Genel Konular > Modelcilikle İlgili

TCDD İş Vagonlarının Model Tadilatları

<< < (2/46) > >>

Teoman Kardaşlar:




Kemal Bey, Ozan Bey, Koray Bey sizlerin de belirttiğiniz gibi trenmodelciliği hobimizin yeni sezonu açılıyor. Hepimiz için
iyi ve güzel çalışmalar içinde keyifli paylaşımlar diliyorum.

İyi dilekleriniz için teşekkürler.








Mahmut Zeytinoğlu Bey, kısa bir süre önce İzmir’e yapmış olduğu ziyaretinde bir araya gelmiştik.  Mahmut Bey, hazır İzmir’e
gelmişken Halkapınar Depo’yu da gidip görelim teklifini dile getirince, Makinist Naci Akdağ Bey ile görüşüp, Halkapınar depoyu
ziyaret etme fırsatımız oldu.

Naci Bey, sağ olsun bizi kırmayıp, depo gezimizde çok yardımcı oldu. Kendisine teşekkürlerimizi bir kez daha sunuyorum.

Aramıza, İzmir’de modeltrenciliğe gönül vermiş arkadaşımız MTK üyelerinden Sedat Bey de katıldı.

Halkapınar Depo inceleme ve araştırma gezisini de bu vesile gerçekleştirmiş olduk.

Gerçek trenler ve özellikle buharlı lokomotiflerin geri kazanımları üzerinde, buharlı lokomotifler konusunda çok deneyimi  bilgisi
olan Makinist Naci Akdağ Bey ile bol sohbetli keyifli bir zaman geçirdikten sonra gün içinde bir araya gelmemizin bir başka
etkinliğine doğru yola koyulduk. 

Günün anısına bir de hatıra fotoğrafı çektirmeyi unutmadık.







Batı Anadolu demiryollarının, Türkiye demiryolcuğunun başlangıcı olması nedeni ile demiryolu tarihimizde ayrı bir yeri vardır.

Sevgili Mahmut Bey, Demiryolu araştırma ve inceleme gezilerinde yöresel lezzet duraklarını da ziyaret etmeyi  kesinlikle ihmal
etmeyen bir özelliğe sahiptir.

Mahmut Bey’in önceden methini duyduğu ve ilk fırsatta değerlendirmeyi düşündüğü Tire Köftesi ile ilgili olarak
‘’Tire köftesinin tadına bakalım’’ daveti ile Tire’ye giderek orada Tire istasyonu yakınında bulunan bir kebapçıda Tire Köftesi'nin
lezzeti eşliğinde toplantımızı devam ettirerek  TCDD İş vagonları projemizi ortaya çıkarmaya karar verdik.




Tire İstasyon çevresinde eskiden kalmış olabilecek iş vagonu olup, olmadığını kontrol ettik.
4-5 yıl öncesine kadar Tire demiryolu üzerinde yapılan, yol yenileme çalışmalarında kullanılan iş vagonlarını bulabilir miyiz
diye  baktık. Ne yazık ki görünürde bir iş vagonuna rastlayamadık.

Tire İstasyon ve çevresi bol yeşillik içinde olan doğal bir güzelliğe sahip alan içerisinde bulunmaktadır.




TCDD İş vagonları çalışmalarımız ile ilgili görüşmemizi; bizim eve giderek çalışma odamızda modeller üzerinde görüş alışverişi
yaparak sürdürdük.

TCDD İş vagonları tadilatları ile ilgili olarak Mahmut Bey, yanında çeşitli model tren firmalarına ait vagonlar ve bol miktarda
tadilat için aksesuarlar getirmiş.





Önce ahşap vagonlardan oluşan bir seri TCDD İş vagonları yapmayı düşündük. Bu vagonları dizip, üzerinde neler yapabiliriz
diye fikir yürüttük.




Ahşap yapıda olan TCDD yük vagonlarından, iş vagonlarına dönüştürülmüş vagonların fotoğrafları üzerinden görüntülerini
inceledik.

Bu vagon gövdeleri üzerindeki yazı ve renkler ile eskimiş yıpranmış ve orjinaline eklenmiş kapı, pencere çeşitli aksesuarlarının
nasıl yapılacağı üzerinde görüşmeler yaptık.

Mahmut Bey’in arşivinden birkaç ahşap TCDD İş Vagon görüntülerini sizlere aktarıyoruz.









TCDD ahşap yük vagonlarının yanında bazı yolcu vagonlarını da iş vagonuna çevirmiş ve kullanmıştır.

Aşağıda fotoğrafta gördüğünüz yük vagonundan çevrilmiş bir iş vagonuna bağlı kullanım dışı bırakılmış bir yolcu vagonu
tipine dikkat edelim.





