Gönderen Konu: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-  (Okunma sayısı 26260 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458

Modeltrenciler kulüp ve forumunun saygın üyeleri; sevgi ve saygıya dayalı bir
anlayış içinde olan bu güzel oluşumun üyelerinin bir bölümü, 25 Mayıs 2008 pazar
günü Eskişehir'de biraraya gelerek birlikteliğin en güzel örneğini vermişlerdir.

Modeltrenciler forumunda üye olan, yüreği dostluk ve insan sevgisiyle çarpan bir
çok modeltrencimizi,hepbirlikte yanımızda hissederek gerçekleştirdiğimiz gezimizi;
görüntüleri ile paylaşıyoruz.



Eskişehir Gezi grubunu oluşturan MTK üyelerimiz; 25 Mayıs pazar günü sabahı saat 10.30'da
Eskişehir Gar karşısında bulunan kafeteryada da bir araya gelerek, sevgi ve hasret duygusu
ile kucaklaştılar.

Eskişehir'de Güneş; bu sevgi dolu insanların üzerine,  parlak ve sıcak ışınlarını esirgemeyip,
aydınlık bir pazar sabahı oluşturmuştur. İçimizdeki aydınlık ve sıcaklık duygularımızın  hiç bir
şekilde sönmeden daha nice birliktelikler diliyoruz.

Aydınlık, sıcak, coşku ve yaşama sevinci duygularının simgesi olan sarı ve kırmızı renklerden
oluşan Model Trenciler Kulübü pankartımızın altında biraraya gelişin ilk grüntüsünü veriyoruz.



Modeltrenciler forum ve kulüb kurucusu Harun Yamanlar. Eskişehir temsilcimiz İlyas Şıklar'a
bu gezinin anısına MTK rölyef plaketini takdim ediyor.

İlyas Şıklar Bey, Eskişehir gezisinde tüm konukları en içten duygularla karşılamış, olağanüstü
gayret gösterek,gezimizin başlangıcından sonuna kadar maddi ve manevi hertürlüğü desteği
fedekarca göstererek, gezimizin unutulmaz anılarla dolu geçmesini sağlamştır.

İlyas Şıklar Bey'e gziye katılan forum üyelerimiz olarak sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.


Fotoğrafta bulunan modeltrenci dostlarımızı bir kez daha tanıyalım.
Ayaktakiler,sol baştan:Barboros Ağırbaş, Kemal Omay, Hasan Ulutaş, Ümit İnci, Ferda Genç,
Cafer Çiftçi, Selim Aygüney, Nedim Kuş, Murat Çopur, Teoman Kardaşlar, Serdar Uslu,
İlyas Şıklar, Hikmet Abi, Harun Yamanlar, S.Osman Kabasakal, Yusuf Sünbül, Naci Gürbüz.
Oturanlar, sol baştan: Aynur Eray, Arzu Erkan, Sevgi Ulutaş, Sermet Eray


İlk defa birbirini gören üyelerimiz ile yüz yüze tanışma, daha önce tanışanların  kavuşma
sevinci duyguları içerisinde kahvaltı yapılarak, sohbete devam edildi.

Yüreği insan sevgisiyle dolu dostlarımızın çoşkulu sobetinine kıskanan havuzun fiskiyeleri de
boşdurmayıp, sakin sakin duran havuzun suyunu bir anda hareketledirerek, kalplerimizdeki
heycan dolu çırpıntıya ayak uydurarak, havuzun suyunu hareketlendirip suyun da kendine
özgü sesleri ile sohbetimize katılamasını sağlayarak bizlere eşlik ediyorlar.

Gezimizin anıları 2. bölümüyle devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #1 : Mayıs 27, 2008, 01:02:42 »


Sevgili Okan Bey, teşekkürler. Her zaman, her yerde, her daim gönüllerimiz sevgi dolu olarak,
gezide olan ve olmayan dostlarımızla hep birlikte.

2. BÖLÜM

Eskişehir Gar önündeki kafeteryada kahvaltı ve ilk sohbetli buluşmamızdan sonra önceden
yapılan program doğrultusunda Tülomsaş Fabrikasına doğru yola koyulduk.



Eskişehir Türk Lokomotif ve Motor Sanayii fabrikası önünde hatıra görüntüsü alıyoruz.
1894 yılnda hizmete açılna bu fabrikada günün gereksinimlerine göre yurt içi ve dışına dizel
lokomotifler üretilmektedir.

İlyas Bey'in gezi öncesi başvurarak fabrikanın gezilmesi için aldığ izinle fabrika Halkla İlişkiler
Şefi Özgür Uysal Bey bizleri karşılıyor. Sencer Çopur'un yanında siyah gömlekli bey.


Özgür Bey'in bizlere önderlik etmesiyle fabrikaya giriyoruz. Fabrika içinde idari bina girişinde
fabrikanın yerleşimini gösteren bir maket kurgusu karşılıyor bizleri.

Trenmodelciliği alışkanlığımızdan olsa gerek, hemen fabrika yerleşim maketi masasının etrafı
trenmodelci dostlarımz tarafından sarılıyor. Maketin yapımı üzerinde incelemeler yapılıyor.
Gezimizin amacı doğrultusunda kurgu çalışmalarına fikir vermesine yönelik gerekli yorumlar
yapılıyor.

