Haklısınız, yukarıda verdiğim şema da artı ile eksi yer değiştirdiğinde, lokomotifin ters yöne dönmesini engellemek içindi. Rayların kutbunu değiştirmek kolay, ancak aynı anda trafo yönünü de senkronize şekilde değiştirmek gerekiyor. Bunu trafodan elle yapmaya çalıştığımızda mutlaka birşeyleri kaçıracağız ve lokomotif ileri-geri hareketler yapacak, bu nedenle belki arkasındaki vagonları raydan çıkaracak vb.
Verdiğim devrede anahtar sayesinde ray kutupları ters döndüğü anda, trafo kutupları da ters çevriliyor ve loko hep düz gidiyor. Tren yarı otomatik şekilde (anahtarı iki defa değiştireceğiz) armuttaki seyrini tamamlıyor. Tam otomatik hale getirmek için "anahtar" yerine akıllı röleler ve "anahtarı el ile çevirme" yerine reed veya mekanik tetikleyici kullanılabilir.