Markalar, üreticiler > Diğer Markalar

Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları

(1/12) > >>

Teoman Kardaşlar:



Saygıdeğer modeltreciler,

Bu konumuzda Brawa model tren üretim firmasının HO ölçek üretimi 4 domlu modelinin tanıtımı ve TCDD
55001-55049 serisi buharlı makinelerinden, TCDD 55043 Plaketli olan makinenin bu model üzerinde modifiye
çalışmasını sizler ile paylaşamaya çalışacağım.

Türkiye’de kullanılan Br 57 sınıfı buharlı makinalarından şimdiye kadar bilindiği kadarı ile Roco firması HO ölçekte
2 domlu versiyonuna uygun model üretmişti. Ancak TCDD de kullanılan 4 domlu Br 57 sınıfı 55000 lik makinayı ilk
defa Brawa  firması üretip 2017 yılında piyasaya çıkardı.

Brawa üretimi 4 domlu Br 57 modelinden, TCDD modeli oluşturmayı düşünen  modelciler için bu modelin ortaya
çıkarılması çok iyi bir fırsattı.

Brawa BR 57.10  3. Dönem 40818 kodlu modeli sesli ve dijital olarak üretilmiştir. Bu modelin TCDD 55043 plaketli
modele dönüştürme çalışmalarından önce modelin görüntülü tanıtımını yaparak konuya giriş yapacağız.

Model üzerinde dönüşüm  çalışmalarını belli süre aralıkları içinde sizler ile paylaşarak konuyu sürdüreceğiz.

Brawa Br 57 modelinden dönüştüreceğimiz, TCDD 55043 Plaketli buharlı makinanın 1970 li yıllarda Uşak İstasyonda
çekilmiş bu fotoğrafı ile konumuza başlıyoruz.




Brawa modellerini sarı renkli ve iç donanımı modeli dış etkenlerden koruyucu nitelikte olacak şekilde kutulayıp, piyasaya
bu şekilde çıkarmıştır.







Modelin çeşitli açılardan görüntüleri ile modelin şekil olarak TCDD 55043 plaketli makinanın bire bir 1/87 ölçekte  olduğunu
rahatlıkla görebiliyoruz.

Modelin bir başka özelliği de gövdenin metal olmasıdır. Dijital ve sesli oluşu buna bağlı olarak duman jenaratör düzenin de 
modelle birlikte verilmesi modeli çok değerli bir konuma getiriyor.















Teoman Kardaşlar:




Brawa Br 57 HO ölçekli modelin, TCDD 55043 olarak dönüştüreceğimiz buharlı makinenin Türkiye’de bilinen 55000’lik
buhar makineleri çok amaçlı kullanılmışlardır.

Bazen yolcu vagonlarında, bazen yük vagonlarında ve bazen de karma  vagonlarda (Yolcu+Yük vagonlu trenler)
kullanılmışlardır.

Dönüştürme çalışmalarında yararlanacağımız TCDD 55043 modeli ile ilgili bir kaç fotoğraf örneği



Yolcu treni olarak Afyon-İzmir yönünde Uşak istasyonda 55043 ve yolcu vagonları ile indi-bindi için beklemede






Afyon bölgesinde bu kez 55043 buharlı makine yük vagonları ile görüntü vermektedir.






Alaşehir istasyonda konaklayan ramforlu 55043 arkasında 56500 serisinden Br 52 sınıfı buharlı ile 1 posta 2 yolcu ve 5 yük
vagonu ile karma tren görevinde bulunmaktadır.






Eğirdir istasyonda manevra konumunda 55043, makas değiştirip, tekrar vagonlara bağlanmaya doğru hareket etme
durumunda






55043 ‘ün son zamanları yılların yıprantısı ile gövde artık yorgun düşmüş, model üzerinde eskitme çalışmasına iyi bir
örnek olacak nitelikte Afyon istasyon sahasında görülmektedir.




kemalomay:
Oooh çok şükür kış geldi , Teoman hoca çalışmaları başladı....................

Teoman Kardaşlar:



Sevgili Kemal Bey, merhaba.

Görüşlerinizde çok haklısınız nihayet sıcaklar bitti. Kış mevsimine yaklaştığımız bu günlerde,
hava sıcaklıklarının çalışmalarına en uygun olduğu bir dönem içindeyiz.

Uzun bir süredir beklediğimiz 4 domlu Br 57 modelinin Brawa firması tarafından üretilmesi,
TCDD buharlı lokomotif modelleri serisine güzel bir katkı sağlamış oldu.

