Gönderen Konu: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı  (Okunma sayısı 24182 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« : Ekim 18, 2008, 00:41:58 »



1.BÖLÜM

Saygıdeğer modeltrenciler.

Türkiye’nin ilk demiryolu hattı olan; tarihi İzmir- Aydın demiryolu üzerinde,
kent içerisinde aynı zamanda banliyö hattı olarak ta kullanılan Alsancak- Buca
arasında bulunan Gürçeşme Yarması denilen kayalık alana büyük bir Atatürk Anıtı
yapılmaktadır.

Böylesine ilginç bir o kadar da tarihi bir hat üzerinde yapılan, Mustafa Kemal Atatürk
Anıtı’nın yapım aşamalarını sizlere; belli zaman aralıkları ile giderek fotoğraflayıp aktarmayı
düşündüm.

10 Eylül 2008 tarihinden itibaren bu çalışmaları takip ederek, anıtın bitimine kadar olan
görüntülerini sizlere aktarmaya çalışacağım.



‘’Karabük’’ takma adını kullanan Bastian Chlond’un 1981 yılında Gürçeşme Yarması’nda
çektiği bu fotoğrafı hatırlatarak, bu yerde bulunan dik kayalık tepeye Atatürk Anıtı yapımı
Buca Belediyesi tarafından gerçekleştirilmektedir.


Bastian Chlond aynı anda iki görüntüyü bir siyah beyaz bir de renkli olarak fotoğraflamış.
Bu fotoğraf karesinde renkli olan görüntüde  Br52 56531 çektiği İzmir–Buca banliyö treni
görülmektedir.


Gürçeşme Yarması’nın bugünlerde olan, 2008 Eylül ayındaki görünümü.


İzmir çevre yolu olarak kullanılan Yeşildere otoyolundan Gürçeşme Yarması üzerindeki
kayalıklarda anıt çalışmaları için yapılan Atatürk Büstü alt şasi çalışmasının görünümü.






Atatürk Büst çalışmasının tepe noktasında bulunan şantiyeye doğru ilerliyoruz.


Tehlikeli bir yükseklikte yapılan inşaat alanına giriş yasak olmasına rağmen, yetkililerden
izin alarak giriyoruz. Tarihi demiryolu üzerinde yapılan bu ilginç ve anlamlı çalışmayı
çeşitli yerlerinden izleyerek, yapımının bölümlerine tanık olmak istiyoruz.



Atatürk Büstü için yapılana çalışmada yükseklik 40 metre olduğundan, yapım çalışmalarında
dev bir vinç kullanılmaktadır.
Burada çelik konstruksiyon malzemeden bir alt yapı hazırlanmaktadır.


Gürçeşme Yarması kayalıklarının üst noktasından sağ yön aşağıya baktığımızda Alasancak,
Kemer, Şirinyer istikâmetindeki demir yolu hattını ve çelik konstruksiyon malzemelerin
kayalıklara bağlantısını görüyoruz.

Konu devam edecektir.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #1 : Ekim 18, 2008, 01:05:45 »
Teoman bey bu ilginç ve güzel çalışmadan bizleri haberdar ettiğiniz ve yapım aşamalarını bizlerle paylaşacağınız için teşekkür ederim.
Saygılar
Ferda 
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2008, 09:02:10 »



Sevgili Farda Bey ve Ümit Bey, görüşlerinize teşekküler.


2.BÖLÜM 



Kayalık tepenin orta noktasından, çelik konstruksiyon yapının kayalara bağlantı
yerlerinin görünümü.


Atatürk’ün büstünün, alt yapısını oluşturan çelik konstruksiyonların arka plandan
görünümünün üst kısımları.


Kayalıklarda, tepe noktadan aşağı sol kısmın çelik yapının bağlantıları.


Çelik konstruksiyon yapımında çalışan teknik personelin, ne kadar tehlikeli bir çalışma
içerisinde bu yapıyı oluşturduklarını anlatan bir görüntü.


Kayalıklardan aşağıya inerek alt kısımda yapılan çalışmaları incelemeye doğru gidiyoruz.
Atatürk’ün yandan profilinin çelik konstruksiyon yapıda nasıl belirgin bir görüntü
verildiğini görüyoruz.


