Gönderen Konu: Solo Türk ve Revell Modeli  (Okunma sayısı 48143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Solo Türk ve Revell Modeli
« : Eylül 21, 2014, 00:19:47 »
Saygıdeğer modeltrenciler,

MTK forumunda yer alan, Diğer Hobiler ile ilgili düşünceleriniz bölümünde; Revell üretimi 1/72 ölçek plastik uçak
modelinin tanıtımı ve yapımı konusunda paylaşımlarda bulunmaya çalışacağım.

Bu günlerde, Revell plastik model firmasından büyük bir heves ile üretmesini beklediğimiz, 1/87 ölçekli TCDD’ye
ait DE 22000’lik  dizel bir lokomotif modelinin yapımı için imza kampanyalarının sürdürüldüğü sırada, sürpriz bir şekilde
piyasaya çıkarttığı Türk Hava Kuvvetleri gösteri uçağı ‘’Solo Türk’’ modeli, Türkiye’de çeşitli modelcilik konularında
çalışmalar yapan birçok modelciyi sevindirmiştir.

1/72 ölçekte üretilen statik model uçak Solo Türk F-16C ‘nin gerçek fotoğrafları ile bir tanıtım yapmak istiyorum.

Solo Türk gösteri uçağının ilk olarak ortaya çıkışı hakkında bilgi verdikten sonra bu uçağın nasıl gösteri uçağına
dönüştürüldüğü ve modelinin yapım aşamalarını belli zaman aralıkları ile sizlere aktaracağım.

Açıklamaya çalışacağım Solo Türk ile ilgili bilgi ve fotoğraflar, Solo Türk internet sitelerinden yaptığım araştırmalardan
oluşan derlemelerdir.


Bilgi ve görsel paylaşımlarda bulunan tüm kişilere teşekkürlerimi sunarım.


‘’ Solo Türk’’ Türk Hava Kuvvetleri Gösteri Uçağı F-16C Blok 40











Türk Hava Kuvvetleri,  4. Ana Jet Üs Komutanlığı, 141nci Filo F-16C Blok 40 jet uçaklarından 91-0011 kuyruk numaralı
olanı seçilip, üzerinde boya düzenlemesi yapılarak Solo Türk gösteri uçağına dönüştürülmüştür.




91-0011 kuyruk numaralı  F-16C,  2010 yılının ilk aylarındaki bir tarihte,  teknik bakım ve ‘’ Solo Türk’’ gösteri uçağına
özgü boyama işlemlerinin yapılacağı 141nci Filo Komutanlığı bakım hangarı önüne getirilmektedir.





F-16 C üzerinde gerekli çalışmaların başlatılmasına yönelik , Solo Türk teknik ekibi uçağı gerekli hassasiyeti göstererek
hangar içine almaktadır. 




Solo Türk ekibi, bakım hangarı içinde uçağı, boyama işlemlerinin yapılacağı uygun bir yere park ettiriyor.

F-16C faal olduğundan, uçağın titiz bir çalışma ile en ufak bir zarar görmeden boyama işlemlerinin gerçekleşmesi
konusunda, ekip çalışmalarını en üst düzeyde hassasiyet göstererek yerine getirtiyor.




Boya öncesi, uçağın boyanmayacak önemli yerlerinin çok iyi maskelenmesi gerekmektedir.
İniş takımları ve tekerlek bölgeleri ilk etapta korunmaya alınan yerlerdir. Bu nedenle tekerlekler ve tekerlek yuvaları
kapatılarak işlemler başlatılmış oluyor.




Uçak gövdesine boyanın sağlıklı bir şekilde uygulanması için gövde yüzeyi üzerinde en ufak bir toz kalamamasına
özen gösterilmektedir. Bu nedenle kapalı ortam da basınçlı su ile uçak gövdesi yıkanmaya başlanıyor.
 




Yıkama işlemi görüldüğü gibi büyük bir titizlikle devam ediyor. Tüm gövde boyanın yüzeye çok iyi tutunması için kir,
yağ ve tozdan arındırılıyor.




Konumuz devam edecektir.
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2014, 06:48:22 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2014, 11:39:46 »
Ooooooh dünya varmış , Teoman hoca programları yeniden başladı.

Bu uçağı boyasına en başından hayran  kalmıştım , boyanma hikayesini öğrenmek harika olacak.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #2 : Eylül 22, 2014, 21:56:26 »


Sevgili Kemal Bey,  MTK İstanbul buluşmalarımızdan birinde, size ziyarete geldiğimizde, model uçak çalışmalarınızın
olduğunu da görmüştüm.
Hobi olarak benimsediğimiz tren modelciliği çalışmalarımızın yanında,  plastik model uçak modelciliğinde de ortak
yanımızın olduğu güzel bir olgu.



Solo Türk F-16C uçağının boyama çalışmalarından görüntüler ile konumuza devam edelim.         




Uçağın tüm gövdesi yıkanıp, boya öncesi tamamen kuruduktan sonra gövde üzerine maskeleme çalışmaları başlıyor.

