Model Trenciler Kulübü

Model Trenciler Forumu => Üyelerimizin yapmış olduğu öğretici çalışmalar. => Boyama ve Eskitme teknikleri hakkında öğrenmek isteyecekleriniz => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 01:59:02

Başlık: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 01:59:02
Saygıdeğer model trenci arkadaşlar, TCDD'da hizmet vermiş, emektar
E 40000'liklerin benzeri olan, Lima model bir lokoyu TCDD lokosu yapmayı düşünüyorum.
Bu lokonun yapım aşamalarında, sizlerin de değerli görüş, öneri ve yardımlarınızı da alarak sonuca gitmek arzusundayım.

Lima 208103L kodlu Elektrikli Lokomotif
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E401.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E402.jpg)
Modelimiz, Lima'nın ilk dönem modellerinden SNCF Fransız demiryollarına ait bir model. Bu modelin bizde kullanılan E 40000' lere benzerliği bulunmaktadır. Sayın Engin Tönük'ün sitesinden bu modelin fotolarını inceledim.
Renkleri belli dönemlerde değişmiş ve hangi rengi yapma konusunda kararsız kaldım.
Bu lokonun renklerindeki aşamaları gösteren fotoları aşağıda sıraladım.
Sayın Engin Tönük' e huzurlarınızda teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Yaptığı fotoğraf çalışmalarıyla, TCDD için güzel bir arşiv oluşturmuş.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40BF.jpg)
En üstte bulunan foto bu lokonun Türkiye' ye geldiği yıllarda çekilmiş. Onun bir altındaki fotoda bulunan görüntü en üstteki fotoyla renk düzeni olarak aynı. Bu renkler lokonun üst bölümünde pencere alt hizalarına kadar mavi renk o bölümden bojilere kadar olan bölüm ise lacivert.
3. fotodaki görüntüde ise daha sonraki yıllarda beyaz şeritler atılmış yan gövdenin heriki yanıyla ön ve arka yüzeylerde.
4. fotoda ise bu son dönemlerde kullanılan tek renk mavi yine beyaz şeritleri mevcut.
Bu son şekli olan renk düzenine göre lokoyu boyamayı düşünüyorum. Ancak mavi ve lacivertli olanı da yapabilirim. Tabii şeritlerini mutlaka yapacağım. Renk seçiminde önerilerinizi beklerim.

Saygılar
teoman
   
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 04, 2007, 02:04:14
sevgili teoman bey.
seritli hali cok daha sik ve alimli durmakta. benim gorus ve zevk 4 demekte.. tabiki karar sizin
sevgi ve saygilarimla
nedim kus..
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: iceman - Şubat 04, 2007, 02:06:05
Benim tavsiyem en alttan ikinci 40002 ninki gibi.Klasik renkler bana çok sönük geliyor.Kedi bıyıkları mutlaka olmalı.Zemin için ne renk diye soruyorsanız koyu lacivertin asaleti ağır basıyor.Ama tabii zevk meselesi.Umarım güzel bir E40000 çıkar elinden... ;)
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 02:19:23
Sevgili Nedim bey, Jimm Cem bey, yan gövde şeritli ve önden bıyık görünümlü şeritleri olacak. Yine de  fikirleriniz için teşekkürler.

Modelimizi dikkatli bir şekilde parçalara ayırdık.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E403.jpg)
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 04, 2007, 02:23:46
sevgili dostum teoman.
bu kadar dagittin bari birde digital hale getir oyle topla.. ya su calismana gipta ile bakmamak elde degil.. gercekten guzellik olsun diye boyle hitap etmiyorum.. birazcik seni ornek almam gerekecek anlasildi.. dostum sen biraz daha calismalarini sergilersen bende seni kopyalamaktan geri durmayacagim vede bunu zevk ile yapacagim..
sevgi ve saygilarimla.
nedim kus.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 02:44:00
Sevgili Nedim bey, çok teşekkürler.
Herzaman sizin gibi can dostlara canımız feda, ben de bu sözlerimi en içten duygularımla söylüyorum.
Her şey gönlünüzce olsun bütün güzellikler üzerinizden eksik olmasın.
Sevgilerle

Yine çalışmamıza devam edelim.
Modelimizin ana gövdesini boya çalışmasına uygun bir duruma getirmek için boya söküm çalışmalarına geçildi.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E404.jpg)
Burada yaptığım çalışma boya sökümünde çok kolay bir metodu denedim ve sonuca çabuk ulaştım.
Boya sıyırmada daha önce kullanılan, Hidrolik Fren yağında 1 gün bekletme gibi bir zamana gerek kalmadan daha pratik bir yöntemle söküm işi tamamlandı.
Eczanelerde saf alkol diye satılan, renksiz, şeffaf görünümlü izoproplil alkol bu iş için çok ideal.
Model üzerindeki boyayı, plastik malzemeye zarar vermeden bir pamuk yardımıyla rahatça alıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E405.jpg)
Alkollü pamukla boyayı tamamen kaldırdıktan sonra, ki bu işlem 10 dakikalık bir sürede gerçekleşti. Arkasından bol detarjanlı ılık suyla, süngerle ovarak yıkayıp kuruladık. Modelimiz astar boya uygulamasına hazır hale geldi.
Çalışmamız devam edecek.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 16:31:51
Boya çalışmalarıyla ilgi gerekli hazırlıklar yapıldı. Kullanılacak boyalar stoklardan çıkarıldı. Boya inceltme kapları, tiner, boya karıştırma çubukları, boya dökülme kazalarına karşı acil müdahale için rulo kağıt peçete, fırçalar ve airbrush hazır hale getirildi.
Hanım ve çocuklar, evin diğer yerleşim alanlarına geçici olarak odadan sürgüne gönderildi. Bana desteklerinden ve anlayışlarından dolayı da onlara birkez daha şükranlarımı sunuyorum. Bu tür çalışmalarda kesin olarak ev halkının da desteği alınmalıdır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40H.jpg)
Modelimize uygulayacağımız esas renk öncesi mutlaka astar boya atmak gerekir. Beyaz astar, uygulanacak renklerin gerçek değelerini eniyi şekilde verilmesine, alt yapı olarak iyi bir olanak sağlar.
Attığımız boyalar detayları kapatmayacak nitelikte ince ve mat boyalardır. Bu özellikleriyle boya kalın bir satıh oluşturmaz. Bir de önemli bir durum boya, ister astar olsun ister esas renk olsun mutlaka sabırla ve ince katlar oluşturacak şekilde bekleyerek ve kurumasını sağlıyarak birkaç kez airbrushla atılarak sonuca gidilmelidir.
Nemli ve soğuk havalarda boyanın kurumasını hızlandırmak için saç kurutma makinasından yararlanabiliriz. Burada çok dikkat etmemiz gereken bir özellik; tren modellerinin ana malzemesi plastik olduğundan ( Maerklin'in genelde metal gövde olan lokolarını boyamada böyle bir sorun olmaz.) saç kurutma makinasının sıcaklığını iyi ayarlayıp, devamlı modelin üzerinde ileri geri hareket ettirip kısa süre aralıklarıyla bu işlemi yapmalıyız. Aksi takdirde plastik fazla ısıdan bozulur.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40I.jpg)
Beyaz boya ile işimiz bitince bojilerin ve ana gövdenin alt bölümünün siyaha boyamasına geçildi. Siyah için astara gerek olmadığından direk siyah atıldı. Kurutma işlemi yine saç kurutma ile yapılarak arkasından parlak vernik uygulaması yapıldı.
Burada verniğin önemi; boyanın yüzeye iyi yapışmasını sağlayarak daha uzun ömürlü olmasını sağlamaktır. Çünkü mat boyaların, yüzeydeki detayları kaybetmeme özelliği, ince oluşuna bağlıdır. Bu nedenle elle tutmalarda zaman içinde boya çabuk sıyrılır. İşte vernik, bu olayı önler ve boyanın sağlamlığını sağlar
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40L.jpg)
Uyguladığımız vernik, parlak ve şeffaf olmalıdır. Çeşitli markalarda kırtasiye ve hobi malzemesi satan yerlerde bulanabilir.

