Gönderen Konu: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi  (Okunma sayısı 89599 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #80 : Şubat 04, 2012, 22:11:09 »


8F TCDD 45161 model lokomotifinin Türk Lokosuna  biraz daha benzetme çalışmalarında, boyama işlemlerine başlıyoruz.

Can Bey’in mesajını hatırlayarak konumuza boya açıklamalarını da yaparak başlıyoruz.



Model üzerinde kullanacağımız boyalar enamel türü olup, Testors ve Revell marka boyalar olacaktır.

Ağırlıklı olarak Beyaz, kırmızı ve düzeltme çalışmalarında siyah boya kullanacağız.

Testors: Flat Red  Kod. 1550
Testors: Flat Beyaz  Kod.FS 37875
Revael: Mat siyah Kod. 8



Lokomotifin kazan altında yürüme panel kenarı ile tekerlek ve biyel kollarında geçici olarak prova amaçlı kırmızı boya yerine
 kullandığımız vinil malzemeyi söküyoruz.



Biyeller üzerindeki yağları, kulak temizleme pamuğunu saf alkole bandırarak biyel üzerindeki yağların üzerine sürüyoruz.
Böylelikle boya tutunmasını sağlamış oluyoruz.

Biyel kolları üzerinde doğrudan boya sürmeye kalkarsak, burada  yağ olduğundan boya tutunmaz.



Lokomotifin tekerlek yanaklarına beyaz, göbek kısımlarına kırmızı uygulayacağız.

Ancak! burası önemli: Kırmızı boyayı siyah olan yerlere doğrudan uygulayamayız.
Mutlaka kırmızı renk altına beyaz boya sürmek gereklidir.
Bu astar niteliğinde olup, kırmızı rengin tam olarak görünmesini sağlar.
Aksi takdirde siyah üzerine kırmızıyı sürdüğümüzde kırmızının tam rengini yakalayamayız.


Boyama işleminde en kolay yerden başlamalıyız. Hem elimiz işen hem de doğacak bazı aksaklılıkları görüp, gerekli tedbirleri
almak bakımından bu yöntemi uyguluyoruz.




İlk boyama çalışmasına kılavuz tekerleklerinden başlıyoruz. Buradan hareket edip, yaptığımız parçaları kontrol ederek diğer
parçalara sırası ile boyama işlemlerini gerçekleştireceğiz.

Boyama çalışmalarında mutlaka sabır ve dikkât gerekmektedir. Acele etmeden belli aralıklar ile ve çalışmayı gözlemleyerek
sonuca ağır tempoda gitmek, işin amacına uygun sonuçlanmasını sağlar.

Görüldüğü gibi beyaz boya tekerlek yanaklarında ince fırça ile uygulandıktan sonra göbekte kırmızı boyayı, beyaz astar
üzerine uyguluyoruz.



Kılavuz tekerleklerindeki etkiyi lokomotif modelinin bütünü üzerinde inceliyoruz.

TCDD Buharlı lokomotiflerindeki karakteristik özelliklerden en önemli olanı; tekerlek yapılarında jantlar beyaz olup, tekerlek
göbekleri ile biyellerin bağlı olduğu büyük tekerleklerin dönüş kolaylığı sağlamasına yarayan ağırlık parçalarında kırmızı boya
oluşudur. Buna bağlı olarak tekerlek iç yapısındaki, göbek -jant bağlantı çubuklarının siyah olmasıdır.

Bundan sonra yine küçük yapıdaki tender tekerleklerinin boyanması ile konuya devam edeceğiz.

Her zaman belirttiğimiz gibi acele etmeden sabır ile boyama çalışmalarını yürüteceğiz.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #81 : Şubat 05, 2012, 01:28:33 »



Konumuzu tender tekerleklerini boyama çalışması ile sürdürüyoruz.



Tender tekerleklerinin boyamada işimiz kıolay gibi gözüküyor. Tenderin altını çevirip dingillerin yer aldığı kısmı inceleyip,
dingilleri tutan parçayı söküyoruz.

