Gönderen Konu: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak  (Okunma sayısı 4825 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« : Ocak 06, 2007, 23:42:49 »
Fleischmann'ın digital yapısı ve bileşenleri hakkında İngilizce detaylı açıklama bulunan bir web sitesi.

http://www.ontracks.co.uk/library_guides/109_guide_fleischmann_digital.htm

http://www.ontracks.co.uk/library_guides/17_guide_fleischmann_digital3.htm

http://www.ontracks.co.uk/library_guides/18_guide_fleischmann_digital4.htm

http://www.ontracks.co.uk/library_guides/16_guide_fleischmann_digital2.htm

Mevcut decoderlar 6 veya 8 pinli 6lar Nem 651, 8ler Nem652. Loko içindeki eğer Nem652 ise Hornby 8215 doğrudan takılabilir, eğer 6pinli ise ya Nem651 uyumlu bir decoder(bugün için Hornby olarak yok) yada kabloları soketten sökerek elle bağlantı yoluyla decoder takılabilir.

Bu arada aşağıdaki linkde de fiyatlar mevcut, Fleischmann decoderların 36 sterlin arasında olduğu görünüyor. Kumandaların fiyatları ise başka bir alem...

http://www.ontracks.co.uk/index.php?page=catalogue&cat=243&toplevel=243

6839 · TWIN-DECODER with 6-pole plug.
For FMZ and DCC as per NMRA standard.
For locomotives with 6-pole socket as per NEM 651 standard, i.e. for item no. 82 7320.
Maximum power rating: 600mA
Lead length: approx. 30mm
Especially designed for use with N gauge.

6846 · TWIN-DECODER with 6-pole plug.
For FMZ and DCC as per NMRA standard.
For locomotives with 6-pole socket as per NEM 651 standard, i.e. for item no. 4070. Installation will be made by your specialized trade.
Maximum power rating: 800mA
Lead length: approx. 20mm

69 6846 · TWIN-DECODER without plug.
For FMZ and DCC as per NMRA standard.
With 6 leads to convert D.C. locos without a fitted connector socket.
Maximum power rating: 800mA
Lead length: approx. 150mm

6847 · TWIN-DECODER with 6-pole plug.
For FMZ and DCC as per NMRA standard.
For locomotives with 6-pole socket as per NEM 651 standard, i.e. for item no. 4124.
Maximum power rating: 800mA
Lead length: approx. 80mm

6848 · TWIN-DECODER with 8-pole plug.
For FMZ and DCC as per NMRA standard.
For locomotives with 8-pole socket as per NEM 652 standard, i.e. for item no. 4460.
Maximum power rating: 800mA
Lead length: approx. 20mm

Çevrimdışı Haksan

  • Bülent Uzunkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANTALYA
  • Yaş: 62
  • İleti: 74
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #1 : Ocak 17, 2007, 19:34:21 »
Okan bey merhabalar.öncelikle yanıtlarınıza teşekkür ederim.bayağı aydınlatıcı oldu.Ama bilmediğim daha bir çok şey var.Soruları sıralıyayım:
1.bendeki fleischmann soket takılı iki lokomotifin katalogda nem651 e uygun olduğu yazıyor.daha doğrusu öyle olduğunu sanıyorum.6847 kodlu dekoderi takmamız gerektiğini yazıyor.yani altı bacaklı dekoder.ama fleıschmann ın 8 bacaklı dekoderide var kodu 6848 bu 6848 benim lokoya takılamazmı.takıldığını farzedersek hornby nin dijital kumandasıyla bu dekoderler  uyumlumu
2.diğer iki lokoda hiç soket yeri yok.bu lokolarada diijital dekoder takılabiliyormuş.ozaman soket yeri hiç olmadığından hornby nin veyahut bir başkasının dekoderi bu lokolarda çalışırmı?
3.Fleischmann kataloğunda 69 6846 kodlu bir dekoder daha var.6 bacaklı . halinde.NMRA Standart ında olduğu belirtilmiş.acaba bu dekoder hiç dekoder yeri olmayan lokolar içinmi
4.farzedelim dijital dekoderler ve kumandalar tamam.yine katalogda fleischmann lokolar ve vagonlarda kullanılan lambalarında dijital olanları ayrı kodlarda belirtilmiş.lokoların ve vagonların ampüllerini değiştirmek gerekirmi?
5.katalogda 6805 kodlu booster 6806 kodlu fmz coupler aletler var bunlar nedir?
6.önceki yanıtınızda dijital trafo yok demişsiniz ama katalogda 6811 kodlu dijital kontrol transformatör var.bunun için ne diyeceksiniz?