Yeri gelmişken, airbrush çalışmalarında genelde masa üstündeki oluşumları görüyoruz. Oysa, boyanın atıldığı mini boya tabancasına basınçlı hava sağlayan komprösör, masamın altında bulunmaktadır.  Diş doktorlarının, bilirsiniz ellerinde diş oyma aletlerini, kumanda ettikleri ayak pedalı ile çalıştırılmaktadır.
Elimdeki koprösör deposuz, son derece pratik, direk basınçlı hava veren bir alet. Boyayı atacağınız zaman ayak pedalına basıyorsunuz çalışıyor ve siz iki elinizi kullandığınız için durdurma ve çalıştırmada ayağınızla müdahale ediyorsunuz.
Bu sistemle, benzer çalışmalar yapacak arkadaşlara, örnek olması açısından açıklama yapma gereğini duydum.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40K.jpg)
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: iceman - Şubat 04, 2007, 16:43:52
Yine sanatını konuşturuyorsun.Söyleyecek söz bulamıyorum gerçekten....
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: avsalı - Şubat 04, 2007, 16:54:44
evet cem bey haklısınız.söylenecek söz yok gerçekten bütün güzel övgüleri hakediyor teoman beyin çalışmaları
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 17:02:55
Sevgili Jimmy Cem ve Ömer beyler, sizlerin beğenisi bana güç veriyor teşekkürler.
Şimdi gövdeye uygulayacağım renklerle uğraşıyorum.
İki renkli, üst açık mavi, alt lacivert ve beyaz şeritli olacak şekilde yapmaya karar verdim. Çalışmaya devam ediyorum.

Sevgiler, saygılar,
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mali87 - Şubat 04, 2007, 19:05:24
   Teoman bey sizi kutlamak,isterim gerçekten bizlere ilham kaynağı oluyorsunuz.Bugün biraz geç girdim siteye renk konusunda bende hemfikirim gerçekten güzel bir renk seçimi.Boyama ve şerit işi bitikten sonra TCDD yazarsınız artık. sonra Çalışmalarınızın devamını dilerim ve daha nice çalışmalarda birlikte olma temenisindeyim,herşey gönlünüzce olsun hoşçakalın.


   mali...
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 20:01:49
Sevgili M.Ali bey, desteğiniz için çok teşekkürler.
TCDD yazısını, boyama çalışmaları bitince çözümleyeceğim. Yazı çalışmasını Decal (sulu çıkarma) tekniğiyle yapmayı düşünüyorum. Onunla ilgili çalışmaları, serigrafi işleri yapan bir atölyede halledeceğim. Eğer uygun olursa bu konuyla ilgili bilgi vermeyi de düşünüyorum.
Birçok arkadaşımız zannederim merak ediyordur, model trenlerin lokomotif ve vagonların gövdelerine mikronik yazıların nasıl yapıldığını.

Maskeleme çalışmalarıyla işe devam ediyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40N.jpg)
Hobi dükkanlarında, maket malzemelerinden boya maskeleme bantları satılmaktadır. Bunların içinden en kullanışlı olanı Tamiya marka maske bantıdır. Ayrıca boya malzemeleri satan dükkanlardan da bina boyamalarında kullanılan çeşitli kalınlıkta maskeleme bantları temin edilebilinir.
Ancak bu bantların yapışkanlıkları maket boyalarına bazen zarar verebilir. Aşağıdaki fotoğrafta, benim yaptığım gibi bir parmağımızla birkaç kez sürterek bantın yapışkan etkisini azaltırız.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40P.jpg)
Bantlama işlemini, lokomotifin gerçek fotoğraflarından araştırarak, renk ayırımı yerlerini iyice inceleyerek yapıyoruz. Kalın bantı daha geniş yüzeyleri korumak amacıyla kullanıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40O.jpg)
Bantlarımızı çektikten sonra boya kaçmasını önlemek için büyüteç yardımıyla da bir kürdanın ucuyla bant kenarlarını bastırarak kontrolümüzü yapıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40R.jpg)
Boyamızın temiz, yüzeyin pürüzsüs olması için de, boyaya başlamadan önce yumuşak kaliteli, kılları dökülmeyen bir sulu boya fırçasıyla, üzerinde olabilecek tozları alıyoruz. Modelimizi boya atımına hazır hale getiriyoruz.

Boyamızı, ince katmanlar olacak şekilde sabırla dinlenerek atıyoruz. Hiç bir zaman bir atışta boyayı tamamlama yoluna gitmiyoruz, çünkü boyayı bir seferde atıp yüzeyi kaplama yoluna gidersek, boya yığılması, çeşitli yerlerde akıntı ve birikmeler olur. Bu istenmeyen bir durumdur. Spreyleme sisteminde; sabırlı  olmak ve birkaç kez boyayı aralıklı olarak  üst üste atıp, düzgün bir boya görüntüsü elde etmek gerekir.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40S.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40T.jpg)
1.etap boya atma işlemi tamamlanınca, bantları cımbız yardımıyla söküyoruz.

Modelimizin üst bölümünün açık mavi rengi tamamlanmış oluyor. Ancak alt bölüm lacivert ve beyaz şerit çalışmaları tamamlanınca tavanın metalik rengi uyarlanacak.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40V.jpg)
Boya kaçağı, olup olmadığına yönelik kontrollerimizi yapıp, boyanın kuruma işlemlerini yapıyoruz.


Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mali87 - Şubat 04, 2007, 20:24:16
  Teoman bey gerçekten güzel bir loco meydana gelicegine canı gönülden inanıyorum,son fotoğraf gerçekten çok güzel :o kolay gelsin.

   mali...
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: glyond - Şubat 04, 2007, 20:25:47
Selam Teoman Abi,

sen ne yaparsan yap güzel birşeyler çıkacak ona eminim, ben de jimmy cem'e katılıyorum dörtlü resim grubundan alttan ikinci olan benim tercihim. Teoman abi seni, seyrederken öğrendiklerimle sanki yeniden doğuyorum tabi buradan diğer ustalara da aynı duyguları ieleteyim erkut abi ,abdullah usta ,nedim abi, kamil usta ,cem abi(ctekin) gibi.

Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 04, 2007, 23:21:53
M.Ali, Önder, Ayhan beyler, gösterdiğiniz inceliklere çok teşekkür ederim.
Hepimiz burada bu güzel hobinin aile fertleri gibiyiz. Birbirimize yardımcı olmak, yaptıklarımızı paylaşabilmek çok güzel bir duygu.

Modelimizin alt boyasına geçmeden önce gerçek lokomotifin fotoğraflarıdan da anlaşılacağı üzere açık mavi renk ile lacivert renk arasında ince beyaz bir şerit bulunmaktadır.
Hazır astar rengimizde beyaz iken bu iki rengin bulunduğu alanı ince maskeleme bantıyla kapatıp öyle boyama işlemini sürdüreyim istedim.
Bunun için çok ince bant kesmek gerekiyordu. Masamım üstünde, var olan camı genelde kesme işlemlerinde kullanmıyorum. Ayrıca bir başka cam parçam var, bu tip kesme işlerini onun üzerinde yapıyorum.
Bantı camın üzerine yapıştırdım. Modelin boyutuna göre fotoğraf karşılaştırması yaparak 1mm kalınlıkta keserek, cımbız yardımıyla dikkatlice istenilen yere yapıştırdım.
Bu işlemlerde biraz nefesinizi tutup, tüm dikkatinizi buraya vermeniz gerekiyor.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40U.jpg)

Ana gövde üzerinde, diğer renkte yaptığım bantlamaların tersini uygulayarak, açık mavi rengin üzerini kapatıp lacivertin boyamasına geçtim.
Boya işlemlerini yaptıktan sonra bantları sökerek kurutma işlemini yapıp ana gövde renklerini tamamladım.
Sıra ön ve yanlardaki beyaz şeritlere geldi. Ancak renklerin tam kurumasını bekleyip bu şeritleri öyle yapacağım.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40Y.jpg)
Lokomotifimizin geldiği durum bu şekildedir.

Sevgilerle
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 05, 2007, 01:13:48
Teoman abi
tek kelimeyle eşsiz bir anlatım ve mükemmel bir sonuç,şu an bile ilerisini görmek mümkün..teknikleriniz olası en uygun ve uygulanması en mümkün yollar..özelliklede boya sökümü için tavsiye ettiğiniz madde çok işe yarayacak zannediyorum,e40000'in bitmesini bende sabırsızlıkla bekliyorum..tekrar tebrik ederim..başarılar
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 05, 2007, 01:18:03
sevgili gurcan dostumuz.
maskeleme bant sahnede butun icelikleri ile anlatmis teoman ustadimiz..
boya tasmasi konusunda bir hayli yardimci olacaktir sana bu bilgiler
sevgi ve saygilarimla
nedim kus
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 05, 2007, 09:12:09
Evet Nedim ab,
kesinlikle haklısınız,Teoman abinin yöntemlerinden her an bir şey ler öğreniyorum,bu yüzden tekrar teşekkür ederim kendisine..İnşaallah şu maskeleme bantı olayını gerektiği gibi uygulamayı öğrenirimde 52500'ümüzü envantere koyarım  :D
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: kamyoncu-itulu1 - Şubat 05, 2007, 11:54:18
teoman bey yine harikalar yaratmışsısınız
sızın bu boyama , eskitme , daha dogrusu üretme yöntemlerinizden cok faydalanıyorum-lanacagım

üretimlerinizin devamını sabırsılıkla beklıyorum

iyi çalışmalar
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: ksk156 - Şubat 05, 2007, 13:54:31
Teoman abi harikasın!
biterse bir sonraki toplantıda görmek isteriz.
saygılar
Onur
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 08, 2007, 00:45:00
Sevgili Gürcan, maskeleme de mümkün olduğunca sabırlı olman gerekli bu işi sen de iyi bir şekilde sonuçlandırabilirsin.
Sevgili Okan, çalışmalarımdan faydalanman beni çok mutlu eder. Yeni üretimler zaman elverdiğince olacak.
Sevgili Onur, kısa sürede bitirmek için gayrat ediyorum. Ancak beklenmedik aksilikler oluyor. İki gündür birşey yapamadım. Bir yakınımızın  hastalığıyla ilgilendim. Daha sonra hastane dönüşü de trafik kazası oldu. Arabanın servis işleri çıktı. Toplantıya yetiştirmeye gayret ediyorum.
Çarşamba akşamı çalışmalara devem ettim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E4045.jpg)
Motor bölümü temizlendi ve dişliler yağlandı. Boyanmış olan bojiler alt kısım monte edildi.
Ancak montaj esnasında motora bağlanan kablolardan biri lehim yarinden koptu. Pratik bir yöntem denedim ve iyi sonuç aldım.
Kopan kablonun ucunu sıyırarak koptuğu yere küçük pens yardımıyla bağladım. Daha sonra bağlantı yerine,  bir damla Japon yapıştırıcısı dokundurdum. Hemen sertleşerek yapıştı. Motorun çalışmasını test ettim. Gayet güzel çalıştı. Böylesi durumlarda lehim yerine bu yöntemi uygulamak iyi sonuç veriyor.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E4014.jpg)

Esas işin enzor kısmı vardı benim için, ön taraftaki bıyık görünümlü beyaz şeritlerin yapımı. Yan yüzeylerden önce burasının yapılması gerekiyordu. Çünkü çalışma yapılırken  yan gövdenin heriki tarafından tutmak gerektiğinden önceklik ön kısımda olmalıydı. Ön kısım bitince yan tarafları daha kolay halledebiliriz düşüncesiyle çalışma ön taraflarda yapılıp bitirildi.
Önce beyaz kağıtla deneme şekiller yapılarak prova yapıldı. İnce kalemle çizim yapılıp kesildi ve şekillerin boyutları saptandı. Daha sonra ince işçiliğe geçildi ve aşağıdaki sonuca ulaşıldı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40UY.jpg)

Sevgiler,saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: iceman - Şubat 08, 2007, 01:03:35
Teoman abi yani sanatı döktürüp konuşturmak tabiride hafif kalmaya başladı.Yakında piyasaya 12 cilt basılı eser sürmeye kalkarsan hiç şaşırmam.Zevkine bir diyeceğimiz olamaz elbette ama sanki üst kısmıda koyu lacivert yapsaydın asaleti dahada artacaktı.Bu arada dikkatini çektimi bilmiyorum.Markizde köşeler LİMA da sac(yani plastik).Oysa E40 larda cam.Buna şeffaf cam çıkartması v.b. bir yöntemle makyajlamayı düşünüyormusun?Ellerin dert görmesin.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: agulday - Şubat 08, 2007, 01:12:09
teoman abi süper bir çalışma emeğinize sağlık Hastanızda ve kazanızda önemli birşey yoktur inşallah. geçmiş olsun
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 08, 2007, 01:28:08
teoman abi süper bir çalışma emeğinize sağlık Hastanızda ve kazanızda önemli birşey yoktur inşallah. geçmiş olsun
Sevgili Ali Uğur, çok teşekkür ederim. Hastamız ne yazıkki son yıllarda artış gösteren kötü hastalıktan. Devamlı kan veriliyor. Allah'tan ümit kesilmez. Arabamda, sol taraftan yolda sıkışltırılıp darbe aldım. Sağtarafa savrulduğum için park etmiş araca da çarpıldı. Sağ ve sol taraf darbe aldı. Neyse canımıza birşey olmadı.
Geçmiş olsun dileklerinden dolayı çok teşekkür ederim. Sağolasın.