Trenmodelcileri olarak Eskişehir'e yapılan gezide, TCDD'ye ve dış ülkelerin  demiryolları için
üretilen lokomotiflerin yapıldığı yere gelmek, orada trenmodelciliğimizle ilgi olarak  bu yerleri
görmek bizleri oldukça heyecanladırırken içimizde de tarifi imkansız bir sevinç oluşuyor.

Hakla ilişkiler şefi Özgür Uysal Bey, hepimize maket üzerinde fabrikayı tanıtıyor. Fabrikada
gezilecek yerleri açıklıyor.

Hikmet Hoca'da eski günleri aklına geliyor. Hazır bu topluluğu bulunca karşısında kontrolü
eline alıyor ve başlıyor anlatmaya. Eskişehirli olan Hikmet Bey kendi doğup yetiştiği bu güzel
şehirde lokomotif fabrikasının bulunmasından dolayı gururla, fabrika hakkında bilgi veriyor.
Halkla ilşkiler şefi Özgür Bey ve biz modeltrenciler kendisini saygıyla dinliyoruz.


Maket masası çevreside açıklamalar bitince fotoğraf ve video çekimleri başlıyor. Selim Bey
detay fotoğraflamalarına koyuluyor.


Fabrikanın brifing salonuna geçerek burada görüntülü açıklamalarıyla Özgür bey bizlere
fabrika ile ilgili bilgi veriyor. Türkiye'de yapılan ilk buharlı lokomotiflerinin yanında  Türkiye'de
ilk olarak yapılan Devrim otomobilinin yapımı hakkında da bilgi veriyor. Devrim otomobilinin
yapımı bu fabrikada ve burda görevli Türk mühendisler tarafından tasarlanıp yapılmıştır.
O yüzden bu otomobil fabrikann bahçesinde özel yapılmış cam bölmede korunmaktadır.


Tülomsaş Lokomotif fabrikasının mühendisleri tarafından üretilen devrim otomobilini bahçede
yerinde ziyeret ederek incelemelerimizi yaptıktan önünde hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.


Tülomsaş'ın bahçesinden üretim bölümlerine yöneldiğimizde karşımıza ilk Türk buharlı
lokomotiflerinden Karakurt ismi verilen lokomotif çıkıyor. Gurubumuz hemen gerekli düzeni
alarak lokomotifi üreten kişileride saygıyla anarak bir hatıra görüntüsü oluşturuyor.



Trenmodelci arkadaşlarımız gerekli detay incelemelerine başlıyorlar. Kimi arkadaşımız ilgi ile
lokomotifi inceliyor. Kimi arkadaşımız da çeşitli açılardan fotoğraflama yapıyor.

Hasan Ulutaş Bey yaptığı iş ve elinde bulunan makina donanımını da ileride devreye sokarak
belki de Karakurt buharlı lokomotifinin modelini yapabilir. Son derece ilgili bir şekilde fotoğraf
çalışması yapıyor.


Fabrika içinde bulunan eski bir su kudeposu dikkatimizi çekiyor. Tarihi yapı özelliği gösteren
bu yapıyı da fotoğraflamayı ihmal etmiyoruz. Diaroma yapımında gerekli olabilir düşüncesiyle
bu su deposunu inceliyoruz.


Tarihi bir anıt gibi duran su deposunun ön kısımdan görüntüsü. Üst bölüm ahşap alt bölüm
taş örme olan bu yapı zarif mimari yapısı  ile hepimizin ilgisini çekiyor. Restore edilip korunma
altına alınması hepimiz üzerinde sevindirici bir etki yaratıyor.


Gezimizin anıları 3. bölümüyle devam edecektir.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #2 : Mayıs 27, 2008, 17:07:33 »



Mehmet Erdoğan Bey, düşünceleriniz için teşekkürler. Bu arada sorunuzun yanıtlarını
3.Bölümden itibaren bulacaksınız.



3. BÖLÜM


Tülomsaş gezi, inceleme çalışmalarımız lokomotif üretim, bakım-onarım tesisleri içine doğru
yönelerek devam ediyor. Halkla İlişkiler Şefi Özgür Uysal Bey'in öndeliğinde ekibimiz fabrika
kapısından giriş yapıyor.

Karakurt lokomotifinin bulunduğu alanda fotoğraflama çalışmalarımız tamamlanıyor. Ancak
fabrika içerisinde yapılacak fotoğraf çekimleri için fotoğraf makinalarının  kontrollarını yapan
Ümit Bey ve Hasan Ulutaş Bey.

Ekibimizin bayanlarından Arzu Hanım ekibin birliğini sağlamada çaba harcıyarak geride kalan
arkadaşlarımıza seslenip, ekibin düzenli olarak hareket etmesine özen gösteriyor.


Fabrikanın kapısında içeri giren ekibimiz, bakımı yapılan, yeniden düzenlemesi olan ve yeni
üretim yapılan lokomotifleri, fabrika binasının yerleşimini önce genel olarak izliyor.


Gezi ekibimiz detay inceleme ve fotoğraf çekimleri için lokomotiflere yöneliyorlar.
Eşlerini herzaman destekleme çabası içinde olan bayan arkadaşlarımız modeltrenlerin asılları
olan lokomotiflerin gerçeklerini yakından büyük bir ilgi ve heyecanla izliyorlar.


