Gönderen Konu: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon  (Okunma sayısı 29757 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« : Ağustos 12, 2008, 22:40:37 »

Saygıdeğer modeltrenciler, sizlere Alsancak Gar' da TCDD 44062 Lokomotifin ve ona bağlı olarak sergilenen
Osmanlı Demiryolları zamanında kullanılmış olan  bir vagonun fotoğraflarını aktaracağım.

1.BÖLÜM

Önce bu lokonun geçmite çalıştığı dönemlerde, Robin Lush tarafından çekilen bir fotoğrafını sizlere sunuyorum.




''trains of turkey'' sitesinde yayınlanan 44062nin fotoğrafının verildiği sayfadan bir görünüm.TCDD'de kullanılan
44001 - 44083 plaket numaralı lokomotiflerin tanıntımının yapıldığı aşağıdaki linkten gerekli bilgiyi alabilirsiniz.
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/44001

Bu gün okuldaki  çalışmalarımız tamamlandıktan sonra akşam üstü Alsanacak Gar'a giderek orada sergilenen
44062'nin fotoğraflarını çekerek geçmişin anılarını tazelemeye çalıştım.

Alsancak Gar derin bir sessizliğe gömülmüş, o eski günlerin buharlılarının çıkardığı dumanı solumayı özlemiş,
TCDD buharlı lokomotiferine özgü tiz sesli düdüklerinin ötüşünü beklercesine mahsun bir görünümde duruyor.
Bu özlemi biraz olsun gidermek adına TCDD 3. Bölge Müdürlüğü yetkilileri daha önceleri Karşıyaka İstasyonunun
karşısında bir süre sergilenen 44062 lokomotifini, burada yapılan metro çalışmaları nedeniyle atıl durumda
olmakan kurtarıp Alsancak Gar'a getirerek burada tekrar sergilenmesini sağlamışlardır.

TCDD yetkilieri bir güzellik daha yaparak lokomotifin arkasına bir de vagon bağlamışlardır.
Bu vagon Osmanlı Demiryolları zamanından kalması ile ayrı bir özellik taşımaktadır.
döneminde kullanılmış bir vagondur.


Alsancak Gar'ın ilk peronun yanındaki hatta duran lokomotife doğru ilerliyoruz. Çatıyı taşıyan sütunların dizilişi
ahengli bir görünüm verirken bizi adeta zaman tuneline doğru sürüklüyor.


Gar içerisinde bir yandan bina yapısının özgünlüğüne de önem verilmektedir.Yapıldığı dönemden sonra çeşitli
onarımlar geçiren Alsancak Gar'ın sutunlarının sonradan yapılan sıvaları sökülerek tekrar ilk dönemlerde yapılan
taş örme yapısına kavuşturuluyor.


TCDD 44062 ve vagon peron yanında ziyaretçierini karşılamak üzere duruyorlar.


Tadilat yapılarak, ana gövdesi boyanıp sergilenen vagonun genel görünüşü.


Ahşap gövdeye sahip vagonun arka kısmından bir görünüm.


44062'nin hat içinden, eski günleri hatırlatan zarif bir görüntüsü ile bize poz verircesine duruşu.

Konuya devam edilecek.
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2008, 23:23:26 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 60
  • İleti: 850
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2008, 22:54:26 »
Teoman Hocam konuyu bölmek pahasına da araya girip yazmak istedim. Kusuruma bakmayın. Alsancak Garını her İzmir'e gidişimde mutlaka ziyaret ederim ve her seferinde farklı bir özelliğini belirlerim. Bence Türkiyemiz'deki ender istasyonlardan birisidir. Hele sizin fotolarınız ve anlatımınızla şimdi daha da farklı geldi gözüme... Paylaşımınız için sonsuz teşekkürler, emeklerinize sağlık, debamını da merakla bekliyeceğiz. Sevgi ve saygılarımla... İlyas Şıklar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 1629
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2008, 22:55:28 »
Teoman Bey birbirinden güzel bu resimler için teşekkürler.Alsancak garının birinci resmi muhteşem . Ellerinize sağlık.
Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2008, 23:24:56 »


2.BÖLÜM


44062'nin markizine doğru ilerliyoruz.  Markiz yanında kendisine özgü plaketlerini ilk günkü canlılığı ile
koruduğunu gözlemliyoruz.



