Gönderen Konu: Ne olacak bu simulatorlerin hali?  (Okunma sayısı 11203 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« : Ocak 12, 2013, 16:25:07 »
Merhaba,

Model Trencilik aleminde de “müdavimler” ve “saman alevleri” şeklinde iki kategori olduğunun farkındayım. Ve itiraf edebilirim ki, maalesef ben de ikinci gruptanım.
Böyle olmasına rağmen, çok farklı dinamiklerin etkisiyle birtakım alevlenme zamanlarında dönüşlerim oluyor. Trenlerin gerek gerçek halleri veya gerekse gerçek modelleri ile “bir ömür” denebilecek zamanlar boyunca uğraşmış insanlar karşısında elbette ki “haddini bilmek” görgüsüne sahip çıkmak durumundayım.

Simulator işinin de yine “saman alevi gibi gelip geçmiş olması”, bu konunun sadece nihayeti oldu. Çünkü bu işin bu şekilde “tıkanacağı”, neredeyse 8-10 yıl öncesinden belliydi.
Simulator faslı 2002/2003´ten 2009´a kadar bir zamanda ömrünü yaşamış oldu. Hatta, Flight Simulator ile daha fazla ilgili oluşumdan biliyorum, Tren Simulatorleri bu kadar da gelişemediler (hem visual, hem de dinamikler bakımından). Konu, Amerika ve Avrupa´da muhtemelen 1960´lara kadar “çalışan buharlı lokomotif modelleri” yapabilen master´lar ardından (yani, 1945 öncesi yıllarda doğmuş birileri) işin dioramacılığa dökülmesini andırıyor.

Bunları, olur da, “simulatorler niçin çuvalladı?” sorusunu soran olursa diye yazıyorum.

Kimileri, cevabı, “daha iyi görüntü için daha iyi (pahalı) bilgisayar gerekiyor” olarak düşünüyor olabilirler. Bununla sadece kendilerini avutmuş olurlar. Çünkü öyle birşey yok. Gözde büyüyen rakamlara (mesela 50/100bin dolar) mal olan bir bilgisayar olsa bile durum değişmeyecektir. Çünkü “aynı bilgisayar üzerine iki adet ekran kartı takmak” bugün de yine çocuk hayalinden ibarettir (SLI veya Cross işleri çocuk/amatör yolmaya dönük oyunlardır. Aynı bilgisayar üzerinde birkaç adet bulunabilecek ekran kartı yuvalarının her birine ekran kartı takmanın "amatörün asık suratı"ndan başka bir sonuç getirmeyeceğini tekrarlamaktan utanıyorum artık).

Japonların Playstation atağı da zaten bunun bir sonucuydu.

Şu anda A Train9 (http://www.a-train9.jp) masaüstünde en aktuel bir uygulama gibi görünüyor. Fakat bunun sıradan bir dizel lokomotife 1000 tane vagon (elbette “dolu”) takmaktan farkı yok. Kaldı ki bu program alışılmış makinist işi olmayıp bir “demiryolu yönetimi” uygulaması.

Şayet 2013 yazında piyasa olacağı söylenen “Playstation 4” için adam gibi bir uçuş veya tren simulatörü hazırlanmaz ise bu işlere toptan “ölmüş” gözüyle bakılabilir...
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2013, 16:33:33 Gönderen: MesutDEM »
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #1 : Ocak 13, 2013, 01:26:06 »
Mesut kardeşim , evet haklısın , uçuş simülatörleri trenlerden daha iyi durumda ama bence esas sebebi tren sevenlerin kurgu yaparak tren yürütme imkanlarının  olmasıdır.
Uçuş için bu şans yok , pilot brövesi alsan bile uçacak uçağı zor bulursun.

10 yıl önce MS train simülatör aldım , 6 ay oynadım ve rayda tren yürütmenin daha zevkli olduğunu gördüm.