Sevgili Jimmy Cem, sizlerin değerli görüşlerini de alarak ortaya birşeyler çıkarmaya çalışıyorum. Önerilerini ve eleştirilerini herzaman beklerim. Ancak doğruları bu yöntemle bulabiliriz.
Üst taraf daha önce de fotolardan incelediğime göre açık mavi olarak görünüyor. Daha sonra beyaz şerit atılmış.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E40B.jpg)
Eğer bütünü lacivert olacaksa o renge dönüştürürüm. Tavan daha işlenecek.
Köşe camlarıyla ilgili o bölümü kesmeyi denedim. Ancak şasi çok kalın orada bayağı bir boşluk olacak diye vaz geçtim.
Senin önerine göre oraya cam etkisi vererek, boya yapmayı deneyeyim bakalım nasıl olacak.
Sevgiler
teoman
 
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: iceman - Şubat 08, 2007, 01:42:34
Bence tamamen lacivert yapsan isabet olur.Bu hali biraz tuhaf (takım elbisenin altına tokyo terlik giymiş gibi tuhaf hissettim).
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mahmutgökdemir - Şubat 08, 2007, 02:02:08
Teoman Bey ellerinize sağlık gerçekten muhteşem olmuş.Cem beyin bahsettiği köşe camda olursa Kendinizi Ergin Tönük Hocamdan kurtaramazsınız.
Ben bilmiyorum kaçırdımmı ama plaket arma ve yazıların özellikle mikron boyutundaki yazıların yapılışı  konusunda da bizi bilgilendirirseniz sevinirim.

selamlar saygılar

mahmut
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 08, 2007, 02:08:36
Mahmut bey, nazik düşüncelerinizden dolayı teşekküerler.
Yan gövdenin şeritleri ve TCDD ( sulu çıkarma yöntemi) yazısını da bitirince ki bu yazı olayı üzerinde çalışıyorum model üzerindeki yazı ve plaket çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulunacağım.
Saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mahmutgökdemir - Şubat 08, 2007, 02:24:19
Teoman Bey tekrar selamlar
yan beyaz şeritler sulu çıkartma demişsiniz ,acaba bunları herhangi bir havalandırma ızgarası üzerinden geçerken deneme imkanınız oldumu , bunu benim 24 000 likler ve 22 000 likler için soruyorum yan çizgileri ben hep boyayarak geçtim tabii takdir edersiniz motor kaputu üzerinde 16 kapı girintisi ve havalandırma ızgaraları var buralar oldukça uğraştırıyor sizin kullandığınız bu yöntem hatalara ve kapatmalara karşı daha esnek gibi görünüyor bu konuda sizden bilgi rica edeceğim.

selamlar saygılar

mahmut
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: avsalı - Şubat 08, 2007, 08:38:02
Teoman Bey öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum hastalıkta sağlıkta biz insanlar için. ve çalışmanıza gelince yine eşi benzeri az görülür bir iş çıkarmışınız. ince işçilik ve titizliğinize hayran olmamak elde değil. saygılarımla
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Melih - Şubat 08, 2007, 11:46:43
Teoman Bey, size ve dostunuza büyük geçmişler olsun. Umarım yakınınız kısa sürede sağlığına kavuşur, İzmir'de kan ihtiyacınız olursa haber verin lütfen benim iş yerinden gönüllü arkadaşlar ayarlayabiliriz.

Lokomotif konusunda ise ellerinize sağlık diyorum, sayenizde çok şeyler öğreniyoruz, teşekkürler.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: abdusta - Şubat 08, 2007, 11:57:33
Teoman bey  öncelik sağlık

geçmiş olsun..

saygılar a.usta
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: cafer - Şubat 08, 2007, 12:41:05
 
Teoman Bey
Arkaşların da dediği gibi önce sağlık. Geçmiş olsun.
ÇALIŞMALARINIZI ALKIŞLIYORUM:

                               cafer Çiftçi

   
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: ktuzunalp - Şubat 08, 2007, 15:46:21
Teoman bey, öncelikle çok geçmiş olsun, ben de babamı aynı malum hastalıktan kaybettim, kan değişimi vb. nasıl birşey olduğunu bilirim.

Trafik konusunda da Ankara'da hemen her gün benzerlerinden kıl payı kurtuluyorum, denetim/kontrol olmayınca millet aldı başını gidiyor...

Lokomotif çalışmanız ise bir başyapıt olmuş, çok tebrik ederim. Boyama anlatılarınızdan çok yararlanacağım. Yan pencere işi de benim en çok aklımı yoran konulardan biriydi, tam pencere çizgilerinden matkap ile delinebilse, gerisi işlenebilirdi ama matkap ile hiç kacırmadan delmek zor. Bir delme mastarı (delinecek noktayı işeretleyen kalıp) yapılabilirse standart delinebilir. Veya belki ölçü içinden delinip, sonra eğe ile büyütülüp işlenebilir. Eğer yapmaya karar verirseniz titiz çalışma şekliniz ile bir şekilde üstesinden geleceğinizden eminim. Yalnız maket bıçağı ile çalışılırsa çok dikkat etmeli, çünkü söylediğiniz gibi Lima'larda plastik oldukça kalın. 

 

Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 08, 2007, 22:23:48
Ömer, Melih, Abdurrahman, Cafer ve Kamil beyler, iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.
Melih bey çok sağolun. Fedekar tutumunuzdan dolayı çok teşekkürler. 
Herşeyin başı sağlık, herşey insanlar için.
Kamil bey, yan pencereyle ilgili önerilerinizi dikkate alacağım. Önce boya ile bir çalışma yapmak istiyorum. O sonuç vermezse delme ve kesme işlemine girişeceğim. Kararsızlık içindeydim, ancak sizin önerilerinizle cesaretlendim teşekkürler. 

Çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Öncelikle, Mahmut Gökdemir beyin, sorusuna bir açıklama yapmak isterim,
''Ben bilmiyorum kaçırdımmı ama plaket arma ve yazıların özellikle mikron boyutundaki yazıların yapılışı  konusunda da bizi bilgilendirirseniz sevinirim.''
lokomotifin fotolarından yapılan incelemeyle, ön kısmında logo ve yazıları CorelDraw programında çizim yapıldı. Daha sonra digital baskı yöntemiyle kuşe hazır çıkartma kağıdına baskı yapıldı. Sonrada modelin üzerine yapıştırıldı.
Bu çalışmaları sırasıyla açıklayacağım.

Sulu Çıkarma Yapılışı:
Yapılması düşünülen yazı veye şekiller önce bilgisayar çizim proramlarında hazırlanır.
Bizim çalışmamız TCDD yazısının sulu çakarmasını yapmak.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/su1.jpg)

Hazırlanan bu yazı, Serigrafi işleri yapan bir atölyede basıma hazırlanır.
Serigrafi; sentetik ipek bezinden hazırlanmış bir kalıpla, serigrafi mürekkebi yoluyla seri olarak, çeşitli zeminlere  basma işine denir.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/su2.jpg)
Kalıba, hazırladığımız yazı düzeni, fotoğraf tekniklerinden pozlama tekniği ile aktarılır.
Sulu çıkarma kağıdı kalıbın altına konur. Masa ise, bu iş için özel hazırlanmış, altında vakum sistemi bulunur. Bu vakum baskı esnasında  kağıdın kaymamasını sağlar.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/su3.jpg)
Boya hazırlanır. Bizim rengimiz TCDD yazısınınbeyazıdır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/su5.jpg)
Boya rahle dediğimiz bir aletle çektirilerek ince ipek deliklerinden aşğıdaki kağıda aktarılır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/su6.jpg)
Basım işi tamalanınca kurumaya bırakılır. Boya iyice kuruduktan sonra üzerine taşıyıcı özelliği olan vernik atılır.
Böylece modelimizin yazısını da hazırlamış olduk.

Şimdi model üzerinde yan yüzey şerit çalışmalarına devam edelim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/adsz-1.jpg)
Modelimizin,  ölçülendirerek bantla maskeleme işlemlerinini yapıp boya atmasını sürdürdük. Şeritler 'Z' şeklinde olduğundan kesik kesik ve sabırla işlememiz gerekiyor.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ads1.jpg)
İlk bölüm tamamlanınca dikkatlice bantları söktük. Bant söküm işlemlerini mutlaka cımbızla fazla el değmeden yamamız gerek.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ads3.jpg)
Köşelerdeki girintileri maskeleyip işe devem ettik. Burada ufak bir ayrıntı! Airbrush çalışmalarında boya atacağınız alanın dışındaki alanları da kontrol altında tutmak gerekiyor. Eğer önlem almzsanız,  boya sızmalarına yol açarsınız.
Burada da ufak bir alan için, maskeleme bantının yanısırıa, kartondan bir şablon yaparak çevreye boya sızmasını önlersiniz.
Sonuç olarak 2. zor işide atlattık. Modelimizde şerit işleri tamamlandı.
Sıra TCDD sulu çıkarma yazısını yapıştırmaya geldi.
Bu işlemden önce Mahmut beyin sorusunuda yanıtlamış olalım
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/vdf.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/bgty.jpg)
Lokonu önündeki plaket ve yazıları kuşe çıkarma kağıdına digital sistemle bastıktan sonra çizgilerin etrafından maket bıçağıyla kesiyoruz.
Kesme işlemi tamamlanınca kağıtla baskı zeminini yine maket bıçağı ve cımbızla ayırıyoruz. Ve istenilen yere yapıştırıyoruz. bU çıkarma sulu çıkarma gibi deiğildir. Biraz kalıncadır. Ancak plaket platformu kabartılı olduğunda yarine çok uygun oturdu.
Gövde yazılarında bu sistem uygun olmaz. Yüzeyde kalınlık olacağı ve zemini beyaz renkli olduğundan göze gerçekçi görünmez.
Sulu çıkarma, sadece ilgili rengi taşıdığı ve transferi şeffaf olduğundan, ayrıca kalılnlığı da soğan zarı kadar ince olduğundan ki özelliği çok ince oluşu daha tercih ettiğimiz yöntemdir.
Mahmut bey DE 22000 ve DE 24000 likler için şeritlerin sulu çıkarma olabilirliğini de sormuştu. Bence oradaki yüzeye her iki yöntemde uyarlanır.
Bantla boya uğraştırıcı sulu çıkarma ise daha kolaydır. Yazı harf ve rakamlarında ise çıkarma yöntemleri kaçınılmazdır.
Çalışmamız devam edecektir.

Sevgilerle
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: avsalı - Şubat 08, 2007, 23:24:41
varmı söyleyecek sözü olan :) ben zannetmiyorum.aslında benimde yazmamam gerekirdi. bu güzel anlatımı bu mesajlarla bölmemek lazım.ama duramıyoruz işte. ellerinize sağlık teoman bey .
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: kamyoncu-itulu1 - Şubat 08, 2007, 23:59:55
Mukkemel faydalı bır calısma olmus

operasyonun her anını hıc usenmeden resımledıgınız ıcın cok cok tesekkurler
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: glyond - Şubat 09, 2007, 00:42:55
Selam Teoman abi,

herşeyin başı sağlık, acil şifalar diliyorum, bu arada mükemmel ötesii
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 09, 2007, 12:09:07
Ömer, Okan, Önder beyler, güzel görüşleriniz için teşekkürler.
Her zaman eleştirilerinizi de çekinmeden yapabilirsiniz. Bazen benim de dikkatimden kaçan bazı durumlar olabilir.
Amacımız, hep birlikte hobimizle ilgili birşeyleri paylaşmak, birbirimize bilgilerimiz doğrultusunda yararlı olmak.

Modelimizin markizinde bulunan köşe pencerelerini çözümlemek için biraz çalışma yaptım.
Kamil beyin önerisini de dikkate alarak, önce kesme işlemi yapmaya karar verdim. Ancak kalıptaki kalınlık işi zora sokabilirdi.
Bunun üzerine  boyama yoluyla işi halledebilirmiyim diye bazı denemeler yaptım.
Markizin içi, dıştan bakıldığında az ışık aldığından koyu bir görünüm veriyor ve cam füme rengi gibi görünüyor. Bu renk etkisini boyamada verebilirmiyim diye işe giriştim.
Önce köşeleri bantla maskeleyip, metal alüminyum renk attım. Kuruduktan sonra maket cam boyalarından füme rengi ile fırçayla boyadım. Cam boyası transparan olduğundan metal renk üzerinde cam etkisi vermektedir.
Modelin açık olan ön cam çıtaları kalın olduğundan, göz yanılması olayını dikkate alarak bu çıtaları içten siyah boya ile boyadım. Böylece kalınlık etkini azaltarak boya ile yaptığım köşe camlarıyla görünüm olarak uyumlu olmasını sağlamaya çalıştım.
                         (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ads3-1.jpg)

                         (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ads1-1.jpg)
Lokonun her iki yanından görünüm. Bu arada yan gövdedeki havalandırma ızgaralarını toz pastelle renklendirmeye de başlamıştım. Ancak bu köşe cam olayını çözmek için bu çalışmanın önüne cam çalışmasını aldım.