Roco 1/87 ölçek 44439 kod.2. Sınıf yolcu vagonu modeli üstteki fotoğrafta yer alan yolcu vagonunun bire bir aynısıdır.

Bu modeli TCDD iş vagonuna dönüştüreceğiz.




Roco model yolcu vagonundan dönüştüreceğimiz, TCDD İş Vagonu’n renkleri ve gövde üzerindeki yazıları ile ilginç bir iş
vagonu görünümünde olan ancak şu anda terk edilmiş ve ıskat olacak bu vagonunda tadilatını sizler ile paylaşacağız.





Saygıdeğer modeltrenciler, yukarıda açıkladığım gibi çalışmalarımız böylesine keyifli buluşmalar ve sohbetler ile güzel anılar
katarak  yapmış olmak modeltrenciliği hobimize ayrı bir renk ve ahenk katmaktadır.

Modeller üzerinde yapacağımız çalışmaları sizler ile paylaşarak konumuzu sürdüreceğiz.

Sizlerin de elinizdeki fotoğraflı dökümanlarınız, buna dayalı bilgi ve görüşleriniz ile konumuza katılımınızı aynı zamanda
paylaşımınızı bekleriz.









ihsan:
Teoman bey bu başlığı açıp o ilk resimdeki ahşap vagonu planladığında ''ben olsaydım nasıl yapardım''diye düşündüm
Kendi stoklarımı karıştırıp şöyle bir çözüm buldum
Buradaki sıkıntı pencerelerdeki parmaklık ve kapı
Teoman beyin verdiği 9x9 mm ölçü baz alıp kendi stoğumdaki sağdaki Tıchy nın 8045 ürünü
Soldakinin  Aughagen fakat bu ölçü olarak dar
Burada Tıchy kullanacağım





Kırık olan bölümden iki çubuk kestim
Bunlar 10mm





Bu iki çubuğu ortadaki kayıtın 4.5mm altına 4.5 mm üstüne yapıştırdım





Böylece şasiye yapışık 9x9mm parmaklık oluştu kuruyunca kesilip çıkarılabilir





Eğer teoman bey onay verirse kendisine yollayacağım







Teoman Kardaşlar:




İhsan Bey, merhaba.

Her şeyden önce konuya ilgi gösterip, katılarak paylaşımcı yaklaşımınıza çok teşekkür ederim.

Yaptığınız çalışmada vermiş olduğum ölçülere uygun olduğu kumpas ölçülerinden açıkça görülmektedir.
Elinize sağlık.

Bir sonraki mesajda vagonun kapı ölçülerini fotoğraflı aktarmaya çalışacağım.

Teoman Kardaşlar:


İhsan Bey, anlık mesajlaşmada yazdığınız ölçüler ile ilgili yazınıza göre aşağıda fotoğraflarda modelin kapı açıklığı ölçüsü ile
istediğiniz kasa ölçüsünün çizimi bulunmaktadır.

Örneğin kasa yapımını 1mm kalınlığında evergreen plastik parçadan yaptığımızı düşünürsek, kapı 13mm olacağından kasa
açıklığı 14mm olmalıdır.








Teoman Kardaşlar:



TCDD İş vagonları tadilatına Fleischmann yük vagonundan başladık. Önce vagonun üzerinde yapacağımız eklemeler için
vagonun parçalarını bir birinden ayrıştırdım.





Vagonun fotoğraflarından gördüğüm kadarı ile sonradan eklenen kap,ı sürmeli kapının iptal edilmesi ile arkasında içe doğru
yer alacak şekilde monte edilmiş.

Kapının tutturulacağı pervaz kısmını evergreen plastik parçadan kesip, ter ‘’U’’ şeklinde yapıştırarak vagon üzerinde
tutturulacak olan yere hazır konuma getiriyorum.





Kapı pervazını, yapıştırdığımız parçalarının kurumasını bekledikten sonra sürmeli kapnın bulunduğu alan sabitliyorum.





Gerçek iş vagonunda tek kanatlı içe doğru açılabilen kapının eninin ölçüsü kadar açık bırakılan sürmeli kapı, artık vagonun
duvarı olacak şekilde sabitlenerek ortasına bir de diklemesine ahşap atkı atılmış konumda tadilat edilmiştir.

Bu durumu dikkate alarak aynı görüntüyü modele yansıtacak şekilde gereli işlemi yaptım.





Kapı görüntüsünü kontrol etmek amacı ile elimizde bulunan kapı örneklerinden birini geçici olarak kullanıyorum.

Buraya yine evergreen plastik plakalardan, gerçek vagonun üzerindeki kapıya benzeyen bir kapı hazırlayıp yerine takacağım.




Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git