Bizim simülatör ustamız Ferdi ortada yok bu ara olsa onun da fikrini alırdık.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #2 : Ocak 13, 2013, 10:38:04 »
Microsoft'un Aces Studio'yu kapatmasının ardından tren simulatörleri durma noktasına geldi. Microsoft Games'in ortakları olan Kuju firması EA games ile anlaşıp Rail Simulator çıkarmışlardı. Bir zamanlar umutla beklenen Rail Simulator hayal kırıklığına uğratınca ekip Railworks serilerini çıkarmaya başladı. Şu an en son çıkan oyunları ise Train Simulator 2013. Bu oyun diğerlerine nazaran en gerçekçi tren simulatörü oldu ve ekip ilerleyen zamanlarda ise tren simulatörlerini daha da geliştirip en gerçekçi noktayı yakalamayı hedeflediklerini söylüyorlar...

 Eğer, Microsoft Train Simulator 2 çıksaydı, tren oyunları en iyi noktaya gelebilirdi. Microsoft Ekibi, bu oyun için en gerçekçi coğrafya, gerçekçi tren fizikleri, birebir sesler vb. özellikleri vaat etmişlerdi. Ekip ABD'de tren bile kullanmıştı ;D
Ama kriz nedeniyle ekibin dağılması bütün umutlarımızı yitirdi.

Aşağıdaki video Train Simulator 2'den bir kesit:
[youtube=425,350]ruEYcheJpzI[/youtube]

En son çıkan Train Simulator 2013'ten bir kesit:
[youtube=425,350]7rWBma8U8bg[/youtube]
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2013, 10:46:42 Gönderen: Mertcan Doğan »
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2013, 20:37:13 »
pc lerle uyumlu ev tipi kullanıcılara yönelik simulatorler günümüzde kişisel olarak geliştirilmesi kolaylaştırılmış yapıdadır. bu yapıları sayesinde ister trainz railroad simulator olsun isterse train simulator (railworks) xxx serileri olsun gerçekçi motor ve fizik koşulları ile biz tren severlerin ihtiyaçlarını karşılıyor. özellikle rw serilerinde birçok özelliği sayısal verilerle girdiğinizde gerçeğe çok yakın tepkimeler veriyor. onun haricinde bir klavye devresini devşirerek(model trenci tabiri ile) gerçekten lokomotif sürüyor hislerini yaşayabilirsiniz. bu konu hakkındaki çalışmalarımı yakında başka başlıklar altında görebilirsiniz.
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #4 : Ocak 14, 2013, 11:14:01 »
Bir CG (computer Graphics) uzmanı olarak konunun önünde yükselen duvarları ifade etmek istedim.

Masaüstü simulatorlerde asıl mesele, mevcut yöntemlerin aşılmasının mümkün olamamasıdır.

Mesela bunların en tipik misali, tren veya uçağın üzerinde yol aldığı topoğrafya ile ilgilidir: Mevcut şartlarda topoğrafya kurguları, “geo-data” dediğimiz veri karakteristikleri / standartları ile yetinmeye zorlanmaktadır. Bu durum, “sahnelerdeki modeller” için de geçerli. Yaklaşık 6 yıl kadar öncesinde, “simulatorlerde artık realiteden doğrudan alınmış veri” ile çalışılması zamanı geldi diye yazmıştım.

(Yani, maalesef, MSTS2 çıkmış olsaydı da pekbirşey değişmemiş olacaktı. Zaten Microsoft da onu bu yüzden çıkartmamış olmalı. Çünkü, aynı topografik data -SRTM denen şey- aynı viusal konsept - modelleme almelelikleri vs. Hiçbirşey değişmemiş olacaktı. Ki, Railworks 2008-9-10 vs ile 2013 arasında da esasen hiçbir fark yoktur. Bu bakımdan bence Microsoft´un MSTS2´yi çıkartmamak kararı yerine diğer oyun firmalarının "oyunlarının" tenkid edilmesi gerekiyor. Mesela Microsoft, Flight Simulator´de de buna benzer ve mantıklı bir yola girdi. Yani, temçit pilavını menüden çıkartma politikası).