                         (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ad2.jpg)
Cam etkisi, çıplak gözle bakıldığında göz yanılması gerçeğinide dikkate alırsak fotoda görüldüğü gibi oldu.

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: iceman - Şubat 09, 2007, 16:10:14
İnanamıyorum..........
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 09, 2007, 17:49:04
sevgılı dostumuz teoman bey,
dostlarımız bana forma katkı puanı olumlu vere vere 15 puan bulmuslar sagolsunlar. ama gormekteyımkı sız bu katkı puanlarını daha cok haketmektesınız.. ben boylesıne tecrubesını aktaran ve paylasan bır kısıye foruma katkı puanı olarak canı gonulden cuvallar dolusu verdım.. elestırı ıstemıssın ustad sızde dremel set yokmu.. o kadar alet edevat ıcerısınde sasırdım.. eger dremel set olsa ıdı cam acmakta sızın ıcın problem olmaz ıdı..
her bılgıyı bızler ıle paylastıgın ıcın sonsuz tesekkurler..
sevgı ve saygılarımla..
nedım kus
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 09, 2007, 18:38:36
Nedim bey, çok naziksiniz. İlginize çok teşekkürler.
Bahsettiğiniz Dramelin daha küçük ve pratik olanı var. Ancak modelin plastik kalıbı çok kalın. Pencere yuvası açıldığında daha kötü bir durumla karşılaşma riski vardı.
Ancak dediklerinize katılıyorum. Elimizdeki aletleri yerinde kullanmamız gerekli.
Bu çalışmalar şimdilik ısınma çalışmaları. Daha sonraki çalışmalarım kesme, biçme ve yeniden parça üretim çalışmaları olacak. O zaman bu aleti kullanacağım.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/hobialet.jpg)

Çalışmamıza devam ediyoruz.
Sıra geldi! lokomuzun tavan kısmına el atmaya.
Boya sıçramalarına, el tutmalardaki kirlenmeğe karşı daima modelimizi koruyarak sabırla tekrar tekrar bantla maskelemeyi ihmal etmiyoruz.
Tavan kısmında elektrik düzeninin olduğu bölüm metalik bir renk olacak.  Genelde loko ve vagonlarda tavanlar metalik renge boyanır.
Burada, metal rengi direk olarak kullanmıyoruz, daima karışım renklerle, renkte gerçekçiliği yakalamaya çalışıyoruz.
Alüminyum renge biraz mat siyah karıştırarak metal rengin parlaklığını alıyoruz. Metal boyalar çok risklidir. Airbrush atımlarında çeveresindeki renklere sıçrar,bulaşırsa diğer renkleri bozar ve boya işine sil baştan girersiniz.
O yüzden dikkatli ve korumalı olarak bu boyayı atmak gerekir.
Boya inceltmelerinde; tineri enjektörle koyarsak, daha iyi olur. Boyanın karışımında tiner oranını daha iyi ayarlarız. Çalıştığımız alanın çevresine, fazla tiner dökülüp yayılmasını da böylece önlemiş oluruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/boy2.jpg)

Boya atma işlemini yapıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/boy3.jpg)

Tavan boyası kurumaya bırakıldığında boş durmuyoruz. Pantoğrafları da oksitlenmiş metal rengine boyuyoruz.
Modelin üzerinde bulunan pantoğrafların durumu çok kötüydü. Birini parlatmaya çalıştım ama mutlaka boyanması gerekiyordu.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/E406.jpg)
Boyamayı, masa akrobatı yardımıyla daha uygun bir şekilde yapıyorum.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/boy6.jpg)

Pantoğrafalrın işi bitince, bu arada tavan boyası da kurumuş oldu.  Tavan üzerinde ince detay renklendirme çalışmaları yapıldı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/boy4.jpg)

Tavanın da büyük ölçüde işi tamamlandı. Ufak retuşlar finale bırakıldı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/boy5.jpg)

saygılar
teoman

Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: abdusta - Şubat 09, 2007, 20:05:40
Teoman bey ellerinize saglık..bu konular bircogumuzu ileride benzerini yapmak için cesaretlendirecektir..
bu arada kırmızı drill bana tanıdık geldi..reklam kokuyor gibi

saygılar a.usta
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 11, 2007, 03:15:53
Erkut bey, model üzerinde yapacağınız weathering çalışmaları, buharlınızı gözden çıkarma gibi bir durum yaratmaz, bilakis modelinizin üzerinde, sizin de katkılarınız olursa, buharlınız daha  gözde olur.
Siz, bu işi en iyi şekilde yapabilecek hassasiyete sahipsiniz. Şimdiden kolay gelsin.


E 40002 Elkt. lokomuzun, markizlerinin ön alt kısımlarında bulunan koruyucu panelin yapımı.
Bu parçanın görevi; tren seyir halindeyken, raylarda istenmeyen herhangi bir cisimle karşılaşılırsa, onun lokomotifin altına girip zarar vermesini önlemektir.
Fotolaradan incelenip plastik parçalardan bu panel yapıldı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/edom1.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/edom2.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/edom3.jpg)
Panel bojinin önüne yapıştırıldı.   Ray mesafesi ayarlandı.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/edom5.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/edom4.jpg)
Önce siyaha boyandı. Daha sonra kirletme çalışması yapıldı.
Alt kısımda bulunduğundan, toz ve çamurun en yoğun olarak alt
 takımlarda oluşacağından bojilerle birlikte bu panel de toz ve
çamur rengine uygun renkle kirletildi.

Modelimizi artık toplama zamanı geldi. Lokonun pantoğrafları ve farları iç kısımdan monte edildi. Burada dikkat etmemiz gereken bir durum: Mutlaka küçük parçalarla çalışılırken, bir kutu içinde yapılması daha sağlıklı olur. Küçük paraçalar bazen montaj esnasında sıçrayıp yere düşebilir. Kaybolma riskini bu şekilde ortadan kaldırmak için mutlaka güvenli bir ortam oluşturmalıyız. En pratik olan da, bir kutu içinde montaj işini yapmaktır.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/topl1.jpg)