Uçağın, cockpit (pilot kabini) ve canopy (pilot kabin üstü açılır kapanır cam kap) öncelikli olarak en hassa yer olmasından
dolayı özel koruyucu malzeme ile kapatılıyor.






Görüldüğü gibi cockpit ve canopy üzerinde kaplama çalışması sürdürülken arka tarafta diğer bir ekip gövde üzerinde
yapılacak şekillerin şablonlarını hazırlamaktadırlar.


F-16C Fighting Falcon (Savaşan Şahin)savaş uçağı, Solo Türk ismi ile gösteri uçağı olması özelliğinden dolayı, özel olarak
tasarlanan şekiller, Türk havacılığını en iyi biçimde temsil edici şekilde grafik tasarımı yapıldıktan sonra plastik folya kesimi
yapılarak uçağın gövdesine yapıştırılmaya hazır konuma getiriliyor.






Cockpit ve canpoy maskeleme sonrası, uçağın bir başka en hassas bölgesi Radom ( Uçağın burun kısmında bulunan radar
düzeninin içinde bulunduğu kap-kubbe) üzerinde har hangi bir boya kullanılmaması gereklidir..

Radarın, elektromanyetik dalgaları algılaması için, Radom cam elyaflı polyester malzemeden yapılır ve üzeri kesinlikle
boyanmamaktadır.

Gövde bir kez daha yıkamaya tabi tutulur. Gövdenin boyanmasında en çok dikkat edilecek durumlardan biri Uçuş sırasında
uçağın hızında sürtünmeyi en alt seviyeye indirme açısından gövde üzerinde boyanın har alanda aynı seviyede olması, en
ufak bir bozuntunun ve boya katmanlarında çeşitli yükselti ve çukurlukların olmaması çok önemlidir.
İşte bu yüzden gövde temizliği boyamanın sağlıklı bir şekilde yapılması bakımından çok önemlidir.






Grafik tasarım sonrası, folyo kesimle hazırlanan şablonların maskeleme tekniği ile gövde üzerinde yapıştırılma işlemlerine
başlanıyor. Her şekil için boya öncesi astarlama ve şeklin özelliğine göre uygulanacak renkler büyük bir titizlik ve sabır
gösterilerek yapılmaktadır.






Kuyruk bölümünde kartal başı olacak alan önce sarı astar boya ile boyanmaktadır. Her rengin kendi alanı içinde boya
yapıldığı zaman diğer farklı renklerdeki alanlar tekrar maskelenmektedir.

Gerçeğinde bu şekilde boya tabancası kullanılarak yapılan bu tür renklendirme çalışmalarını, biz modelciler de benzer
şekilde mini boya tabancası ve maskeleme çalışmaları yapmakta ve büyük bir keyif almaktayız.

Ancak çok ayrıntılı şekillerde iş çok zor olduğundan küçük ölçekli modellerde bu tarz bir çalışma sulu çıkartma dediğimiz
‘’Decal’’ ile yapılmaktadır.

Revell 1/72 ölçekli Solo Türk modelini bu konumuz içinde çalıştığımız zaman, bu ayrıntıların model üzerinde yapılışlarını
paylaşacağız.

 


Konumuz devam edecek


« Son Düzenleme: Eylül 22, 2014, 22:02:37 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2014, 23:48:49 »




F-16C gövdesinin tamamı astarlanmış olarak görülmektedir. Gövde üzerindeki şekillerin tasarımındaki renk farklılıklarından
dolayı her şekil için ayrı maskeleme yapılmaktadır. Astar sarı renk üzerine uyarlanacak renklerin, kendi tonlarında daha iyi
görülmesi bakımından daha uygun bulunmaktadır.

F-16 uçakları genellik ile gri tonlarda boyandığından, gösteri uçağı renklerinin  daha belirgin uyarlanması için gri renk
üzerine sarı astar uygulanmaktadır.






F-16C Cockpit bölümünde yapılan maskeleme çalışmasında her renk değişiminde canopy açılarak boya kaçakları olup
olmadığı kontrol ediliyor. Cockpit çevresinde gri renk üzerine siyah şeritler atılacağından tekrar bir maskeleme çalışması
yapılmaktadır.






Siyah şeritler alt kısmına önce gri boya atılıyor. Maskeler  sökülüp, daha sonra boya kuruması beklenip üzerine tekrar
siyah ve metalik gümüş yaldız boya atılacaktır.

Buradaki renkler gerilim ve gücü temsil eder. Cockpit arkasında yer alan gümüş renkli çizgisel yıldız grafik tasarımı
Türk Hava Kuvvetleri’ nin parlayan bir yıldız olduğunu temsil etmektedir.

Burun kısmına doğru yer alacak siyah ve gri çizgiler havacıların hızlı düşünüp, karar verme ve ilerlemede sınır tanımaz
bir gücün simgesi olarak tasarlanmıştır.