Bu işlemleri mutlaka korunaklı bir ortamda yapmalıyız. Küçük parçaların örneğin vida gibi bağlayıcı parçaların düşüp
kaybolmaması için bir kutu içinde söküm çalışmalarını yapmak daha sağlıklı olmaktadır.



Çıkardığımız dingilleri baya öncesi yüzey temizleme metodunda alkol ile kulak temizleme pamukçuklarından yararlanıyoruz.

Alkol ile arındırılmış yüzeylerde boya tutuculuğu etkili olmaktadır. Tekerlek kenarlarını yine beyaz ile boyayıp, bir kenara
koyup boyanın kurumasını bekliyoruz.




Beyaza boyadığımız tekerlekler kuruduğu sırada, hazır dingilleri çıkartmışken tender altında biraz renk hareketleri yaratmaya
çalışıyoruz.

Lokomotifimize biraz kullanılmış havası vermek adına eskitme dediğimiz çalışmayı kuru pastel boyadan  oluşturduğumuz toz
pastel ile  yapıyoruz.

Çıkan sonuca göre eskitme çalışmasını bütün lokomotif üzerine yayacağız. Eğer görüntü göze iyi gelmez ise bu çalışmadan
vazgeçip, modelimizi yeni görünümlü olamaya devam ettireceğiz.




Eskitme işine kaptırmış gidiyoruz. Dingillerin yer aldığı tender alt kısmından gövdeye geçiyoruz. Tender gövdesindeki perçin
başlarını belirgin duruma getirmek için gri pasteli perçinlerin üzerine sürüyoruz.



Perçinlerin üzerinde sıyırma işlemini bez yardımı ile yapıyoruz.Perinler birazdaha belirgin bir görünüme kavuşuyor.



Tenderin kömür havuzuna ve diğer üst alanlarına da eskitme çalışmasını uyguluyoruz.



Tenderin 3 dingilinde bulunan 6 adet tekerlek kenarlarını beyaza boyayıp, kurumasını bekledikten sonra yerlerine takıyoruz.




Boyama işlemlerinde; kılavuz tekerlekleri, tender tekerlekleri ve tender üzerinde yaptığımız eskiteme çalışmalarını takiben
ana gövde de yer alan tekerleklere sıra gelecek.

Kontrol amaçlı ve kıyaslamalı bir inceleme yapmak üzere lokomotif modelimizin şu ana kadar boyalı ve boyasız yerlerini ve
aralarındaki farkları görüyoruz.

Tender altındaki eskitme çalışmasının aynı şekilde ana gövde de devam ettirilmesi gerektiğini düşünüyorum. 

Renklendirme ve eskitme konusunda sizlerden gelecek yorumlara göre de çalışmamızda değişiklikler olabilir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #82 : Şubat 05, 2012, 14:01:17 »






Şimdi sırada kazan altı şaside yer alan 4 dingil tekerleklerin ve biyel kollarının boyanmasına ilk olarak tekerlek yanaklarının
beyazı ve yine kırmızı renk altına uyarlanacak astar niteliğindeki beyaz boyanın uygulamasına.



Modelimiz üzerinde en zor ve risk taşıyan yerde boyama çalışmalarına girişiyoruz.

Biyel kollarının sökülüp takılmasında ayar sorunu yaşanacağından tekerlekleri yerinde boyamaya karar veriyoruz.

Fırçanın kolay erişebileceği konumda tekerlek kenarlarının ve teker içi ağırlık parçalarının ve beyaza boyamaya başlıyoruz.



Biyellerin arkasında kalan alanları tekerlekleri döndürerek alt kısıda fırçanın rahat işleyebileceği konuma denk getirecek
şekilde ayarlıyoruz.
Boyamayı kademeli olarak sırası ile tüm tekerleklerin çevresini tamamlayacak şekilde sürdürüyoruz.

Teker göbeklerini de boyadıktan sonra sol taraftaki beyaz boya çalışmamızı tamamlayıp kurumaya bırakıyoruz.



Şasinin sağ tarafında da beyaz boyama işlemini tamamlayıp kurmaya bırakıyoruz.



