Genel Konular > Multimedya Örnekleri

Demiryolu, Tren, Tramvay, Ulaşım ve Şehir kitapları

<< < (3/12) > >>

uzay:
abi her gün öldürme bizi tek seferde hallet :)
çok güzeller maaşallahh :)

Okan:
Tabii ki Naci herzaman, teşekkürler.

Teşekkürler Kemal abi, sözüne uyacağım  ;)

Teşekkürler Enver, malesef...

Serideki beşinci kitabımızın adı : Mevsimlerle İstanbul



YapıKredi Kültür Sanat Yayıncılık tarafından Yapı Kredi Yayınları 3694 numara ile ve ISBN 978-975-08-2353-4 kodu ile yayınlanmış. Kitap başlığı Yapı Kredi Selahattin Giz Koleksiyonu'ndan 1925-1955 İstanbul Fotoğrafları adını taşıyor. Kapaktan Tramvay ile giriş yapılmış. Selahattin Giz, Cumhuriyet'in kuruluş yıllarında aktif olarak çalışmış, 1994 de kaybettiğimiz değerli bir fotoğraf sanatçımız. Özellikle İstanbul ve Atatürk fotoğrafları ünlü. Koleksiyonun sanırım tamamı özel cam arşivlerde Yapı Kredi elinde bulunuyor. Bu kitap 2012 yılında yapılan serginin katalogu niteliğinde.

Konumun başlığında özellikle Şehir kitapları da olacağını belirtmiştim. Benim önceliğim İstanbul ve İzmit. Her ikisi de tren ve biri ek olarak tramvaylar nedeniyle bunların görüntülerini içeren kitaplar oldu. Kemal abinin dediği ve ilk mesajımda belirttiğim gibi diğer şehirlere ilişkin mutlaka diğer arkadaşlarımızda da kitaplar vardır. Memnuniyetle beklerim.

Mevsimlerle İstanbul'da özellikle Tramvay fotoğrafları nedeniyle burada. Kitap Uğur Kökden'in önsözü ile başlıyor ve 147 adet açıklamalarıyla siyah-beyaz İstanbul hayatı fotoğraflarını içeriyor.

Bu sefer doğrudan seçtiğim  fotoğraflar :











Okan:
Altıncı kitabımızın adı Rumeli Demiryolları



Kitap Vahdettin Engin'in 1993 yılındaki bir eseri. Önceki gün paylaştığım Osmanlı'da Ulaşım kitabının editörlerinden olan Engin'in, 1993 yılındaki çalışması da aynı özeni içeriyor ve her sayfanın altında dipnotlar olararak yararlanılan kaynaklar verilmiş. Kitap 975-7622-21-4 ISBN ve 34-93-Y-70-041 kodlu, 303 siyah beyaz sayfadan oluşuyor. Kitabın orta kısmında parlak kağıda basılı 40 fotoğraf yer alıyor. Pek çoğu artık bize ait olmayan yerlerin olan bu fotoğraflardan ben iki tane Osmanlı lokomotifini seçtim:





Kitap :

1. Osmanlı Devleti'nde Demiryolu Öncesi Ulaşım Sistemi
2. Demiryolu'nun Osmanlı Devleti'ne Girişi
3. Rumeli Demiryollarının Yapılması
4. İhtilaf Dönemi
5. Baron Hirsch'ten Sonraki Gelişmeler olarak 5 bölümden oluşuyor ve sonuçta zengin bir belge, bigliyografya bölümü ve o zamana ait demiryolu haritaları bulunuyor.

21 Temmuz 1872 tarihli irade ile hizmete girdiği belirtilen ancak 26 Ağustos 1872den itibaren işlemeye başlayan trenlerin tarifesinin bir gazete ilanından görüntüsü



Chemin De Fer De La Turquire D'Europe ilanında Yedikule, Makrikoni(Bakırköy?), San Stefanos(Yeşilköy), Kutu-Tchek(Küçük Çekmece), Hademkeui(Hadımköy), Tchataldje(Çatalca) istasyon isimleri okunuyor. Altta ise İzmir-Kasaba demiryolunun bir ilanı görünüyor.

