Gönderen Konu: Beton Traverst  (Okunma sayısı 9432 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Beton Traverst
« : Ağustos 05, 2008, 18:50:57 »
Arkadaşlar beton traverstli ray (Ho) konusunda marka bilgisi olan varsa ve paylaşırsanız memnun olurum.Yalnız makaslarıda olması gerekiyor.Sadece düz veya virajlı ray olmasın.
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #1 : Ağustos 05, 2008, 19:20:39 »
Merhaba Ferda abi...

Benim bildiğim Roco Line ların (code 83) flexileri ahşap ve beton travers olmak üzere 2 ayrı seçenekte sunuluyor.42400 kod .lu ahşap traverslisi,42401 ise beton traverslisi.Ancak makaslarda hiç duymadım.Zaten gerçek hayatta beton traversli makas yok denecek kadar az.Çünkü makaslarda traverslerin eni uzadığından zorluk çıkarıyor.Kalıp maliyetleri giriyor devreye.Diğer markalarda durum ne bilmiyorum.


Selamlar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #2 : Ağustos 05, 2008, 19:53:32 »
Cem teşekkürler.Makas malesef yok galiba.Araştırmaya devam edeceğim.Beton makas kullanımı sıklığı konusunda bilgim yok ama kullanılıyor sonuçta.Beton traverstli yollarda makaslarda ağaçmı kullanıyorlar anlamadım.Sencer senin bu konuda bilgin varmı ?
http://www.tribeton.ch/fileadmin/Downloads/bahnbau/Dokumentationen/Beton-Weichenschwellen.pdf
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #3 : Ağustos 05, 2008, 20:04:07 »
Merhaba Ferda abi...

Bildiğin gibi inşaat benim işim değil Sencer daha net bilgi sahibidir.Ancak maliyet yüzünden mecbur kalınmadıkça beton traversli hatların makaslarında ahşap traversler kullanııyor çoğunlukla.Ama tabii hızlı tren hatları gibi istisnaları vardır.Ben modellerde göremedim yalnız aklıma geldi ilave edeyim.Roco da örnek verdiğim flexilerdeki seçenekli uygulama sanırım Fleischmann da da var.Gerçi Roco rayı varken Fleischmann ne kadar akıl karı olur orası ayrı bir konu ama Fleischmann ı da inceleyebilirsin.

Selamlar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı sencer çopur

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 43
  • İleti: 20
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #4 : Ağustos 05, 2008, 21:51:50 »
Ferda Abi;

TCDD nin mevcut klasik hatlarındaki makasların tamamı ahşap traversli, cem abinin dediği gibi makas traverslerinin boyları sapan yol yönünde doğru giderek uzar. Travers üretiminde kalıp maliyeti  gerçekten çok yüksektir ve ithal ekipmanlardır. TCDD zamanında boyle bir yukun altına girmek istememiş ve standart 2,60 m lik travers üretmiş makaslarıda ahşap travers kullanarak günü kurtarmış. Fakat hızlı tren hatlarının tamamında beton travers kullanılıyor zaten hızlı tren hatlarındaki makaslar da klasik hat makaslarından çok farklı.

Yeri gelmişken Ankara - Konya Hızlı Tren projesi ile ilgili çalışmaları anlatayım.

Aslında henüz gözle görülür bir gelişme yok hala iş başlamadı fakat hazırlıklar büyük ölçüde tamamlandı.

Carousel metodu denen günümüzün en modern beton travers imalat teknolojisiyle üretim yapacak travers fabrikasının deneme üretimleri başladı, fabrika 60 travers/saat kapasitesiyle 750 000 adet B70 tipi monoblok beton travers üretecek.

Hat inşaatında kullanılacak olan 6 adet LDH125 dizel-hidrolik lokomotifin 2 si, 49 adet platform vagonunun tamamı, hat serme işinini yapacak VAIACAR TLPS 6500 ve GEISMAR PAM hat serme makinaları ve çeşitli yardımcı makinalar (ray kesme, ray ısıtma, ray tokmaklama, ray gerilim alma, ray taşlama, sürekli kaynak makinası v.s.)  gelmiş durumda.

Plasser 09-3X stopfexpress buraj makinası, PBR 2005 balast regülatörü, PTS 62 dinamik stabilizatör ve balast vagonları ise yolda bekliyoruz.

Ayrıca Lokobakım depo inşaatı devam ediyor.

 


 

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #5 : Ağustos 05, 2008, 22:15:37 »
sencer kardeşim nasılsın.bursa izmir istanbul dururken konyaya hızlı tren yapmanın mantığı nedir tcdd de bunu anlatabilecek bir yetkili varmıdır.selamlar.

Çevrimdışı sencer çopur

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 43
  • İleti: 20
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #6 : Ağustos 05, 2008, 22:37:18 »
teşekkür ederim barbaros abi iyiyim,

 Abi bunun sebebi pek çok, sırf üst yapı olarak baktığında bile hızlı tren yapım işi çok pahalı bir iş bunun içine dağlık bölgelerde yapacağın köprü, viyadük, tünel vs sanat yapılarıda girince işin Km birim maliyeti astronomik rakamlara çıkıyor. TCDD nin önümüzdeki on yıllık planında İstanbul-Ankara, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir ve Ankara-Adana hızlı tren hattı projeleri var. Ankara-Konya da Ankara-Adananın ilk etabını oluşturuyor. Güzergahın düz ve nispeten sanat yapısı gerektirmeyen bir arazi yapısı olduğu için ilk olarak Ankara-Konya hayata geçirilmek istenmiş. Ayrıca iş %100 öz kaynaklarla finanse ediliyor. Yeni demiryolu kanunu da çıkıp yük ve yolcu taşıması özelleşince diğer projelerde hızla başlayacaktır diye umut ediyorum.

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #7 : Ağustos 06, 2008, 10:36:00 »
bu aletlerin fotolarını yaınlarsanız çok makbule geçer

Çevrimdışı tutunsatar

  • Alper Tütünsatar
  • Forum Üyesi
  • Yer: Isparta
  • Yaş: 43
  • İleti: 47
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #8 : Ağustos 06, 2008, 11:32:47 »
Sencer yayınlayana kadar http://www.plasseramerican.com/ adresinde plasserlerin resimleri var enver fikir verir sanırım .
Bunların modelleri varmıdır acaba?
ilginç bir kurgu olurdu :)

Çevrimdışı sencer çopur

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 43
  • İleti: 20
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #9 : Ağustos 06, 2008, 15:39:48 »
fotoları düzenleyip en kısa zaman da yayınlarım. modelleri kibride var

selamlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Beton Traverst
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2008, 16:46:02 »
Sencer verdiğin bilgiler için teşekkürler.
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.