Gönderen Konu: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?  (Okunma sayısı 26450 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Eisenbahner

  • Forum Üyesi
  • İleti: 8
Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« : Haziran 30, 2023, 15:22:32 »
Merhaba ben almanyadan demiryolu işçisiyim şu an izmirde yaşıyorum.  İzmir'den Çamlık'a giden eski demiryolu hattıyla ilgileniyorum.  Ne yazık ki, İzmir'den Çamlık'a giden eski güzergah hakkında internette herhangi bir kitap veya herhangi bir şey bulamıyorum.  Eski rotayı bisikletle sürmek mümkün mü?

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #1 : Haziran 30, 2023, 22:41:32 »
Merhaba , öncelikle foruma hoş geldiniz , sizin için aşağıya yazacağım linkteki facebook sayfasına üye olursanız eğer oranın yöneticisi Jimmy Cem arkadaşımız sorunuzu cevaplar.

https://www.facebook.com/groups/642876686560081/
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Eisenbahner

  • Forum Üyesi
  • İleti: 8
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2023, 20:35:00 »
 Merhaba, Facebook'um yok ve Facebook'u da kullanmak istemiyorum.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #3 : Temmuz 09, 2023, 21:33:35 »
             

                  Merhaba Eisenbahner.....


                  Yıllar önce bu forumda yazmayı bıraktım. Hatta üyeliğimin iptalini istedim ancak iptal etmediler. Eski dostum Kemal Omay beni telefonla arayarak bilgi rica ettiğinizi söyledi. Ben de durum daha zorlayıcı bir hal almadan bizzat kendim izah edeyim dedim....


                  Sorunuzun cevabına gelince.....


                  İzmir (Alsancak) den Selçuk a kadar olan hat 157 sene önce İngilizlerin inşaa ettiği güzergahtan aynı şekilde devam ediyor. Son 10-15 yıl içerisinde banliyö projesi içerisinde yapılan çift hat , sinyalizasyon sistemine uygun olarak istasyon yollarının uzatılması dışında fazla bir değişiklik yok. Bahsettiğiniz eski hat Selçuk- Çamlık arasında. Selçuk-Çamlık istasyonları arasındaki güzergah değişikliği konusunda farklı tarihler belirtilse de bu değişikliğin 1930 lu yıllar sonu 40 lı yıllar başında olduğu kesin. Alsancak-Aydın-Eğirdir hattını işleten İngiliz ORC (Ottoman Railway Company) 1935 yılında TCDD tarafından satın alınarak fesh ediliyor. Dolayısıyla 1935 ten itibaren bu hat TCDD ağına dahil edilmiş oluyor. Ancak İngiliz gabarisi küçük olduğu için Selçuk-Çamlık arasındaki tüneller sıkıntı oluşturuyor ve bunun üzerine güzergah değişikliğine gidiliyor. Güzergah değişikliği sonucunda  günümüzde halen kullanımda olan yeni hat eskisine göre 2372 metre uzuyor. Ayrıca Çamlık istasyonu eskisine göre 550-600 metre civarı güneye kayıyor. O tarihten sonra Çamlık eski istasyon alanı tamamen lokomotif deposu olarak kullanılmış. (Biliyorsunuz orası günümüzde açık hava buharlı lokomotifler müzesi). Günümüzde trenle Selçuk tan Çamlık a giderken eski hat tın izlerini çoğu yerde görmek mümkün. Eski güzergah üzerinde köprü mevcutmuş ve bugün o köprünün ayakları halen sağlam olarak duruyor. Ancak çoğu yerde toprak kayması ve benzer sebeplerden ötürü yürüyerek ve bisiklet ile o yol kat edilebilir mi? Tahminim çok zor... Ama denenebilir.... Umarım yardımcı olabilmişimdir......


                   Saygılar....


                   Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #4 : Temmuz 10, 2023, 04:50:46 »
Harika açıklama. Nefis bilgiler,
Teşekkürler

Çevrimdışı Eisenbahner

  • Forum Üyesi
  • İleti: 8
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #5 : Temmuz 10, 2023, 16:45:16 »
Bilgi için teşekkürler.  Neden burada Facebook'a sahip olmak ve bu foruma katılmak zorundasınız?  Peki ya Türk demiryolu tarihi ile ilgili literatür/kitaplar, bir şey var mı?  Türk demiryollarını konu alan bu kitap önümüzdeki yıl Almanya'da basılacak.  Türk Demiryolları hakkında bildiğim tek kitap bu.

Çevrimdışı Eisenbahner

  • Forum Üyesi
  • İleti: 8

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #7 : Temmuz 11, 2023, 20:25:39 »
Neden herkesin Facebook'a katılmak zorunda kaldığını bilemiyorum. Benim de yok mesela.
Ama şunun da farkındayım. Burada yazılan yazılar eskisine göre daha az insan tarafından okunuyor.
Ama ben burayı tekrar geri dönüp aramak için daha kalıcı buluyorum.
Benim yazdıklarımın linkini de, Kemal Omay sağolsun, Facebook'ta paylaşıyor.

TCDD'nin asıl lokomotifleri gibi elimdeki modellerin çoğunu da Almanya'dan temin eden biri için bu kitap çok çekici geldi.
Çıkınca mutlaka bir tane almak isterim. Takip edeceğim.

Haber verdiğin için teşekkür ederim. Bu haber bile burada olmak için güzel bir neden.

Özcan
 

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #8 : Temmuz 12, 2023, 10:59:01 »
EVET BENCEDE BURASI DAHA BİR BİZE ÖZEL VE DAHA AYRINTILI BİR MECRA İDİ

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Ynt: Demiryolu hattı İzmir Çamlık?
« Yanıtla #9 : Temmuz 13, 2023, 20:20:59 »
Ben bu forumu, yapılmış benzer çalışmaları bulabileceğim bir kütüphane gibi de görüyorum.
Hele Teoman Kardaşlar'ın yazıları ders niteliğinde. Hem bilgileniyor, hem de ilham alıyorum. Dönüp dönüp okuyorum.
Bir dönem yazılar içindeki resimlerin kaybolması biraz sıkıntı oldu. Doğru. Ama ona da çözüm üretildi.

Güncel olarak akıp giden bilgiler, buluşmalar ve haberler de bence önemli. 
Ama benim için bu forumun kaynak yanı daha kritik.
Selamlar,
Özcan