Sıra geldi benim için en heyecan verici ve zor olan bölüme!
Bu lokoyu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları lokosu olarak yapmak, bana büyük bir keyif verdi. İşte en can alıcı noktası da; gerçeğinde olduğu gibi TCDD yazısını gövde üzerinde oluşturmaktı.
Bu yazıyı sulu çıkarma teniğinde yapmak, olaya daha bir gerçekçilik kazandırmaktadır.
Bu teknik için zor bir süreç yaşandı. Serigrafi işleri daha çok ticari açıdan bakıldığından, dışarıda bir atölyede bunları yaptırma, esnafa dert anlatma, dil döküp işlerinin arasına bu işi aldırıp yaptırma maddi, manevi ve zaman açısından bir hayli güçlüğe göğüs germekti. Neyse ki azimle ve sabırla bu işleri çözümleyip bu yazıyı modele uygulayabildik.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sul1.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sl2.jpg)
Kağıt üzerinden yazının kenarlarından kesip TCDD yazısını ılık suya attık. Yazıyı, yapıştıracağımız yüzeyi suluboya fırçasıyla suyla ıslattık. Yaklaşık 10-15 saniye bekledikten sonra fırça ve cımbızla yazıyı alıp yapıştıracağımız yüzeye getirip dikkatlice kaydırarak kağıttan kurtarıp modelin üzerine oturttuk. Sonra kulak temizleme pamuğuyla fazla suyu emdirerek ve üzerine bastırarak tam oturmasını sağladık.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sul3.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sul4.jpg)

Çok ince soğan zarı gibi olan bu yazının elle temasta çıkmaması, bir de modelin boyasının aynı şekilde aşınmaması için parlak vernik attık.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sul5.jpg)

Modelin gövdesi kurumaya bırakıldığında bu bekleme süresini tampon yapımıyla değerlendirdik. Modelin üzerinde bulunan orjinal tamponlar yatay dikdötgen şeklindeydi. Oysa bizim TCDD lokosunda yuvarlak ve iri şeklindeler. Yedek parça stoklarımızda normal yuvarlak boyutta olan tamponlar vardı. Önce bunları koymak istedim ama içime sinmedi. Yeniden yapmaya karar verdim. Biraz kafa yorduktan sonra plastik maket yapım malzemesinden delgeçle yuvarlak parçalar çıkardım. Bu yuvarlak parçaları, kürdandan model üzerinde ölçüm yaparak kestiğim parçalarla birleştirdim.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/tamp1.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/tamp2.jpg)

Yaptığım tamponları modele yapıştırdım. Daha sonra bu tamponları siyaha boyadım. Tamponların çapları ölçü olarak fotolardaki ölçüye göre denk gelmişti.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/tamp3.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/tanpq.jpg)

      Nihayet final görüntüleri. TCDD E 40002 Elektirikli Lokomotif
                  (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/show1.jpg)

                  (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/show2.jpg)

                  (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/show3.jpg)

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 11, 2007, 04:15:16
sevgılı ustad,
ne dıyeyım.. bır sıhırbaz gıbı sapkadan bır loko cıkardın.. ve ben agzım acık su ana kadar ızledım..
ellerın, gozlerın, gonlun ve model sevgın dert gormesın..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 11, 2007, 10:10:12
Sevgili Nedim bey,
Sizlere yararlı olabilecek birşeyler yapabildiysek, bundan ben de çok mutlu olurum.
Amacım; çalışması yapılmış, bitmiş bir modeli göstermektense, nasıl yapıldığını, bilgi birikimlerimi, araştırmalarımı sizlerle paylaşamayı kendime görev bilmekti. Bu sitenin amacı, üyelerinin birbirlerine yardımcı olararak, bu güzel hobiyi geliştirmek ve yaşatmak.
Buradan yola çıkarak ben de nacizane ufak bir katkım olsun istedim.
Herşeyin gönlünüzce ve tren sevginizin sürekli olmasını dilerim.

Sevgiler,saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: avsalı - Şubat 11, 2007, 13:25:30
teoman bey ellerinize sağlık tam olarak müzelik bir çalışma ve sizin bu çalışmalarınızı bir CD de yada erkut abinin dediği gibi bir dergimi katalogmu ne bilim şaşırdım yani süper ötesi.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Ceyhun - Şubat 11, 2007, 14:56:07
Teoman bey ellerinize sağlık. Final resimlerine ağzım açık bakıyorum. Ders kitabı olacak bir konu izledik. Teşekkürler kelimenin tam anlamıyla müthiş.

sevgiler, saygılar..
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mali87 - Şubat 11, 2007, 22:50:49
     Teoman bey güzel bir iş çıkardınız elinize sağlık,yeni çalışmaları sabırsızlıkla bekliyeceğim,hoşçakalın.


     mali...
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: SERHATPA - Şubat 12, 2007, 10:03:24
 Merhaba, Teoman Bey,

Öncelikle ellerinize sağlık, Bizlerle paylaştığınız bu  çalışmanız, biz forumdaki üyeler için bir kilometre taşı, ileride yapacağımız çalışmalarımız için örnek teşkil eden bir kaynak, sayenizde ben bir çok eksiğimi sizin sayenizde gördüm ve bir düzene koydum.Bu çalışmaların aynı zamanda arşiv niteliğinde bir sunumla yapılması gerekliliğinin ne kadar önemli olduğunu bizlere hatırlattığınız için de ayrıca teşekkür ederim. Foruma üye olduğum, bu kısa sürede, diğer forum üyeleri arkadaşlarımında çok değerli örneklerini ve bilgileri bizlerle paylaşması, beni çok etkiledi.Dile getirilen her öneri, fikir ve en önemlisi  üye arkadaşlarımın samimiyeti,insana müthiş bir keyif veriyor.İnsan içindeki cevheri ortaya çıkarmak için aradığı gücü (teşviki) bu forum sayesinde bulabiliyor. Meşhur bir deyim vardır, el elden üstündür. Yurt dışında  bu işleri yapanlardan hiç bir eksiğimiz yok, hatta üstünlüğümüz var. Neden mi? Türkiye şartlarında bu işi yapmak, yurt dışındakilere göre çok çok zor.Kaynaklarınız kısıtlı, ama bizlerin zekası sınırsız.Bir çok yabancı forumu takip ettim. Bizim forum kadar beni etkileyen, vay canına dedirtten bir forum görmedim. Az olsun, öz olsun bizim olsun.Foruma her ne şekilde olursa olsun katkısı olan, tüm forum dostlarıma çok teşekkür
 ederim.


                                             Serhat
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 12, 2007, 13:17:58
Ömer, Ceyhun, M. Ali, Serhat beyler, güzel düşüncelerinizden dolayı çok teşekkürler.
Serhat bey, forumla ilgili yazdıklarınız çok doğru. Bu forumdaki arkadaşlarımız gerçekten samimi ve içten tavırlarıyla çalışmalara güç veriyorlar. Bu güzel ortamda hepbirlikte hoş vakit geçirip aynı zamanda eğlenerek öğreniyoruz. Bilgi edinmenin en güzel yanı da böylesi bir durum.
Ülkemizde, imkanlar elverdiğince, modeltrencilik hobisi gelişme göstererk hak ettiği yeri bulacaktır. Bu gün bile, geçmişe baktığımızda bir hayli yol aldığımız görülmektedir.
Hepberaber bu güzel hobiyi yaşamak ve yaşatmak adına, herkese iyi çalışmalar.