Beyaz boyanın kurumasından sonra tekerleklerin raya oturan kısımlarına taşan boyaları maket bıçağı ile alıyoruz.

Şasideki beyaz boya çalışmalarından sonra kırmızı boya çalışmasına geçileceğinden kazanın olduğu ana gövdedeki beyaz
boya çalışmalarına geçiyoruz.



Hiçbir zaman unutmayalım ki yapmış olduğumuz çalışmanın sonucunun iyi olmasındaki önemli olan sabır, dikkât ve ortamın
düzenli olmasıdır.

Model üzerinde oluşabilecek istenmeyen kazalardan korunmak için çalıştığımız çeşitli araç ve gereçleri modelin çevresinde
kontrol altına almamız kaçınılmazdır.

Geldik kazan gövdesinin alt kenarında yürüme panelinin kenar boyalarına





Kırmızı renk olarak şerit şeklinde boyanacak panel kenarlarını önce beyaz astar atmamız gerekmektedir.

Boyaların taşmasını önlemek amacı ile panelin üst kısımlarını bantlama yaparak boyamaya hazır duruma getiriyoruz.



Panellerin üstüne çektiğimiz bantların herhangi bir boya kaçağı yaratmaması için kürdan ile bantların kenarlarının bastırarak
bir kez daha gözden geçiriyoruz.



Modelimizin panel kenarlarını da beyaza boyayıp kırmızı renk boyamaya hazır duruma getiriyoruz.

Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #83 : Şubat 05, 2012, 16:55:37 »
Fevkaladenin fevkinde bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık Teoman Bey :)
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #84 : Şubat 05, 2012, 20:58:42 »



Mertcan Bey, konuyla ilgili güzel düşüncenize çok teşekkürler.




Bir önceki çalışmamızda beyaz boya çalışmalarımızı tamamlayıp, bir süre kurumalarını bekledikten sonra kırmızı renk boya
çalışmalarımızla konuya devam ediyoruz..



Kazan gövdesi altı şaside bulunan 4 dingilin tekerleklerindeki kırmızı renk olması gereken yerleri boyadık.

Kontrol amaçlı lokomotif modelimizi stand üzerine  alıp, tender ile uyumuna bakıyoruz.

Kazan altı şasideki kırmızı renk ne yazık ki tender şasisinde bulunmamaktadır.

Bir süredir aklıma takılan soruya cevap arıyorum.!

TCDD ‘de kullanılan Churchill olarak ta bilinen 8F lokomotiflerin kullanıldığı zamanlarda çekilen fotoğraflarda, tender
dingillerinin bağlı olduğu makasların arasında bulunan dingil bağlantı yuvalarının dışında yer alan kutucukların genellikle
boyasız olduğu görülmektedir.

Çamlık Müze’de yer alan Churchill 8F’nin abartılı olarak sonradan boyanmış bazı kırmızı renklerin olmasına karşılık tenderdeki
dingil yuvalarının dışa bakan kutucukları kırmızı renktedir.

Estetik olarak baktığımızda; model lokomotifimizin tenderinde de kırmızı rengin olması gerektiğini düşündüm.
Ön tarafta kazan bölümündeki şaside kırmızı rengin yoğunluğunun tenderde hiç olmaması görüntü olarak gözü rahatsız
etmektedir

Bir kez daha gerçek fotolardan yaptığım incelemede aşağıdaki fotoda yer alan 8F tenderindeki kırmızı dikkâtimi çekti.





Yukarıdaki açıklamamız sonucunda tenderdeki dingil yuvası kutucuklarını kırmızı renge boyamaya karar vererek önce astar
olarak beyaz boyayı uyguluyoruz.



Kırmız renk öncesi tender şasisinin  sağ ve sol yanındaki dingil yuvası kutucuklarının astarlarını tamamlıyoruz.



Tendere bir kenara bırakıp,  uyguladığımız beyazın kurumasını beklerken biyel kollarının kımızı rengini uyguluyoruz.

