Bu https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Eisenbahnbr%C3%BCcken_in_Sachsen link ( Saksonya'da demiryolu köprüleri listesi ) karşıma çıktı, bir bakmanızı, Inbetriebnahme ( işletmeye alım) kolonundaki tarihlere dikkat etmenizi öneririm.
Sadece bir bölgedeki demiryolu köprüleri... En eskisi 1838...İlk Alman lokomotifi Adler'in İngiltere'den Almanya'ya getirildiği 1835 düşünülünce, 1838de devreye alınan 7 demiryolu köprüsü...
2013den beri trenle şehirler arası yolculuk yapılamayan bir şehir, kapalı iki büyük tarihi Gar, olmayan banliyo hatları, ne alaka ....
Neyse biz kulaklı bir 52nin köprüden geçişini izleyelim...
Bu da köprünün yerini gösteren demiryolu haritaları linki
Biraz büyütürseniz ülkemizdeki demiryollarını da görebilirsiniz ;)
Başlık: Ynt: Frankensteiner Viadukt
Gönderen: CAN - Nisan 04, 2017, 22:40:07
Sevgili dostum,
Yav bu adamlar hakikaten komunist, hiç bulaşmamak lazım, bence AB bizden uzak dursun. Eyy Almanya hani demokrasi... hani serbest ekonomi.....DB ile işi yürütüyorsun. Benim TIR cı kardeşlerim, otobüscü kardeşlerim napacaklar sonra....,
http://www.worldrailfans.info/Articles/Europe/GBriefHistory.shtml sitesine göre ilk uzun mesafe hat elektrifikasyonu 1911.
Ancak halen Almanya'nın yapması gereken çok iş var. https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Germany göre 33bin kmnin sadece 19bin kmsi Elektrikli. Dizel hala yolcu ve yük taşımacılığında önemli bir aktör.
Bu da önemli bir tarih, hız ve teknoloji ile düşünülünce...
1936 (11th May) The steam locomotive 05 002 sets a world record of 200.4 kmh (125.25 mph). (The English locomotive 'Mallard' broke this on 3rd July 1938 with 202.4 kmh (126.5 mph)