. İstasyon ön cephesinde yer alacak kenar
yükselti şeritlerinin köşelerini 45 derece açı ile keserek, köşelerdeki görünümün düzgün olmasını sağlıyoruz.

Bu ç alışmada sağ ve solda yer alacak peron parçalarının tam oturması ve yükselti parçaları arasında boşluk kalmamsı için
gerekli pay bırakmalarını unutmuyoruz.


Platformda peron parçası ile istasyon altı parçanın iç köşedeki birleşim yerinde kenar yükseltisi payının görünümü


Her iki parçanın uyumlu bir şekilde birleştirilmesini kontrol ederek gözlemliyoruz.



Platforma parçalarını iç köşedeki birleşim görünümleri. Kenar taşları çıkıntılı olduğu için buralardaki çalışmalarda dikkât etmek
gerekiyor.

Platform çalışmalarımız devam etmektedir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #77 : Ağustos 19, 2009, 20:06:13 »


Platform Kiti Birleştirme ve Boyama Çalışmaları : 2. Bölüm



Platform sağ ve solunda bulunan peron parçalarının uç kısmına bağımsız peron rampası için ayrı olarak verilen peron
genişliğindeki parçanın seyyar bağlantı yapacağımız kenarına eğim veriyoruz. Ters çevirdiğimiz parçayı yine ters
çevrilmiş peron parçasına yanaştırıp her iki yanına üçgen şeklindeki parçaları yapıştırıyoruz. Bu parçalar aynı zamanda
eğim desteği olan üzerinde taş dokulu olan parçalardır. Kit içinden hazır kesilmiş olarak çıkmaktadır.


Alt eğim üçgen parçalarını yapıştırdığımız rampa parçasını perona yanaştırarak, bağlantıdaki konumunu kontrol ediyoruz.
Yanlardaki küçük üçgen parçalar arasına elimizde kesimlerden arta kalan parça yapıştırarak daha sağlam olmasını sağlıyoruz.


Rampanın uç kısmına doğru yere bağlantı yapılacak kısımdaki eğim konumunu cetvel yardı ile belirliyoruz.


Rampanın boyunu 5cm olarak saptayıp, bu parçayı keserek çıkarıyoruz.


Rampa eğimini yere bağlantı olan uç kısmını maket bıçağı ile eğimli olarak kesiyoruz.


Kestiğimiz rampa kenarını önce eğe ile sonra zımpara yaparak düzeltiyoruz. Bu işlemleri yaptığımız sırada ara ara
yere basma eğimini kontrol ederek düzeltme işlemini sürdürüyoruz. Perona ve yere bağlantı eğimleri tam kıvama
geldiğinde zımparalama işini tamamlıyoruz.


Rampa parçalarımız seyyar olar hazır hale geliyor. Her iki rampayı peron uçlarına şimdilik sabitlemiyoruz. İsteğe bağlı
olarak gerekirse bu parçalar uç kısımlara sabitlenebilir.


İstasyon platform parçalarımız boyama işlemine hazır duruma geliyor. Kit içerisinde 4 adet peron parçası verilmektedir.
Harun Bey, kurgular içinde çeşitli uzunlukta istasyon peron kullanılabilir düşüncesi ile yedekli olarak peron parçaları
hazırlamış. Bizde bu seçenekleri göz önünde bulundurarak ikili ve dörtlü peronlu istasyon platformunu görüntüledik.

Peronların ikili olarak bir uçtan diğer uça uzunluğu 78.5 cm dir. Dörtlü kullanılmak istendiğinde ise II3.5 cm gelmektedir.

Bir sonraki çalışmamızda istasyon giriş merdiven basmakları ve boyama işlemleri yapılacaktır.

Çevrimdışı fvefa

  • Ferdi Vefa
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 64
  • İleti: 680
    • Ephesus Va
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #78 : Ağustos 19, 2009, 23:20:31 »
Teoman bey, titiz ve detaylı çalışmanızı keyifle izliyoruz.
Bu kit yeni başlayan biri olarak beni aşar. Anladığım kadar bu kit daha çok ileri seviyedekilere göre.
Ama dediğim gibi çok güzel oluyor. Tekrardan kolay gelsin.

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: Afyon İstasyon Maket Çalışması
« Yanıtla #79 : Ağustos 19, 2009, 23:40:52 »
Syn Teoman ve Harun abi,

Çalışmalarınızı büyük bir keyifle ve heyecanla izliyorum.Ellerinize sağlık,en kısa zamanda istasyon binası ve platformu alacağım,hatta

ayrıca diğer hatlar için iki boy şeklinde platform alacağım,ama bir sorum olacak,

Ben yükseltili ray kullanıyorum.Benim gibi ray altına mantar yükseltide kullananlar var.Platform yüksekliği cnc 'de yükseltili ray kulananlar için biaz yüksek üretilebilir mi?

olursa normal raylarda kullanılan platformlardan nekadar yüksek olur?

Dolayısıyla istasyonun arkasındaki yolcu basmaklarının yüksekliği de değişmesi gerekmezmi?

selamlar,saygılar.

İrfan TOPRAK