Dikey kanat üzerinde sağ ve solda kartal başı grafiği yer almaktadır. Kartal; Türk Hava Kuvvetleri’nin havadaki gücünü
temsil etmektedir. Altın başlı kartalın en güçlü kartal olduğunu vurgulaması bakımından burada uygulanacak renk, metalik
altın yaldız rengidir.

Boya öncesi kartal başı şekli için folyo kesim şablon çalışması kuyruk üzerinde yapılmaktadır.





Uçağın alt gövdesinde kuyruk altından buruna doğru Türkiye Cumhuriyeti’ ni temsil eden ay ve yıldız yer almaktadır.

Siyah zemin üzerine ay yıldız altın yaldız rengi ile şerit şeklinde tasarlanıp, gövde altına uygulanacaktır.

Kuyruk altında Ay grafiğinin şablon maskeleme çalışması yapılmaktadır.





Konumuz devam edecektir.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #4 : Eylül 23, 2014, 23:32:20 »




F-16C  Solo Türk üst gövdede iki kanat üzerini kaplayacak şekilde mat siyah üzerine parlak siyah kartal grafiği
bulunmaktadır. Bu çalışmanın boyama işlemi öncesi gövde üzeri şablon ve maskeleme çalışmaları yapılmaktadır.






Boyama çalışmalarının sonuna gelmekteyiz. Boyama sonrası maskeler çıkarılmaya başlanıyor. Ön taraftan arkaya
doğru uçağın üzerindeki şekillerin maskeleri çıkarıldıkça kusursuz olarak atılmış boya ortaya çıkmaktadır.






Solo Türk boyama çalışmaları tamamlanmış 91-0011 kuyruk numaralı F-16C  yeni gösteri renkleri ile ve hangar
dışına çıkarılmayı beklemektedir. Solo Türk renkleri ile test uçuşu hazırlıkları bir yandan pistte başlamış,






Solo Türk motor çalıştırmış ve pist başına doğru teknik uçuş ekibi tarafından yönlendirilmektedir.

Uçuş ekibi kıyafetlerindeki Altın başlı kartal ve gümüş yıldız  logosu, siyah mont  üzerinde çok şık durmaktadır.






Solo Türk pist başına doğru pırıl pırıl renkleri yol alıyor. Burundan gövdeye doğru gri tonlu zemin üzerinde siyah
şeritler çok şık duruyor.






Pist başına doğru yol alışta uçağın sol tarafından görünüşü ile tüm gövde renklerini rahatça görebiliyoruz.






Pist başında Solo Türk renkleri ile F-16C 141. Filo 91-0011 kuyruk numaralı Türk Hava Kuvvetleri tek uçaklı ilk
gösteri uçağı olarak uçuşa geçmek üzere kontrol kulesinden kalkış izni bekliyor.






Konumuz devam edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #5 : Eylül 24, 2014, 00:27:25 »



Solo Türk kalkışını gerçekleştirerek yeni renkleri ile test uçuşuna başlıyor.






Gövde üzerindeki grafik ve renkler çok net bir şekilde görülmektedir.






Solo Türk, yeni boyalı hali ile ilk test uçuşunu başarı ile tamamlayıp, piste teker koyuyor ve hız kesmesi için kuyruk
arkası paraşüt kutusundan paraşütünü salarak  pistte güvenli bir şekilde durmasını
sağlıyor.
 





Solo Türk gösteri uçuşlarında, kanat uçlarında duman çıkarıcı sistem kullanarak gösterine daha estetik bir görünüm
katmaktadır.

Aşağıdaki fotolarda Solo Türk’ün çeşitli açılardan pozları ile incelememizi tamamlıyoruz.












Solo Türk F-16C Blok 40 gösteri uçağı boyaması ve genel görünümünü içeren paylaşımlarımızdan sonra bu uçağa ait
Revell 1/72 ölçek model tanıtım ve yapım çalışmaları ile paylaşımımıza devam edeceğiz.


Solo Türk ile ilgili çeşitli fotoğraf ve videoları aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

http://savas-ucaklari1.blogspot.com.tr/2013/06/solo-turk-resimleri.html


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2014, 01:25:59 »




Saygıdeğer modeltrenciler,

Türk Hava Kuvvetleri F-16C  Savaş Uçağı’nın,  gösteri uçağı olarak Solo Türk adı ile ortaya çıkışı ve boyama çalışmalarını
içeren fotoğraflı  açıklamalarımızdan sonra, Revell 1/72 ölçek plastik modelin tanıtımı ile konumuza devem ediyoruz.


Bu model kitin önemli bir özelliği, ilk defa bir Türk modelinin, Revell tarafından kutusu , plastik modeli ve yapım planı ile
üretilip, dünya modelciliğine sunulmasıdır.

Modelciliğe gönül vermiş ve bu hobiyi bir tutku haline getirmiş biri olarak, Solo Türk model kitini temin edip, parçalarının
birleşimi ve boyama çalışmalarını büyük bir keyifle yaparak sizler ile paylaşmaya çalışacağım.

En içten duygularım ile beklentim, yakın zamanda Revell tarafından üretilmiş bir TCDD lokomotif modelinin, biz tren
modelcileri tarafından temin edilebilmesidir.