Özgür Uysal Bey, fabrika içerisinde ekibimize gerekli açıklamlar yaparak, gezimizin amacına
uygun verimli bir şekilde gerçekleşmesine özen gösteriyor.

Fabrika bölümler halinde olduğundan ekibimiz bir bölümü tamaladıktan sonra diğer bölümlere
doğru yöneliyor.


Harun Bey, lokomotiflerin üst kısımlarından, özellikle modeller için yapmış olduğu ve yeni
yapacağı TCDD logo ve yazıları için detay fotoğraf çekimleri yapıyor.


Üretim hattında yeni yapılan DE 33000'lik ile dış ülkelere sipariş üzerine yapılan dizel loko
şasilerini görüyoruz. Özgür Bey'in açıklamasına göre şasiler Tülomsaş'ta üretilerek ihrac
ediliyorlarmış.


DE33000'liğn arka motor bölümü ile yeni ürtim şasleridiğer bir açıdan görüyoruz.


Bojilerinin takılmasını bekleyen DE33000'lik. Adeta kocaman bir model gibi duruyor.


Şasilerin üretiminde teknoljiye ayak uydurulmuş. Şasilerin üretiminde çalışma kolaylığı
sağlayıcı tezgahlar yapılmış.
Fotoğrafta gördüğünüz turuncu renkli olan şasinin uc kısmınaki bu araçın aynısıdan bir tane
diğer ucunda bulunmaktadır. Şasinin uzunluğuna göre ayarlanabilen bu araçların aşağıdaki
fotoğrafı takip ettiğimizde ne işe yaradığını görmüş oluyoruz.

Bu fotoğrafta dikkat edilirse, şasi yatay konumdan dik konuma getirilmiş. Şasinin üst ve alt
yapımında dönenebilen bir yöntem uygulanarak şasinin yapımında kolaylık sağlanmış oluyor.


Gezimizin anıları 4. bölümüyle devam edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #3 : Mayıs 27, 2008, 22:15:48 »


Ümit Bey, hepbirlikte gerçekleştirdiğimiz bu gezi unutulmaz anılarıyla hepimizin gönlünde
güzel bir yer etmiştir. Sizin de katılımınız birlik ve bereberliğimize güç katmıştır. Teşekkürler

4. BÖLÜM



Fabrikanın diğer bir bölümüne geçiyoruz. Burada genelde yeniden yapılanma çalışmalarının
olduğunu gözlüyoruz. Gezi ekibimiz fabrikada lokomotif malzemelerinin arasında incelemelere
koyuluyor.
Fotoğrafın önünde görülen DE24000'liğin şasisinin ters çevrilmiş durumda, üzerinde gerekli
yenileme işlemlerinin yapıldığını gözlemliyoruz.


Ekibimiz yine biraraya gelerek, bojilere takılmayı bekleyen çelikten yapılmış aksların önünde;
tıpkı onların çelik yapısına benzeyen, çelik gibi güçlü yüreklerinin birbirleriye kenetlenmiş
halini gösterircesine, dost modeltrencilere sevgilerini bu aksların oluşturduğu bağla iletiyorlar.


Arzu Hanım ve Serdar Bey, DE24000'liğin yenilenen şasisinin üzerinde birbirlerinin hatıra
fotoğraflarını çekiyorlar. Arkada görülen E43000 Toshiba da onları direkler arasında izler gibi
duruyor.


Fabrikanın iç kısımında her yer inceleniyor. DE7000 ve DE9000 manevra lokoları bir kenarda
bakım yapılmalarını bekliyorlar. Bu lokomotiflere baktığımız sırada onların önünde  bulunan
yeni boyanmış bir parça dikkatimizi çekiyor.
İlerleyip yakıdan baktığımızda bu parçanın DE24000 lokomotifinin burunu olduğunu görüyoruz.


DE24000'liğin burun kaportası pırı pırıl boyalı vaziyette yerde duruyor. Burun üst bölümünün
detaylarını fotoğraflıyoruz.


Plaketinden gördüğümüz DE24302 nıumaralı lokomotifin burun kısmının yarısı boyanmış diğer
alt parçasının birleştirilmesini beklemektedir.

Bu parçalardan yola çıkarak De24000'liğin diğer parçalarına göz gezdiriyoruz.Biz de fotoğraf
ile parçaları lokomotifin parçalarını toplamaya çalışıyoruz.


De24000'liğin yeniden yapılmış markizi. Ön far yapısında değişklik yapıldığı görülüyor.
Markiz tavan yapısı eski üçgen yapıdan düz yapıya geçmiş. DE33000'likllerin yeni TCDD
renklerine boyanmasıyla başlayan markiz kenarı değişikliklerinde pencre üst kısımlarda Türk
Bayrağı boya olarka işlenmiş.


Markizin arka kısmını inceliyoruz. Bu açıdan baktığımızda da arka gövde bağlantısında üçgen
çatı özelliği devam ederken markiz üzerindeki düz çatı daha net görülüyor.
Gezimiz aynı zaman modeller üzerindeki çalışmalarımıza da ışık tutacak şekilde devam ediyor.


