Genel Konular > Planlar, Resimler, Projeler

Tavana asılan platform ve diaroma planım

<< < (2/7) > >>

huseyinozsut:
Öncelikle herkese çok teşekkür ederim. Başlangıçta eşimi tavandan 35cm kaybetmenin çok da kötü olmadığını ikna etmek için Asma tavan görünümlü tablamı yapmam gerekiyor. Evde tavan yüksekliği 2.60. 35cm düşersek 2.25 kalıyor. Çok çok kötü değil.

Diaromayı ayaksız düşündüm. Tavandan doğrudan yere indirebilirim. Veya mevcut odada bulunan tekerlekli minik bir masam var. Bu masanın tekerleklerini sanayi tip ile değiştirirsem platformu masanın üzerine de indirebilirim. Bunlar sonraki aşamalarda düşünülecek şeyler. Öncelikle siz deneyimli abilerimize sormak istediğim, 2x3 boyunda, çok kalabalık olmayan, hafiflik hedeflenerek yapılmış bir masa takribi kaç kg olur? Niyetim genelde yapılanın biraz dışına çıkarak tek vinç kullanmak yerine, 4 adet küçük motoru her biri bir çelik halatı dolayacak şekilde platforma monte edip, halatı platforma sararak yukarı çıkan bir sistem kurmak. Tabi bunu güvenli yapmak için solucan dişli akuple edilmiş motorlar kullanmak. Böylece motor güç kaybına uğrasa bile solucan dişli aşağı düşmeyi engelleyecek. Duvara hiç zarar vermeden, sadece tavana 4 büyük dübel ile bu işi halledebilirsem temiz iş çıkacak. Hatun kişiyi ikna edebilirim.  ;D

kemalomay:
Hüseyin , en alta alüminyum iskelet ,( mesela 3x3 kutu profilden , 50 x 50 cm aralıkları olan  )  üzerine 8 mm kavak kontra koyarsan yapacağın raylar evler vs vs 20 kiloyu zor bulursun.

4 küçük redüktörlü motor benim de aklımdaydı ama burada bulmak çok zor , 12 voltla çalışan 4-5 santim çapında 7-8 santim boyunda redüktörlü motorlar var , çocukların içine binilen akülü araba motorsiklet gibi oyuncaklarını götürüyorlar.Nasıl bulursun bilemem.

Bulursan , tavana asman gerekmiyor , kurgunun 4 köşesinde 4 bina içine motorları gizlersin tavana sadece 4 kanca asarsın.

Düşün , düşün , düşün , sor , sor , sor. Acele etme.

CAN:
Merhaba,

Arkadaşlar herhalde hatırlayamadılar, Ankaralı üyelemizden Kahraman Melek tavana asılabilen bir kurguya sahip, üstelik yaptıkları bu forumda var. Kendisi ile temas kurarsanız size yardımcı olur.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3423.0

Ayrıca benim kurgumda, demiryolu ile irtibatlı dökme çimento yükleme tesisi ve beton santralı mevcut. Eylül ayında benle temas kurarsanız gelip görebilirsiniz.

Yazınızdan anladığım kadarı ile beton teknolojisi ile uğraşıyorsunuz ama hazır betonun trenle nakli gibi gerçeklerden uzak yaklaşımlarınız var. Eğer yazdıklarınızda ciddi iseniz ve beton konusunda daha fazla birşeyler öğrenmek isterseniz eşimle temas kurabilirsiniz.

Çağlan Becan

Dış İlişkiler ve İletişim Müdürü
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği

www.tcma.org.tr



Selamlar,

Can

huseyinozsut:

--- Alıntı yapılan: CAN - Ağustos 21, 2014, 00:59:28 ---Merhaba,

Arkadaşlar herhalde hatırlayamadılar, Ankaralı üyelemizden Kahraman Melek tavana asılabilen bir kurguya sahip, üstelik yaptıkları bu forumda var. Kendisi ile temas kurarsanız size yardımcı olur.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3423.0

Ayrıca benim kurgumda, demiryolu ile irtibatlı dökme çimento yükleme tesisi ve beton santralı mevcut. Eylül ayında benle temas kurarsanız gelip görebilirsiniz.