Revell plastik model firması, 4844 Kod ile ‘’Solo Türk’’ modelinin kitini, 2014 yılının ikici yarısında piyasaya çıkarmıştır.

Kutu üst yüzeyinde Solo Türk yazı ve logoları ile uçağın gerçek fotoğrafı yer almaktadır.
Genellikle hemen hemen bütün model kitlerin kutu üstlerindeki modellerin görüntüleri, fotoğraf çekimi olmayıp,
el yapımı resim çalışmalarının baskılarıdır.






Model toplam 122 parçadan oluşmaktadır. Bu parçalar yapım planı doğrultusunda, numara sıralamasına göre taşıyıcı
şaseden kesilip çıkarılmakta, gerekli tesviyeler yapıldıktan sonra plastik yapıştırıcı tarafından birleştirme işlemleri
olmaktadır.






Yapım planı üzerinde modelin gerçeği hakkında açıklayıcı bilgiler bulunmaktadır. İlk kez bir plastik model yapım planında,
birçok
batı dillerinin yanında Türkçe açıklamalara yer verilmiştir.







Solo Türk uçağının tarihçesi Türkçe yazılmış olarak planın ön sayfasında yer almaktadır.






Yapım planındaki parça  numaraları, plastik parçaların bulunduğu şasi üzerindeki numaralar ile karşılaştırılıp numara
sırasına göre birleştirilme yapılmaktadır.










Planın 34. ve 35. bölümünde, uçağın boyama ve gövde  üzerindeki resim ve işaretlerinden oluşan sulu çıkartmaların
düzeneği bulunmaktadır.






Modelin ölçeği 1/72 olduğundan üzerindeki grafik tasarım ve servis yazıları sulu çıkartma olarak hazırlanmış olup, birleşim
ve boyama çalışmalarından sonra model üzerine yerleştirelecektir.




Konumuz devem edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2014, 22:50:51 »



Revell F-16C model kiti 120 adet parçadan oluşmaktadır. 4 Ayrı taşıyıcı şasi içinde parçalar numaralı olarak, çelik kalıp
içinde plastik enjeksiyon sistemi ile üretilmiştir.

Plastik ham maddesine siyah boya karıştırılarak çelik kalıba enjeksiyon yapılmıştır. Tüm parçalar siyah plastiktir.

Bu parçalar, birleşim çalışmalarında ve modelin tamamlanmasının ardından, boyama planına göre Solo Türk renklerine
göre boyanacaktır.





Şaside yer alan parçalar; ana gövde, kanatlar, pilot kabini, iniş takımlarından oluşmaktadır.Şaside bazı parçalar
Solo Türk modelinde kullanılmamasına karşın, kalıpta bulunan bu parçalar,
Revell’in daha önceki F-16C modelinde üretilen kanat altı yakıt tankları, roket taşıcı parçalar, roketler aynı kalıp içinde
döküldüğünden dolayı taşıcı şasi üzerinde bulunmaktadırlar.

Gösteri uçağında, gösteri anında kullanılmadıklarından, kitin içinden çıkmalarına rağmen planda belirtildiği üzere
kullanılmayacaklardır.












F-16 C canopy bölümü ve  gövdede yer alan far parçaları şeffaf plastik olarak verilmiştir.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2014, 23:30:47 »




Saygıdeğer modeltrenciler,

Revell, eğer bir de Türk demiryollarında çalışan, TCDD  DE 22000’lik bir model kit üretir ise, bu modelin birleştirilip,
boyanması aynı uçak modellerindeki gibi olacağından dolayı şimdiden bu tür bir çalışmayı ayrıntılı olarak sizler ile
paylaşmaya çalışıyorum.


Solo Türk model yapım çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Şasideki parçalar ,bağlı oldukları şasinin yanındaki numaralar ile yapım planındaki numaralar karşılaştırılarak, keski
yardımı ile kesilerek çıkarılıp, çapakları alınarak yapıştırılacak konuma getirilecekler.






Şasi üzerinden ana gövdeyi oluşturan parçaları kesip aldıktan sonra yapıştırılacak yerleri ve kesilen noktalardaki
çapakları almak üzere hazırlıklara başlıyoruz.






Şasiden ayrılan parçaların çapaklarını, önce eğe ile tefsiye ediyoruz. Birleştirilmelerde bu yerlerin sorun yaratmaması için
dikkatli bir şekilde düzeltilmesi gerekmektedir.






Parçaların yerlerine tam oturması bakımından eğe sonrası ince su zımparası ile bir kez daha düzeltme yapıyoruz.






Tefsiye ettiğimiz parçaları yapıştırmadan önce yerlerine tam oturup, oturmadığını kontrol ediyoruz.






Statik plastik model çalışmalarında Revell ince uçlu yapıştırıcı çok iyi sonuç vermektedir.
Parçaların yapıştırılacak kenarlarında yapışkanın belli kıvamda sürülmesini sağlamakta ve yapıştırıcı sıvının fazla taşkınlık
yapmamasını sağlamaktadır.