Biyeller metal ve kendi doğal renkleri açık olmasından dolayı astar yapmadan doğrudan kırmızı rengi fırça ile sürüyoruz.



Biyellerin üzerinde bazı yerlerde boya taşkınlıklarını maket bıçağı ile alıyoruz.



Önceden bantlayıp, beyaz astar uyguladığımız kazan altı kenarı yürüme panelinin kırmızı rengini de boyuyoruz.



Tender şasisindeki kırmız rengi, beyaz astarladığımız dingil yuvası  kutucuklarının üzerine uyguluyoruz.



Boya taşmalarının önlemek amacı ile bantladığımız yürüme panellerinin üzerindeki bantları söküyoruz.

Gördüğümüz gibi burada yaptığımız bantlama işe yarıyor ve herhangi bir istenmeyen kırmızı boya kaçağı olmuyor.



Lokomotifimizin görüntüsünde güzel bir etkisi olan bu uzunlamasına yürüme paneli kırmızı boya kuşağını iyi bir şekilde
model üzerine uygulamış oluyoruz.




Tender şasisinde uyguladığımız kırmızı rengin lokomotifin görüntüsünün bütünlüğü açısından yerinde olduğu kanısındayım.



Lokomotifimizin genel boya çalışmaları tamamlanmış olup,  bu boyaların son kontrolleri yapılacak gerekli düzeltmeler
incelemelerimiz sonucunda yapılacak.

Tender üzerinde yaptığımız eskitme çalışmalarına ana gövde üzerinde de devam edeceğiz.
Gerçek lokomotiflerin kullanılmış tekerlek görüntüleri de incelenip, tekerlekler üzerinde de gerekli eskitme ve kirletme
çalışmaları yapılacak.


Çevrimdışı gökhan kaya

  • gökhan kaya
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 35
  • İleti: 126
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #85 : Şubat 05, 2012, 21:11:49 »
mükemmel bi çalışma elinize kolunuza sağlık  şunuda belirtmek istiyorum normalde bu modele karşı pek ilgim yoktu ama bu çalışmaları takip ettikce bu model çok hoşuma gitti özellikle üzerinde yapılan eklentiler ve boya çalışmaları modeli daha güzel bir görüntüye kavuşturdu

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #86 : Şubat 05, 2012, 21:23:51 »
Sevgili Teoman,

Sonucun çok güzel olacağına emindim ama bitmiş halini gözümde canladıramıyordum. Baştan sona harika bir çalışma oldu. Ellerine emeğine sağlık. Paylaşım için teşekkürler.

Sevgiler
Ferda 
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Olympus

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 36
  • İleti: 18
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #87 : Şubat 06, 2012, 12:53:21 »
Hello to all

the first side from my loco is to 90 percent ready
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2012, 12:56:31 Gönderen: Olympus »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #88 : Şubat 06, 2012, 14:02:14 »
Hi Andy friend ,  you are so far away to us but actually you are so close to us.

Special congratulation for your model , because we are allways help , to each others for  that modell's conversion  but you are alone in there , this is difficult. That's why , your work is so valuable than our's.

Hope you will come to Istanbul one day.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #89 : Şubat 06, 2012, 17:25:20 »
Hello Andy,

Good job ! Thanks for sharing.

Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #90 : Şubat 06, 2012, 21:36:58 »


Gökhan Kaya Bey, çalışmalarımızdan etkilenip model üzerindeki olumlu düşüncenize ve görüşlerinize çok teşekkürler.



Sevgili Ferda, her zaman gösterdiğin ilgiye ve güzel sözlerine çok teşekkürler.



Hello Andy.

your model work is going very well

Will it be white paint the edges of the wheel?

Best regards

Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #91 : Şubat 07, 2012, 00:11:49 »
Türkiye’de çalışmış buharlı lokomotiflerin çektiği vagon dizilerinde çeşitli görüntüleri geçmiş yıllardan gönümüzde bir belge
niteliğinde incelediğimiz fotoğraflardan görüyoruz.