Elbette dünya da bu durumun farkındadır. Bunun en net isbatı, hemen her yerde bahsettiğim, Nokia 3d server´idir: http://maps3d.svc.nokia.com/webgl/  (geçen aylara kadar kendi rendering plugin´i ile çalışıyordu. Şimdi webGL üzerinden çalışıyor. Yani HTML5 destekli browser gerekiyor).

Diyeceğim o ki, gerek uçuş, gerekse demiryolu sim´lerde artık “scenery”ler baştan itibaren amatör bir anlam ifade eden “oturup modellemek” yerine “doğrudan çözümler” ile gerçekleştirilecek. Hatta, yarın öbür gün, bu tip server´lar üzerinde sim´ler mümkün olabilir ( Google Earth´e yarım yamalak uyarlanmış sim modunda olduğu gibi. Fakat hali hazırda Nokia 3D karşısında Google Earth´ün hiçbir anlamı kalmamıştır. Geç kalmış bir halde kendilerini yenileme peşine düştüler. Çünkü yatırımlarını buna dönük larak değil, “uydu” üzeine yapmışlardı).

Bunlar konunun global yanları. Meselenin aslı, bizim bu 3. dünya ülkesindeki “uyanık geçinme” tarzları. Yani, hemen her fırsatta ifade ettiğim bir durum olarak, kurulu akademia/bürokratrik 3. dünya tezgahının bizi kendi “maraba” standartlarına mahkum etmek gayreti.

Mesela, sözümona yerel simulatorlerde “amatör data standartları” ile yetinmek. Gerek uçuş, gerekse demiryolu sim´lerde topoğrafik gerçeklik o derece önem taşıdığı halde, sürekli olarak, bir “yetinme” durumu bahis konusudur. Çünkü bu konu, amatörlerin uzanamayacağı yerlere kadar uzanıyor (mesela, ülkedeki geodezi bürokrasisi ve buna “şıracı” durumundaki bir 3. dünya akademizmi. Yani çift başlı bir 3. dünya engizisyonu. Çünkü sırtlarında şaklayabilecek bir “civil kırbaç” yok ve nasıl olsa maaşlar gelmeye devam ediyor).

Simulatörler açısından temel teşkil eden bu ve benzeri hususları pekçok defa ifade etmeye gayret etmiş biriyim. Yani olay, “şu veya bu simulatore kendi sahnemizi/modellerimizi yapıyoruz”  aşamasını çoktan geride bırakmış olmalıydı. Daha açık ifadesiyle, oyun sektörünün limitlerini zorladığı masaüstü sim´leri (mesela Railworks 2013) ben de deniyorum. Fakat dediğim gibi, bunlar 10 yıl öncesinin –o gün için tahammül edilebilir- standartlarıdır.

( Yukarıda linkini verdiğim Nokia 3D server´ine gözatmanız, anlatmak istediğim durum bakımından son derece önemli. Yapmanız gereken, adı geçen ve son derece ileri/hassas aerial photogrammetry teknolojisi üzerinden çalışılımış  25 adet şehirden herhangi birine -binaları tek tek görebilecek şekilde- yaklaşmak. Ve ardından, sağ tuş ile sahneyi döndürmek. İşin içyüzü anlaşıldıktan sonrasında, -mesela Newyork Manhattan gökdelenleri üzerinde- sadece pan yaparak parallaksı görmenin bile ayrı bir zevki oluyor).

Artık bir kulağımdan girip öbüründen çıkan “biz onu yapıyoruz zaten / bizim çocuklar onları yapıyor zaten" şeklinde lakırtılar oluyor. Yani, “kahraman  ...velsanımızdaki/ ... elsan´ımızdaki efsane mühendilerimiz onları hallediyor zaten” gibisinden 3. dünya tekerlemelerini umursamıyorum. Çünkü bu 3. dünya çiftliğinde 5. / 6. yola makaslama gayretlerine alışıkınım... 

Konunun gerek şahsım gerekse ülkede alternatifi olduğunu sanmadığım naçizane bürom düzeyinde merkezinde biriyim. Buna "Dijital Coğrafya" diyoruz. Hatta, dün Eskişehir´li oluşumuz itibarıyla, burada demiryolu modelciliği grubu ile tanışmış oldum. Birkaç saat kadar anlattık ve fakat elbette ilk sohbetimiz olması vesilesiyle sınırlı olmak durumunda idi.