şimdilik bu kadar.Selamlar

Bülent

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2007, 21:42:23 »
Merhabalar, bildiğim kadarıyla yanıtları vermeye çalışacağım.

1.bendeki fleischmann soket takılı iki lokomotifin katalogda nem651 e uygun olduğu yazıyor.daha doğrusu öyle olduğunu sanıyorum.6847 kodlu dekoderi takmamız gerektiğini yazıyor.yani altı bacaklı dekoder.ama fleıschmann ın 8 bacaklı dekoderide var kodu 6848 bu 6848 benim lokoya takılamazmı.takıldığını farzedersek hornby nin dijital kumandasıyla bu dekoderler  uyumlumu

Eğer katalog 651 yazıyorssa ki Fleischman'ın çoğunluk HO lokomotifinde N soket kullanmışlar, sizin de 6 bacaklı bir decoder takmanız gerekli zaten 8 bacaklıyı buna takamazsınız. Hornby dijital kumandası ile 651 soketli decoder takılmış bir loko denemedik(ben bilmiyorum en azından) sadece beklenti olarak uyumlu olabileceğini söyleyebilirim  :(


2.diğer iki lokoda hiç soket yeri yok.bu lokolarada diijital dekoder takılabiliyormuş.ozaman soket yeri hiç olmadığından hornby nin veyahut bir başkasının dekoderi bu lokolarda çalışırmı?

Bugün Nedim bey 1976 bir limaya kablolarla uğraşarak decoder taktığını forumda paylaştı. Evet soket yoksa decoderı takabilirsiniz, motora ve lambalara giden elektriği decodera kablo ile iletmeli decoderdan motor ve lambalara elektrik gönderelisiniz. Diğer başlıklarda decoder kablo kodları görevlerini paylaştık, oradan yararlanabilirsiniz. Decoder'ın markası önemli değil, standart önemli NMRA. Soket de yoksa 6 bacaklı veya 8 bacaklı takabilirsiniz ama şu an en ucuz ve en kolay bulunabilecek seçenek Hornby diyebilirim(benim bildiğim).


3.Fleischmann kataloğunda 69 6846 kodlu bir dekoder daha var.6 bacaklı . halinde.NMRA Standart ında olduğu belirtilmiş.acaba bu dekoder hiç dekoder yeri olmayan lokolar içinmi

Eğer 6 bacaklı ise 6lık soket olan loko içindir ama kabloları sökerek soket olmayan lokoda da kullanabilirsiniz sanırım.

4.farzedelim dijital dekoderler ve kumandalar tamam.yine katalogda fleischmann lokolar ve vagonlarda kullanılan lambalarında dijital olanları ayrı kodlarda belirtilmiş.lokoların ve vagonların ampüllerini değiştirmek gerekirmi?

Katalogda görmüştüm ilgimi çekmişti ancak tam bilmiyorum, ingilizce katalogdan detaylı bakacağım
5.katalogda 6805 kodlu booster 6806 kodlu fmz coupler aletler var bunlar nedir?

bakacağım
6.önceki yanıtınızda dijital trafo yok demişsiniz ama katalogda 6811 kodlu dijital kontrol transformatör var.bunun için ne diyeceksiniz?

şimdi bir şey diyemedim bakayım.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2007, 23:28:06 »
Bülent bey diğer sorular için katalogdan alabildiğim bilgiler bunlar, ancak Fleischmann tarafında daha çekici kılan yeni bir şey yok.

4.farzedelim dijital dekoderler ve kumandalar tamam.yine katalogda fleischmann lokolar ve vagonlarda kullanılan lambalarında dijital olanları ayrı kodlarda belirtilmiş.lokoların ve vagonların ampüllerini değiştirmek gerekirmi?