Atatürk büstünü kayalıklara bağlı olarak yapılmasındaki yöntemi daha yakından inceliyoruz.
Tıp teknolojisindeki tomografi çekimlerinde gördüğümüz dilimleme görüntü gibi birgörünüm
ile, yapı dilimleme sistemi çalışma yapılarak ortaya çıkarılmaya çalışılıyor.


Çok karmaşık bir yapı gibi görülen çelik konstruksiyon alt yapı çalışmasında yüz hatlarını
ortaya çıkarıcı görünüm için dilimleme sistemin önlerinden şeritler halinde ince yassı çelik
şerit çubuklar sarılıyor.
Turuncu renklerde görülen çubuklar, gri renkli diğer malzemeden ayrı bir görünüm veriyorlar.


Atatürk büstü çalışmalarının alt noktasındaki çalışma alanını görüyoruz.


Çelik konstruksiyon yapım çalışmalarında, ölçekli plan üzerinden Atatürk’ün yüz hatlarını
ortaya çıkaracak şerit çeliklere bu plana göre şekil verilmektedir.


Yerde kıvrım çalışmaları yapılan şerit malzemeler gerekli bağlantı parçaları  kaynaklandıktan
sonra yukarıya vinç ile çekilerek teknik personel tarafından yerlerine tutturulmaktadır.
Son derece zor ve karmaşık olan bu heykel çalışma sistemi Türkiye’de ilk defa
böylesine büyük bir proje olarak ortaya çıkarılmaktadır.

Konu devam edecektir.

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdo?an
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2008, 14:17:30 »
Teoman hocam tarihi demir yoluna böylesine güzel bir abidenin yapılması ayrı bir anlam ve önemi olacaktır.şimdiden hayırlı olsun.konuyu bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim.selamlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2008, 17:29:14 »


Mehmet Erdoğan Bey, güzel görüşlerinize çok teşekkürler.


3.BÖLÜM


Bu yapıda alt yapı malzemesi olarak kıvrımlı şerit metaller ile inşaatlarda kullanılan hasır örgü
demir  kafeslerde kullanılmaktadır. Bu malzemeler yüz çalışmasında kaplama malzemesi olarak
kullanılacaklardır.


Fotoğrafta gördüğümüz demir kafes malzemeler arazi yapısın sunu kayalık çalışmalarında
kullanılacak.
Atatürk büstü kayalıklar ile bir bütünü oluşturacağından arka plandaki görünümde doğal
kayalar ile yapay kayalar birbirleri ile kaynaştırlacaklardır.


Kalıp yapımında kullanılacak demir kafeslere üzerine daha sık dokulu hasır görünümlü naylon
malzeme kaplanarak üzerine atılacak beton malzemelerin tutuculuğunun arttırılması
sağlanmaktadır.
Burada adeta modeltrencilerin kurgu çalışmalarında uyguladıkları ince tel kafes şeklinde sargı
bezi ve alçı yöntemi uygulanacaktır. Burada konunun biz modeltrenciler açısından daha ilginç
bir görünüm oluşturacağını göstermektedir.


İnşaatta çalışan personel kayalıklarda doğal görüntüyü yakalamak ve gerçek kayalarla
yapay kayaların kaynaşmasın sağlamak için kafes ve hası örgü malzemeye doğadaki
gibi şekiller vermektedirler.


Hazırlanan alt yapı malzemeleri kaylar arasına yerleştirilerek, gerekli boşluklar ve büst ile
kayalıkların bütünleşmesini sağlayıcı görünüm için çalışmaları doğal arazi üzerinde yapmaya
başlamışlardır.
Bu döşeme çalışmalarından sonra üzerlerine ince katmanlar halinde beton püskürtme
yöntemi ile yapılacaktır.
Modeltrencilerin kayalık alt yapısında özellikle tünel tepesi yapımlarında kullanılan yapım
teknikleri burada yapılacaktır.


Atatürk büstünün başladığı alt kısmından aşağıya doğru baktığımızda demiryolunun Gürçeşme
Yarmasına doğru olan girişini görüyoruz.


Burada görülen arazideki kayalıkların doğal yapısının şekli ve rengi bizlere kurgu çalışmalarımız
içerisinde örnek olacak nitelikte görülmektedir.


Bastian Chlond’un fotoğrafını çektiği TCDD 56531 Br 52 sınıfı lokomotifinin çektiği
banliyö treninin tam yarma çıkışında fotoğrafladığı yerin üstten görünümü.