Kendi şehrim olmasına rağmen Eskişehir´in bilincimde daima kıvamlı kalmış on yıllarına dair anlamı bakımından, "İstasyon Parkı"nın bende apayrı bir anlamı olmuştur. Kerem Bey Kardeşimizin gayretleri eşliğinde grup buradaki çay bahçesinde toplanıyormuş. Şahsım adına bundan çok hoşnut kaldığımı ve teşekkürlerimi bir kez daha ifade ederim.
« Son Düzenleme: Ocak 14, 2013, 12:35:45 Gönderen: MesutDEM »
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2013, 12:09:41 »
Belki tecrübe etmiş olanlar vardır fakat hatırlatmış olayım: Nokia 3D server´ında WebGL´e geçilmezden öncesinde data cache imkanı vardı. Hatta, template data/cache silinmiş olsa bile enazından link kaydetmek imkanı vardı. Fakat WebGL´e geçildikten sonra bu da ortadan kalktı. Halbuki 6-7 ay içinde ciddi bir konum link arşivim olmuştu. Şimdi her defasında her yer yeniden download edilmiş olunuyor. Bu ise hızlı internet ve -WebGl bakımından- ortalamanın üzeri bir ekran kartı demek.

Hali hazırda gerek computer´in ( :) ) aleminin tamamı, gerekse simulatorde kaçınılmaz olan LOD kademeleri bakımından biraz mesele çıkartıyor. Fakat yine de ufukta neler olduğunu net olarak anlatıyor.

Neyse de, dediğim üzere, buradaki sahneleme yıllar önce bahsettiğim "aerial sensing based digital photogrammetry"e yaslanıyor. Yani, 5-10 cm detaylılıkta görüntülerden 40-50 cm detaylılıkta modeller.
 :)

Şimdi bu işin standartları bunlar. Fakat 10 yıl öncesinde bu "data yükü" ve -buna mukabail- "process gücü"ne dönük bir planlama yapmaktansa, pekçok platformda "seri imalat" olarak tabir ettiğim bir kitlenin tüketim kantite ve kalitesine göre "yetinme" politikasını tercih ettiler (bendeniz onlara "dişili-erkekli global marabalar" diyorum. İşin ilginç yanı, ben ve bürom olarak, bu düzeylerde yerel uygulamaları -apayrı alanlarda- gerçekleştirebilmek yolunda o derece mücadele ediyoruz. Fakat artık bu "masaüstü oyun[!]"da "bizim çocuklar bunları yaptılar da Google Earth´e attılar bile" gibisinden 3. dünya ağa/efendi scenery´lerine öylesine alıştık ki... )
 
Böyle bir data yükü, "tek kare görüntüleme" bakımından, bir avuç içi aşna fişna aletinde elbette altedilebilir. Fakat kaderine terkedilmiş durumdaki bir PC´de bununla yetinilmez. Bu yüzden "Playstation 4"ten bahsetmiş oldum.