Markizin içine girerek tenderin üzerine çıkıp,  markizi görüntülüyoruz. Buharlıların kullanıldğı dönemlerde
yağmur ve rüzgardan korunmak amacı ile kullanılan branda unutulmamış ve yerine aynen yeniden yapılarak
yerleştirilmiş.


Mrkiz içi kumanda bölümünü görüyoruz.


Markizin içinde orta bölüm


Makinistin yer aldığı kısımda seyir pencresinden görünüm


sol tarafta ateşçinin bulunduğu bölümden bir görnüm.


Markizin üzerinden ilginç bir görünüm daha!


Fotoğafta görülen plaket vagonun şasisinde bulunmaktadır. Plaketin üzerindeki yazılardan vagonun Osmanlı
Demiryollarına ait olduğunu simgeleyen ve İzmir'de üretilmiş bir vagon olduğunu anlıyoruz.


vagon ve lokomtif bağlantısı kapı üzerindeki camlardaki logolar dikkat çekici.


O ve R harflerinden oluşan bu logonun '' Ottoman Railway'' Osmanlı Demiryollarını simgelediği
ortaya çıkıyor.


İzmir'in nemli ve bunaltıcı sıcağında  12 Ağustos '08 Salı günü akşam üzeri Alsancak Gar'da 44062 ve ona bağlı
vagonu fotoğraflamak oldukça keyifli hoş bir andı.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 66
  • İleti: 1591
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2008, 23:31:08 »
sevgili teoman bey,
 öncelikle gene akademik tarafınızın ağır bastığı guzel paylaşımınız için teşekkürler.
benim iki resim dikkatimi çekti..
1- sanırım kömür atılan ocagın resmi sanki agzını açmış dişleri gözüken bir canavar gibiydi.
2- sizi gercek ciddiyetinize rağmen,yazlık bir sort ve tişort ile görmek de keyifliydi.
sağolun varolun.

Çevrimdışı Osman Yalçınkaya

  • Osman Yalç?nkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - Suadiye
  • Yaş: 32
  • İleti: 172
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2008, 23:42:48 »
Merhaba, paylaştığınız fotoğraflar için teşekkürler. Buharlı bir kenara, gar binası harikaymış, böyle başka gar binası var mı doğrusu merak ettim.

Yalnız kaç zamandır dile getirmek istediğim hoş olmayan durum mu desem, ihmal mi, boşvermişlik mi desem bilemiyorum..bi durumu tam bu fotoğraflar altına yazmam uygun olacak heralde.
İzmirde ülkemizde demiryolu tarihinde önemli bir şehir ve yine gördük ki bu önemine, tarihine yakışır şekilde lokomotofi, vagonları, garı vs. gayet göze hoş gelecek şekilde muhafaza ediliyor, sergileniyor. Ama İstanbul'da ne Haydarpaşa'da ne Sirkeci'de bulunan lokomotifler İzmirdeki bu fotoğrafın yanına yaklaşamıyor. Buna üzülüyorum. Bu iki tarihi, merkezi, önemli garda niçin böyle basit lokomotifler var acaba? Hem de resmen atıl durumda. Hele ki Söğütlüçeşmedeki lokomotifin üzerindeki graffitileri görseniz ...
Eğer fırsatım olursa bu üç lokomotifin içler acısı diyebileceğim halini paylaşacağım.

Paylaştığınız fotoğrafların benzerini İstanbulda da çekebilmek ümidiyle..

İzmirden bu güzelliği paylaştığınız için çok teşekkürler...Selamlar..

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 47
  • İleti: 707
  • Mehmet erdo?an
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #6 : Ağustos 13, 2008, 13:48:13 »
hocam paylaşım için teşekkürler ayrıca alsancak garıda ayrı bir güzellik. emeginize sağlık

Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 40
  • İleti: 176
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2008, 13:59:17 »
Teoman Bey

Çok güzel bir çalışma, öncelikle teşekkür ederim. Alsancak Garı'nı ve İzmir'i, en son hat kapanmadan görebildim. O zamandan beridir Alsancak Garı'nın durumunu görememiştim. Bomboş olsa da, iyi durumda ve içinde 44062 ile görmek beni çok mutlu etti.
44062 ve arkasındaki eski yolcu vagonu, Alsancak Garı'na ne zaman getirildi? Ve, kullanıldığı dönemde 2. yolda devamlı bekleyen, bir yeşil bir de mavi çok eski yolcu vagonu vardı. Onlara ne oldu?

