Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Kurgular, diaromalar, koleksiyonlar, modeller ... => Aksesuarlar => Konuyu başlatan: uygun - Şubat 18, 2007, 12:07:14
-
Değerli arkadaşlarım;
Faller car systeme sahip olmayı epeyden beri istiyordum sonucunda bir tanesine sahip oldum. Çalışma prensibi oldukça basit.
Resim numaralarına göre açıklamaya çalışayım.
Resim1: Dış genel görünüş
Resim2: Direksiyon sistemini çalıştıran mikro mıknatıs ve levyesi (Mıknatıs çok kuvvetli, yolun altına döşenilen çelik teli takip ediyor kıvrımlara göre araca yön veriyor)
Resim 3-4: Gerçek araçlarda da bulunan kamber-kaster gibi açıları, hareketli tek bir bağlantı noktası ile verebiliyor.
Resim5: Hareketi sağlıyan dişli sistemi
Resim6: Aracın iç görüntüsü
Resim7: Piller ve altta reed kontak
Resim8: İnanılmaz derecede küçük ama güçlü bir motor. Motorun tam arkası şarj bağlantıları. Motorun altıdaki ise açma kapama düğmesi
Resim9: 12-16 VDC ile çalışan elektro mıknatıs. Telden 11 mm uzağa monte ediliyor böylelikle pillerin altındaki reed kontağa denk geliyor. Reed kontağı açık konumuna getirdiğinde ise araç duruyor.
Gerçekten iyi düşünülmüş, çok basit ama mükemmel bir sistem.
Umarım projelerinizde yardımcı olur.
Saygılarımla.
R. Mehmet UYGUN
-
Bilgiler için teşekkürler Mehmet bey, bende yakın zamanda terminalim için bir otobus düşünüyorumda hız olarak şüphelerim var sanki araclar otobanda gidermiş gibi hızlı dönüşlerde falan bu hız görsellikte bir problem yaratıyor mu? sizin tecrubeleriniz olmuştur
saygılar
Onur
-
Mehmet Bey, sistemi biraz daha anlamak için bazı sorularım var cevap verirmisiniz ?
1) Aracın pilleri kullanılmadığında bir adaptöre takılarak mı şarj ediliyor ?
2) Piller hakkında daha fazla bilgi verebilimsiniz ? Tipi (Ni-Cd, Ni-Mh veya Li-Po ??) kapasitesi (300mAh, 500mAh ?)
3) Piller tam dolu iken araç kaç dk çalışabiliyor ?
4) Başka video larda gördüğüm üzere araç giderken bazı yerlerde (tren yolu geçidi gibi) durdurulabilinip bir süre sonra tekrar hareket eddebiliyor. Bu iş (dur ve kalk) yolun altına nasıl bir anahtar koyarak yapılıyor ?
Teşekkürler
-
hayırlı olsun mehmet bey car system otobusunuz
melih bey
car systemler 2 turlu bir pilli birde sarjlı olanlar var ben de pilli olan var daha pilini bitiremedim ( niye bitmedi derseniz alet kutusunda duruyor )ama sanırım devamlı kullanımda 4 saatten fazla gıder oda en kotu sartlarda
durdurma işi işi için yukardakı elektro mıknatıs( 9 nolu resim) var o mıknatısı yolun altına yerlestırıyorsunuz ve reed kontak ( reed kontak otubusun ustunde hazır gliyor) mıknatısın ustune geldıgı zaman elektırıgı kesıyor
-
Onur bey, Melih bey ve sayın onkuyumcu;
Teşekkür ederim. Malesef içinden sadece tanıtıcı broşür çıktı. Şarj için bende açıkçası ne yapacağımı şu an bilmiyorum. Pazartesi aldığım yer ile görüşeceğim. Pillerin üstünde Ni-Mh yazıyor onun dışında bir bilgi yok. İkişerden 4 adet pil kullanılmış.Şarj aleti 2,9V ve 55mA çıkışı var.
Onur Bey;
Kurguyu henuz yapamadığım için çok uzun çalıştırma şansım olmadı ama (pillerin ne kadar dolu olduğunuda da bilmiyorum) öyle çok hızlı gitmiyor bence.
Melih bey;
Sayın onkuyumcuda açıklamış. Durdurmalar hep mıknatıs yardımı ile aracın üstündeki reed kontağın harekete geçirilmesi ile sağlanıyor. Kalabalık yerlerdeki trafiği ayarlayan ayrı bir sistemi daha var ama nasıl çalışıyor bilmiyorum.
Belki konuda bilgisi olan arkadaşlarımız yardımcı olabilirler.
Saygılar.
Mehmet UYGUN
-
sonucta bu araclar attakı telı ızledıklerı ıcın kavsaklarda cesıtlı elekrık aksamlarıyla bırbırlerıne yol verebılıyorlar ve hatta bunu bır bılgısayar yardımıylada yapabılıyorsunuz .