Hatta şunu anlamak artık zor değil: Bizleri bu 3. dünya çiftliğinde masaüstünde dünyadan hiç olmazsa biraz olsun haberdar olabilmemiz (enformasyon fırtınası) pekala computer´i masaüstüne taşıyanlar sayesinde oldu. Bunda Microsoft´un yeri ortada. Buna karşılık, Apple, başlangıçta computer´in visual bir karakter kazanmasına kaynak teşkil etmiş iken, bahis konusu "avuç içi aşna fişna teknolojileri" sayesinde tam aksi bir politika takip etmek yoluna girmiştir. Yani, Apple, "enformasyonun önünün kesilmesi" peşine düşmüştür. Microsoft veya diğer PC odaklarını bitirmek stratejisi de bununla ilgilidir. Simulatorler son 10 yılda çakılıp kalmışlardır. Çünkü bu politika buna sebep olmuştur. Yani, "masaüstünde yükselen insan" karşısında bir besleme sürüsünün önce dizüstüne, ardından IFon/Myfon´dan tablet/mablete uzanan söğüş kurguları. Bu politika sadece simulatorleri değil, -bilhassa, bu gibi 3. dünya çiftliklerinde- "PC sayesinde yükselişe geçmiş insan"ı durdurma politikasıdır...
« Son Düzenleme: Ocak 14, 2013, 12:53:44 Gönderen: MesutDEM »
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #6 : Ocak 14, 2013, 19:05:29 »
strm konusuna değinmişsiniz. bu konuda msts de trs de ve rw üzerinde hgt uzantılı yeryüzü şekillerini bizzat kullandım. bu kullandığım yerşekilleri gerçekten istediğim verileri kaba taslak ve hızlıca verdi. bunun haricinde sadece trainz de ben bu olayı çok kullanışlı bulmadım. bunun haricinde railworks decal adında birsistemle yeryüzündeki (google eart üzerinden aldığınız) görüntüleri simulator üzerine kısa yoldan atmanız izin veriyor dağları da gerçeğine uygun  yaptığınızda bizim gibi masaüstü kullanıclılarına fazlasıyla yetecek görüntüleri alacağınıza inanıyorum bu konuda birde fotoğraf paylaşayım sizlerle. çözünürlükleri yüksek tuttum detayı görebilmeniz için. etrafta çevre düzenlemesi yapılmamış hali. ağaçlar filan daha sonra eklendiğinde görüntü kalitesi daha hoş görünecektir. bunun haricinde birçok konuda size katılıyorum. bizim hatları da yapasalar makinelerimizi de elealsalar süper olur.








Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #7 : Ocak 15, 2013, 11:59:48 »
İsmail Bey,

Yukarıda hem linkini verdiğim, hem de bununla da yetinmeyip capture derlemesini gönderdiğim görüntüye adeta hiç bakılmamış oldunduğu gibi bir kanaat halindeyim ve buna anlam veremediğim gibi üzüldüm de.

SRTM verileri ve bunlarla şekillenen simulator sahnelerini on yıldır tanıyan biriyim. Hatta, bu verileri ülkede uçuş simulatorlerine ilk uygulayanlardan biriyim:[yt=425,350]http://www.youtube.com/watch?v=P9zs3gKY6FE[/yt]

Videonun sonlarına doğru, Eskişehir-Kütahya yolunda benim için özel önemi olan bir  kesim bulunuyor: Akkaya Deresi mevkii. Demiryolu, Eskişehir´e doğru Porsuk köprüsünü aşıp hakkında film yapılmış olan Gökçekısık İstasyonu´na ulaşır. Ben buranın "adeta gerçeğin içinde yol alınan hali"ni niçin hayal etmeyeyim?
 
Benim burada yazıyor oluşum, bir “isbat” veya “kendini tatmin” meselesi değil. Sadece “katılmış” bulunuyorum. Ve aktarmış olduğum hususlar bir “hobi”den ziyade bizzat profesyonel tecrübelerimden destek alıyor. Yani, aktardığım hususlara itimat edilir ise bundan zarar görülmeyeceği, aksine, faydalanılacağı kanaatindeyim.

SRTM arazi modelleri, bilindiği üzere, 2000´lerin başlarında, Dünya topoğrafyasının –bilim memurlarınca- o güne kadar ihmal edilmiş oluşunu telafiye dönük bir projenin sonuçlarıydı. İlk başlarda göz boyayan bu veriler, aslında, o yıllarda da “yetersizdi”. Çünkü “haritadan sayılaştırma” dediğimiz klasik yöntemlerle bile 10m detaylılıkta arazi modelleri çıkartmak zaten mümkündü. Yine uydudan ve fakat 10m detaylılıkta yığın data meydana getirmek yolunda Almanlar işe atıp büyük yatırım yaptılar. Ancak buradan ilk veriler bile 2015´te temin edilebilecek ve ücretsiz olmayacak:

[yt=425,350]http://www.youtube.com/watch?v=_1LjFOaL1Pc[/yt]

Ancak, yukarıda bahsettiğim "aerial yöntem" yanında ölü doğacağı öngörülebilir.