Şöyle denmiş " For simultaneous operation of both digital and traditional DC vehicles, the bulbs of the DC vehicles should be replaced by the corresponding exchange bulbs for digital operation. "

Dikkatimi çeken normal ampuller için 14Volt denirken digitaller için 24volt denmiş.


5.katalogda 6805 kodlu booster 6806 kodlu fmz coupler aletler var bunlar nedir?

6805 için"FMZ-Booster For large layouts, or for lots of trains with interior lighting, it may be necessary to connect in one or more boosters, each with an FMZ-transformer # 6810, to ensure sufficent electrical power to each section in the layout!" denmiş anlaşılan yeterli elektrik sağlamak için ancak FMZ formatında çalışıyorsanız.

6806 için "The coupler necessary when running FMZ-DIGITAL and standart DC locomotives together in one circuit. The coupler is an intermediary joining the tracks with the digital control equipment and the standard DC transformer." denmiş. Açıkçası Fleischman DCC deneyimim olmadığı için tam anlayamadım. Ama aynı hatta decoder olmayan lokomotifleri çalıştırmak isterseniz gerekiyor diye yorumluyorum.


6.önceki yanıtınızda dijital trafo yok demişsiniz ama katalogda 6811 kodlu dijital kontrol transformatör var.bunun için ne diyeceksiniz?

Bunun ek bir özelliği olmadığını veya Twin Center için mecburi tutulan bir modeli olduğunu düşünüyorum, bir pazarlama tekniği gibi duruyor. Sonuçta 45VAlık bir transformer. Diğeri ile arasındaki fark gerilimde, bu 16.5V diğeri 14V, belki TWIN içindeki devre 16.5için uyarlanmış...

Çevrimdışı Haksan

  • Bülent Uzunkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANTALYA
  • Yaş: 62
  • İleti: 74
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2007, 11:50:35 »
Okan bey merhabalar yanıtlarınız için teşekkürler.Yukarıda Erkut bey in göndermiş olduğu ingilizce metinde özetle ne yazıyor biraz bilgi verebilirmisiniz.Malüm ben Yabancı dil özürlüyümde.Selamlar


Bülent

Çevrimdışı Haksan

  • Bülent Uzunkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANTALYA
  • Yaş: 62
  • İleti: 74
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #5 : Ocak 20, 2007, 14:11:47 »
Okan bey.Lokolara dijital dekoder takma konusunda bir fikrim var.Ne derece doğru onu bana siz söyleyeceksiniz.Diyelimki Fleischmann ın veyahut diğer bir markanın analog bir lokomotifi var ve bunda soket yeri dahi yok.Böyle bir lokoya Hornby nin veya Roco nun veyahut Piko nun dijital dekoderini takarsak hiç bir problem yaşamayız gibi geliyor.Nasıl Hornby-Lima-Atlas-Roco ve Piko lokolar ve dekoderler birbirleriyle uyumlu iseler o zaman Fleischmann lokoda uyumlu olacak diye düşünüyorum.Nedim bey in Life like lokoya dijital dekoder takıp çalıştırmasıda buna en güzel örnek değilmi?Bu konuda fikrinizi alabilirmiyim.Selamlar


Bülent

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #6 : Ocak 20, 2007, 18:07:30 »
Haklı olduğunuzu düşünüyorum Bülent bey. Digital decoder takılacak lokomotifin markası DC olduğu sürece önemli değil.

Önemli olan tek şey lokomotifin motorunun hareket için gerekli elektrik akımını doğrudan raylardan alırken, yapacağınız izolasyon veya modele göre motora giden kabloların decodera gönderilmesi, decoderın da motor süren kablolarının motora besleme olarak bağlanması. Eğer lokomotifin üst gövdesi ile şasi arasında decoderı fiziksel olarak sıkıştırabileceğiniz bir yer var ise kabloları düzenleyerek decoder takım işlemini yaparsınız.

Böylece sizin Fleischman lokonuz da içindeki Hornby digital decoder ile Hornby digital kumanda ile veya Piko dijital kumanda ile kullanılabilir hale gelecektir.

Bugün Nedim beyin Life-Likeı gördük çok güzel olmuş, darısı başınıza...