Bu parça markiz arkasına bağlanan parça boyama şeklinden açıkça belli oluyor. DE24000'lik
gövdeleri bölümlar olarak ayrı ayrı yapılıp boyaması da ayrı yapılarak birleştiriliyor.


Lokomotifin gövdesinin orta bölümünün henüz yenilenmediğini görüyoruz. Buradan anlıyoruz 
bu parçada gerekli düzenlemeler ve boyama işlemleri yapılarak birleşime hazır hale gelecek.


Bir başka yerde ise De24413'e ait arka bölüm duruyor. Yenileme çalışmalarında arızalı veya
kaza geçirmiş değişik lokomotiflerden toplanmış parçalardan, yeni bir lokomotif ortaya
çıkarılıyor.

Yukarıda yayınladığımız iki eski parça üzerinde bulunan kırmızı boya üzerinde şeritlerin beyaz
olduğu gözleniyor. TCDD'de yeni yapılan veya zaman zaman boyama yenilemelerinde bazen
bu şeritlerin beyaz bazen de krem olduğu dikkatimizi çekiyor.

Buradan şu durumu ortaya çıkarıyoruz ;DE22000,24000 lokomotiflerin kırmızı renkli gövdeleri
üzerindeki şeritlerde bir standartlık olmayıp, boya çalışmalarında beyaz ve krem renk
kullanılmıştır.
Bu özelliği de bir ayrıntı olarak belirtmek istedim. DE24000 Modeli yapacak  arkadaşlara renk
konusunda yardımcı olabilir.


Yenilenmiş arka bölümler. Bu bölümlerde iki adet arka arkaya fanlar bulunmaktadır.
Fanların üzerinde koruyucu kafesler takılmış ancak fanlar takılmamış durumda.


Bir başka yerde fanlardan birini bulup görüntülüyoruz. Bu fan da gerekli çalışmalar yapılmış
ancak henüz tamamlanmaış durumda olduğu gözleniyor.


Yeni ve yenilenmeyi bekleyen jenaratör motorları.Jenaratörlerin ürettiği elektirik ile çalışan
dinamolar yeni DE24000'likte yerlerini almayı bekliyorlar.


De24000'liğin parçalarını fabrikanın bölümlerinde bulup fotoğraflamayla tespitimizi yapınca
yenilenmiş bir DE24000'lüğü, fabrikanın yanında bulunan  depoda bulup görüntülüyoruz.
Artık yenilenen De24000'liklerin markizinin her iki yanıda bulunan döküm plaket yerine boya
ile numaralama yapılıyor. Döküm Ay-Yıldız ise yerini boyama görünümlü Ay-Yıldızlı çalışmaya
bırakmış. Yeni yeri de markiz yan pencere arka üst kısımda bulunmaktadır.


Gezimizin anıları 5. bölümüyle devam edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #4 : Mayıs 28, 2008, 13:29:48 »



Selami Bey ve Haldun Bey, gezimizle ilgli düşünceleriniz için çok teşekkürler.


5. BÖLÜM



De 24000’liği incelemeye devam ediyoruz. Markiz yanına yapılan harf ve numaraların
şeklini ve yerini daha net görüyoruz.


Lokomotif üzerindeki boya yeni olduğundan ve depo dışından gelen ışığın etkisiyle pırıl pırıl
parlıyor.
Şasi ve bojilerin renginin koyu gri olduğunu gözlemliyoruz. Henüz dışarıda bile çalışmamış
lokonun üzerinde aynı model lokolarda olduğu gibi en ufak kirlenme belirtisi bulunmamaktadır.


Bojilerin görünümünden renginin koyu gri ve tertemiz olduğunu gözlemliyoruz.
Modellerinde kirlenme ve eskitme sevmeyen modelci arkadaşlarımıza güzel bir örnek.
Bojilerde toz, kir vb. eskitme çalışmasını yapmak istemeyen modelci arkadaşlarımız
kurgularında yeni görünümlü modellerini kullanabildikleri gibi isteyen eskitilmiş ve kirlenmiş
modelleri de kullanabilir. Bu bir tercih ve istek işidir.


Depodan ayrılmadan önce De24000’liğin arka kısmından bir görüntü alıyoruz.
Arka kısımdaki donanımları da görmüş oluyoruz.


Gezimizin olduğu 25 Mayıs 2008 Pazar günü güneş bizlere tüm cömertliğini gösteriyor.
Gezimiz gün boyu güneşli geçiyor. Lokomotif fabrikası deposundan  ayrılıp Tülomsaş’ın diğer
bölümüne geçeceğimiz zaman bahçede duran yenilenmiş bu DE24000’liğinde fotoğrafını
çekmeden duramıyorum.
TCDD’nin efsane dizel lokomotifi bize güzel bir poz veriyor.
Birçok demiryolu meraklısının; ister modelci olsun, ister sadece trenleri izleyeren veya
fotoğraflayan olsun, demiryolu sevdalılarının gönlünde ayrı bir yeri vardır.
Biz de bu gezimizde De24000’liğe ayrı bir yer verdik.
Tülomsaş’ta çeşitli yerlerde bulunan birçok lokomotifi geziye katılan arkadaşlarımız fotoğraf
çalışmalarını forumda yayınladıklarından biz de bu başlık altında diğer lokomotiflerin ait
fotoğraflara fazla yer vermiyoruz.


