Ferda Abi;
TCDD nin mevcut klasik hatlarındaki makasların tamamı ahşap traversli, cem abinin dediği gibi makas traverslerinin boyları sapan yol yönünde doğru giderek uzar. Travers üretiminde kalıp maliyeti gerçekten çok yüksektir ve ithal ekipmanlardır. TCDD zamanında boyle bir yukun altına girmek istememiş ve standart 2,60 m lik travers üretmiş makaslarıda ahşap travers kullanarak günü kurtarmış. Fakat hızlı tren hatlarının tamamında beton travers kullanılıyor zaten hızlı tren hatlarındaki makaslar da klasik hat makaslarından çok farklı.
Yeri gelmişken Ankara - Konya Hızlı Tren projesi ile ilgili çalışmaları anlatayım.
Aslında henüz gözle görülür bir gelişme yok hala iş başlamadı fakat hazırlıklar büyük ölçüde tamamlandı.
Carousel metodu denen günümüzün en modern beton travers imalat teknolojisiyle üretim yapacak travers fabrikasının deneme üretimleri başladı, fabrika 60 travers/saat kapasitesiyle 750 000 adet B70 tipi monoblok beton travers üretecek.
Hat inşaatında kullanılacak olan 6 adet LDH125 dizel-hidrolik lokomotifin 2 si, 49 adet platform vagonunun tamamı, hat serme işinini yapacak VAIACAR TLPS 6500 ve GEISMAR PAM hat serme makinaları ve çeşitli yardımcı makinalar (ray kesme, ray ısıtma, ray tokmaklama, ray gerilim alma, ray taşlama, sürekli kaynak makinası v.s.) gelmiş durumda.
Plasser 09-3X stopfexpress buraj makinası, PBR 2005 balast regülatörü, PTS 62 dinamik stabilizatör ve balast vagonları ise yolda bekliyoruz.
Ayrıca Lokobakım depo inşaatı devam ediyor.