Kitabın 5. bölümünün sonunda, 1870 yılında yapılmış olan borçlanmasının 25 Mayıs 1954 tarihinde sonlandığı belirtiliyor.

Sonuç bölümünde 1991 tarihli bir istatistik ile şehirlerarası yolcu taşımacılığının ancak %4.9'unun, yük taşımacılığının da %9.5inin Demiryolu ile yapıldığı paylaşılmış. Hava ve Deniz'in oranı yüksektir diye düşünenler için Karayolu oranları aydınlatıcı olacaktır: Karayolu yolcu taşımacılığı %94.2, Karayolu yük taşımacılığı %81.6.

Kitabın sonuç bölümünde Vahdettin Engin şu yorumu yapmış:

"Son söz olarak denebilir ki, petrol yatakları kıt bir ülke olan Türkiye, ekonomik alanda dışa bağımlılığını azaltmak için, demiryollarına önem vermek zorundadır. Çünkü ortaya çıktığı yılların aksine, günümüzde demiryolu bir emperyalizm aracı değil, bağımsızlık simgesidir".

NaciAklan:
Son yıllarda havayolu ile yolcu taşımacılığında bir artış var ama havayolunun maliyetlerinin karayolundan yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Üstelik, hızlı yolcu taşıması bir yana, demiryollarının durumu tartışmalı. Elekrifikasyonun da genişletilmesi ve yaygınlaştırılması şart.

Okan:
Yedinci kitabımız Osmanlı İmparatorluğu'nda Nüfuz Mücadelesi - Anadolu ve Bağdat Demiryolları



Kitabımızın tanıtımını daha önce http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=5592.0 konusunda da yapmıştık. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları tarafından 2680 numara ve 978-605-360-761-8 ISBN kodu ile 2013 de yayınlanmış.

İstanbul Üniversitesi Profesörlerinden Murat Özyüksel, 1986 yılında tamamladığı ve rahmetli hocası Halil Sahillioğlu ile birlikte gerçekleştirdiği doktora tezinin konusu Osmanlı İmparatorluğu'nda Alman Demiryolları 1888-1903 başlığını taşıyormuş. 2000 yılında Tarih Vakfı Yurt Yayınları tarafından Hicaz Demiryolu çalışması yayınlanmış. Bu kitap 522 sayfa ve yine muhteşem detaylı ve bilimsel bir çalışma zenginliğinde bir eser.

Kitabın belki de en değişik yönlerinden biri, tamamlayıcı nitelikte 2 DVD ve 1 CD içermesi . TRT1'de 2000 yılında yayınlanan 10 bölümlük Anadolu ve Bağdat Demiryolları kitabını baz alan belgesel(Levent Özarslan ile birlikte) ve Rayların İzinde, Anadolu'da bir Tren Yolculuğu belgesel film müzikleri(Ayhan Orhuntaş ile birlikte) kitabın tamamlayıcıları.

Kitap Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Viyana ve Berlin arşivleri ve Michigan üniversitesinin olanaklarından yararlanılarak hazırlanmış.

Kitap

1. Anadolu Demiryolu
2. Zorlu Bir İmtiyaz Mücadelesi
3. Sözleşmeden Meşrutiyet'e
4. İkinci Meşrutiyet'in Getirdiği Dönüşüm
5. Gecikmiş Anlaşmalar Süreci
6. Sonuç bölümlerinden oluşuyor.

Kitabın Anadolu-Demiryolu bölümünün Haydarpaşa-Ankara hattı altbaşlığındaki bir sayfasında 1906 yılına ait olduğu belirtilen bir hisse senedi verilmiş.



1900 başlarında Bilecik'de bir köprü...



Maden, Ergani yöresinde Dicle üzerinde bir köprü



vee Haydarpaşa



Umarım bu ihtişam ve güzelliği tekrar görebiliriz...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git