Tülomsaş’ın motor bakım ve yapım bölümüne doğru bahçe içinden geçerken TCDD’de
uzun yıllar çalışıp emekli olmuş bir  demiryolcu oğlu olan ve çocukluğu demiryollarında geçen
Sevgili Murat Çopur makas değiştirme dersi veriyor.
Serdar Uslu arkadaşımız da makas değiştirme dersini yakından takip ediyor.
Hasan Ulutaş Bey, kurgusundaki makasları için bu durumu dikkatle izliyor.


Lokomotif motorlarının yenilendiği ve bazı parçalarının üretildiği motor bölümüne giriyoruz.
Ekibimiz görevli Tülomsaş yetkililerinin izinde gerekli bilgileri alıyorlar.

Modeltrenciler forumu ve kulübü kurucusu Harun Yamanlar gezi ekibini bir lider
özelliği ile adeta orkestra şefi gibi idare ediyor, gezinin program akışını süre olarak çok
güzel ayarlıyor.



Tülomsaş Motor bakım ve üretim bölümünün genel görünüşü


Gezimizin Tülomsaş fabrikasındaki bölümü tamamlanıyor. Fabrikadan yine toplu olarak
birlik ve beraberlik anlayışı içinde ayrılıyoruz.
Tülomsaş’ın fabrika binaları dışındaki çevre düzenlemesi çok güzel. Ağaçları, çiçekleri, yeşil
alanları tek kelime ile harika. Cennet görünümlü bu güzel ortamdan  Demiryolu müzesi ve
Eskişehir Garı’na bağlı lokomotif deposuna doğru yola koyuluyoruz.


MTK grubu; birlik, beraberlik, sevgi, saygı anlayışı içerisinde mutlu bir tablo oluşturuyor.
Geziye katılan arkadaşlarımızın memnuniyeti yüzlerinden anlaşılyor.
Geziye katılamayan arkadaşlarımıza da buradan sevgilerimiz, gönlümüzün onlara ile birlikte
olduğunu davranışlarımızla belli ediyoruz.
Geziye çeşitli nedenlerle katılamayan dostlarımıza el sallayan arkadaşlarımız gezi grubumuz
adına selamlarını, sevgilerini iletiyorlar.


Gezimizin anıları 6. bölümüyle devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #5 : Mayıs 28, 2008, 22:40:10 »

6. BÖLÜM



Tülomsaş gezimizi tamamlayıp TCDD Eskişehir Depo'ya doğru yola koyulduk. Eskişehir Gar
civarında olan bu alanları yürüyerek dolaştık. Yolumuzun üstünde Eskişehir TCDD Müzesi
bahçe düzenlemesi ve binanın yapısı çok güzel düzenlenmiş. tüm gezi ekibimiz TCDD'nin
yapmış olduğu bu düzenlemeye hayran kalıyor.


Müze binasının zarif mimari yapısı, dış cephe renkelendirilmesi izleyenlerin gözüne çok hoş
gelecek şekilde düşünülmüş zarif bir müze yapısı görünümü oluşturulmuş.


Müze bahçesinde demiryollarında kullanılan çeşitli araçlara yer verilmiş. Müzenin dış alan
düzenlemesi oldukça temiz ve bakımlı olarak dikkat çekmektedir.


Müze bahçesinde eskiyi yansıtan araçlara da yer verilmiş. Atlı arabadan oluşan su taşıma
aracı su ikmali ve yangın söndürme aracı olarak kullanılmış.

 Müze bahçesinde demiryolu araçları arasında güllere de yer verilerek ortamın hoş görünüme
kavuşması sağlanmış.

Müzenin dış alanı bahçe duvarı arkasından incelendikten sonra pazar günü mesai olmaması
nedeni ile görevlinin bulumayışından dolayı içeriye girmiyoruz. Dış mekanı görmemiz bile
bizlere yetiyor. İçerde çok fazla malzemenin olmayışı ve kullanılamayan bir kurgunun olduğu
bilgilerini, İlyas Bey'in daha önce gidip gördüğü izlenimlerinden öğreniyoruz.


Müzenin önünden geçen yoldan depoya doğru ilerliyoruz.


TCDD Eskişehir Depo'da bizi depo şefi Sabri Şen Bey karşılıyor. Yusuf Sünbül Bey'in özel
ricası sayesinde, Sabri Şen Bey bizlere Depo ziyaretimizde yardımcı oluyor. TCDD'nin bu
alanlarına ziyaretler resmi izinler ve görevli TCDD çalışanlarının olumlu girişimleri sayesinde
olmaktadır.

Sabri Şen Bey, görevine son derece bağlı olmakla beraber depo çevresinin ağaçlandırılması
ve yeşil alanların düzenlenmesi ile çok ilgilenmiş çevrede gördüğümüz ağaçları ve çiçekleri
kendi elleriyle dikip halen bakımlarıyla da özel ilgilenmiştir.

Bu bilgileri ekibimizin değerli katılımcılarından Sevgili Kemal Omay Bey, öğrenmiş ve özelikle
Depo Şefi Sabri Şen Bey'i özel olarak fotoğrafını çekip tanıtmamızı önermiştir.