İfadelerim gayet açıktır: Srtm verileri ve bunlardan yola koyularak meydana getirilen simulator sahneleri 10 yıl öncede kalmıştır. “Oyun üreticisi” denen ve “gittiği yere kadar” anlayışına teslim olmak durumundaki yapıların tutumları bu gerçeği örtbas edemez.

Diyelim ki, yeni nesil bir enformasyon server´i olarak sizlere aktardığım “Nokia 3D” sahneleri size anlamlı gelmedi. O halde ekli görüntü misalini de ekleyebilirim:

Buradaki görüntü, yerel olarak alınmış bir dizi yüksek detaylılıktaki fotogrammetrik görüntü setinden çıkartılmış olan 20-50 cm detaylılıkta bir modelden alıntı görüntüsü. “Olması gereken” işte budur. Yani, bir tren seti, “virtual environment” dediğimiz aleminde yol alırken böyle bir sahnenin bu visual standartlarında yol almalıdır. Ben ve bürom bu yolda mücadele halindeyiz.

Konuyu açmaktaki amaçlarımdan biri, bugün atıl halde kalmış masaüstü bilgisayar kurgusunun bu standartları destekleyebilmekten uzak olduğunu anlatabilmekti. Bilgisayar ölüme terk edildiğinde elbette simulatorler de ölmekten kurtulamazlar...

Sonuç olarak, göndermiş olduğunuz görüntülerde yeralan lokomotif ve vagon modellerindeki itinanın elbette -baştan itibaren- farkındayım (hatta forumda aktif olmasam bile, Şafak Bey ile yıllar önce bir-iki diyalogumuz olduğunu da hatırlıyorum). Fakat buradaki gerçek, sahnenin visual kalitesinin modelleri desteklemekten çok uzak olduğudur. Meselenin aslı budur. Ki, bu simulatorlerde kullanılan arazi modellerinin "amatör" kalıyor oluşu, bu meselenin sadece bir yönüdür.

« Son Düzenleme: Ocak 15, 2013, 12:05:15 Gönderen: MesutDEM »
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #8 : Ocak 15, 2013, 12:19:58 »
mesut bey sizlerin söylediklerinize tamamen katıldığımı belirttiğimi hatırlıyorum. bu konuda bizlerde gerçeği gibi bir hat üzerinde lokomotif sürmenin hayalleri peşindeyiz. hatta bununla ilgili 3-5km gerçek objelerin modellenip hattın gerçeğine en yakın olacak şekilde çalışmalar yapmaya kalktık ama 2-3kişi ile bunun hakkından gelinemeyeceğini bunun uzun zamanlar alacağını farkettik. bu konuda sizler bilgisayarı yetersiz bulduğunuzu belirtiyorsunuz. size bir sorum olacak acizane biz gerçekçi simulatore nasıl ulaşabiliriz. gerçek lokomotifi kumanda ettiğimiz hissi veren içerisine girdiğimizde sallantı kumanda düğmeleri görüntüler gerçeğini aratmayacak nitelikte bir sisteme ev kullanıcıları olarak nasıl ulaşacağız. ilginiz ve çalışmalarınız için sonsuz teşekkürler. sizler sayesinde en iyilere ulaşacağımız ümidimi tşıyorum sevgiler saygılar. ayrıca paylaştığınız görünler çok güzeel. bunların arasında demiryolunda hareket ettiğimizde 3d modellemeye gerek duymadan gerçek binaları gerçek ölçüleri ile görebilecekmiyiz. teşekkürler
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2013, 18:59:50 »
Yukarıda Nokia Maps 3d server´ındaki 3d görüntüleme ve veri alma tarzından bahsetmiştim. İsmail Bey´in raybüs modeli ile ilgili bir yazısında da bu konu bir şekilde geçti.