Fotoğrafta da görüldüğü gibi yapıştırıcının ince ucu sayesinde, yapıştırıcı sıvı, birleşim yerlerine fazla taşkınlık
yapmadan sürülebilmektedir.






Modelimizi büyük parçalardan başlayarak plana göre belli bir sırayı takip ederek ortaya çıkarmaya çalışacağız.

Elimizin yapıma alışması için küçük parçalar öncesi büyük parçalardan birleştirme çalışmalarına başlamak daha uygundur.





Konumuz devem edecektir.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #9 : Eylül 29, 2014, 22:24:18 »


F-16C modelin gövde çalışmalarında, hava alığı ve ön iniş takımları ile arka iniş takımlarının bölümlerinin parçaları birleştirildi,
gerekli tefsiye işlemleri yapıldıktan sonra macunlanıp, zımparalandı. Uçak gövdesi altında bu bölümler yerlerine monte edildi.






Şimdi dikey kuyruk çalışmalarına başlayacağız. Kitin içinden çıkan model paraçalrı şasisinde iki tip kuyruk bulunmaktadır.

Revell kalıp çalışmalarında, F-16 A modelinin kuyruk kalıbı ile F-16 C kuyruk kalıbını aynı şaside kullanmış ancak bu farklılığı
model yapım planında göstermiş.

Aşağıdaki parçalardan solda olanı dikkate alıp onun üzerinde çalışmamızı yapacağız.






Planın 7. sayfasında 12a,b,c bölümlerini inceleyip, bu doğrultuda çalışmamızı yapacağız.
Solo Türk gösteri uçağı, F-16C Blok 40 tipi olduğundan, kuyruk modeli F-16C Blok 50 tipinde kalıplanmış.

Ancak! gerekli tadilat yapılarak, kuyruk F-16C Blok 40 tipinde uzantılı olacak şekilde oluşacaktır.

Bu tip uzantılı kuyruk yapısında paraşüt sistemi bulunmaktadır. F-16 C Blok 30 ve 40 tiplerinde kuyruk paraşüt kutulu
yapıdadır.

Aşağıdaki planı dikkate alarak paraşüt kutulu kuyruk çalışmasını yapacağız.






Solo Türk F-16C Blok 40 iniş anında paraşütü kullanarak hızını kesiyor ve pist içinde güvenli duruşunu bu şekilde sağlıyor.







Plastik taşıyıcı şasi içinden 96 numaralı kuyruk parçasını keserek alıyoruz.
Dikey kuyruğun arka üst bölgesinde  adet anten bulunmaktadır. Bu anten uzantılarınım şasiden kuyruğun çıkarılmasında,
kırılmamasına özen gösteriyoruz.






Plandaki açıklamalar doğrultusunda kuyruk üzerinde paraşüt kutusu oluşumu için önce F-16C blok 50 tipi kuyruk yapısında
kesim işlemini yapıyoruz.






Ayrı olarak verilen 27A ve 27B numaralı kuyruk uzantısında gerekli kesim işlemini planın 12b bölümündeki şekle göre
kesiyoruz.






Paraşüt kutusu uzantısını dikey kuyruğa yapıştırıp, macunlama çalışmasını yapıyoruz.
Macun işleminde dikey kuyruğun üzerine bant yapıştırarak yüzeyin bozulmaması için önlem alıyoruz.






Macunun kurumasını bekledikten sonra ince su zımparası ile macunlanan bölgeyi düzeltiyoruz. Kuyruktaki ekleme yerini
geçici olarak akrilik siyah boya ile boyayıp, düzgün olup, olmadığını kontrol ediyoruz.






F-16C Blok 40 tipine uygun dikey kuyruk arkasındaki paraşüt kutusu uzantısını gerçeğinde olduğu gibi vermeye çalıştık.

Ne yazık ki Revell, bu parçayı bütün olarak kalıplamadığı için Solo Türk yapımında bize uğraştırıcı bir durum yaratmış.

Aslında bu tür çalışmalar, modelcilik çalışmalarında bir hayli keyifli olmaktadır. Kuyruk fotoda görüldüğü gibi Solo Türk
modeline uygun bir şekle dönüşmüş oldu.





TCDD DE 22000’lik modelini Revell üretir, bize de almak kısmet olur ise, model trenciliğimiz için de bu türlü keyifli
çalışmalar olur.



« Son Düzenleme: Eylül 29, 2014, 22:41:10 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli
« Yanıtla #10 : Eylül 30, 2014, 01:44:17 »
Arkadaşlar , bu ürün 1/72 ölçek , yani alması , yapması ve saklaması çok kolay , eli tutan tutmayan herkes bir kutu alırsa revell Türk ürünleri yapmaya daha çok heveslenir.

