Gönderen Konu: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.  (Okunma sayısı 20935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #20 : Aralık 28, 2006, 23:49:43 »
Erkut bey, çok teşekkürler. Çok güzel bir haber verdiniz.Harun bey Liliput'un bayiliğini alırsa çok iyi olur.Bilhassa Br 52'yi temin etme daha kolay olur.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #21 : Aralık 29, 2006, 00:51:34 »
Merhaba arkadaşlar....

Önce Teoman beyi yanıtlayayım.56548 fotosu için teşekkürler.Bu makinayı geçen yıl Uşak a götürdük tamirde edilmesi düşünülüyor ancak ortada bir takım hukuki ve finansal problemler var onları gidermeye çalışıyoruz.Arkadan da sırada 56508 var.Br50 maketi bana göre olmaz.Br 52 bire bir tıpatıp aynısı varken aşırı derecede detay hastası olduğumdan beni rahatsız eder.Zaten grupta hemen hemen herkes bu konudaki titizliği anlamıştır sanırım.Ben açıkçası kanatlı bir Br50 yi bile (Mesela Kamil abide bulunan Fleischmann 50 849 gibi) alıp bir 56001-56079 serisi alman makinesi veya 56080-56116 İngiliz makineleri gibi yapmam.Ona bile tahammülüm yok.Ancak aşağıdaki linkte olduğu gibi 2 makine parçalayıp birbirine birleştirip 1:1 aynısını yapacak olursam belki olabilir.

http://www.trainweb.org/demiryolu/

Ama tabii ona daha çok zaman var.Daha sırada 1:1 kolayca Türk versiyonuna çevirilebilecek 56500,3700,5700,55000 gibileri varken onu konuşmak çok erken benim için.Zaten Teoman bey dikkat ederseniz Br50 lerle bizim 56500 lerin kazanları bir hayli farklı.Detayını cumartesi günü daha rahat anlatırım.İsterseniz albümümden bir kaç foto kopyalayabilirim.

Onur ben İzmirdeyim şu an.Bayramın üçüncü veya dördüncü günü ayrılacağım sanırım.Şu an maalesef halihazırda çalışan makinam yok.Güzel bir Roco Br80 im vardı ancak gündelikçinin gazabınna uğradı ne tamponu kaldı ne silindiri.(Kadını nasıl vurmadım halen hayret ediyorum).Bir tane Lima Elektrikli lokosu var Hollanda demiryoluna ait.Ayıp olmasın boş gelmemiş olmak için istersen getiririm (ama ne yalan söyleyeyim benim gibi bir adam için utanç verici ;) ).

Erkut abi herhalde bu detay hastalığımı en iyi anlayanlar Harun abi ve Abdurrahman abinin yanında en iyi seninb anlamış olman gerek.Bir kurp konusu açılsa malum ilk hedef kim belli.... ;D Herhalde bir Br50 yi olduğu gibi TCDD 56000 liği olarak kabul etmeyeceğimi biliyorsun.En az 3-5 tane kolayca Türk makinası olacak Buharlı çıkartayım sıra gelirse onun tenderini bile kayık yapıp Çekoslovak 56100 lüğü (56140) yaparım  ;).Gutzold un o makinesini gördüm ilgimide çok çekti.O da planım arasında var.

Bende açıkçası Harun abinin Liliput u getirmesini isterim.Br52 ler kolayca 56500 lük olabilecek makinalar.Hayatım onların üstünde geçti.Zaten en son bunlar çalışıyordu çok kullanışlı makineler.(1988/89 da Buharlı her yerde servisten çekilmiş sadece bir kaç yerde manevra yapıyor olmasına rağmen onlar Dinar-Burdur-Eğirdir arasında halen tren yapıyorlardı) Belki Türk maket trenciliği için bir çığır bile açabilir.

Saygılar.....

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #22 : Aralık 29, 2006, 21:00:13 »
iceman ın işi nedir trenleri kendinden daha iyi tanıyo sanki bu yaşta böyle bir bilgi birikimi .parmak ısırmamak elde değil

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #23 : Aralık 30, 2006, 00:07:14 »
Lokomotif teknisyeniyim Ömer bey...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #24 : Ocak 12, 2007, 21:17:25 »
bizler çok şanslıyız ozaman cem bey aslında aklıma bir fikir geldi . şu anda tcdd de çalışan bir buharlı ile bir gezi tertiplesek forum olarak bize bu bilgileri şöyle göstere göstere anlatsanız bizde ben şahsen hiç seyehat etmedim bir buharlı ile bunun zevkine varsak. böyle bir çalışma yapılabilirmi.saygılar.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #25 : Ocak 12, 2007, 22:26:55 »
Fikir güzel ama Ömer bey maalesef şu an TR de çalışır vaziyette buharlı loko yok.2002 yılından beri de tur yapılamıyor bu yüzden.Bazılarını çalışır hale getirmeye yönelik bir çalışmam var ama bir ton finansal ve hukuksal problem de var.Geleceği muamma yani...