Kemal Omay Bey; şen davranışları, güleç yüzü sıcacık insancıl yüreği ile çevresine devamlı
neşe saçan, ekibimizde ve MTK' da birleştirici yapısıyla, örnek bir kişilik  göstermektedir.


Plaktorna çevresinde bulunan ''yay'' şeklindeki depo diziliminde bekleyen çeşitli lokomotifleri
izliyoruz.


Plaktorna çevresindeki incelemelerimiz sürüyor. Naci Gürbüz Bey,mesleğinde geçirdiği yılların
alışkanlından olsa gerek! olay yeri incelemesi yapar gibi plaktorna yapısını inceliyor.
''N'' ölçek kurgusuna eklemeyi düşündüğü plaktorna yapımı hakkında ekipte bulunan modelci
arkadaşlarımıza yapacağı çalışma ile ilgili bilgi alışverişinde bulunuyor.

Barboros Bey'de bu görüşme ve inceleme anını fotoğraflamaya çalışıyor.  Aynur Hanım ve
Sevgi Hanım MTK pankartını büyük bir içtenlik ile tutarak, Barboros Çiftçi Beyin fotoğraf
karesine güzel bir fon oluşturuyorlar. Bu güzel görüntülere saygılı bir duruşla katılıyorum.

Selim Bey de DE33000'liğin üzerinde çevrenin fotoğraflamasını yapıyor. Ekibimiz görüldüğü
gibi araştırma ve incelemelerini modellerine, kurgularına yansıtabilme çabası içinde çalışma
yapıyorlar.

Ben de bu görünümleri fotoğraf makinamı Üçayak' a yerleştirip, zaman ayarlı fotoğraf çekimi
yapıyorm.


Gezi ekibimiz bir takım ruhu içerisinde poz vererek, gezi anılarımıza güzel bir anlam katmış
oluyor.


Depo şefi Sabri Şen Bey, bizlere güzel bir süpriz yaparak plaktornayı çalıştırarak döndürüyor.
Arkadaşlarımız plaktorna üzerinde bu işlemi yaşayarak görüyorlar.
Aşağıdaki fotoğraf karelerinin sol üst köşedeki numaraları takip ederek plaktornanın dönüşünü
izleyebiliriz.
 


Aşağıdaki linki tıklayıp plaktorna çalışmasının kısa videosunu izleyebilirsiniz
http://i42.photobucket.com/player.swf?file=http://vid42.photobucket.com/albums/e304/kteoman/Resim100.flv">



Arkadaşlarımız plaktornanın çalışmasını, özellikle üzerinde bulunarak görmenin sevinç ve
heyecanını yaşıyorlar.


Depodan dönüşe geçiyoruz. Tam bu sırada bir DE 24000 lokomotifin hareket etmek üzere
olduğunu görüyoruz.

Barboros Bey, büyük bir fedakarlıkla kendini lokomotifin önene atıyor. Bu lokomotife binmek
isteyen arkadaşlara bu olanağı sağlıyor. Ekibimizin neşe kaynağı Kemal Omayve Serdar Bey,
Murat Çopur markize giriyorlar.

Bu arada Harun Bey boş durmuyor depoya giden yol üzerinde bulunan direklere MTK tanıtım
etiketlerini yapıştırıyor.


Serdar Bey, markiz içinde Kemal Omay Bey'in keyifli gülüşleri eşliğinde fotoğraf çekimlerini
yapıyor. Ekibimizin diğer üyeleri bu keyifli anı hayranlıkla izliyorlar.


Gezimizin anıları 7. bölümüyle devam edecektir.
« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2008, 22:46:02 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #6 : Mayıs 29, 2008, 19:37:40 »



7. BÖLÜM

Sabah bir araya geliş, tanışma kahvaltı ve sonrası Tülomsaş, TCDD Müze ve Eskişehir Depo
ziyaretlerinden sonra, saate baktığımızda, öğle zamanının  farkında olmadan nasıl geçtiğini
hiç anlamamışız.
Saate bakıyoruz: saatin 14.00 olduğunu görüyoruz. Nefes almaksızın yapılan ziyaretler,
buna bağlı olarak inceleme ve araştırmalar belli ki gezi ekibimizi oldukça acıktırmıştır.

TCDD Eskişehir Depo'dan ayrılarak, Eskişehir Gar önünde toplanıp, İstanbul ekibinin geldiği
Barboros Çiftçi Bey'in yönetimindeki servis aracı ile hep birlikte Eskişehir'e özgü, Tatar Çiğ
Börekçisi'ne doğru yola koyuluyoruz.


Sevgili İlyas Şıklar Bey, Eskişehir'in en nezih Çiğ Börekçisi ile görüşüp önceden masa düzeni
hazırlatıp, yaptırdığı  ''Model Trenciler Kulübü'' isimliğini de masaya koydurarak, bizlere güzel
ziyafet ortamı oluşturuyor. Bu arada MTK dvd sini de getirerek, yemek anında börekçinin
videosundan gösterime sunuyor. Bu durum bizler kadar orada bulunan diğer kişilerinde ilgisini
çekiyor. İlyas Bey,bu güzel ve anlamlı girişimleriyle, Model Trenciler Kulübü'ne ne kadar bağlı
bir üye olduğunu hepimize gösteriyor.