Tabi hepimizin Teoman hoca gibi yapması gerekmiyor ,   ;)  herkes elinden geldiği kadar yapıp vitrininde saklasın.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli
« Yanıtla #11 : Eylül 30, 2014, 09:51:07 »
Skıll level 4   bir kit yani yapımı oldukça beceri gerektirir
Bende zaman zaman işte firma bunu böyle yapsaydı şu parçayıda ilave etseydi diye hayıflanırdım
Fakat böyle değil
Bazı ambalajlarda +7 +12 +14 gibi yaş uygunlukları görürüz
Teoman hocam eğitimci olduğu için bizden daha iyi bilir
Üretici firmalar   uygun yaş gurubundakilerin düşünmesi için ,araştırması için, gelişimi için,eğitimi için bu problemleri bilerek kutu içine yerleştiriyorlar

Kolay gelsin

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #12 : Eylül 30, 2014, 22:17:00 »




Kemal Bey ve İhsan Bey merhabalar.

Hepimizin ortak hobisi olan modelcilik çalışmaları , zor veya kolay yapılabilir olmasının ötesinde sosyal yaşam
içinde farklı yaş ve düşüncelerdeki kişilerin bir araya gelmesinde önemli bir olgudur.

Bu bir araya gelişler, örneğin; MTK formunda olduğu gibi modelcilik çalışmaları ile ilgili bilgi paylaşımı, kişilerin
birbirine sevgi ve saygısı ile birleşince sosyal kültürel yaşantımıza güzel bir anlam katmaktadır.

Her kişinin model çalışmalarında kendine göre benimsediği bir tarz vardır. Her kes yapabildiği ölçüde çalışmaları
ile bu sosyal ortama katkı sağlayabilir.



Kemal Bey çok doğru düşünmüşsünüz. Revell’in piyasaya çıkartmış olduğu Solo Türk uçak model kiti yapımı
sonucunda, gerek evimizde, gerek iş yerimizde bir masa üstünde, vitrinde
kütüphane veya duvar rafında yer alması seyir bakımından güzel bir görüntü vermektedir.

Ayrıca Revell bu modelinden sonra oluşan talepler doğrultusunda, Türk modellerinin üretimine daha sıcak bakabilir.
Özellikle tren modellerinden TCDD DE 22000’lik konusuna daha ciddi eğilebilir.



İhsan Bey, sizin de belirttiğiniz gibi üretici firmalar modellerinin yapım zorluklarını, seviye özelliklerine göre belirlemişler
ve sınıflandırmışlardır.

Bir model kitini kutudan çıktığı gibi doğrudan yapmanın yanında o modelin gerçeğini araştırmak, incelemek, yapım
çalışmalarına  birtakım tamamlayıcı unsurlar eklemek, kişinin hoş bir zaman geçirmesine ,el becerisinin artmasına,
düşünce yapısı ile birlikte kişiler ile iletişim kurarak sosyal yapısının gelişmesine olanak vermektedir.


Kemal Bey ve İhsan Bey değerli görüşleriniz için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #13 : Ekim 01, 2014, 23:02:11 »


Sevgili Okan Bey, merhaba.

Görüşleriniz için  çok teşekkürler. Yaptığımız model çalışmalarını, paylaşımcı bir anlayış ile ortaya
çıkarmaya çalışıyoruz.

Modelin gerçeği üzerinden yapılan incelemeler ile model çalışması çok keyifli oluyor.  Bu anlayış ile
modelcilik hobisi güzel bir tutku halini alıyor.

Bu duygu ve düşünceler ile yaptığımız çalışmalar, diğer modelci arkadaşlara faydalı olabiliyor ise ne
mutlu bize.

Kadıköy’de gördüğünüz Solo Türk Revell model kitin fiyatı; model kutusu ile birlikte boyaları, fırçası
ve yapıştırıcısı dahil olan fiyatıdır.

Tek model kitin fiyatı verdiğiniz fiyatın 10 TL. aşağısında satılmaktadır.

Örnek olarak aşağıdaki iki linki inceleyebilirsiniz.


http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-hobi-oyuncak-maket-soloturk-ucak-maketi-model-set-1.72-olcek-revell-177976216/detay


http://www.sahibinden.com/listing/alisveris-hobi-oyuncak-maket-soloturk-f-16-ucak-maketi-revell-1.72-olcek-177946362/detail





Çevrimdışı ibrahim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 54
  • İleti: 286
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli
« Yanıtla #14 : Ekim 02, 2014, 14:01:29 »
Merhaba,

Almak isteyenler için şu an 40tl'ye aşağıdaki linkten alınabilir.

http://www.hizlial.com/revell-solo-turk-maket-ucak-f-16c-vsu04844/10438636

Teoman hocam, Solo Türk 2-3 hafta önce Eskişehir'de muhteşem bir gösteri yapmışlardı. Arkadından siz konuyu açtınız bende hemen sipariş verdim.
Yaptığınız örnek çalışmalar için teşekkür ederim, keyifle takip ediyorum.


Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli Ben aldım siz de alın.
« Yanıtla #15 : Ekim 02, 2014, 19:34:46 »
İbrahim link için sağ ol , ben de aldım bir tane , hemen yapıma başlayıp , 2023  deki 100.yıl  kutlamalarına yetiştirmeyi düşünüyorum. ( ya da benim için yapacak bir erkek mi bulsam acaba ? )  ;D
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2014, 23:13:01 »



İbrahim Bey,

Konuya gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler.

