Gönderen Konu: Bakım Çalışmaları  (Okunma sayısı 5215 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kerem CUMALI

  • Kerem CUMALI
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 54
  • İleti: 57
Bakım Çalışmaları
« : Aralık 19, 2009, 21:48:42 »
Başladığım yere geri döndüm,
88-89 lu yıllarda başlayan model tren sevdam, ne olduğunu bilmeden aldığım marka bağımsız loko, vagon, ray ve çeşitli aksesuarlar torbalara konulup kolilere tıkılarak giyilmeyen kıyafetler, kullanılmayan eşyalar ile birlikte dolapta yerlerini almıştı.
Diğer hobiler, bana göre daha dinamik gelen RC onroadlar, offroad lar, uçağı, helikopteri, denizaltısı, motosikleti bile sırası ile o dolapta nadide bir yer buldular kendilerine...
Dedim ya başladığım yere geri döndüm, belki de yaşın verdiği dinginlik ile trenlerin huzurlu dünyasında kaldığım yerden devam ediyorum.
Bugün bulduğum bir kolide, Lima loko, üç-beş vagonu ve rayları,  adını daha önce duymadığım PlayArt loko, vagonları ve pirinç rayları, hemzemini, garajı, köprüsü bir çok malzeme çıktı.

Bakım tezgahını kurdum, bizim emektarları aldım bakıma
sökülmeden önceki halleri  

ilk sıradaki elektrikli Lima mız


Üstündeki tek vidadan ayrılan şasi, içten vidalanmış aktif olmayan pantografı itina ile ayrıldı. Kuplör değişimi dişlilerin yağlanması, wd40 ile silinmesi, sonra tekerlekler temizlenerek yerine takılması.

Elektrik aksamının kontrol ve temizlenmesi yerine montajı

Biraz makyaj...


Sıradaki Lokomuz, PlayArt dizel


Şasinin iki yandan kanırtılarak ayrılması, ağırlığın sökülmesi

Motorun yerinden sökülmesi, dişlilerin yağlanması, kuplör bakımı ve değişimi, kopuk olan aydnlatmanın tamir ve kontrolu, wd40 ile komple temizlik

Bakım sonrası rayda kontrolları yapıldı, karşılarına geçildi bir fincan kahve içildi ;D

Çevrimdışı Eylem

  • Eylem
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 206
  • Eylemlerim devam edecektir....
    • GittiGidiyor Dükkan Satışlarım
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2009, 23:23:44 »
Afiyet olsun :)
Güzel çalışma yapmışsınız ellerinize sağlık..
Rafta kalan gözbebeği ürünleri arasıra da olsa bir elden geçirmek gerekli elbette.
Eylem Keskin

Çevrimdışı şafak

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 14
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2009, 16:08:43 »
Afiyet Olsun
Bakım konusunda daha fazla bilgiyede aslında ihtiyacım var
1 adet Bachmann bir adette Lima marka lokomotiflerimde temassızlık problemi var
Rayların üzerinde sürekli olarak elektrik kesintisi oluyor
üstlerinden bastırınca elektrik geliyor
birde patinaj lastiklerini nasıl değiştirebiliriz, bu lastikleri nereden temin edebiliriz bilginiz varmıdır?

Lokomotiflerin dişlileri ve diğer hangi parçaları ne tip bir yağ ile yağlanması gerekiyor
bu konularda da bilgi verebilirmisiniz

Teşekkürler

Çevrimdışı Kerem CUMALI

  • Kerem CUMALI
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 54
  • İleti: 57
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #3 : Aralık 21, 2009, 16:35:59 »
Ben bu konuda çok yeniyim ilk başta onu belirteyim, ne öğrendi isem forumdan öğreniyorum.
Bakım konusunda forumda detaylı bir yazı var onları uyguladım.
Temassızlık sorunu benim eski raylarda da vardı, çok ince zımpara ile rayları temizledim, ray bağlantıları da aynı şekilde temizlenip sıkıca monte ettim, lokomotifin tekerleklerinide temizleyince sorun kalmadı. Lastikler parça parça dağıldı benimde getittirmem lazım tanesi 1 tl gibi birşey, size siteyi özel mesaj atarım.
Dişlileri motosiklet zincirini yağladığım mobil sprey yağı ile yağladım elektik motoruna kaçırmadan siz yine de bunu referans almayın forum dan en doğru bilgiyi vereceklerdir.
Geri kalan temizlik belirttiğim gibi tozu fırça ile alındıktan sonra wd40 ile yapıldı. Pırılpırıl da oldu, şıkır şıkır da gidiyor ;D
ilk günkü gibi

kolay gelsin

Çevrimdışı şafak

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 14
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #4 : Aralık 21, 2009, 17:08:22 »
Teşekkürler

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2009, 17:37:20 »
Şafak bey öncelikle kolay gelsin.
rayları zımpara yerine bulaşık yıkamda kullanılan süngerin yeşil yeriyle temizlemeniz daha dogru olur.
zımparayı fazla kaçırırsanız rayda pürüz ve aşınma gibi sorunlar çıkar.
yaglamayı orginal firmaların yaglarıyla yapabileceginiz gibi makine - moto yaglarıylada yapabilirsiniz.
burda önemli olan yagın inceligi. birde motora ve elektirik aksamına kaçırılmaması.
patinaj lastigi çok gerekli değilse hiç aramayın çünkü tekerin boyunda ve birere bir aynı bulmak çok zor. özellikle eski modellerde.
ama elektronik tamircilerinde eski kaset çalarlar için boy boy lastikler satılıyor. ama her tekere uyanını bulmak gerçekden zor.

Çevrimdışı şafak

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 14
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #6 : Aralık 22, 2009, 15:28:06 »
Merhaba

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
lokonun patinaj lastikleri hem aşınmış hemde iyice yapışmış.Ancak tornavidayla kurcalarsam çıkar
o nedenle bende çıkartmaktan vazgeçtim
Aslında raylarımda oldukça iyi durumda,ama lokoların her ikiside çok eski.

Birde geçenlerde Analog ama DC bir loko aldım
IHC New Haven
Hornby digital ile loconun yönünü ve hızını istediğim gibi değiştirebiliyorum.Kitapçığında analoglarda yön ve hız değişikliği yapılamaz deniyor ama bende hızıda yönüde değişiyor.Sanırım voltaj artıp düştüğü için olsa gerek
Ayrıca loko çok düşük hızlarda gerçek diesel lokoya benzer sesler çıkartıyor.(Bende yanlış algılamış olabilirim fakat gerçekten hızlandıkça ve yavaşladıkça sesi değişiyor)
Gerçekten ilginç bir loko

Teşekkürler

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #7 : Aralık 22, 2009, 16:10:47 »
o ses motora sürekli elektirik akımı gitmesinden oluyor.
hornby digital kumandayla analog loko çalıştırabilirsiniz ama ileriye dönük lokoda sorunlar oluşur.
motor ısınıp yanabilir. kömürleri biter gibi sorunlar

Çevrimdışı şafak

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 14
Ynt: Bakım Çalışmaları
« Yanıtla #8 : Aralık 22, 2009, 16:20:21 »
Evet bu hiç aklıma gelmemişti
bilgiler için teşekkürler