Çiğ Börekçi'nin çok leziz böreklerini yiyor, ancak tadına doyamıyoruz. Yolu Eskişehir'e düşen
dostlarımızın mutlaka Eskişehir'de Çiğ Börek yemelerini öneriyoruz.

İlyas Bey'in uyarısıyla; Çiğ Börekleri  elle yiyoruz. Bu böreklerin içindeki kıymalı malzemenin
dağılmadan yenebilmesi ve lezzeti hissedebilme açısından elle yemek daha uygun oluyormuş.
Bizler de bu uyarıyı dikkate alarak börekleri usule uygun yiyoruz.

Gezi ekibi olarak, hoş sohbet ve afiyetle birlikteliğimiz devam ediyor. Ne mutlu bizlere.


İlyas Bey; börekler yenince ve herkesin tadı damağında kalacak şekilde karnını doyurması
üzerine günün anlam ve önemini belirten güzel bir konuşma yapıyor. Duygu yüklü  konuşma
sırasında herkes etkileniyor, pür dikkat İlyas Bey'i dinliyor.
MTK varlığımızın ve birliğimizin sürekli olması temennileriyle İlyas Bey konuşmasını tamamlıyor.
Hepimizden İlyas Bey'e kucak dolusu sevgiler, sonsuz alkışlar sunuyoruz.

Meşhur Eskişehir'in Tatar Çiğ Börek ziyafetinden sonra gezi düzeneğimiz doğrultusunda
tarihi bir mekan olan Odun Pazarı semtine doğru yola çıkıyoruz.
Yol boyunca Eskişehir'in temiz ve düzenli şehircilik anlayışı ile oluşturulmuş çağdaş bir kent
yapısı özelliğini gözlemliyoruz.


Doğasının yeşile çok hakim olduğu Eskişehir'in Odun Pazarı semtinde, yemek sonrası çay
içimi için güzel bir çay bahçesi bulup oturuyoruz.

Naci Gürbüz Bey, orada bulunan helvacı dükkanından bizlere helva alarak ikram ediyor.
Tatlı yiyelim tatlı konuşalım diyerek, birlikteliğimizin ağız tadına tad katıyor.

Modeltrencilik üzerine arkadaşlarımız çeşitli görüşler bildiriyorlar. Kurgu çalışmaları, model
çeşitleri ve özellikleri , kurgularda elektrik sistemleri, vb. bilgi paylaşımı yapılıyor.

Harun Yamanlar Bey, MTK'nın yapacağı yeni etkinlikler üzerinde açıklamalar yapıyor.


Çay bahçesinde yapılan MTK toplatısı sonrasında hep birlikte Odun Pazarının sokaklarında
yürüyüşe geçiliyor.

Odun pazarı tarihi evlerinin bulunduğu sokaklardayız. İlyas Bey burada Eskişehir Belediyesi
çalışmaları hakkında bilgi veriyor. Eskişehir halkının da  belediye çalışmalarına destek verip
elbirliği ile evlerin restore edilerek eski görünümlerine kavuşturulduğunu dile getiriyor.


Sokakların temizliği ve düzeni, evlerin tarih kokan yapısı bizleri etkilyor


Bir başka ev görünümü pencere yapısı sonradan değişmiş olsada sade yapısı ve renk uyumu
dikkat çekici. Kurgularda yapılabilecek nitelikte örnek oluşturmaktadır.


Odun Pazarı evleri ziyaretini tamamlayıp Osman Gazi Üniversitesi kampüsünde bulunan treni
ziyarete gidiyoruz. Yol üzerinde servis aracımızdan, Odun Pazarı evlerinin bir başka açıdan
görünümünü fotoğraflıyoruz.


Gezimizin anıları 8. bölümüyle devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 63
  • İleti: 2458
Ynt: ''MTK'' ESKİŞEHİR GEZİ ANILARIMIZ -25 MAYIS 2008 PAZAR-
« Yanıtla #7 : Mayıs 29, 2008, 23:21:58 »



8. BÖLÜM

Sermet Osman Kabasakal Bey’in görev yaptığı Osman Gazi Üniversitesi’ne doğru yola
koyularak, Eskişehir’in güzelliklerini seyrederek hoş sohbetimizle gezimizi sürdürüyoruz.


S.Osman Kabasakal, Osman Gazi Üniversitesine önceden giderek, bizleri kampus girişinde
karşılayıp dekovilin bulunduğu yere götürüyor. Hep birlikte dekovili inceliyoruz.

İlyas Bey;Dekovlin geçmiş yıllarda Eskişehir'in Şeker Fabrikasına şeker pancarı taşıma işlerinde
kullanıldığını hatta Yeni Mahalle semtinin, eskiden dekovilin bu semtin yakınından geçmesinden
dolayı bu semte ''Dekovil'' dendiğini anlatıor. Daha sonraki yıllarda Osman Gazi Üniversitesi'ne
bu hattın getirilerek burada hatıra anı amaçlı kullanıldığını iletiyor.

Gezi ekibimiz doğal görünümleriyle dar hat treninin bulunduğu yerdeki platformda istasyonda
bekleyen kişileri görünümleriyle canlandırıyorlar.

Murat Çopur; Anadolu insanının karekteristik özelliğini yansıtırcasına bekleyiş tarzını çömelerek
göstermeye çalışıyor.