TCDD’nin oluşturduğu tren dizlerinde, buharlı lokomotiflerinin arkasında yer alan yalnız yolcu vagonları ayrı,  yük vagonları
ayrı katarlar oluştuğu gibi hem yolcu hem de yük vagonlarından oluşan karma katarlarda bulunmaktaydı.

Hornby üretimi 8F TCDD 45161 modelinin üzerinde çalışarak biraz daha TCDD lokomotifine benzetmeye çalıştığımız buharlı
lokomotifimize vagonlar ekleyerek tren modeli olarak deneme amaçlı bir çalışma yaptık.

İdari görevli olarak çalışmış  olduğum dershanede,tatil nedeni ile derslere ara verdiğimiz bu günlerde nöbetçi olarak
bulunduğum pazartesi gününü (6 Şubat 2012) fırsat bilerek öğretmenler odasındaki  masadan yararlanıp fotoğraf ve video
çekimleri yaptım.

Amacım lokomotif içine yerleştirdiğim buhar üretecini hareket anında çalışmasını izlemekti.
Lokomotif modelinin motoruna ( + ve – kutuplarına) buhar üreteci kablolarını bağladım.

Buhar üreteci 10-16 volt ta çalıştığından lokomotif yavaş konumda gittiğinde düşük volt kullandığından buhar üreteci
ısınmamakta içine koyduğumuz duman sıvısı buhara dönüşmemektedir.

Hız artışına gittiğimizde yani bir başka deyişle voltu arttırdığımızda 10-16 volta çıktığımızda buhar üreteci ısınmakta ve
içindeki sıvı duman olarak bacadan çıkmaktadır.

Digital sistemde ise böyle bir sorun olamamasına karşın raydan alınan elektrik farklı işlevlerde olmasına karşın ( Hız ayarı,
lambalar, ses, duman üreteci vb. ayrı ayrı çalışması)
Duman üreteci için gerekli olan 10 volt ve üstü ısının artmasını yarattığından duman üretec uzun kullanımda risk taşımaktadır.

İhsan Bey, bu konuda gerekli uyarıyı yapmış olduğundan süreyi dikkâtli kullanarak duman üreteci denemesini yapmış olduk.

Bu konuda yaşanmış tecrübeleri olan modelci arkadaşlarında görüşlerini önemle belirtmelerini rica ederim.

Elimizde var olan TCDD 45161 buharlı lokomotif modelinin arkasında yer alan karma bir katar oluşturduk

Model trenimizin fotoğraf ve videolarını izlemenize sunuyorum.















<iframe width="420" height="315" src="
" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="420" height="315" src="
el=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


« Son Düzenleme: Şubat 08, 2012, 08:22:55 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Mustafa Kaya

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 51
  • İleti: 38
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #92 : Şubat 07, 2012, 00:30:56 »
Merhaba Teoman Bey,

yapmış olduğunuz itinalı ve titiz çalışmalarınızı dikkat ile izlemekteyim ve lokomotifinizin son halini gerçekten çok güzel ve gerçeğinden farksız bir hale getirmişsiniz doğrusu pasif bir MTK üyesi olarak imrendim elinize sağlık umarım yakın zamanda buhar üreticinizdeki sorunuda giderirsiniz şimdiden lokomotifiniz ile bol eğlenceler dilerim darısı olmayanların başına.:)

Saygılar
Mustafa

Çevrimdışı Mustafa Kaya

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 51
  • İleti: 38
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #93 : Şubat 07, 2012, 00:58:21 »
Hallo Andreas,

so wie ich sehe du bist aus Östereich, ich gehe davon aus das du deutsch verstehst deswegen schreibe ich dir auf deutsch, deine Lokomotiv sieht auch wie Herr Teoman's Lokomotiv aus sieht es auch gut und realistich aus.

Ich wünsche dir viel erfolgreiche Tage mit deinem Lokomotive umzubauen.

Viel Spass und viele Grüsse aus İzmir.

Mustafa

Çevrimdışı Olympus

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 36
  • İleti: 18
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #94 : Şubat 08, 2012, 11:42:24 »
Hello Kemalomay, Ferda, Teoman, forum friends, Hallo Mustafa

Thank you for the comments, yes I will come someday to Istanbul.