TCDD 55001-55049 serisi içerisinde en uygun yapısı ile 55043 plaketli olanı buharlı makine
Sevgili Mahmut Zeytinoğlu Bey ile yaptığımız araştırma ve incelemelerde saptadık.
 
Bu araştırmalar sonucunda model üzerindeki çalışmaları, modeltrenciler formunda sizler ile
paylaşmaktan büyük bir keyif alarak sürdürmeye çalışacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Teoman Kardaşlar:




Roco üretimi Br 57 serisinde TCDD modeline en uygun olan 2 domlu modeli TCDD 55022 plaketli olarak çalışmıştım.
Bilindiği üzere model olarak üretilen Br 57 serileri içerinde TCDD kullanılan  makinelere en uygun model Roco firması
tarafından üretilmişti.

Bunlar içerisinde birebir benzerlik taşıyan 2 domlu olan model daha önceki paylaşımlarımda TCDD 55022 plaketli olan
modeldi. 4 domlu olarak TCDD kullanılan Br 57 modeli ise üretilemediğinden çareler arayarak bu modeli oluşturma
arayışları içerisindeydim.

Roco firmasının üretimi olan Br 57 modelleri içerisinde 3 domlu olan modeli, 4 domlu konuma getirmeyi düşünsem de,
bu 4. Domun yapısını oluşturma ve modelin gövde üzerine oturtulması  bir hayli güç olacağından böyle bir riskli çalışmaya
girmemeyi düşünmüştüm.

Neyse ki Brawa 2017 yılında piyasaya çıkardığı 4 domlu modeli ile bu çalışmayı gerçekleştirme fırsatı bulabildim.


Roco ve Brawa Br 57 modelleri üzerinde incelememizi sürdürerek çalışmamıza devam ediyoruz.





Bu fotoğrafta en üstte yer alan Roco 3 domlu Br 57 modeli görülmektedir. Eğer Brawa 4 domlu modeli çıkarmamış
olsa idi bu model üzerinde çalışma yapmayı düşünmüş ancak Dom yapısının ayrıntıları elde yapımına uygun 
olamayacağından vazgeçmiştim.





3 farklı Br 57 modelini tekrar gözden geçirdiğimizde yandan görünümleri ile domların adetlerini ve farklarını görebiliyoruz.
 
3 domlu modelin bacadan sonraki alana bir domun elde yapılarak gövdeye monte edilmesi kalıpla üretilmiş Brawa modeline
göre çok kötü olacağı kanati kesinlik kazanmıştır.

2 domlu olan Roco modeli TCDD 55022 plaketli modele en uygun olan bir modeldir. Brawa’ nın bu modeli 4 domlu TCDD
 55043 yapısına en uygun model özelliğindedir.




4. domun yapısını, Çamlık Müzede yer alan TCDD 55037 üzerinde yaptığım fotoğraflamalar sonucuna  göre inceleme
fırsatını buldum.

Bu dom yapısını elde üretmek ve gövdeye montajlamanın neredeyse imkansız olduğunu gözlemledim.



Çamlık Müzede TCDD 55037 son zamanlarda bakımsızlıktan tamamen paslanmış durumda görülmesine rağmen,
TCDD 55000’ liklerinden ayakta kalan birkaç makineden biri olması araştırma yapmamızda önemli bir yer tutmaktadır.


Burada 4’lü dom yapısını yakından inceliyoruz. Bacanın hemen arkasında yer alan domun konumu Brawa modeli ile tam
olarak örtüşmektedir.





Lokomtifin üzerine çıkarak domların dizilişini üstten fotoğraflayıp, yakından inceleme fırsatı buluyorum.




Bacanın hemen arkasında olan dom yapısı yakın plandan incelediğimizde bu parçanın 1/87 ölçekte yapılması hemen
hemen imkansız olarak görülmektedir. Teknik olarak kalıplama yöntemi ile model firmalarının yapacağı seri üretim ile
ancak bu ayrıntı verilebilir. Brawa firması bu ayrıntıyı çok güzel bir şekilde model yansıtmış.



Brawa Br 57 modelde dom yapılarını aşağıdaki fotoğraflarda, yakın plandan incelediğimizde gerçek buharlı makinedeki
dom yapısı ile tam bir benzerlik taşıdığını net bir şekilde görebiliyoruz.









Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git