Saygılar...
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 50
  • İleti: 505
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2008, 14:55:34 »
Teoman bey.,ellerinize sağlık.Osmanlı amblemli vagonu ilk defa görüyorum.amblemide ilk görüyorum.şimdiye kadar hiç bir yerde ne gördüm nede okudum.doğrusu birazda şaşırdım.hiçbir kayıda rastlamadım bunca zamandır.
ellerinize ve emeklerinize sağlık.........

selamlar.........

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagonlar
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2008, 23:18:02 »
İlyas Bey, değerli görüşlerinizle her zaman konuya yardımcı olabilrsiniz.
Konu bölmek gibi bir endişeye kapılmayınız, aksine sizlerin önerileri doğrultusunda
işlenecek konularda, daha derinlemesine gidilerek konularda gelişme olur.
Verdiğiniz desteğe ve olumlu yaklaşımlarınıza teşekkürler.

Ferda Bey, bu konuyla ilgli fotoğraflar hakkındaki görüşlerinize teşekkürler.

Haldun Bey, benzetmeleriniz çok güzel teşekkürler. İzmir'in sıcak ortamında görev
dışında iklim şartlarına uygun giyinmeye çalışıyorum.

Osman Bey, umudumuzu kaybetmeden diğer yerlerdeki çalışmaların da olumlu olabileceğini
düşünelim. İyi düşünelim ki hep iyilikler olsun. Görüşleriniz için teşekkürler.

Ümit Bey ve Mehmet Bey, görüşlerinize çok teşekkürler.

Şafak Bey, Alsancak Gar içinde 2. yolda uzun yıllar bekleyen bu vagondu. Bu vagonun önceki
yıllarda boyası koyu yeşil renkteydi. Bir dönem 1990'lı yılların başlarında Buharlı Lokomotifli nostalji tren gezileri düzenlenirdi. Alasancak-Çamlık arasında turistik amaçlı çalışan bu trene eklenen vagonlar
açık yeşile boyanarak kullanılmışlardı. Bir ara ''Kurtuluş'' dizisinde kullanıldılar.Kurtuluş dizisinde bazı vagonlar koyu kahve rengine boyandılar. 
Alsancak Gar' da şu anda bulunan vagon tekrara bakıma alınıp yenilendi ve sergilenmeye başladı.

İrfan Bey, Osmanlı Demiryolları' na ait plaket taşıyan vagon ile ilgli Alsancak Gar müdürlüğünde araştırma yaptım. Bu araştırmalarımı ve izlenimlerimi sizlere aktaracağım.

Şafak Bey,e açıkladığım vagonları geçmiş yıllarda digital fotoğraf makinasının olmadığı dönemlerde yine Alsancak Gar'ın dışında bulunan şimdi metro için kullanılan hatta iken fotoğrafladığım vagonlar.

Geçmişle bir yolculuk yapalım.














Saygılar
Teoman Kardaşlar









« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2008, 23:25:30 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon Tanıtımı
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2008, 00:59:47 »
3. BÖLÜM

Saygıdeğer modetrenciler, İrfan Bey'in vagon ile ilgli sorusuna açıklık getirici ve vagonu tanıtıcı çalışamalarla
konuya devam ediyorum.

Bu gün 13 Ağustos 2008  Çarşamba günü yine okulda görevim bittikten sonra Alsancak Gar Müdürlüğüne
giderek burada bulunan lokomotif ve vagon ile ilgli açıklayıcı bilgi almak istedim.

Gar Müdürü Sayın, Seyfi Yardımcı Bey, ile güzel bir söyleşi gerçekleştirdik. Vagonun tanıtımın için vagonu özel
olarak bizler için açıp, içinden görüntü almama yardımcı oldular.

Bu söyleşi ve görüntüleri sizlerle paylaşıyorum.