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 12, 2007, 14:41:06
Teoman abi uzun zamandır giremedim foruma öncelikle geçmiş olsun diyorum Allah acil şifalar nasip etsin..

E40002 için ne diyebilirim ki,gerçekten çok ama çok güzel,tüm unsurlarda maximum dikkat ve kabiliyet var.Ayrıca çok şey öğrendim bu anlatımınızdan,eksik olmayın..Eh artik nasip olursa bir daha ki sefere,malum 52500'üm alabora oldu :'(Bir süre daha beklemem ve sabırlı olmam gerekli..

tekrar tebrik ederim,elinize sağlık
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 12, 2007, 21:46:45
Sevgili Gürcan, çok teşekkürler.
Bence arayı soğutmadan bir loko yapımına başlamanda yarar var. Tek yapacağın adım adım, sabırla sonuca gitmen olmalı. Arayı boş bırakmadan, forumdaki arkadaşların da önerilerini dikkate alarak azimle işe koyulursan, göreceksin ki iyi bir sonuçla karşılaşacaksın.
Gürcan senden birşey rica etmek istiyorum. E 40002'nin arkasına takabileceğim, TCDD' ye uygun vagonların var mı? ya da bu vagonlardan bulabilirmisin.
Bende İsviçre demiryollarının vagonları var, ancak onlar İsviçre Loko+ 4 vagon olarak takım. Bu takımı bozmak istemediğimden ayrıca vagon satın alıp TCDD' vagonu rengine boyayıp E40002 ile takım yapmak niyetindeyim.
                 (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/e40vagon.jpg)

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Nedim - Şubat 12, 2007, 22:32:48
sevgılı teoman bey,
benım elımde buna benzer 3 adet joef marka yolcu vagon mevcut bende onları soktum sızden aldıgım yenıden yaratma fevzı ıle boyama ve ısıklandırmaya hazırlanmakta ıdım.. ıster ısenız seve seve gonderırım..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 12, 2007, 23:11:59
Sevgili Nedim bey, çok teşekkürler. Ancak siz onları kendiniz için düşünmüşünüz. Sizin şevkinizi yarıda bırakmak istemem.
Bu lokoya uygun vagonlarla Türk demiryolları  treni oluşturmak istemiştim. Sizin bu candan yaklaşımınız beni çok mutlu etti.
Sevgiler
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 13, 2007, 00:13:52
Teoman abi çok teşekkürler,bir daha ki sefere çok daha dikkatli olacağım inşaallah :D

Abi ben sana boyadığım iki Lima vagonu göndereyim,hani resimlerini yayınlamıştım lacivert-mavi olanları..Şu an diorama yapamadığım için öyle duruyorlar zaten,Birde onları sizin E40002 nin ardında görmek beni olduğu kadar diğer arkadaşlarıda sevindirecektir,Adapazarı-Haydarpaşa treni gibi olur :)

Abi adresinizi bana yollayın yarın göndereyim..unutmadan ekleyeyim abi,bu konuda herhangi bir maddi unsur söz konusu olamaz :)

Saygılarımla
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 13, 2007, 00:22:41
Gürcancım çok teşekkürler. Nedim bey de sağolsun gönderiyor. Beni çok mahçup ediyorsunuz.
sevgiler
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 13, 2007, 00:28:17
Rica ederim abi,lafımı olur?Onlar orda değerini bulacaktır eminim,abi birde jeneratör vagonu koydum yanına aynı renkte,inanın kutuyu bile hazırladım,siz adresi verin yarın hemen yollayayım..
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 13, 2007, 00:32:19
Sevgili Gürcan, adresi özel mesajdan verdim.
Çok teşekkürler sizleri bir hayli zahmete soktum.
Sevgiler
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 13, 2007, 00:36:28
Estağfurullah abi ne zahmeti hemen not alıyorum adresi..
saygılarımla
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 02:22:48
Sevgili Gürcan, gönderdiğin vagonlar için çok teşekkürler.
Vagonları,E 40002 elkt. lokonun arkasına bağlayıp fotoğrafladım.
Vagonlar üzerinde biraz çalışmak gerekiyor. Tampon ve basamak ilaveleri ve TCDD gövde yazıları.
Bu tadilatların yapımını tamamlayınca, İstanbul-Çerkezköy treni hazır hale gelecektir.
        (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/e40big.jpg)
saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: de11000 - Şubat 15, 2007, 11:45:59
Teoman abi rica ederim,tam düşündüğüm gibi loko ile beraber iyi bir ekip oldular..abi kusura bakma basamka ve tamponları söylemeyi unuttum :-[ umarım fazla zahmet çıkarmazlar
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: mahmutgökdemir - Şubat 16, 2007, 01:38:40
Teoman Bey
Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.Ellerinize sağlık gerçekten süper bir çalışma olmuş özellikle pencere görünümü,sizin kullandığınız Airbrush ın kopresörü biraz özel zannediyorum.ismi ve temini konusunda bizi bilgilendirebilirmisiniz.
Birde 40 000 lik köşe camlarda ki mutlaka biliyorsunuz ama ben bilgi tazelemesi yapmış olayım.CD veya Kaset kapaklarını da kullanabilirsiniz düzgün kesilmiş parçalar kaynar suda çok güzel şekil değiştirebiliyorlar.Gerçi görünüm çok güzel olmuş ama bir müddet sonra eminim siz bu lokomotifi sırf bu pencere yüzünden yeniden elden geçirirsiniz.
 Tekrar ellerinize sağlık
selamlar saygılar

mahmut
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 21:13:14
Mahmut bey, önerileriniz ve güzel görüşlerinşz için çok teşekküerler.
Kullandığım kopresör deposuz direk hava veren 'Badger' marka.
Temini için aşağıdaki adresten bilgi edinebilirsiniz.
Orada birkaç çeşidi bulunmaktadır.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/koprbe.jpg)
Plastik, malzeme, yayın, v.b..
İ. Karaoğlanoğlu cad.
Etem Zengin İş Merkezi no 25 Kat 3
4. Levent Oto Sanayi Sitesi-Turing Kurumu karşısı
Tel : 0212 2787812
Fax : 0212 2787811

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 17, 2007, 22:26:05
Saygıdeğer modeltrenciler, Lima model TCDD E 40002 lokomotifinin motor bakımlarından sonra test sürüşü.

www.youtube.com/v/Z4M5VKMcZWQ

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: avsalı - Şubat 17, 2007, 22:37:18
artık size teoman usta dememiz lazım teoman bey .hız sınırlarınıda aşmışsınız:) ellerinize sağlık.başından beri izlediğim çalışmanın bu aşamaya gelmesi herçekten çok güzel.izmir dioramasında eminim en ilgi çeken lokoların başında da E 400000 gelecek.
Başlık: Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
Gönderen: emredidar - Mart 15, 2007, 20:17:20
Evet gerçekten de artık size ben teoman usta demek isterim; tabii siz izin verirseniz :))