Gönderen Konu: Diorama Simulasyonu  (Okunma sayısı 5793 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Diorama Simulasyonu
« : Ocak 23, 2013, 12:15:41 »
Biraz önce bazı hususları tekrar düşündüm. Görebildiğim kadarıyla, Şafak ve İsmail Beyler başta olmak üzere, 3D ve Sim konularına hiç de hafife alınamayacak zamanlar ayırmış bir potansiyel var. Gerçi Şafak Bey, bana göndermiş olduğu ve 5 yıl öncede kalmış bir özel mesajında bile bu işleri kestiğini yazmış. Fakat ben yine de aktif durumda olan genç arkadaşlara yardımcı olabileceğine inandığım apayrı bir “yol” açabilirim: “Diorama Simulatoru”.

Bundan kastım, reel dioramaların Computer Graphics in “realtime” imkanları ile simule edilmeleridir. Yani, nasıl ki, bir “oyun” sıfırdan hazırlanmakta ise burada da aynı yol geçerlidir. Fakat burada, varolan tren simulatorunun konsepti ve limitlerine mahkum kalınmamış olacaktır. Tıpkı bir küçük odanın içine kurulacak dioramada olduğu gibi, konsept bir 3D sahne kurulacak (virtual environment), tren simulatorunun sahnelerine göre çok daha detaylı olarak hazırlanabilecek bu sahnede canlandırma yapılabilecektir.

Bunun kolay olmadığını en iyi bilen biri olduğum kanaatindeyim. Fakat, 3D hazırlık / konstruksiyon yapabilme  birikim ve tecrübesini 20-30 yaş arasında teşkil edebilmiş insanlar, bence bu birikimlerini “oyun programlama” aşamasına taşımalılar. Kastettiğim şeyin “oyun yapmaya kalkmak” değil, küçük bir dioramayı kendi 3D sahnesinde canlandırmak olduğu herhalde anlaşılmıştır.

Mesela, temel 3D aşamasını (modelleme, texturing ve kısmen Inverse Kinematics) geçebilmiş bir genç, bilhassa gençler arasında populer olan “Unity” (http://unity3d.com/  ) gibisinden platformlarda çok şey yapabilir.

Elbette, sonuçta kimse kuş kondurmuş olmayacak. Devletti, ülkeydi birtakım maaş (tabiatıyla yatak odası) erbablarından ödül de gelmeyecek. Fakat hiç olmazsa, “gün gelir ben de 600$´lık lokomotif alırım” hayalleri ile yıllar uçmayacaktır: http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=178

Aşağıdaki linkte, –konusu ototomobil olsa da elbette diorama simulasyonu ile bağlantılandırmak bakımından-  Computer Graphics´in ana birikim alanalrından birini teşkil eden “realtime rendering (üstelik web tabanlı)” hakkında  fikir vermek amacıyla hazırlamış olduğum bir video bulunuyor (tamamen web browser´dan 720p capture ettiğim videolardan mixaj). Ben, naçizane, burada gerek “draft design” gerekse, “shaded surface” bakımından, -şu 3. dünya çiftlğinde- bir Porsche perspektifi ile elde kalem günlerce cebelleştiğim zamanların acısını gebertmiş (afedersiniz) oldum:



Burada –trenler bakımından- lafla peynir gemisi yürütür duruma düşmek istemem. Mesela yukarıdaki gibi oldukça detaylı bir buharlı lokomotifi, kendim meydana getireceğim ve yine detaylı bir “environment” içinde canlandırabilirdim. Fakat inanın hiçbir motivasyonum kalmadı.
................

20-25´inde ve hatta 35´inde bir genç arkadaş için ise göz korkutacak bir şey yok. Klasik 3D / DCC aşamalarını kâfi derecede geçebilmiş idealist (!) bir genç, Unity gibi bir game building/programming platformunda temel kademeleri birkaç ayda hızlı bir şekilde katedebilir. Mesela, kırmızı boya yerine üzerlerinden yansımalarıyla (tabi arzu eden kırmızı boyalı da yapabilir) vızır vızır çalışan tahrik kollarıyla bir buharlı lokomotifin o klasik küçük eliptik parkurunda ilerletilmesi pek de zor olmayacaktır...

Şimdiden kolay gelsin (inanın kinaye değil samimi temennim  :) )
Ýçinde değil Dışında olanlardanım.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Diorama Simulasyonu
« Yanıtla #1 : Ocak 23, 2013, 17:10:57 »
Mesut dostum , tamam biraz karamsarsın ama bilgisayar dünyasıyla ilgili olarak bizim kafamızda çok güzel ve değişik ufuklar açtın.

Teşekkürler.

Kurgu simülatörü ne kadar keyifli bir fikir , zor tarafı hem kurgusu olan hem de bu işlerden anlayan birilerini bulabilmek.

Loxx-Bostancı kurgusunda sanal tren yürütmeyi çok isterdim.

Neyse , benim hayalim de , lokomotifin önünden naklen yayın yapan küçücük bir kamera vasıtası ile bir ekrandan yola  bakıp ( markizdeymişim gibi ) kurguda tren yürütmek. Kurguya hiç bakmadan sadece önümü görerek yokuşlarda lokoya hız verip , inişte frenlemek ve istasyonda durdurmak.

Ne yapalım herkes becerebileceği şeyin hayalini kuruyor.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı lokoman

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 62
  • İleti: 39
Ynt: Diorama Simulasyonu
« Yanıtla #2 : Ocak 23, 2013, 17:26:32 »
Düşünceniz ne hoş. Trenin önüne kamera aslında bir çözümü var telsiz minik kameralar var kadıköyde yazıcıoğlunun yanındaki pasajda sanırım 35 tl miydi öyle bir şey bunu lokomotifin önüne bir şekilde monte edebilirseniz sanırım hayalinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Sevgiler

Mustafa

Bir hayalin birden çok yorumu olabilir.

Çevrimdışı MesutDEM

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 42
Ynt: Diorama Simulasyonu
« Yanıtla #3 : Ocak 23, 2013, 18:39:25 »
Kemal Bey,

Bahsettiğiniz konu için sanal dioramada yapılacak iş, fazladan bir kamerayı lokomotife makinist yapmaktan ibaret  :)

Ýçinde değil Dışında olanlardanım.