Ancak burası konunun aslı olduğundan burada da yineleme ihtiyacı duydum:

Nokia Maps 3D´in (ki, artık, Apple´ın para yolma sisteminde bütünüyle aktif durumda) kullandığı "eski adıyla C3 Technologies" sistemi beni büyüsü altında tuttuğundan Google Earth´ü geri plana atmıştım.
Bugün farkettim. Google Earth de 7 versiyonunda -güya- aynı yöntemi uygulamaya başlamış. Yani başladığını sanıyor. Biraz önce kurup yeni 3d örnek konumlarına şöyle bir baktım. Bakar bakmaz da notu verdim: Şu anda Apple tarafından kapaklanmış olan teknoloji yanında inanılmaz amatör kalıyor ve Google´un bu yolda daha 40 fırın ekmek yemesi lazım.

İsmail Bey, bunları şunun için anlattım (umarım konuyu gereksiz yere uzattığımı düşünmezsiniz):

Sizin bahsettiğiniz 3-5 km´lik çalışma tarzını genel olarak "field sampling" veya "area sampling" başlıkları altında ele alıyoruz.

Bu konuda yapılacak iş belli: Havadan buna uygun şekilde elde edilmiş görüntülerden sahayı 3D olarak extract etmek. Biz bu birikimi uygulama kapasitesine sahibiz. Ancak, fotoğraflar havadan alınsa da tahmin edebileceğiniz gibi, para havadan gelmiyor.

Ülkede meselenin aslı şu: Nasıl olsa yol yordam belli. O halde para bulursak  -zaman kaybetmeksizin- biz de yapıveririz uyanıklığı. Kimse kimin profesyonel yeterliliğe sahip olup olmadığına bakmıyor.

Yani "zaman" mefhumu (naçizane, bizim bu alanlara kaç yılımızı verdiğimiz, büroda bir üni öğrencisi gibi her Allah´ın günü kaç yıl cebelleşmiş olduğumuz) kolayca gözardı edilebiliyor.

Mesela ben, Bilecik ile Karaköy arası hattı -eski haliyle, yani, 80´lerin sonlarında öğrenci iken, o kepaze numarasız kompartmanlarında oturmak yerine saatlerce koridorda durup ellerimi pencereden ağaçların dallarına tuttuğum akşamlarda olduğu haliyle- görüntülemeyi çok isterdim.

Bir de "tek başına bir yöntem" yetmiyor. Yerine göre yöntemler kombinasyonu kullanmak gerekiyor.

Bugün mesela bu işlerin çok bilmişleri de çoktur ya, cebinizde para arayışa girseniz, pekçokları konuya -kaba tabiriyle- atlayacaklardır. Fakat "ülke" denen şu yerde "image based modeling" veya "terrestrial laser scanning" ile -hakkını vererek- kaç kişi veya firma uğraşmıştır? Öyle tuhaf ki, bunlar maşallah vitrinde hiç eksik olmaz. Fakat iş realiteye geldiğinde hepsinin balon oldukları ortaya çıkıverir. Hepsi de "bizde var" demek içindir...

Son olarak bir de şu var:  Mesela, 5x5 km2lik bir alanın bahsettiğim şekilde örneklenmesi, net olarak iddia edebilirim, hızlı trenin 50km´lik yol güzergahına dair klasik harita işlerinden çok daha zahmetlidir.
Çünkü biri art/science, diğeri ise patronların müh.lerine, müh.lerin ise amelelerine söylenerek yaptırdıkları cinsten bir iştir...   8)
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #10 : Ocak 26, 2013, 13:34:28 »
Yukarıda geçen Nokia Maps 3D için "konuma doğrudan ulaşma" imkanı veren şu server´i buldum:

http://here.com/51.5013111,-0.117148,17.34,118,51,3d.day

Sayfanın altındaki tipik yönlendirme rehberi ikonlarını yabancılayanlar "döndürme" için "shift + sol fare tuşu" kombinasyonunu kullanabilir.
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #11 : Eylül 27, 2015, 15:43:03 »
Fotogrammetry´nin en uzmanlaşmış hallerinin bir sonucu olan "Nokia Maps 3d cities" data seti, -tahmin ettiğim üzere- geçen bu kadar zamanda web´teki yayınından kaldırıldı ( bunun üzerinden dahî bayağı zaman geçti).