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #26 : Ocak 13, 2007, 11:48:32 »
  Jimmy Cem amacında başarılı olursun inşallah.Anladığım kadarıyla burada kulüp olarak bizlere çok çok iş düşüyor nedenine geldiğimizde yaptığımız çalışmaları ve organizasyonları daha öncede bahsettim gibi yazılı ve görsel basında yer alması lazım.Böylece toplumun ilgisini ve sevgili konu ile ilgili bakanlarımızı (umarım) büyük yatırımcıların dikkatini çekebiliriz diye düşünüyorum.Vitrinimizi çok iy yapmalıyız.Ama herkeze çok çok iş düşüyor.Herşey gölünüzce olsun....


   mali...

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #27 : Ocak 13, 2007, 14:24:24 »
Sağolun arkadaşlar çok teşekkür ederim.Eksik olmayın.

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

reis_06

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #28 : Ocak 14, 2007, 18:10:02 »
bağlatgaç nedir? Anahat lokomotifi nedir?  bide bazı model loko ilanlarında görüyorum mesela ön bağlatgacı yok diyo bu nedir? biraz açıklayabilirmisiniz? Saygılar

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #29 : Ocak 14, 2007, 18:24:47 »
Bağlatgaç kelimesini ilk defa duyuyorum.Bizde böyle bir tabir kullanılmıyor.Ancak tarifinizden anladığım kadarıyla kuplörler yani taşıtların birbirine bağlanmasını sağlayan mekanizma kast ediliyor.Anahat lokomotifi uzun mesafe hizmetlerinde kullanılmak üzere tasarlanan makinalara deniliyor.Örnek vermek gerekirse bazı makinalar anahat hizmeti için değil garlardaki manevra hizmetleri için imal ediliyor (mesela V60 dizelleri,3 dingilli kendinden tenderli buharlılar gibi).Anahat lokomotifi bunlar gibi küçük olmayıp büyük tipte ve uzun mesafede kullanılacak olan makinalardır.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

reis_06

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #30 : Ocak 14, 2007, 18:28:05 »
Anladım cem abi saolasın. bide bişey sorabilirmiyim bu vagonların birbirine bağlantısı nasıl oluyor. Örneğin hornby ile limanın vagonları peşpeşe bağlanabilir değilmi. aldıktan sonra bunun sıkıntısı yaşanmaz değilmi ?

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #31 : Ocak 14, 2007, 18:30:15 »
Normalde Alman ve Avusturya markalarının kuplörleri birbirine uyumlu.Limalarda bunlara uyumlu.Hornby ninkiler biraz farklı ama uyumlu hale gelebilir.Hornby konusunu Harun abi daha iyi yanıtlayacaktır.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

uygur

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #32 : Ocak 15, 2007, 15:48:56 »
Buharlılarda,tekerleri birbirine bağlayan ve hareket esnasında tekerlerle beraber  ileri geri kol gibi giden o metal uzun çubukların adı nedir acaba !!İkinci olarak  bende gündelikçinin gazabına uğradım ve nasılsa sadece işte o zımbırtılardan bir tanesi ortasından  kırılmış.Şimdilik yapıştırıcı ile tutturdum,çelik gibi bir maddeden yapılmış zannederim-liliput br 95-.Bu parçaları birbirine göze batmayacak şekilde nasıl tutturabilirim.Peşinen teşekkürler.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #33 : Ocak 15, 2007, 16:13:09 »
Kırılan biyel kolunu bir sac parçasından işleyerek kendiniz yapabilirsiniz, veya kırılan parçayı arkasından benzer incelikte başka bir parça ile bir araya getirip yapıştırabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, arkasına ekleyeceğiniz parçanın başka bir kola, tekerleğe vb. çarpmaması gerekir. Birleştirmede sert yapıştırıcılardan kaçınmanızı tavsiye ederim (özellikle japon). Bunun yerine esnek bir yapıştırıcı öneriririm. Çoğumuzun beğenmediği Derby-Bally bu iş için daha yatkındır. Yapıştırıcının taze olması da önemlidir, kıvamı koyulaşmış yapıştırıcı ile sonuç almak zor. Bu yapıştırıcıları tecihen satış sürümünün yoğun olduğu sanayi bölgelerindeki hırdavatçılardan alın.

Önce biyel kolunun yapışacak arka yüzeylerini su zımparası yapın (bu çizikler daha iyi yapışma sağlar). Yapıştırıcıyı her iki yüzeye taşırmadan (kol genişliğine göre biraz ince sürün) bir tornavida ucu ile sürdükten sonra 15-20 dk bekleyip, ani yapıştıracaksınız. Yapıştırdıktan sonra bir kağıt kıskacı vb. ile sıkarsanız daha iyi olur. Kuruma ve sertleşme için en az 1-2 gün bekleyin. 

 
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2007, 16:18:59 Gönderen: ktuzunalp »

uygur

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #34 : Ocak 15, 2007, 16:32:58 »
Kamil bey çok teşekkürler.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenlerle ilgili Teknik Terimler.
« Yanıtla #35 : Ocak 15, 2007, 16:51:15 »
Ben de teşekkür ederim.