Yukarıdaki fotoğraf üstünde modeltren fotoğraf montajlaması yaparak bu görüntünün yerini
tam olarak belirtmeye çalıştık.

Konumuz devam edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2008, 00:12:34 »



4. BÖLÜM



Atatürk büstü, Heykeltıraş Harun Atalayman tarafından tasarlanmıştır. Harun Atalay Bey
önce yapılacak çalışmanın küçük bir maketini yapmış bu model üzerinde projelendirme
çalışmaları yapılarak,  40 metre yüksekliğinde, 35 metre eninde bir çalışma kayalıklar üzerinde
başlatılmıştır.
Kayalıklara önce çelik bir şasi oturtulma çalışmaları başlatılmış ve halen sürmektedir.
Bu çalışmalar Sedat Üstündağ İnşaat firması tarafından üstlenilmiş olup, özel Maltepe
Üniversitesi öğretim üyelerinden ve çelik konstruksiyon konusunda uzman Prof. Hikmet
Aydın Bey danışmanlığında sürdürülmektedir. Buca Belediyesi’ de bu çalışmaları finans
etmektedir.


Gürçeşme Yarması kayalıklarına yapılan Atatürk Anıtı’nın , maketinden; bu devase
çalışmanın nasıl bir görüntü vereceğini inceliyoruz. Çalışmalar tamamlandığında Atatürk
Büstü kayalıklarla bir bütünlük içinde olacaktır.
Bu yüzden kaylıklara, yapay kaylıklar ekleme yapılarak maketteki görüntü ortaya çıkarılacaktır.


Heykeltıraş Harun Atalayman maket üzerinde Atatürk’ün yüz hatlarının verilmseinde ençok
zorlanacakları yerleri açıklıyor. Yüz bölgesinde ağız, göz ve kaş  yapılarının kıvrımlı, girinti-
çıkıntı bir özellik göstermesinden dolayı buralarda işlerinin bir hayli zor olacağını söylüyor.


Ağız bölgesinde yapılacak çalışmalarda kafes telleri ile parça parça yüzdeki şekilleri vererek
daha sonra bunların üzerlerinin daha sık dokulu ayrı bir malzeme ile kaplayarak beton
atma çalışmalarını yapacaklarını ifade etmektedirler.


Yüz hatlarını oluşturan parçaların hazırlanmasından sonra, plan üzerinde numaralama sistemi
ile vinç kullanılarak yüzün kaplamasına geçileceğini vurgulamışlardır.

Buraya kadar olan çalışmalar 10 Eylül ile 17 Eylül 2008 tarihlerinde fotoğraflanmıştır.

Bundan sonra 4.Bölüm sonuna kadar olan görüntüler,17 Ekim 2008 tarihinde fotoğraflanmıştır.


Yüz üzerinde kaplama çalışmaları başlamış baş kısmın üstündeki çelik şasisi tamamlanmıştır.


Ortadan gözlemlediğimiz çalışmalarda; baş kısmı ile birlikte, sağ ve sol arka plandaki
Kayalıklara da dolgu yapılarak yapay kaylaık alt yapı çalışmalarında başlanmıştır.


Atatürk’ün baş kısmının sol cepheden görünümünde yaüz hatlarının şaside ne kadar belirgin
olduğunu görüyoruz. Beton için kaplama malzemeleriyle kaplama çalışmaları hızla sürmektedir.


Son derece tehlikeli, bir o kadar da anlamlı bir çalışma olan Atatürk Anıtı yapımı görüntüsü
ile bittiğinde ne kadar ihtişamlı bir yapı olacağını bu görüntüleri ile göstermektedir.


Demiryolu hattına girerek bu çalışmanın demiryolu hattı üzerinden de görüntüsünü alıyoruz.


İzmir’in çevre yolu olan İzmir-Aydın Otoyolu ile Adnan Menderes Havaalanı yolunun geçtiği
Yeşildere bölgesinde, Gürçeşme Yarması kayalıkları üzerine yapılan Atatürk Anıtı
çalışmasının otoyoldan görüntüsü.

Çalışmalar takip edilerek, aşamalarla ilgili görüntüler aktarılarak, konu devam edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #6 : Kasım 12, 2008, 19:28:08 »


5. BÖLÜM

Kasım 2008 ilk haftasında, Atatürk Anıtı çalışmalarından görüntüler.