Yazınızdan anladığım kadarı ile beton teknolojisi ile uğraşıyorsunuz ama hazır betonun trenle nakli gibi gerçeklerden uzak yaklaşımlarınız var. Eğer yazdıklarınızda ciddi iseniz ve beton konusunda daha fazla birşeyler öğrenmek isterseniz eşimle temas kurabilirsiniz.

Çağlan Becan

Dış İlişkiler ve İletişim Müdürü
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği

www.tcma.org.tr



Selamlar,

Can


--- Alıntı sonu ---

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Hazır beton nakliyatının trenle yapılma ihtimalini çok uzak bulmuştum zaten. Dünya'da örneği var mıdır merak etmiştim. Zira karayolunda santralden varış noktasına, çimento maliyetini iyice arttırmayı göze alarak, 2-3 saatlik mesafelere zar zor gidebiliyor. Ancak teorik konuşur isek "tren yolunun yakından geçtiği dev projelerde hiç kullanılmışlığı var mıdır?" Şeklinde bir soru idi benimki. Mesela büyük bir baraj projesinde, ne bileyim? Biz tesiste dökme beyaz çimento kullanıyoruz. Hazır beton ile zaten işimiz yok da, diaromada birkaç sanayi tesisi kurma niyetindeyim. Birbiri ile ilişki içinde olacak mantıklı tesisler ne olabilir diye geçirmekteyim.

Kahraman Melek Bey'in Linki için çok teşekkür ederim.  :)

TCMA da kurum olarak bizi tanır. Geçmişte test raporları ve bazı standartlar için bir dizi yazışma yapmış idik. Kendilerine de amcam tanıtım yapmıştı. www.marestone.com da bizim sitenin adresidir. Yardımınız için çok teşekkür ederim.

---------------------

Kahraman Bey'in projesinde gördüğüm çok rijit bir platform kurmuş olduğu. Aşırı sağlam olmuş, fotoğraflardan direkt anlaşılıyor. Ben oldukça zayıf bir platform yapma niyetindeyim. Platform çerçevesinde enlemesine geçen duvarlar alt tablayı zayıf yapmama olanak sağlayacak. Tablanın esneme yapmasını büyük ölçüde yan duvarlar engelleyecek. Eğer tutturursam, niyetim tüm platformu, platforma monte 4 küçük vinç ile tutmak. Şöyle ki:
Platformun 3 köşesinde dağ, 1 köşesinde göl/deniz var. Bu bana her köşede 20x20 alan çıkarıyor. Bu alana 5cm'lik tamburuna ince çelik halat sarabilecek güçte motorlar monte edebilirim. Sonsuz dişlili redüktör akuple olmuş motorlar kullanırsam, motorun çalışmadığı zamanlarda platformun kafama inme riskini egale edebilirim. Şimdilik 775 seri motorlar veya güçlü cam silecek motorları ile işimi görebileceğimi düşünüyorum. Dün basit bir deney yaptım. İçinde 12V 550s motor olduğunu bildiğim şarjlı matkabımın 1cm'lik tamburuna ip sarıp, ipin diğer ucuna 5kg yük bağladım. Şarjlı matkap 3 saniyede 5kg yükü 53cm yukarı taşıdı ve zorlanmadı. Şarjlı matkap pili 10.2V. Kısaca o motor 12V ile çalışsa daha da hızlı ve güçlü olabilirdi. Ama diyelim maks güç bu. Güvende olalım. Ben 60 saniyede 260cm sarma yapacak bir lifte fitim. O zaman hesap şu:

(60 / 3) * (53 / 260) = 4,07  Yani, aynı motor yavaşlatılarak 60 saniyede 260cm yukarı yük çekecek şekilde tam 20kg kaldırabilir. Tablanın ağırlık merkezini ortada kabul edersek, 4 adet 550S matkap motoru ile 10.2V'da 80kg yük taşımak mümkün. O yüzden 18V'da çalışan, çok daha güçlü 775'lik motorlarla veya güçlü cam silme motorları ile bu işi yapmak bana mümkün geliyor.

