Genel Konular > Modelcilikle İlgili

Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model

(1/4) > >>

Teoman Kardaşlar:



Saygıdeğer modeltrenciler,

Sizlere bu konuda, gövdesi tamamen paslanmış, hurda görünümlü bir buharlı makinenin, 1/87 ölçekli modelini içeren
bir çalışmamı aktaracağım.

Modelimiz, Br 41 Alman Demiryolları buharlı makinesinin statik maket olarak kit halinde, İtalyan ''Esci'' plastik maket
firması tarafından HO ölçekte üretilmiş bir modelidir.

Bu model ''Esc''i firmasından sonra aynı kalıplar kullanılarak, Revell ve en son olarak İtaleri plastik maket firmaları
tarafından üretilerek piyasaya çıkarılmıştır.

Bu tür statik plastik modeller, demiryolu modelcilerinin kurgularında durağan bir konumda örneğin; istasyonların kör
hatlarında,
depolarda, veya istasyon kenarlarında atıl konumda paslanmış görünümde vb. aksesuar olarak kullanılmak üzere
üretilmişlerdir.

Değerleri oldukça yüksek, çalışır konumda tren modellerinin bu şekilde kullanılmaları yerine, daha ucuza mal olan
değerleri çalışan modellerden çok daha ucuz olan plastik kit modeller üst paragrafta açıkladığımız amaçlar doğrultusunda
kullanılmışlardır.

Bu açıklamalarımız dışında demiryolu modelcilerinin yanı sıra, sadece vitrin ve masa üstü aksesuarı kullanımı olarak
statik plastik modelcileri tarafından da bu modeller kullanılmaktadır.












Teoman Kardaşlar:




Çalışmamıza tender olarak bildiğimiz kömür vagonundan başlıyoruz.  Tender gövdesini birleştirip, üstüne kömür yığını
görünümünü içeren parçayı yapıştırmayıp, tender içi kömürleri boşaltılmış, kullanım dışı olmuş ( Demiryolcu deyimi ile
‘’Iskat’’ olmuş)  buharlı makinenin kömür vagonunun su deposu üstünde yer alan kömür haznesi bölümünü,plastik
evergreen plastik plakadan yapıyoruz.

Tender içi çalışmamızdan görüntüler:













Tender içinde kalıntı halinde kömür görüntülerini oluşturmak için ince bulgurdan yaralanıyoruz.

Bulgurların yapıştırılmasında hızlı ve kuvvetli yapıştırıcı özelliğindeki Japon yapıştırıcıdan yararlanıyoruz.






Tenderin kömür haznesi yan parçalarını eskimiş, yıpranmış  metal saç malzemenin bozulmuş halini canlandırmak için saç
kurutma makinesi ile sıcak hava verip, bu alanları ısıtarak yumuşatıp, metal detay açma aletinin ucu ile
eğrilikler vermeye çalışıyoruz.








Kömür haznesinin iç kısımlarından metal detay ucu bazı bozuntular yaparak, kömür yığınlarının basıncı ile oluşmuş
görüntüleri yapmaya çalışıyoruz.






Tenderin kömür haznesinin yan parçaları fazla kalın bir biçimde kalıptan çıktığından dolayı gerçeğine uygun bir
şekilde maket bıçağı ile kesip, kazıyarak inceltme yapıyoruz.






Gerçek buharlı makinelerde, tenderin markize bağlantı kısmında kömür yığınlarını tutmaya çalışan ahşap parçaları temsilen
plastikten yapılmış olan bu bölümün hurdaya çıkmış bir makinde olamayacağından maket bıçağı yardımı ile kesip, alıyoruz.




Teoman Kardaşlar:







Tender içine yapıştırdığımız bulgur parçacıklarını siyah akrilik boya ile boyuyoruz.




Tenderin kömür haznesinin iç kısımları ve tabanının paslanmış görüntülerini vermek için kızıl kahve ve oksit
sarı kuru toz pastel ile renklendiriyoruz.



Tender kömür haznesi içinde yaptığımız çalışmanın birkaç açıdan görüntülerinde gerekli incelemeleri yaparak,
hurda konumdaki paslı bir görüntüye yaklaştığımızı tespit ediyoruz.













Teoman Kardaşlar:





Br 41 plastik modelin kazan bölümü iki parça halinde verilmiş olup, bu parçaların birleştirilmesinden sonra kazan gövdesini
sıvı ‘’AK interactive’’ marka pas boyası ile kaplıyoruz.

Bu boyanın özelliği yüzeye fırça ile sürüldükten sonra bir süre kurumasını bekliyorsunuz. Sonra kuryan boyanın üzerine akrilik
tiner sürüp, pamuklu bez ile sıyırma yapıyorsunuz.


















Buharlı makine modelinin kazanına uyarladığımız pas rengi boyanın kuruyup, sıyırma işleminden sonra ‘’Vallejo  Pigments’’
eskimiş pas rengi hazır toz boya ile kazan üzerine uygulama yapıyoruz.

Her iki boyanın etkisi ile kazan yapısında pas görüntüsünü yakalamaya çalışıyoruz.






Paslanma görüntüsü verdiğimiz kazanı şasi üstündeki yürüme paneli olan parçanın üzerine geçici olarak oturtup, siyah ile
pas arasındaki farkı gözlemliyoruz.

Teoman Kardaşlar:







Buharlı makinelerin sürüş kabinlerine bilindiği üzere ‘’markiz’’ denmektedir. Plastik model kitlerde verilen plana göre
parçalar birleştirilerek model toplanmaya çalışılır. Bir yandan da parçalar birleştirilme öncesinde boyama işlemi parçaların
konumuna göre yapılır.







Markiz içinde yapacağımız boyamada kırmız rengi kullanacağımız için tekerleklerin boyanmasını da aradan çıkaralım istedik.
Gerçek buharlı makinelerin her tarafının paslı görünmesine rağmen her paslanma bölümün altında o parçaların kendi
renklerinin üzerinde bir paslanma etkisi görülür.


Örneğin kazan siyah olup, üzerindeki paslanmada pas renkleri ile birlikte siyah renklerde yıpranmış olarak görülebilirler.
Benzer durum tenderde, şasilerin alt kısımlarında tekerleklerde de karşımıza çıkar.
 
Alman Demiryolları buharlılarında tekerleklerin tümü kırmızı renkli olduğundan bu özelliği dikkâte alarak modelin tamamı
paslanmış bir görünümde olmasını istememize rağmen, mutlaka pas altı renkleri uygulamamız gerekir. İşte bu yüzden
tekerlekleri kırmızı renge boyuyoruz.









Markizin iç bölümünün renklendirilmesinden önce mat vernik ile iç kısmı boya öncesi plastiğin parlaklığından kurtarıyoruz.



Hazır verniği markize uygulamışken aynı işlemi kazan üzerinde de yapacağız. Bu arada kazanın diğer parçalarını da plan
doğrultusunda tamamlıyoruz.










Kazan üzerindeki buhar kubbelerinin kapakları, dinamo, duman savar paneller ve yürüme panelleri yerlerine takıldı.





Markizin iç bölümünü renklendirerek gerekli boyama işlemlerini tamamladık.





Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git