Teoman bey , lima yolcu vagonunun boji ve kuplör resimleri. bence ümitsiz gibi!
saygılar
Ümit bey, kuplörle ilgili incelemelerde bulundum.
Durum bence çözümlenebilir. Ancak, çözüm için Fleischmann
profi kuplörlerden temin etmenize bağlı.
Bendeki Lima vagonu incelemeye aldım. Elimde bulunan çeşitli yedek
kuplörlerden baktığıma göre bir çeşidi olabilir.
L biçimindeki fotoda görülen kuplör olabilir., Lima vagonun bojisiyle bütün verilmiş olan kuplör kesilip, vagonun alt kısmına yeni bir delik açılarak buraya, Flesischmann kuplör yerleştirilebilinir.
Fleischmann vagon kutularında birkaç seçenekli yedek kuplörler çıkıyor.
Belki sizde de vardır. Bendekiler belirttiğim gibi kutularadan çeşitli
şekillerde yedek olarak çıktılar. Bunları, Roco, Rivarossi ve Lima
lokomotiflere bağlantı çeşitleri olarak kullanıyorum.
Serhat bey, elinizde 3 ayrı tip vagon bulunmakta ve bunların bazı yerlerine boya yapmayı düşünüyorsunuz.
1- Fleischmann; ne renk ve hangi milliyete ait vagon olacak.
2- Roco; sadece bojileri boyamayı düşünüyorsunuz. Boji boyama konusunda bu sayfayı takip ettiğinizde ileriki günlerde 3 adet vagonun bojilerini boyayıp kirletme yapacağım. Anlatımlarımla ve fotolarla umarım yardımcı olabilirim.
3- Lima; bu vagonun aynı tipinden bende de var. İçini açmak için vagonun uç tarafından sağ ve sol yanlarından, parmaklarınızla pencereleri biraz içe bastırıp tavanı yukarıya doğru çekerseniz rahatlıkla açılrır. Dikkat etmeniz gereken önemli bir durum; çok fazla acele etmeden, pencere camlarının üzerindeki çıta gibi olan çıkıntıları ana gövdenin içine yavaşça bastırın, fazla basınç uygularsanız kırılabilir.
Bu vagonu da hangi renge boyamayı düşünüyorsunuz?
Lima vagonlara ışık sistemi yapmak biraz zordur. Raydan tekerlek yoluyla alacağınız elektrik için bojilere yeni bir düzen hazırlamanız gerekir.
Vagon tadilatımıza devam ediyoruz.
Tavan boyamaları:
Vogonularımızın tavan renkleri gövde rengiyle aynı yapılmış.
Biz tavan rengini metalik yapacağız. Genellikle yolcu vagonlarının
tavanları gri veya metalik renklerde olur.
Boyamadan önce pencere kısımlarını bantla kapatıyoruz. Boya atımında
camlara, boya kaçmasın diye.
Uygulayacağımız metalik renk öncesi, astar boya olarak, açık gri
rengi airbrushla atıyoruz.
3 vagonun tavanını astarladıktan sonra saç kurutmayla kurutup,
kontrolumuzu yapıyoruz.
Astar boya iyice kuruduktan sonra çelik rengi metalik boyamızı atıyoruz.
Aynı şekilde astar boya da yaptığımız gibi
Deneme amaçlı, tavanı bir vagona koyarak durum kontrolu yapıyoruz.
Tavanlarımızı iyice kuruması için bir kenara bırakıyoruz.Şimdi esas
vagonlarımıza ayrı bir özellik verecek TCDD yazısı işlemesini yapıyoruz.
Vagon gövdesinde bulunan SNCF yazısını silip yerine TCDD yazısını
düzgün bir şekilde yereleştirmek aynı zaman da diğer yazıları kaybetmemek
için kontrollu bantlama işlemi yapıyoruz.
Eczaneden aldığımız etil alkolü, kulak temizleme pamuğuyla SNCF
yazısı üzerine sürerek çıkarmaya çalışıyoruz.
Böylece SNCF yazısını temizlemiş oluyoruz. Ayrıca 1 ve 2 rakamları
da temizlenmiştir.
Vagonun ilk hali, Fransız demiryollarına ait SNCF 1. ve 2. sınf
olarak yapılmış yarım sarı çizgili görüntüsü (Bilindiği üzere vagonlarda 1. sınf olan yerler sarı çizgiyle belirtilir)
Biz vagonumuzu tek tip 1.sınf yapmayı düşündüğümüzden, tavan
altı gövde yanı tüm sarı şerit, gövde yanlarına 1 numaraları ve TCDD
yazısı sulu çıkartma yöntemiyle yapılmıştır.
Saygılar
Teoman Kardaşlar