Ama daha bu sıstem tam olarak oturmadıgı ıcınde bazı gorsel sorunları var şoylekı araçlar zınk diye kalkıp zınk diye duruyorlar ve duramadan sabıt bır hızla gıdıyorlar yolda gıderken kı en buyuk dez avantajları bu bence. Sonrasında ıkıncı bır dezavantajları pıl bence pilleri çok buyuk bu buyukluk yuzunden her tıp kamyona bu sıstem uygulanamıyor kapalı kasa kamyonlara yada pılı kamufle edecek sekılde bazı acık kasa araçlarada uygulanabılıyor okadar buyuk pılı arabalara nasıl uygulamıslar bılmıyorum. belkı ılerıde pıllı sıstemden elektrıklı sısteme gecebılırler bır takım degısıklıklerle ama bence bu sıstem daha cok gelısmeye acık ılerıde cok daha az hacım tutan ve yonetmesı kolay sıstemlerle karsılacagımızı umıt edıyorum
-
mehmet bey hayırlı olsun
2ci video yu dikkatle incelerseniz nasıl kırmızı ışıkta durup hareket ettigi konusunda fikir sahibi olursunuz
http://www.grupshipping.com/model1.html
saygılar a.usta
-
Abdurahman bey teşekkürler izledim. Gerçekten hareketler biraz sert ama ne yapalım şimdilik bunlarla idare edeceğiz.
Saygılar.
Mehmet Uygun
-
Mehmet bey, çok güzel ve açıklayıcı bir konu, elinize sağlık.
Arkadaşlar, bu araçların makul hızda gitmesini sağlamak için, resimde görülen direncin değerini değiştirmek (yani başka bir direnç takmak) mümkün olmuyor mu ? Daha yavaş gidebilirse hareketler de o kadar sert görünmeyecektir (diye düşünürüm).
Selamlar,
Kamil.
-
Kamil bey selamlar tekrar;
Şimdi gerçeğine baktımda o drenç reed kontağa bağlı. Motor devresindeki drenç nasıl bir etki gösterir bilemiyorum. DC motorlarda genellikle drenç ısınıyor. Buda pillerin ömrünü sanırım kötü etkiler. Ama bir devre yapılabilrmi bunu ustatlara sormak gerekir.
Saygılar.
Mehmet UYGUN
-
Mehmet bey,
Söylediğiniz gibi, pile bir direnç bağladığınızda gelen enerjinin bir bölümünü ısıya çevirip harcıyorsunuz. Sonuçta aynı enerjiyle daha az yol gidilecektir. Yalnız, gerçekçiliği artırıyorsa buna değebilir. Yanlış hatırlamıyorsam, You Tube'da verilen adreslerden birinde araç yavaş gidiyordu, dikkatimi çekmişti.
Kamil.
-
Kamil bey şimdi bir deneme yaptım. 530 cm yolu 23.71 sn de gitti. Kaba bir hesapla 12.5 Km/saat yapıyor yanılmıyorsam. Model de ortlama hız nedir bilmiyorum.
Saygılar.
Mehmet UYGUN
-
Teşekkürler Erkut bey, bu şemalar konuyu netleştirmek için çok iyi oldu.
Sonuçta dirençten gelen akım reed kontaktan geçtikten sonra motoru besliyor, dolayısıyla meraklı arkadaşlar direnç değerini biraz artırıp deneyebilirler.
-
Erkut bey teşekkürler;
Burada daha net gözüküyor devre. 2. resimde görüldüğü üzere belki lamba koymak daha mantıklı. Hem araç ışıklı olur hem daha yavaş gider.
Saygılar.
Mehmet UYGUN
-
Işık eklemek çok daha iyi bir fikir !
Saygılar,
Kamil
-
Yalnız aklıma geldi, gruba bilgi olması açısından, voltajın düşebilmesi için ışıkları motor devresine seri bağlamak gerekli olur ve herhangi bir ışık devre dışı kalırsa bütün sistem susacaktır. Ayrıca ışıklar sadece araç hareket halinde iken yanacaktır. Durma sırasında da yanmaları için paralel bağlamak gerekir. Paralel bağlandığı zaman da voltaj düşmez ve motor yine hızlı çalışır.
Selamlar,
Kamil
-
selamlar,
Ben bir otobus ışıklandırması denememde direkt pillerden uç aldım ve ayrı bir mikro swiç koydum..
otobus giderken ışıklar güç kaybına ugrayır durunca daha parlaklasıyordu
ilave elektronik devre istiyordu ancak bunu tıra uygularsam kesinlikle ayrı bir pil mekanızması düşünürüm
ancak faller 2007de ilki itafaiye aracı olmak üzere (şu an satışta)yeni üretimlerini ışıklandıracak fuarda bizzat bu konuyu
ilgilisine sormuştum..
saygılar a.usta