Nedim Kuş; Hasret içinde uzun yola gidecek sevdiğini geçiren hüzünlü delikanlının hasret
acısını sigara ile paylaşarak teselli bulmaya çalışıyor.

Selim Bey; Bir medyanın foto muhabiri gibi çevredeki ilginç kişileri objektifiyle yakalama bekleyişi
içinde görülüyor.

Ümit Bey; İstasyonda kendine uygun bir hayat arkadaşı bulabilirmiyim bekleyişi içinde

Aynur Hanım; Evladını gurbete yollayan bir annenin hüznü ve tedirginliği görünümünde

Arzu Hanım, Ferda Bey, Cafer Bey;Dağcılık sporu ile ilgli serüvencilerin yeni bir maceraya doğru
giden ekibini canlandırıyorlar.

Harun Bey; İş seyahatine çıkacak bir iş adamı olarak diğer yolcular arasında görülüyor.


Gezi ekibimizin bir kısmı lokomotif üzerinde inceleme ve görüşme yapıyor.

Naci Bey ve Hikmet Hoca; Geçmişin derinliklerine dalarak ' hey gidi günler hey, Anadolu'da
görev yaptığımız yıllarda, doğru dürüst ulaşımın olmadığı dönemlerde neydi o kara trenle
yaptığımız uzun yolculuklar ' dercesine o günleri anıyorlar.

Kemal omay Bey; Gün boyu parlak ışıklarını üzerimizden eksik etmeyen güneşin ışınlarından
o güleç ve sevimli yüzünün kızardığını hissederek, Eskişehir'in güzelim ağaçlarından birininin
gölgesinden yararlanıyor.


Dar hat treninin zarif görünümü


Dekovil incelemelerimiz tamamlanınca Osman Gazi Üniversitesi bahçesinin sonunda Porsuk
Çayı'nın mesire yeri olarak Eskişehir halkının yararlandığı çok güzel bir alanda İlyas Bey'in
yine önceden düzenlemesini yaptığı bir restoranda mangal keyfi yapıyoruz.

Akşama yaklaştığımız saat 19.00 gibi hava yavaş yavaş serinliyor. Sohbetimizin sıcaklığı
aynen devam ediyor. Yiyor içiyor neşe saçıyoruz. Gün hiç bitmesin istiyoruz.
Eskişehir'e görev nedeniyle gelen Selami Bey (forum üyemiz ''chief'') katılıyor. Hoş sohbet bir
yapıya sahip Selami Bey'le bu güzel ortamda tanışıyoruz.

Ağız tadıyla bol sohbetle tamamladığımız akşam yemeği bitiminde İstanbul ekibini uğrluyoruz.

Eskişehir'li, Ankara'lı dostlar ile ben Eskişehir'in güzide yeri Porsuk Çayı çevresi gezi alanına
gidiyoruz.


Eskişehir şehir merkezi içinden geçen Porsuk Çayı çevre düzenlemesi mükemmel yapılmış.
Porsuk Çay'nın her iki yanı yürüme yolları parklar ve yeşil alanlarla cennete döndürülmüş.
Köprü üzerinden Porsuk'un görünümü


Porsuk Çayı'nın yine köprü üzerinden diğer bir taraftan görünümü.


Üzerinden fotoğraf çekerek, Porsuk Çayı'nın her iki yanını görüntülediğimiz zarif yapılı köprü.
Eskişehir Belediyesi Porsuk Çay'ı Üzerine bu tip köprülerden birkaç tane yaparak hem halkın
ulaşımını kolaylaştırmış hem de güzel görünüme yer vermiş.


Köprü üzerinde,  Eskişehir Porsuk Çay'ı hatıra fotoğrafı çektiriyoruz.
Daha sonra Porsuk çevresinde dolaşıp çay bahçesinde oturuyoruz. Ümit Bey, Sermet-Aynur
Eray çiftini Ankara'ya uğurluyoruz. Murat Çopur 'da Eskişehir'deki bir arkadaşına gidiyor.

İlyas Bey ve Cafer Bey beni gece saat 22.30 ' da kalakacak otobüse yolcu etmek üzere
otogar'akadar gelerek beni otobüse bindirip uğurladılar. Kendilerine çok teşekkür edrim.


Sevgili Ümit İnci gün boyunca hasretle beklediği ve gerçekleştirmekten büyük keyif aldığı
Porsuk Çay'ı kenarında çay içme istemini yerine getiriyor. Ümit İnci Bey için Porsuk Çay'ında
çay içmek çok özel bir anlam taşıyor.

Gezimizin anılarını Gecenin yıldızı Ümit İnci bey'in güzel pozuyla sonlandırıyoruz.

Eskişehir Gezisi hepimizin unutamıyacağı çok güzel bir gezi olmuştur.

İlyas Bey'e gösterdiği çaba ve fedakarlıkları için sonsuz teşekkürler.

Modeltrenciler forumu ve kulübü , sosyal yaşamdaki hobi anlayışını; insanlar arasında
dostluğun kurulmasına ve bu doğrultuda dostlukların, insani ilişkilerle daha güçleneceğini
Eskişehir gezisi ile bir kez daha kanıtlamıştır.


Tüm modeltrenci dostlarımıza en içten sevgi ve saygılar.
Teoman Kardaşlar