Gönderen Konu: RAYDAN KIVILCIM ÇIKIYOR  (Okunma sayısı 5197 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TRAINMAN

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 205
RAYDAN KIVILCIM ÇIKIYOR
« : Ocak 17, 2017, 18:52:29 »
Arkadaşlar yeni aldığım PİKO 59114 tren setinin halı üzerindeki deneme sürüşünde BWL ve BWR sağ ,sol kavisli makaslı raylarında setteki iki trende de kıvılcım çıktığını fark ettim.
Ancak aynı rayları başka bir  setten alıp yer değiştirdiğimde kıvılcım çıkmadı.Rayları firmaya gönderdim raylarda herhangi kırık veya bir problem görmediklerini problemin trendeki uygun olmayan tekerleklerden kaynaklanabileceğini bu yüzden kısa devre yapıp kıvılcım çıkarabileceğini söylediler.
Durumu tekrar anlattım firmaya iki trende de teker hatası olması normal gibi gelmedi bana.Zaten bende kırık dememiştim raylar sağlamdı ancak kıvılcımın çıktığı kesişme noktalarında siyah renkte korozyon var gibiydi.
Böyle bir durum neden kaynaklanabilir bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
Sevgiler saygılar.
Metin TOKMEN

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: RAYDAN KIVILCIM ÇIKIYOR
« Yanıtla #1 : Ocak 17, 2017, 22:44:23 »
Metin kardeşim , kıvılcım çıktıktan sonra bir problem yaşayıp yaşamadığını yazmamışsın ama büyük ihtimalle sorun olmuyordur.

Elektriğin olduğu yerde kıvılcım olur , bu normal bir şey , yeni setlerde pek olmuyor ama benim eski analog trenlerim yürürken çatır çatır kıvılcım çıkarırdı eskiden.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: RAYDAN KIVILCIM ÇIKIYOR
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2017, 23:39:23 »
Merhaba,

Detaya girmeden kısaca anlatayım, model tren dünyasında iki tip makas vardır. Biri electrofrog, diğeri ise insulofrog tabir edilir. Bizim kullandığımız makaslar insulofrog tabir edilen ve üzerinde hatları izole eden parçalar olan makaslardır. Genellikle hepimizin kullandığı makaslar bunlar. Electrofog tabir edilen makaslar daha farklı montaj gerektirir ama avantajlıdır. Neyse, bizim tip makaslarda izole kısımlar bazen milimetrik olarak daha kısa olabilir, veya kullandığımız lokomotifin tekerlek flanşları daha enli olabilir. Buda geçişlerde kıvılcıma (yani kısa devreye) ve hatta DCC kumandanız çok hassas ise sistemin durmasına neden olabilir. Hiçbir üretici bunu hata olarak kabul etmezki buda mantıklıdır. Zira üreticiler arasında izolasyon standardı, loko flanş standardı diye birşey yok. Bir lokomotif yürür, ikincisi kısa devre yapar, üçüncüsü hiçbirşey yapmaz ve durur. Bununla yaşamaya alışacaksınız.

Ben bu hobiye başladığımda tabiiki gayet cahildim, piyasada ne varsa onunla yetindim. Halada Türkiyede yahu böyle iki tip makas sistemi var, avantajları ve dezavantajları şöyle diyen bir Allahın kulu daha çıkmadı. Okumamak gibi bir huyumuz var vesselam...

Umarım yardımcı olmuşumdur, Kolay gelsin,

Can


Çevrimdışı TRAINMAN

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 205
Ynt: RAYDAN KIVILCIM ÇIKIYOR
« Yanıtla #3 : Ocak 18, 2017, 10:37:38 »
Vallahi bu konuda cahilliğimi mazur görün,bu anlattıklarınız beni baya rahatlattı,her malzemenin ayrı ayrı detayı var.Rayların aynı firma imalatı ve aynı tipte dahi olsa böyle faklılıkları (bir yerde imalat hatası) olabiliyormuş demek ki,yani diğer setten çıkardığımda problem olmadığı gibi.Cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim iyi ki bu forum ve siz tecrübeli arkadaşlarımız var.
Hepinize selam,saygı ve sevgilerimle.
Metin TOKMEN