Atatürk maskı üzeri ve yan yüz kısımlarının büyük çoğunluğu kaplanmış durumdadır.
Gürçeşme kayalıkları önüne yapılan bu çalışmada kullanılan kayalıkların tepe noktsındaki vinç
sökülerek kaldırılmıştır.


Kayalıkların tepe noktasına Atatürk maskının alt şasisinin tutuculuğunu sağlamlaştırmak ve
yapay kayalıkların bağlantısını sağlamak amacıyla büyük bir beton blok yapılmaktadır.


Kayalıkların önünde yer alacak anıtın sol tarafında daha fazla bir boşluk bulunmaktadır.
Önce bu boşluğun, doğal kayalıklardan ve maskı kayalıklara bağlayan şasilerden bağlatılar
yaparak yapay kayalık çalışmaları başlamıştır.


Yapay kaya yapımında alt yapı olarak kafes teli görünmünde  demir hasır malzeme ve onların
üzerinde sık dokulu ince tel ve pastik hasır malzeme kıvrım ve bükülmeler yapılarak kayalık
görünümleri verilmektedir.


Yapay kayalık alt yapı malzemeleri üzerine beton malzeme püskürtülerek ince bir katman
oluşturulmaktadır.


Kayalıkların tepe noktasından inerek, yapay kayalıkların kademeli olarak aşağıya ve öne
doğru yapılan çalışmalarını gözlemliyoruz.
Beton püskürtmesinde büyük bir kompresör kullanılmaktadır. Bu araçla basınçlı hava
sağlanarak sıvı betonun bulunduğu ayrı bir araçtan püskürtme işlemini yapmaktadır.
Modelcilikte kullandığımız boya atma sistemindeki '' airbrush'' tekniğine benzer bir çalışma
yapılmaktadır.


Sıvı betonun, hortum aracılığı ile yapay kayalık alt yapısı olan kafes tellerinin üzerine
püskürtüldüğü yerlerde; doğal ve yapay kalıklar birbirleriyle kaynaştırılarak bir bütünlük elde
edilmeye çalışılmaktadır.


Yükselti ve alçaltılarda, düz zeminlerde yapay kayalık çalışmaları doğa ile tam bir bütünlük
içerisinde olmaktadır.


Modeltrencilikte yapılan kurgu çalışmalarındaki arazi ve kayalık çalışmalarında uygulanan
sargı bezli alçı çalışmalarına bener bir çalışmayı burada görüyoruz.
İlginç bir benzerlik olarak modelcilerin yaptıkları kurgularda; doğayı taklit çalışmalarının tam
tersi burada, doğaya benzetme ve doğa ile br bütünleşme anlayışı ile modelcilerin yaptığı
çalışmalara benzer çalışmalar doğa içerisinde yer almaktadır.

Yapılan çalışmaların görüntülerinin aktarımı devam edecektir.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #7 : Kasım 12, 2008, 20:35:15 »



6. BÖLÜM


Yapay kayalıklara oldukça sıvı ancak yapışkanlığı fazla olan beton kaplama sabırla ince
katmanlarla yapılmaktadır.


Yapay kaylaıklar, Atatürk maskı ile arkada bulunan doğal kaylıklar arasındaki büyük boşluğu
kapatacak şekilde yapılmaktadır.


Heyeltıraş Harun Atalayman şu anda (5 Kasım 2008 Çarşamba) Atatürk maskının yanak ve
burun bölgesinde çalıştıklarını buradaki kıvrımlarda  çok dikkâtli davrandıklarını, yapılan her
alanın titizlikle incelendiği ve maket üzerinde orantılı büyütme yapılarak malzemelerin bu
doğrultuda yerlerine oturtulduğunu anlatmaktadır.


Heykeltıraş Harun Atalayman'ın gözetiminde; bir platform üzerinde kareleme sistemi ile
mask üzerine yerleştirilecek parçalar kıvrılmaktadır.


Mask üzerinde;  bir vinç yardımı ile teknik personel, aşağıda kıvrılan parçaları uygun olan
yerlere tutturmaktadır.