Alsancak Gar Müdürü Seyfi Yardımcı Bey, makam odasında içtenlikle beni karşılayıp, son derece yardımsever
bir tutumla açıklayıcı bilgiler verdi. Seyfi Bey'in anlattıklarını dinleyip, notlar aldım. Bu arada TCDD'nin yeniden
yapılanmasına yönelik yapılan çalışmalarla,  ülkemizin gelişimine önemli ölçüde katkılar sağlayacak çok olumlu
gelişmelerden söz etti.


Seyfi Bey, hatta bulnan vagonun kapılarının güvenlik nedeniyle kilitli olduğunu özel istek gelmedikçe ziyarete
açmadıklarını ifade ettiler. Bizim isteğimizi kırmayıp vagonu bizzat kendisi açarak vagonun tanımını yaptılar.


Vagona ilk girdiğimizde bizi geniş bir ortam ile karşılaşıyoruz. Burası vagonun toplantı salonu. İç düzenlemede
aslına sadık kalınarak yenilemeler yapılmış.


Vagonun iç gövde yapısı tamamen orjinal. Ahşap düzenlemeler çok zevkli birşekilde çalışılmış. Soğuk havalarda
ısınma sorununu gideren kalorifer sistemi dşenmiş. Sağ da pencere altında kalorifer petekleri bulunmtadır.
Pencerelerin üstünde bulunan bagaj yerleri metalden yapılmış özeli bir işçilik gösterilmiş.
Pencerelerdeki perdeler zarif bir şekilde yerleştirilmiş. Toplantı masası sade olmsına karşılık sağlam bir ahşap
malzeme kullanılmış. Dinlenme koltuğu  görünümüyle yıllara meydan okuyan sağlamlı ile göz dolduruyor.


Toplantı salonunun tavanı ortama bir ferahlık sağlıyor. Tavan görünümü de orjinalliği yansıtıyor.


Toplantı salonunun diğer bir açıdan görüntüsü. İçeri girdiğimiz kapıların bulunduğu yer.


Toplantı salonunu geçip koridora doğru ilerliyoruz. Pencere üzerleri  duvarların tavan ile birleştiği alanlardaki
ahşap oymacılığı dikkat çekici bir güzellikte.


Koridorun başında solda ıstma odası denilen yerde soba bulunmaktadır. Bu sobann özelliği kalorifer sistemini
ısıtan kalorifer kazanı işlevini görmesidir.


Isıtma odasının diğer bir köşesinde görevlinin oturacağı koltuk bulunmaktadır.


Isınma odasından sonra gelen yer personel odası. Dar bir alanda bulunan koltuk aynı zamanda yatak oluyor.


3.yer Lovabo ve tuvaletin bulunduğu bölüm.


4. yer yatak odasının bulunduğu alan.


Yatak odasının diğer bir yönden görünümü


Vagonun sonunda seyir odası olan kısım.

Vagon tanıtımına devam edeceğim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar








Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon Tanıtımı
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2008, 08:33:09 »

4.BÖLÜM


Seyir odasında bulunan koltuk.


Vagonun seyir odası bölümünden tekrar geriye dönerek toplantı salonuna doğru koridordan ilerliyoruz.


Vagonun toplatı salonuna geliyoruz. Burada Seyfi Bey, vagonun ne zaman ve nerede üretildiği ne amaçla
kullanıldığını anlatıyor. Alsancak Gar'ın tarihi hakkında bilgi veriyor. Anlattıklarını yine not alıyorum.
Burada yaptığımız çalışmalar, bizi; Türkiye'de ilk kurulmuş demiryolları ile ilgli bir araştırma ve forumda yine bir
yazı dizisine doğru götüreceğe benziyor.

Vagon ile ilgli bilgiler:

Osmanlı İmparaotorluğu döneminde 1856 da başlatılan İzmir-Aydın demiryolu çalışmalarından sonra demiryolu
hattı kurulmuş ve faaal duruma geçmiştir. Demiryolunu İngilizler inşa ettiklerinden demiryolunun işletilmesini
İngilizler üstlenirler. İzmir'de yaşayan İngiliz tüccar Robet Wilkin İngiliz hükümetinin de desteğini alarak Osmanlı
hükümetinden imtiyaz talep ederek demiryolu inşa ve işletme şirketi kurar.