Böylece tavana sadece 4 adet çelik halat taşıyıcıyı 2'şer dübelle tutturarak tüm sistemi çözmeyi, çelik halat karmaşası yaratmamayı hedefliyorum. Neticede el yapımı küçük vinçlerle düzeni kuracağım için de, sonsuz dişli kullanayım ki, olası bir arızada tabla kafama inmesin diyorum. Ancak motorların olduğu yerde alttan erişim imkanı şart. Bir arıza çıkarsa düzenek tavanda kilitli kalabilir.  ;D

Bugün 775'lik motorlara doğrudan akuple olabilen sonsuz dişlili redüktörler var mıdır, varsa kaç paradır ona bakacağım. Eğer silecek motorları ile yarışan maliyetle 775'lik motor kullanmam mümkünse, onu tercih ederim. Zira silecek motorlarının çoğunda redüktör dişlileri plastik ve bu motorların gücü bana ucu ucuna yetecek. Yüksek yoltajla çalıştırmam gerekebilir (12V motora 15V vermece).

huseyinozsut:
Elimdeki malzemeleri kontrol ederek projemi gözdem geçirdim. Kullanmam gerekecek pahalı parçalardan çoğu şu an elimde var. Aşağıdaki projede 2 adet Lima sağ makas, 4 adet Lima sol makas, 1 adet Piko Sağ makas, 1 adet Piko viraj sağ makas, 1 adet Piko viraj sol makas, bir adet Piko X crossover makas, 1 adet Shinohara Double Crossover makas var.

Bunun dışında Lima, Piko ve Atlas raylar kullanılmış vaziyette. Bolca esnek ray kullanımı söz konusu. Yukarıdaki projeyi yapmak için eksik parçalarım esnek raylar, Piko X crossover makas, Piko sağ makas ve Lima makas çıkışı virajları. Gerisi elimde mevcut.



Programda bir noktada %11.1'lik bir eğimim var. Onun dışında en sert eğim %5.4. Biraz daha üzerinde çalışmam lazım.

Niyetim peronları koyacağım yerde peron koyup kotu yükseltmek yerine, Tabanı oyup rayı 2cm kot altından döşeyip, peron yerine kabartmalı kağıt kaplamak. Çok mu uçtum, atladığım bir konu mu var bilmiyorum. Ancak bana "neden olmasın?" gibi geliyor. Tren en çok sıfır noktasından 6cm tepeye tırmanacak, -2'ye kadar inecek. Köprülü geçişlerde üstten geçen rayla alttan geçen ray arasında 7-7.5cm olacak. Sizce yeterli midir?

Planda sağ üst köşede deniz ve denizde bir liman, limanda bir gemi olacak. Viraj makasların üçüncü bir yol yapması ondan. Gerektiğinde yük trenlerinden biri orada durup yük indirecek. Bunu yaparken ana yolu veya yan yolu tıkamaması lazım gelir.

Sol üst köşede bir dağ olacak. Sol tarafta boylu boyunca o dağın uzantısı olacak. Köşe noktasında ana hat da, yan hat da tünele girecek. Dağın içinden geçecek.

Şimdi birkaç sorum var:

1)Programa yükseklikleri girip, eğimleri hesaplattırdığımda ray şekilleri hiç değişmedi. Halbuki, değişmesi, bir yerlerinden kastırması lazım. Bu kastırmaları esnek rayları en son bağlayarak çözmeyi planlıyorum. Doğru yolda mıyım?

2) Sağ altta dikkat ederseniz yanyana 5 ray -2cm kottan gidiyor. Peronlar orada olacak. Alttan ikinci ray da iç yola bağlı. Sizce o rayı dış yola mı bağlayayım? Böyle mi dursun? Bu hali ile sanki daha kompleksmiş gibi gözüküyor (ki daha kompleks değil) ancak, peron girişinde dıştan giden ana hattan ayrılan bir yan yol olmamış olacak. Diğer alternatifte hem iç yolun, hem dış yolun birer yan yolu olacak. Ne dersiniz?

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git