Yurt içi ve yurt dışı gösterileri ile Solo Türk, ülkemiz  için gurur verici bir   havacılık ekibi.

Solo Türk F-16C modeline sahip olmak bizler için güzel bir anlam taşımaktadır.

Model yapım deneyimlerimizi, sizler ile paylaşmaktan dolayı çok mutlu olmaktayım.



Kemal Bey, Solo Türk modelinizi en kısa zamanda yapıp, vitrininizde değerlendirmenizi en içten duygularımla dilerim.





Solo Türk model çalışmamıza devam ediyoruz.

Modelin planında 6. sayfada 1-2-3-4. bölümlerde pilot kabini parçalarının birleştirilmeleri bulunmaktadır. Cockpit in
yanı sıra plastik parçalar içinde bir de pilot figürü bulunmaktadır. 
Modelcinin isteğine göre pilot figürü kullanılabilinir veya kullanılmaz.

Ancak ben 2 ayrı konumda solo Türk modelini yapmak istiyorum. Biri yerde iniş takımları açık pist üzerinde durağan
bir şekilde diğeri ise uçar konumda olup iniş takımları kapalı olacak şekilde taşıcı bir ayak üzerinde olacak şekilde.

Uçar konumda olan modele pilot figürü koymayı düşünüyorum. Diğer tür olan park halinde duran konumda olan
modelde pilot figürü kullanmamayı düşünüyorum.






Plastik şasi üzerinde kalıptan çıkan parçaları ölçülerine göre büyüklü küçüklü olup, bazı parçaların şasiden
çıkarılması ve yerine yapıştırılması bir hayli zor olmaktadır.

Küçük parçaların şasiden kesilip ayrılma işleminde parça sıçrayıp, bulunduğumuz yerden uzak bir yere düşmekte
bazen de bulunamamaktadır.

Bu tür bir sıkıntıya düşmemek için küçük parçaları yerinden kesip, alacağımız zaman cımbız ve maket bıçağını
dikkatli bir şekilde kullanmamız gerekir.






F-16C pilot kabininde joystick (kumanda kolu) pilot koltuğunun sağ tarafında yer alır.
Yukarıdaki model yapımı açıklamamızdaki 1 numaralı küçük parça, fotoğrafını gördüğümüz F-16’ nın  (joystick)
kumanda koludur.






1 numaralı joystick parçasını yerine yine cımbız yardımı ile yapıştırıyoruz.






Pilot koltuğunu da plandaki gibi birleştirip, geçici olarak pilot kabini içindeki parçaya yerleştirip joystick ile
uyumunu kontrol ediyoruz.






Planın 6. sayfasındaki parçaların tümünü ilgili parçaları ile bir araya getirdikten sonra bu parçaların boyamasını
yapacağız.

Bazı parçalar uçağın içinde yer alacaklarından önceden boyanıp, hazır konuma getirilmeleri gerekir.






Model birleştirme çalışmalarında, parmaklarımızın parçalara temasından dolayı plastik yüzeylerde parmak izleri
oluşur. Bu izler boya çalışmalarında boyanın zemine iyi uygulamamasına yol açabilir.

Bu neden ile boyayacağımız parçaları saf alkolle temizlememiz gerekir. Kulak temizleme çubuklarından yaralanıp,
alkol ile plastik yüzeyleri temizliyoruz.

Bu alışkanlığımız tüm parçalar üzerinde sürdürür isek temiz ve düzgün boya çalışmasını gerçekleştirmiş oluruz.
Özellikle daha büyük dış gövde gibi parçalarda bu yöntem mutlaka uygulanmalıdır.






Gövde altında yer alan ‘’ airintake’’ ( hava alığı) parçası ana gövdeye birleştirilmeden iç kısımlarının beyaza boyanması
gerekir.
Gerçek F-16’larda hava alığı olan kısımların iç yüzeyleri beyazdır.

Bu parçanın iç kısmını akrilik vallejo marka  beyaz ile boyuyoruz.






Gövde altı hava alığı bölümünün içte kalan dip kısmını da fotoğrafta görüldüğü gibi beyaza boyuyoruz.






Gövde içinde kalan beyaz boyayı, birleştirilmelerin tamamlanmasından sonra maskeleyip kapatacağız ve gövde
dışını boya planı doğrultusunda farklı renklerde boyayacağız.



« Son Düzenleme: Ekim 03, 2014, 06:00:40 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #17 : Ekim 03, 2014, 12:29:06 »



F-16 jet uçaklarının hava alıklarının ön iç kısmında dikey konumda metal yassı bir çubuk yer alır.

Bu çubuk tehlikeli bir duruma karşı önlem olarak konulmuştur. Jet motoru yerde çalışır durumda iken havayı çok güçlü bir
şekilde emmektedir.