Demiryolu hizmete açılıp işlemeye başladığından sonraki yıllarda işletmede görevli üs düzey kişilere yönelik bazı
ayrıcalıklar verilir. İşte bu vagon da 1908 yılında İngiltere'de yapılıp, İzmir'e gönderilerek Osmanlı Demiryolu
işletme müdürünün emrine verilir. Dönemin işletme müdürleri bu vagonu, İzmir-Aydın demiryolunda çalışmaları
denetlemekte, yol kontrolleri yapmakta makam vagonu olarak kullanır.

Osmanlı İmparatorluğu döneminde vagon Osmanlı Demiryolları'nın İngiliz işletmesi emrinde kullanılır.
Vagon daha sonra Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra millileştirilen demiryollarımızla birlikte yeni kurulan
TCDD'nin kullanımına geçer. Belli bir süre kullanılan vagon hizmetten alınıp uzun yıllar Alsancak Gar içinde bekletilir.
Çeşitli tarihi dizilerde ve Efes treni adı ile bir süre gezi treninde kullanılan vagon tekrar
bakıma alınıp bu günlerde Alsancak Gar'da sergilenmektedir.

Vagon özelliklerini gösteren pano:



Vagonun gövdesinde yer alan plaketler:









Konuya çeşitli açıklamalar ile devam edeceğim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar




Çevrimdışı Nedim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 186
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #12 : Ağustos 14, 2008, 11:55:52 »
sevgili teoman hocam,
böylesi güzel ortam görüntülerini bizlere ulaştırdığınız
için şahsım adına sozsuz teşekkürlerimi sunarım.
çalışmalarınızı büyük bir özveri ile sürdürmeniz
model trenciler adına büyük bir kazanç..
emeğinize ve gönlünüze sağlık..
sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş..

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #13 : Ağustos 14, 2008, 18:45:50 »
Sevgili Nedim Bey, merhaba. Güzel sözlerinize çok teşekkürler.
Model olsun, gerçek olsun trenlere gönül vermişiz bir kere elde değil.
Buna bağlı olarak demiryolu araçları, binaları da bu olgunun içinde yer alıyor.
Araştırma yapmak, incelemek, edinilen bilgileri bu güzel ortamda içten dostlarımızla paylaşmak
özverilerin en güzeli değerindedir.

5.BÖLÜM


Vagon içinin gezilmesinden sonra Seyfi Bey’in ofisine tekrar geliyoruz.Kapıdan içeri girdiğimizde karşı köşede
bulunan şömine ve çavresinde demiryolu ile ilgli fotoğraflar ve demiryolu fenerleri bulunuyor.


Seyfi Bey, Alsancak Gar ve demiryollarımız ile ilgili çıkan dergi ve kitap yayınlarından bilgi veriyor.


‘’Ege Life’’ dergisindeki Alsancak Gar tanıtımı ile İzmir Büyük Şehir Belediyesi yayınlarından ‘’ İzmir Demiryolları’’
adlı kitaptan açıklamalar yapıyor.
Bu yayınlar demiryollarımızın ülkemizde başlangıç tarihleri neden ve nasıl yapıldıkları hakkında çok güzel bilgiler
içeriyor. Seyfi Bey’den bu kaynakları alarak buradan edineceğim bilgileri derleyip yeni bir başlık
altında  demiryollarımızı tanıtıcı bir yazı dizisi hazırlamayı düşünüyorum.


Alsancak  Gar’da TCDD zamanında dünden bugüne görev yapmış gar müdürlerinin olduğu fotoğraf panosunun
fotosunu çekmeden geçemiyorum. En altta Seyfi Bey’in fotoğrafı bulunuyor. Görev de olan müdürlerin görev
süreleri sona ermeden fotoğrafları bu tür panolara konmaz. Ancak Seyfi Bey,e rica edip, bu
günün  anısına fotoğrafını koyup panonun bu şekilde fotoğraflanmasını talep ediyorum. Kendisi  beni kırmayıp
fotoğrafını panoya yerleştiriyor.


Fotoğraf panosunun alt çaprazında tarihi masa ve onun üzerinde geçmiş dönemlerde kullanılan telefon,telgraf
çeşitli objelerden oluşan haberleşme araçları bulunuyor. Seyfi Bey’in makam odası adeta küçük bir
müze görünümünde. Masa önünde duran koltuk ta tarihi değeri olan, geçmişe tanıklık etmiş güzel bir  mobilya.


