Model Trenciler Kulübü > Medyada Model Trenciler Kulübü

Buharlı Lokomotif & Makine Modelcisi Ersan Doğan’nın Gazete haberi

(1/2) > >>

Teoman Kardaşlar:



Saygıdeğer modeltrenciler.

Bu gün (02 Kasım 2012) Cumhuriyet Gazetesi’nin eki Bilim Teknoloji ekinde yer alan; Makine Modelcisi aynı zamanda MTK
forum üyelerimizden Ersan Doğan’nın haberini sizler ile paylaşıyorum.

Ersan Doğan Bey, yapmış olduğunuz çalışmalardan dolayı sizi kutluyorum.
Başarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum.

Türkiye’de ilk olarak kendi ürettiği buharlı lokomotif modeli ile bahçe tren modelciliğinin öncüsü olma özelliğini taşımanızdan
dolayı da sizi bir kez daha yürekten kutluyorum.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Cumhuriyet Gazetesi Bilim Teknoloji eki Makine Modelcisi Ersan Doğan Haberi

                                                                             1


                                                                             2


                                                                             3


                                                                             4


                                                                             5


                                                                             6

kemalomay:
Ersan dostum ben de seni bir kez daha kutluyor ve başarılar diliyorum.

Teoman hocam bir TT olarak sana da çok dua ettim , haberi ben de gördüm ve siteye koyayım bari dedim ama kara kara düşünüyordum.Eline sağlık sen yapmışsın.. :)

ersan:
Sayın Teoman bey,haber ve tüm güzel yorumunuz için teşekkürler.Bende sizin yaptığınız o güzel işleri hayranlıkla izliyorum,henüz tanışmadık ama umarım en kısa sürede gerçekleşir.
Saygılar sunar iyi çalışmalar dilerim.

Ersan Doğan

Teoman Kardaşlar:



Ersan Bey, görüşleriniz için ben de çok teşekkür ederim.

Tanışma temenninize içtenlikle katılıyorum.

Aşağıdaki görüntüde yer alan model lokomotifinizin hareket ettirildiği demiryolu ve kurulum alanı
hakkında da bilgi verebilirseniz, ben ve  bu foruma katılan arkadaşlar adına çok memnun oluruz.

Görüşmek dileği ile sevgi ve saygılar.
Teoman Kardaşlar



ersan:
Teoman bey,resimde gördüğünüz rayların finansmanı Sayın Tufan Sesigürgil tarafından karşılanmış olup yine onun atölyesinde tarafımdan 1 aylık bir sürede tamamlanmıştır.Bu raylarda 5x30 mm
lamalar kullandım.Rayların altındaki ayaklar için 30x30 mm profiller kullandım.Bu ayaklar yukarı aşağı yada sağa sola ayarlanabilecek şekilde tasarlanmıştır.Dönüş radüsleri için özel mastarlar hazırlayıp rayları ona göre büktüm.Rayların toplam uzunluğu 60 metredir.
    Rayları kurduğum alan ise sayın Tufan beyin arkadaşı olan sayın İzzet Salah beye ait olan selamoğlu nakliyata ait bir tır garajıdır.Yer olarak Ankaraya 50 km uazaklıktaki Temelli mevkisindedir.
Raylar deneme sürüşleri ve video çekimlerinden sonra söküldü ve şu anda Ankara ostimde bir arkadaşımın işyerinin bahçesinde 1 yıldan fazladır depolanmış olarak beklemektedir.
    Resimde görüldüğü gibi raylar yerden 40 cm kadar yükarda olmasının iki onemli sebebi var.
1:Size rayları kurduğunuz araziyi bozmadan (düzeltmeden) hattı kurmanıza imkan verir.Fakat asıl enönemlisi,
2:Belirli bir ölçegin altında bahçe tipi locomotif yaptığınızda rayları yukarı kaldırarak arkadaki sürücü ve yolcunun ağırlık merkezini raylara yaklaştımanız gerekli bu küçük locomotifin yükünü
   daha az bir güçle çekmesini sağlar.5 inç (rayların arası 12.5 cm)den daha küçük ölçeklerde raylar yukarda. 5 inç ve üstünde (7 1/4 inç----10 inç---12.5 inç gibi) raylar yer zeminine döşenir.
Umarım bu bilgiler işinize yarar,
Tekrar teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
Ersan Doğan

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git