Her ne kadar Google, -2006´da- Earth geo-server ile öncülük etmiş olsa da, aerial photogrammetry´nin "sonradan"ı durumundadır. Fakat biz şu durumda, aklı başında insanların mekânı olan "masa üstü"nde Google Maps 3d ile idare etmek durumundayız:

-Meselâ- ( Heilbronn Demiryolu Müzesi - Almanya )

https://www.google.com/maps/dir/SEH-Eisenbahnmuseum/49.138914,9.1929262/@49.1416593,9.1940864,245a,20y,196.12h,45t/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0x0:0x12af73f3404f5aa0!2m2!1d9.19308!2d49.13917!1m0

Ukalalıktan sayılmasın fakat sahne -bi zahmet Alt+sol tık ile- döndürülebiliyor.

( Bu arada, yukarıda / iki yıl önce yazmış olduğum "Apple´in J3 Technologies´i yutması" olayı ardından bu kadar zaman geçti. Fakat ben şahsen bu güne kadar aynı adı taşıyan ve o furya "avuç üstü idiot aletleri"nde Ios Maps 3d bakan bir Allah´ın kulunu görmüş değilim. Hani 4,5 G / daha yüksek data bilmemne diyorlar ya. İşin aslı, önce "diz üstü" ardından da "avuç üstü"ne düşmüş o ahalinin "data / visualization" ile uzaktan yakından hiçbir alâkası olmadığıdır ).

Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2015, 15:46:13 »
Fotogrammetry´nin en uzmanlaşmış hallerinin bir sonucu olan "Nokia Maps 3d cities" data seti, -tahmin ettiğim üzere- geçen bu kadar zamanda web´teki yayınından kaldırıldı ( bunun üzerinden dahî bayağı zaman geçti).

Her ne kadar Google, -2006´da- Earth geo-server ile öncülük etmiş olsa da, aerial photogrammetry´nin "sonradan"ı durumundadır. Fakat biz şu durumda, aklı başında insanların mekânı olan "masa üstü"nde Google Maps 3d ile idare etmek durumundayız:

-Meselâ- ( Heilbronn Demiryolu Müzesi - Almanya )

https://www.google.com/maps/dir/SEH-Eisenbahnmuseum/49.138914,9.1929262/@49.1416593,9.1940864,245a,20y,196.12h,45t/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0x0:0x12af73f3404f5aa0!2m2!1d9.19308!2d49.13917!1m0  ( kodun tamamının URL´ye copy / paste edilmesi gerekiyor. Aktif link ile yetinilmesi durumunda 2D´ye devam...)

Ukalalıktan sayılmasın fakat sahne -bi zahmet Alt+sol tık ile- döndürülebiliyor.

( Bu arada, yukarıda / iki yıl önce yazmış olduğum "Apple´in J3 Technologies´i yutması" olayı ardından bu kadar zaman geçti. Fakat ben şahsen bu güne kadar aynı adı taşıyan ve o furya "avuç üstü idiot aletleri"nde Ios Maps 3d bakan bir Allah´ın kulunu görmüş değilim. Hani 4,5 G / daha yüksek data bilmemne diyorlar ya. İşin aslı, önce "diz üstü" ardından da "avuç üstü"ne düşmüş o ahalinin "data / visualization" ile uzaktan yakından hiçbir alâkası olmadığıdır ).


Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Ne olacak bu simulatorlerin hali?
« Yanıtla #13 : Eylül 27, 2015, 15:49:51 »
Yanlış anlamıyor isem, göndermiş olduğum mesajları edit edebilme imkanım yok. Bu sebeple yanlışlıkla alıntı göndermiş oldum.

Sadece,

https://www.google.com/maps/dir/SEH-Eisenbahnmuseum/49.138914,9.1929262/@49.1416593,9.1940864,245a,20y,196.12h,45t/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0x0:0x12af73f3404f5aa0!2m2!1d9.19308!2d49.13917!1m0 

linki için "aktif kısım ile yetinmeyip kodun tamamının URL´ye copy / paste edilmesi gerekiyor" düzeltmesi yapmak istemiştim.
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.