Dalgınlık ile hava alığının önüne geçilmesi durumunda, jet motorunun havayı emmesinden dolayı içeri çekim gücü yüksek
olduğundan, insanı çekerek jet motor pallerine çarpıp parçalanmasına neden olabilir.
Bu nedenden dolayı, olası bir kazaya karşı güvenlik için hava alığının iç ön kısmında bulunan güvenlik çubuğu, motorun
bir kişinin içeri doğru çekilmesini önleyici  tedbir olarak düşünülmüştür.






Solo Türk F-16C ‘nin hava alığı ön iç kısmında güvenlik çubuğu bulunmaktadır.
Bu çubuk aşağıdaki fotoğrafta da görüldüğü gibi siyah boyalıdır.






Modelimizin 21 numaralı parçası hava alığı güvenlik çubuğu olan parçadır. Bu parça ince ve küçük olduğundan cımbız
yardımı ile modelin hava alığına, üst tarafında açılmış olan küçük bir açıklıktan içeri doğru bırakılarak yerine oturtulur.






Hava alığı içinde bulunan güvenlik çubuğu, önden arkaya doğru 45 derecelik bir açı ile yer almaktadır.
Modelimizde de bu çubuk gerçeğinde olduğu gibi verilmektedir.






F-16 jet uçaklarında bulunan motor pallerinin görüntüsünden yararlanarak,  1/72 ölçekteki modelimizin ölçülerine uyacak
şekilde renkli 1cm çapında küçültüp renkli baskısını alıyoruz.






Jet motor pallerinin renkli baskısını aldıktan sonra çevresinden kesip hava alığının iç kısmında gövde altındaki yerine
yapıştıracağız.






Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi motor pallerinin önden görüntüsünü içeren renkli baskı çıktısını kenarlarından  kesip,
hava alığının dip kısmına gelecek şekilde yapıştırıyoruz.






Hava alığının içine baktığımızda gerçeğindeki gibi jet motor pallerini görebiliyoruz.
Model çalışmalarımızda bu tür ayrıntılar ile uğraşmak, yaptığımız çalışmaya biraz daha hareketlilik getirmekle beraber
çalışmayı bir o kadar daha zevkli bir hale dönüştürüyor.


« Son Düzenleme: Ekim 03, 2014, 12:54:01 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Solo Türk Ve Revell Modeli
« Yanıtla #18 : Ekim 03, 2014, 19:40:48 »




Solo Türk modeli kokpit içi boyama çalışmalarımızla konumuza devem ediyoruz.

Solo Türk Pilotlarından Hava Pilot Yzb.Yusuf  KURT uçuş kıyafetleri ile uçak başına doğru gitmektedir.

Bu fotoğraftan yararlanarak modelimizdeki pilot figürü kıyafet boyama işlemini yapacağız.
Pilot tulumu SoloTürk renklerine uygun olarak siyah olup, üzerinde ‘’G’’ yelek ve pantolonu Revell planında verilen
renk skalasındaki bronz yeşilidir. Pilot kaskı metalik altın rengindedir.






Kokpit içinde kalkış öncesi Yzb. Yusuf KURT , ‘’her şey yolunda uçuşa hazırım’’ işaretini vererek görev uçuşuna
çıkmak üzere olduğu görülmektedir.

F-16C  Kokpit içi Koltuk konumunu ve renklerini de gözlemleyip, bu doğrultuda boyama çalışmalarımızı yapacağız.






Pilot figüründe;  pantolon bronz mat yeşil,  botlar ve mont mat siyah, kask parlak metalik altın, kask camı parlak
siyah olarak renklendirildi.






Pilot koltuğunda gri, yeşil, sarı renkler kullanıldı. Boyama sonrası kuru toz pastel ile tonlama yapıldı.






Pilot kabin alt yapısı orta gri renklerde olacak şekilde boyanırken, kontrol panellerinde siyah, metalik gri ve çeşitli
kontrol düğmelerinde sarı ,  kırmızı boyalar kullanıldı.

Boyların kurumasının ardından çok az kirletme yapıldı.






Pilot, koltuk ve kabin içini geçici olarak birleştirerek sağ ve sol görünümleri ile kontrolümüzü yapıyoruz.








Yukarıda görsel olarak açıkladığımız çalışmaları, uçağın gövdesi içinde tam olarak oturup, oturmadığını prova ediyoruz..








Boyama çalışmalarımızda, çeşitli marka ve renklerdeki boya malzemelerimizi kullanarak pilot figürü, koltuk ve kontrol
panellerinin yer aldığı pilot kabini çalışmalarını yapmaya çalıştık.

Akrilik (su özellikli) ve enamel (sentetik özellikli) boyaları kullandık. Renklerde karışım yaparak beyaz kağıt üzerinde
denemeler yapıp, ondan sonra plastik parçaları boyadık.





Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: Solo Türk ve Revell Modeli
« Yanıtla #19 : Ekim 03, 2014, 21:07:19 »
   Teoman Bey,ellerinize sağlık yine güzel bir iş çıkartmışsınız. Selamlar saygılar..