Teoman, no I would like black-red wheels (as the photo),
and to the end I would like aging the loco…
I have see your loco trailer, your loco I also great!

Best greetings from
Beste Grüße aus          Vienna, Andy

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #95 : Şubat 08, 2012, 12:24:17 »
Teoman hocam , tam ben ,  sana   " senin loko henüz Türk lokosu olmadı " diye yazacaktım , birden Andy'nin gönderdiği resmi gördüm.

İşte karakteristik Türk lokosu bu , boyalar dökülmüş , pas yüzünden saclar kabarmış ve beni yıka , beni boya ,  diye ciyak ciyak bağıran yorgun , bitkin bir loko.

Şu lokomotifi iyice bir eskitip , şöyle perperişan bir hale getirsen de tadından yenmese.

Doğan kardeşim , benim elimdeki tüm lokolara eskitme uygulayacak , şu anda yaklaşık 12-13 tanesi bitti , pırıl pırıl bir lokomotif bana hiç cazip gelmiyor..
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #96 : Şubat 08, 2012, 22:37:13 »
Teoman beyden Buharlı filmler...






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #97 : Şubat 09, 2012, 07:08:56 »




Okan Bey, videoların aktarımı için zahmetlerinize çok teşekkürler.



Teoman hocam , tam ben ,  sana   " senin loko henüz Türk lokosu olmadı " diye yazacaktım , birden Andy'nin gönderdiği resmi gördüm.

İşte karakteristik Türk lokosu bu , boyalar dökülmüş , pas yüzünden saclar kabarmış ve beni yıka , beni boya ,  diye ciyak ciyak bağıran yorgun , bitkin bir loko.

Şu lokomotifi iyice bir eskitip , şöyle perperişan bir hale getirsen de tadından yenmese.

Doğan kardeşim , benim elimdeki tüm lokolara eskitme uygulayacak , şu anda yaklaşık 12-13 tanesi bitti , pırıl pırıl bir lokomotif bana hiç cazip gelmiyor..





Kemâl Bey, önerilerinizi mutlaka dikkâte alacağım.
Ancak!  çok aşırı eskitme yapma ile daha az eskitme yapma arasında kaldım.

Bu aralar TCDD’nin kullandığı 8F Churchill  buharlıları ile diğer buharlıların fotoğraflarını inceliyorum.
Kararım kesinleşince uygulamaya başlayacağım.

Örneğin: Aşağıdaki iki fotoğrafta yer alan 8F Churchhill’er gibi eskitme olabilir.








Aşağıdaki fotoğrafta yer alan 8F Churchill artık aşırı bir eskitme çalışmasına daha doğrusu tam anlamı ile hurda  lokomotif
görüntüsüne uygun çalışma için örnek alınabilinir.
Bu şekilde yapılacak çalışma ancak cesur yürekli bir modelcinin yapacağı bir çalışma olabilir.
Elindeki 8F model veya modellerine bir tane daha ekleyip, kurgusunda istasyon kenarında kaderine terk edilmiş  lokomotif
mizansenine çok uygun düşer.

 



Çevrimdışı oruc

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 312
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #98 : Şubat 09, 2012, 19:10:49 »
   
   Teoman Hocam,
   
    Anlatımın ve resimlerinle bu işin üniversitesi olsa çalışılıp ilk 5  te girilir.
    Ellerine sağlık .

    Eskitme kosunusunda benim düşüncem ilk resimdeki gibi biraz kirletme derecesinde olabiliır.
    Diğer resimdeki, dediğiniz gibi eskitmeyi aşıp hurdalık seviyesine geriyor.
    Çalışan lokolara bukadar eziyet yapmak yazık.

     

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #99 : Şubat 09, 2012, 20:59:30 »
Teoman hocam , senin resimlerdeki lokoların birisi pek temiz diğeri ise dediğin gibi hurda sınıfına katılmış , bence Andy'nin koyduğu resimdeki loko ikisinin ortası yani tam bir çilekeş Türk lokosu.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.