Yukarıdaki fotoğrafta bulunan vin ile yukarıda çalışmasını sürdüren kişlerin ne kadar tehlikeli
bir çalışma içerisinde olduklarını gözlemliyoruz. Bu çalışmalarda bulunan yürekli kişilerin
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemâl Atatürk'ün bu muhteşem anıtını yapmaktan büyük bir gurur
duyduklarına ve onun uğruna cesur yürekli bir azimle çalışmalar yaptıklarına tanıklık
ediyorum.


Devasa görünümlü olacak Atatürk anıtı çalışmalarının ne denli zor bir yapım çalışması
olduğunu  görüntüler gösteriyor.


Mask üzerindeki kaplamaların tamamlanmasından sonra kayalıklarda yapılan yöntemle, beton
püskürtmesi yapılarak çalışmalar devam ettirilecek.

Ben de belli zaman aralıkları ile gelişmeleri sizlere aktarmaya çalışacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #8 : Kasım 13, 2008, 13:44:20 »
Teoman bey,bu çok güzel bir o kadar da ilginç çalışmayı bizlerle adım adım paylaştığınız için bir kere daha teşekkürler.Açıkçası ben bu heykelin bitmiş halini görsem ve kırk yıl düşünsem  bu şekilde şekillendirildiği aklıma gelmezdi.Merak ediyorum acaba bu çalışmayı gerçekleştiren ilgililerde sizin gibi yapım aşamalarını belgeliyorlarmı .
Saygılar
Ferda 
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı hasan38m

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 59
  • İleti: 181
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #9 : Kasım 13, 2008, 17:26:18 »
hocam ellerine sağlık görmediğimiz aklımıza getiremediğimiz resimleri sayende gördük
saygılar hasan yaşar mert
hasan yaşar mert

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #10 : Aralık 07, 2008, 19:38:13 »



7. BÖLÜM

Saygıdeğer modeltrenciler,
Bu gün;7 Aralık 2008 Pazar günü, bulutlu bir İzmir sabahında saat 09.30'da Atatürk Anıtı'nın
yapım çalışmalarındaki görüntüleri sizlerle paylaşıyorum. Bu sabah yine model çalışmalarımıza
ilişkin Kemer İstasyon binasının çeşitli yerlerinden fotoğraf çekmeye gitmiştim. Dönüşte de
Atatürk Anıtı çalışmalarından bir kaç görüntü alarak gelinen son durumları sizlere aktarmak
istedim.


Yol üzerinden Atatürk'ün yüz görüntüsü kaplamasının büyük bir kısmı tamamlanmış durumda
görülmektedir.


Atatürk Anıtı yapım çalışmalarının şantiye alanına, Buca Belediyesi tarafından yaptırıldığını
gösteren bir pankart asılmış. Bu durum gösteriyor ki 2009 yılı Mart ayında yapılacak yerel
seçimler öncesi Atatürk Anıtı tamamlanacak.


Atatürk'ün rölyef çalışmasında çene, ağız ve burunun bir kısmı ile yanak yapısı başarılı bir
şekilde ortaya çıkarılmış.


Göz ve kaş yapısının çalışmalarına doğru gidilirken, bir yandan baş kısım ile doğal kayalıklar
arasındaki boşluklar hızla tamamlanmaya çalışılıyor.


Açık gri görülen yerler sonradan kaplanılan yapay kayalıklar. İnce püskürtme beton çalışması
yapılan bu yerlere toprak atılarak zamanla doğal kayalıklardaki bitki örtüsü sararak
yapay ve doğal görünüm birbiriyle kaynaştırılmış olunacak.


Sabah koyu bulutların belli aralıklar ile gökyüzünü kapatması ile kararan ortamda aldığımız bu
görüntüde, Atatürk'ün sol profilden görüntüsündeki belirginlik yapılan çalışmaların hedeflerini
bulacağını göstermektedir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Aralık 07, 2008, 22:54:50 Gönderen: Okan »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir-Aydın Tarihi Demiryolu'nda Atatürk Anıtı
« Yanıtla #11 : Nisan 11, 2011, 22:50:49 »



Aliağa-Cumaovası , Alsancak-Aydın demiryolu hattı Gürçeşme Yarması kayalıklarında yer alan Atatürk Büstü’nün,
bu gün (11 Nisan 2011 Pazartesi) Yeşildere otoyolundan geçtiğim sırada otobüs içerisinden aldığım görüntüleri.