Çevrimdışı Haksan

  • Bülent Uzunkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANTALYA
  • Yaş: 62
  • İleti: 74
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #7 : Ocak 20, 2007, 19:34:18 »
İnşallah Okan bey.En kısa sürede dijitale geçeceğim.Bu arada Hornby-Roco-Piko dijital dekoderler ve dijital control panellerinden hangisini tavsiye edersin.Erkut bey in yazdığı İngilizce metnin kısaca bir özetinide verirsen sevinirim.Bu arada Nedim beyin dijitale çevirdiği Life-like lokomotifide ona ben satmıştım.Doğrusu imrendim lokoyu görünce.Güle güle kullanmak nasip etsin.Selamlar

Bülent

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2007, 23:02:11 »
Merhaba,

Roco dijital kumanda ben hiç kullanmadım, bilmiyorum, PIKO digi1i, Hornby'nin dijital kumandası gelmeden önce almıştım, memnunum bir sorunum yok.

Ancak elinizde hazır raylar, vagonlar ve lokomotifler varsa, decoderını takarak ve kumandasını alarak Hornby fiyat açısından da uygun olabilir. Ancak şunu söyleyebilirim bugün klüpte tekrar deneme fırsatım oldu, PIKO'nun uzaktan kumanda rahatlığı yanında Hornby kumandanın yetenekleri ve özellikle hızlanma gibi programlama fonksiyonları ile daha rahat, LCD ekran da ayrı bir kolaylık sağlıyor.

Decoder konusunda ise Hornby dışında bir seçenek pratikte yok diye düşünüyorum.  En azından fiyatlama olarak.

Erkut beyin ilettiğine gelince, aşağıda çevirmeye çalıştım. Ampül sorunuzun cevabı burada daha açık, ısınmayı önlemek için 14 yerine 24V ampüller dijitalde kullanılmış...

Fleischman lokomotiflerinden 80lerin başında almıştım ve deneyimim bunlarla ve yenileriyle sınırlı. Lokomotiifler ince bir metal tabaka ile kapatılmış plastik bir motor kapağına sahip. Eğer bu tip bir lokomotife sahipseniz yedek parçaya gerek duymadan dönüşüm yapabilirsiniz. Daha eski modeller ise yekpare metal motor kapaklı ve yedek parçaya gerek duyuyor veya motorun sol fırçasında fazlaca müdahaleye gerek duyuyor ki fazla deneyimim yok. Fleischmanı arayın yardımcı olurlar ancak İngilizce konuşabildiklerine emin değilim, Almanya'da arkadaşlarınız varsa yardımcı olabilirler. Metal motor kapağı yalıtkan bir kapak ile değiştirilebilir, bunun parça numarası 50 4750. Ben bunlardan hiç kullanmadım ancak yeni kapaklar için belirtilen yöntemlerin bu kapağın takılmasından sonra geçerli olacağını düşünüyorum.

Genel düşüncem Fleischmann lokomotiflerin DCCye çok sıcak olmadığı. Decoderın yerleştirilmesi için yeterli yer bulunca bile kablolar için yer bulunamayabilir. Örneğin BR55de lokomotif ve tenderı birleştiren bar üzerinde kabloların geçmesi için kanal var ama standart decoder kabloları ancak çıplak olarak sığabilir. Buradan geçirmek benim bir saatimi aldı. Ön lambaları bağlamak sıklıkla zor olur çünkü lokomotifin gövdesi şasiye sıkıca yerleşmiş durumda ve kabloyu öne çekmek için açıkça görünen herhangi bi yol yok, örneğin BR53 ve BR89. Bu durumda şöyle yapabilirsiniz, Aslında olabilir, Yeni lokolarda can veya open frame motor kullanılıyor ve herhangi bi problem yok. Aşağıdaki tartışma büyük round motor hakkındaki lokomotiflerin çoğunlu böyle. Ayrıca yeni lokomotifler 6 bacaklı sokete sahip ancak soket numaraları belli değil, etiketlenmemiş, yani decoder montajından önce bunların ne işe yaradıkları bulunmalı. 