Masa üzerinde duran objelerin içinde şekli ile dikkatimi çeken bir parça gözüme çarpıyor.Bu parçanın ne işe
yaradığını sorduğumda Seyfi Bey; ‘’Kestane Fişeği’’ diyor.
Nasıl kullanıldığını, ne işe yaradığını anlatıyor. Ben kendisinden yine ricada bulunarak bu aracı yerinde gösterip,
anlatmasını talep ediyorum.


Seyfi Bey, sağ olsun hiç üşenmeyip, rayların üzerine gelerek  elinde tuttuğu Kestane Fişeğini açıklıyor:
Demiryolu üzerinde beklenmedik olağan üstü bir durum meydana geldiğinde olay yerine daha tren gelmeden,
olay yerinden uzakta bir yerde rayın üzerine bu parça yerleştirilir.


Seyfi Bey, kol saati şeklinde olan Kestane fişeğini raya takıyor.


Lokomotif geçerken tekerlekleri Kestane Fişeğinin üzerine geldiği an, bu fişek patlar ve çok yüksek ses çıkarır.
Yuvarlak yassı görünümünde olan parçanın içinde barut olduğundan patlama gerçekleşir. Çıkan ses makinisti
uyaracağından ileride bir tehlike olduğunu bildirir ve makinist tarafından tren durdurulur. Bu durumun böyle
olmasının sebebi; acil haberleşmede teknolojinin gelişmediğindedir. Haberleşmede son yıllarda kullanılan telsiz
hemen hemen tüm lokomotiflerinde   bulunmaktadır.

Kestane Fişeğin ne olduğunu Seyfi Bey’in kendisinden videoda izleyelim.   

http://www.modeltrenciler.com/videopaylas/video/76/Kestane-Fişeği

Konumuza devam edeceğiz.
Saygılar
Teoman Kardaşlar




« Son Düzenleme: Ağustos 16, 2008, 08:39:02 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 50
  • İleti: 505
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #14 : Ağustos 14, 2008, 21:28:58 »
syn Teoman bey........

büyük bir keyifle yazılarınızı okuyorum.

Gerçekten arşiv değerinde bir araştırma olmuş.

bizi bilgilendirdiğiniz için ayrıca teşekkür edrim.

ELLERİNİZE SAÐLIK.............EMEÐİNİZE SAÐLIK.......

SAYGILAR,   SELAMLAR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #15 : Ağustos 15, 2008, 09:38:44 »

İrfan Bey, güzel düşünceleriniz için teşekkürler.
Gar Md. Seyfi Yardımcı Bey'in bana verdiği kaynak belgelerden yola çıkarak demiryollarımız ile ilgli bir yazı dizisi
hazırlığı içindeyim. Bu çalışmayı da sizlerele paylaşmaktan mutluluk duyacağım.



6.BÖLÜM

Saygıdeğer modeltrenciler, bu bölümde size Alsancak Gar'ın bugünü ve geçmişteki görünümlerini aktarmaya
çalışcağım.

Gar Müdürü Sayın Seyfi Yardımcı Bey, 14 Şubat 2008 Perşembe günü Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün yabancı
misyon şefleri ve delegelere ''EXPO 2015'' için aAlsancak Gar içinde ymek verdiğini bu nedenle Gar içerisinde
düzenlemeler yaptıklarını, buna bağlı olarak nostaljik bir görünüm vermesi yönünden, garda mutlaka bir tren
görünümünün verilmesi adına lokomotif ve vagonu bu nedenle garda sergilediklerini belirtmişlerdir.
Aşağıdaki linkteki gazetede , bu organizasyonun haberini okuyabilirsiniz.

http://www.milliyet.com.tr/2008/02/20/ege/axege01.html



Alsancak Gar'ın, 13 Ağustos 2008 Çarşamba günü ön cepheden fotoğrafını çektiğim  görüntüsü.


Gar'ın içne girdiğimizde bizi geniş ve tavanları çok yüksek yolcu bekleme salonu karşılıyor. Peronlara çıkış
kapısının ardında hatta bekleyen lokomotif 44062 sanki her an kalkacakmış gibi duruyor. O an geçmiş gözümün
önüne geçmiş geliyor. İzmir'in tarihi ilçesi Buca'da tren istasyonunun yanında bulunan, 9 Eylül Ün. Eğt. Fak.'de
okuduğum yıllarda  (1980-1984) ben'de bir çok kez bu salondan treni kaçırma endişesi ile bilet gişesinden bilet
alarak koşturup trene yetişmeye çalışırdım.


