Genel Konular > Multimedya Örnekleri

Demiryolu, Tren, Tramvay, Ulaşım ve Şehir kitapları

<< < (11/12) > >>

Okan:
Şimdi serinin daha önceki kitaplarına bakalım, hepsi Enver Berkmen'in eseri...

Demiryollar 1. Cilt - Demiryol Arabaları - Etüd ve Güzergah



139 sayfa, İstanbul Yüksek Mühendis Mektebi Matbaası 1939 baskısı, T.C. Nafia Vekaleti Teknik Okulu Kütüphanesi Sayı 1- 625.2+625.111(07) kodlu kitap, Umumi Malümat, Demiryol Arabaları, Hat Vaziyetinin işletme üzerinde tesiri, Teknik etüdde prensipler, Teknik Etüd bölümlerinden oluşuyor.

Demiryollar 2. Cilt - Alt Yapı



123 sayfa, İstanbul Yüksek Mühendis Mektebi Matbaası 1940 baskısı, T.C. Nafia Vekaleti Teknik Okulu Kütüphanesi Sayı 4- 625.12+624.19/.2(07) kodlu kitap, Toprak İşleri, Hattın Müdafası, İmalatı Sınaiye ve Tüneller bölümlerinden oluşuyor.

Demiryollar 3. Cilt - Üst Yapı



120 sayfa, İstanbul Yüksek Mühendis Mektebi Matbaası 1940 baskısı, T.C. Nafia Vekaleti Teknik Okulu Kütüphanesi Sayı 6- 625.14+625.15(07) kodlu kitap, Yol Malzemesi, Üst Yapının ferşi, Yol Edevatı bölümlerinden oluşuyor.

"Birbirile muayyen bir zaviye teşkil eden bir çok hatlardan, birinden diğerine demiryol arabalarının geçmesini temin eden imalata "Devvar köprü veya levha" denir Devvar köprüler lokomotiflerin döndürülmesinde kullanıldığı cihetle bunların kuturları en uzun lokomotif uzunluğuna tabidir. "



Hani turntable, drehscheibe, plaktorna diyoruz ya:

Eh artık bunu da anladınız,

"Demiryol arabalarını münferiden, birbirine muvazi bir çok hatların birinden diğerine, nakletmek için vücuda getirilen tesisata transbordör tesisatı denir.



Demiryollar 4. Cilt - İstasiyonlar



202 sayfa, İstanbul Yüksek Mühendis Mektebi Matbaası 1942 baskısı, T.C. Maarif Vekaleti Teknik Okulu Kütüphanesi Sayı 16- 656.21(07) kodlu kitap, Genel Bilgiler, Yolcu İstasiyonları, Yük İstasiyonları ve Hizmet İstasiyonları bölümlerinden oluşuyor.

"Hat sayısının fazla olması halinde istasiyon uzunluğunun çok büyümesi mahzurunu gidermek, bu suretle en son hat hizmet uzunluğunu arttırmak için Şekil14 deki gibi bir tertip tatbik etmek mümkündür. Bu sayede uç taraflar her ne kadar bir miktar genişlersede, hizmet uzunluğunda epeyce fazlalık temin edilebilir. Bu tertibin tafsilatı Şekil 15de görülmektedir.



Çok teşekkürler Osman...

Merak edenlere, sırada daha bir bu kadar kitap var...

kemalomay:
Vaay bilgiler şahane , yalnız bir soru sormuşsun mesajında " İstanbuldan trenle nerelere gidiliyor bu aralar " demişsin , şey tren neydi yahu..... ;D

Görmeyeli unuttuğumuz bişeydi galba , hayal meyal hatırladım biraz.

Okan:
Hafta sonu trafikten kaçan yerli icadımız minibüs, Nautilus-Söğütlüçeşme arasında bir yerden sola saptı galiba Halitağa caddesi idi, demiryolunun üstünden geçiyor.

Demiryolu diyorum, galiba orada raylar sökülmemiş, galiba diyorum, minibüsten sağdan aşağıya bakınca aşağıda Mavi bir dizel lokomotifimiz duruyordu.

Merak edenler için, Söğütlüçeşme'den Pendik'e kadar ray yok, eski demiryolu artık off-road gezi alanı, acaba imara açılması mı düşünülüyor ?

Bu arada, son 4 yılda ülkede yapılan, bitirilen, tamamlanan projelere bakıyorum da bu Haydarpaşa ne kadar değerliymiş arkadaş, bir türlü bütçe, kaynak bulunamadı, bu kadar sürede ülkemizin tarihi garı onarılamadı.

İstanbul'un Anadolu tarafı böyle de Avrupa tarafı farklı mı ? değil galiba.

Yazık yahu !

Bu arada kitaplara ara vermişim ister istemez, ama aceleye gerek yok, baksana Haydarpaşa onarılamıyor, İstanbul'a Osmanlı zamanında bile gelebilen tren/demiryolu gelemiyor, bazı müstesna ilçelerdeki çift katlı kurgular yıllardır bitirilemiyor, ben ara vermişim çok mu ?

utkan:
Sevgili Okan,

Sanırım gördüğün Mavi Dizel, Marmaray Acil Durum Dizeli....bir tane de karşı tarafta(Avrupa Yakasında) bekletiliyor.... ;)

Sökülmeyen raylar ise Marmaray Dizinlerinin H.Paşa'da gece ağırlanmalarında kullanılıyor.... ;)

Yok edilen HATTA gelince...ne diyorlar: Bazıları yapıyor, bazıları..... hakikaten o güzelim HATTI yaptılar..... :-[ :-[

Sevgiler,

m.utkan

kemalomay:

--- Alıntı yapılan: Okan - Haziran 10, 2015, 00:31:53 ---Bu arada kitaplara ara vermişim ister istemez, ama aceleye gerek yok, baksana Haydarpaşa onarılamıyor, İstanbul'a Osmanlı zamanında bile gelebilen tren/demiryolu gelemiyor, bazı müstesna ilçelerdeki çift katlı kurgular yıllardır bitirilemiyor, ben ara vermişim çok mu ?

--- Alıntı sonu ---

Sataşma olmuş burda alenen ama ben çok sıkı çalışıyorum çift katlı kurguda , kısa zaman içinde liman hizmete girecek , yayınlarım resimleri görürsünüz.Öptüm..................................

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git