Decoder montajında motorun iki fırçası şasi ve tekerleklerden izole edilmeli. Motor kapağı eski modellerde üç yeni modellerde dört parçaya ayrılıyor. Her durumda sağ taraftaki bölgeler sağ fırçayı, tutuyor ve kablo rayların bir tarafından elektrik alan süpürgelere bağlı. Bu iki bölge bir choke ile bağlı ki bunun çıkarılması gerekli. Bunu yaptığınızda sağ fırça izole edilmiş oluyor. Decoderın kırmızı kablısorunu süpürgelerden gelen kabloya bağlayın.
Turuncu kablo ise motorun sağ fırçasına elektrik veren bölgeye bağlanmalıdır.  (Böylece raydan elektrik kırmızı kablo ile decodera gidiyor, motorun sağ fırçasına da decoder kontrolünde turuncu kablo ile elektrik veriliyor)

Sol fırça ise biraz daha zor. Yeni lokomotiflerde fırça, sağ tarafta metal benzeri bir bölgede duruyor. Ayrıca motor bölümünü bir arada tutan sol vidanın motor kapağına değen bir 4. bölge var. Fleischman lokomotiflerinde şasi elektriği motora taşımak için kullanılcığı için motor kapağının bu iki bölgesi küçük bir metal çubukla birbirine bağlanmıştır. Sol altta olan bu parçanın kesilmesi gerekir. BR53 gibi azı modellerde bu parça boyalıdır. İnce ve keskin bir hobi bıçağı ile bu köprü bağlantıyı kesin böylece iki bölge izole edilmiş olur. Gri kabloyu fırçaya bağlı bölgeye lehimleyin ve siyah kabloyu da vidaya bağlayın. Lehimleme yapmadan önce bir oHMmetre ile fırçaların doğru bir şekilde izole olduğunu iki kez kontrol edin, emin olun.

Eski lokomotiflerde sağ taraftaki iki bölüm tek olur ve ayrıştırılmalıdır. Yine keskin bir hobi bıçağı ile 1mm genişliğinde bir kanalı kesin. Kanal sol frçanın, sağ ve sol kısmından motor kapağının boydan boya geçmelidir. Daha sonra sağ tarafta benzeri kesimlerle(bu bölümü detaya girmeden geçiyorum) tamamlayın, tekrar izolasyonu kontrol edin. Temelde bu kesmele motor kapağını yeni modellere benzetir. Çok fazla güç kullanmamaya dikkat edin yoksa motor kapağı kırılabilir. Motor kapağı üzerindekiler birbirine çok yakın olduğundan dekoder kablolarının üzerindeki izolasyonun çık fazla çıkartılması poblem yaratabilir.

Standart DCC kablo renkleri
Siyah: Motor kapağını şasiye bağlayan
Kırmızı : Fleischman kırmızı kablo
Turuncu: Sağ fırça
Gri Sol Fırça
Beyaz ön lamba
Sarı: Arka lamba

Lambalar şasiden izole olmadığı için mavi kabloyu kullanmayın. Bazı lokomotiflerde, DC kullanımda lamba(YÖN?) değişimini kolaylaştırmak için ampüllerin arkasında selen diskler bulunur. Bunların çıkartılması gerekir. Diğer bir yöntdem lambaları doğrudan süpürgelere bağlamak olabilir. Açıp, kapatılamazlar ancak montaj özellikle küçük lokomotiflerde daha kolay olur. örneğin BR53 ve BR89. Fleicshmann 24V ampuller sunuyor, lambaları fazla ısıtmamak için ben onları kullandım. Ayrıca tüm tekerleklerin temiz olduğu ve süpürgelerin doğru tekerleklere dokunduğuna emin olun.

Decoder olarak 1Amo herhangi bir decoder olabilir, ben dar yer olduğunda DZ123/DZ143 ve TCS T1 kullandım, TCS M1 de olabllir. Son ikisi bir yıl desteksiz garanti ile geliyor. Bunlar benim dijitale çevirdiğim lokolar: 24, 38.10, 50, 53, 55, 65, 86, 89, 91, 94, 141"



« Son Düzenleme: Ocak 20, 2007, 23:31:44 Gönderen: Obiwan »

Çevrimdışı Haksan

  • Bülent Uzunkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANTALYA
  • Yaş: 62
  • İleti: 74
Ynt: Fleischmann Digital hakkında güzel bir kaynak
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2007, 02:05:39 »
Teşekkürler Okan bey bu çeviri gerçekten çok aydınlatıcı oldu.Emeğinize sağlık.görüşmek üzere


Bülent