Bekleme salonunun duvarlarında Alsancak Gar'a ait geçmişteki fotoğraflarını yansıtan panolar bulunmaktadır.



Fotoğraf panolarını yakından izleyelim.


Gar binasının ilk yılları. Bu günkü fotoğrafla karşılaştırdığımızda ana bina aynene korunmuş. Önünde toprak yol
görülmektedir. Ağaçlar ne yazık ki o dönemde bir hayli gelişmiş görünmelerine karşın sonradan kesilip yerlerine
yenisi dikilmemiş.


Gar çevresinde bulunan depolardan bir görünüm. Alsancak limanı yakın olduğundan Alsancak Gar ve liman ile
bağlantılı demiryolları o günlerde oldukça hareketli görülmektedir.


Bir dönem Alsancak Gar önüne kafetreya düzeni kurulmuş.İzmir'in sıcağından korunmak için bayanların şemsiye
ile oturdukları dikkati çekiyor.


Gar'ın batısında bulunan limana doğru giden yük trenlerinin hareketliliği görülüyor. İzmir-Aydın demiryolunun
kurulmasının en büyük amacı; Batı Anadolu'daki tarımsal ürünlerin, İzmir Limanı'ından yurt dışına sevkedilmesini
kolaylaştırmak içindir. Aydın ve çevresindeki İncir, Üzüm, Zeytin ve Zeytin yağı vb. ürünlerin İzmir'e demiryolu
ile daha kolay getirilp, oradan da deniz yolu ile Avrupa'ya götürülmesi amaç edilmiştir.  Tabi bu arada  Ege
Bölgesindeki antik kentlerden de bir çok tarihi eserimizin tarım ürünlerinin arasında yurt dışına kaçırıldığı da acı
bir gerçektir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #16 : Eylül 26, 2008, 01:11:53 »


Bu günlerde Alsancak Gar'da bulunan Br 55 sınıfı TCDD 44062 buharlı lokomotifin, Mahmut Zeytinoğlu
Bey tarafından 1986 yılında Burdur'da soğuk beklerken çekilmiş fotoğrafı



Mahmut Zeytnoğlu Bey'e, arşivinde bulunan albümlerindeki fotoğrafları bizler ile paylaştığı için çok
teşekkür ediyoruz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı onurk?ltaç

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 2
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #17 : Mart 21, 2009, 20:14:08 »
Temmuz Ayında Staj Dönemimde Çekmiştim.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji Tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #18 : Ekim 24, 2014, 21:38:08 »





Alsancak Gar içinde kapalı alanda sürekli sergilenen TCDD 44062 ve 1908 yapımı vagon Basmane Gar’da  1 haftalık
süre ile ‘’Basmane Günleri 18 Ekim-25 Ekim 2014’’ etkinliğinde sergilenmektedir.

TCDD 44062 eski günlerini bu kez Basmane Gar’ da  bir süreliğine yaşamaktadır.

Sergiden kaldırılmadan önce 23 Ekim  2014 Perşembe günü öğle arası tatilinden yararlanıp, Basmane Gar’ a giderek
bu güzel lokomotif ve vagon ikilisini fotoğraflayıp bu nostaljiyi bir de Basmane Gar’ da görüntüledim.






















Bastian Chlond ( Karabük takma adlı) tarafından 1979 yılında fotoğraflanan faal durumda TCDD 44062 Basmane Gar’ da
görülmektedir.

Bastian Chlond’ geçmişteki bir çok TCDD lokomotiflerini fotoğraflayıp, görüntülerinin günümüze kadar ulaşmasını sağlamıştır.
Kendisine bir kez daha sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.





Basmane Günleri  ile ilgili link
http://www.izmir.bel.tr/Kultursanat/Etkinlikler/BasmaneGunleri2014



Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 1938
Ynt: Alsancak Gar'da Nostalji tcdd 44062 + Vagon
« Yanıtla #19 : Ekim 24, 2014, 22:17:36 »
Buram buram tarih kokan mühteşem görüntüler....teşekkürler Teoman  Hocam.... :)

m.utkan