Gönderen Konu: Merhaba !  (Okunma sayısı 11746 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umutferhat

  • Forum Üyesi
  • Yer: İzmir
  • İleti: 2
Merhaba !
« : Haziran 09, 2021, 15:48:43 »
Merhaba herkese !
Uzun süredir tren ve lokomotiflere olan ilgim yeni yeni model tren ve lokomotiflere kaymaya başladı.İnternette gezinirken forumunuza rastladım üye oldum.Kabul ettiğiniz için teşekkür ederim.Elimde henüz bir tren veya set mevcut değil ama bir başlangıç olarak almak istemekteyim.Araştırma yapmaktayım.Model ve çeşit fazlalığı kafamı biraz karıştırmadı değil.Lakin gördüğüm kadarıyla Türkiye mağazalarında pek fazla çeşit ve model mevcut değil.Sanırım yurtdışından getirtmek gerekiyor.Ama o da Gümrük mevzuatı gereği biraz tuzluya kaçabilmekte.Yeni başlayan ve temel prensipleri öğrenmek ve bu hobinin bana katkılarını anlayabilmek adına bir starter set almak istiyorum.Siz deneyimli forumdaşların tavsiyelerini seve seve kabul eder , tekrar teşekkür ederim.

Çevrimdışı atlantis

  • Onur Özdemir
  • Global Moderator
  • Forum Üyesi
  • Yer: İzmir
  • Yaş: 44
  • İleti: 144
    • Truva Linux
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2021, 13:44:28 »
Selam. Hoşgeldiniz.
Hobiye yeni gireceğiniz için size tavsiyem kaliteli ürünlere yönelmeniz yönündedir. İkinci el olarak sahibinden de çok ürün var fakat yıpranmış üründen performans almanız mümkün olmayabilir. Bir de asıl önemli konu analog sistemlere mi yöneleceksiniz dijital sistemlere mi? Sesli ışıklı her türlü kontrolü sağlamak için dijital sistem lazım ama diğer türlü analog işinizi görür.
Ben rayları direk İngiltere'den sıfır alıyorum. Loko ve vagonda aldım ama onları Almanya'dan getirttim.

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 267
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2021, 21:38:09 »
Foruma ve bu hobiye hoş geldiniz. Öncelikle marka belirtmemekle birlikte başlangıç için alacağınız set veya lokomotifin analog dahi olsa ileride dijital sisteme geçme olasılığını da göz önünde bulundurarak dijitale uygun olmasına dikkat edin. Lokomotif motorları 5 kutuplu olan her model dijitale uygundur. Maalesef ülkemizde doğrudan ürün temin edeceğiniz çok fazla yer yok. Çoğunlukla ikinci el satışları takip etmenizi öneririm. Bir de alacağınız modellerin detay açısından doyurucu olması da göz zevkinize hitap edecektir. AC akım ve DC akım arasında da bir tercih yapmanız gerekecek. AC akım modeller çoğunlukla Maerklin tarafından üretilmektedir. DC sistemleri ise her markadan temin edebilirsiniz. Size şahsi tavsiyem fiyatının cazibesine kapılıp 2. elde vasat modellerle hayal kırıklığına uğramayın. Değerinde 2. el temiz modelleri takip etmek başlangıçta faydalı olacaktır.

Çevrimdışı umutferhat

  • Forum Üyesi
  • Yer: İzmir
  • İleti: 2
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #3 : Temmuz 12, 2021, 16:30:19 »
Tekrar Merhabalar ! Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.Öncelikli tercihim sıfır ürün almak.sıfır ürünlerde de dijitale yönelmeye niyetim var.Elbette bunun da bir maliyeti var ama zamana yayarak tren setlerini ve dekorları almayı düşünüyorum.Kafamı karıştıran AC ile DC arasındaki fark...Benim bildiğim Türkiye ve birçok Avrupa ülkesinde DC çıkışlı prizler bulunmakta.Yanlışım var ise düzeltin lütfen.AC alındığı vakit bunu DC`ye dönüştüren adaptör veya çevirici vb. bir parça mevcut mu ki Maerklin marka ürün aldığım vakit kullanabileyim?AC çıkışlı setlerde böyle bir adaptör var mıdır?Yoksa ayrı mı almak gerekir?Birde Maerklin marka lokomitiflerde altta uzunca bir parça var raylar arasına denk gelen.Elektriği sanırım bu raylar arasındaki noktalarda bu uzun iletken metal çubuk vasıtası ile alıyor.Ama diğer modellerde böyle birşey yok ,tekerleklerden alıyor sanırım diğer modeller.Ne farkları var?Neden böyle birşeye gerek duyuldu.Üstelik lokomotifin orjinalliği ve görünüşünü baltalıyor diye düşünüyorum.
Bu konularda yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #4 : Temmuz 21, 2021, 17:53:52 »
  Selamlar . bu link yardımcı olabilir   https://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2020.0

Çevrimdışı GOKHAN OZKAN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 732
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2021, 08:47:01 »
Hoşgeldiniz
G. ÖZKAN

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Ynt: Merhaba !
« Yanıtla #6 : Aralık 16, 2021, 04:32:55 »
Merhaba gruba hoşgeldiniz. Umarım keyifle hobinizle ilgilenirsiniz.

Eski analog Marklin lokomotiflerde AC motor bulunuyor idi. Bu lokomotifler bir dekoder aracılığı ile sayısal sisteme dönüştürüldüğünde motorun tipi önemini kaybediyor. Yeni sayısal Marklin modelleri direk DC motoru ile geliyor. Bu nedenle yeni nesil motorlarda pek fark olmayacaktır. Ancak iki sistem sayısal dünyada aynı noktaya gelse de, Marklin veya Marklin uyumlu tüm modeller analog dönemden kalma raydan elektrik alma sistemini devam ettiriyorlar. Yani her iki ray tek bir kutup, rayların ortasından çıkan iğne şeklindeki metal parçalar da diğer kutubu oluşturuyor. Bunlardan elektriği almak için de lokomotif altında sadece iğnelere değen sözünü ettiğiniz pabuç. Analog DC sistemlerinde ise her bir ray bir kutubu oluşturuyor. Ortada iğne yok.

İki sistemin de kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Marklin'in bir kutbu iğneler aracılığıyla ortadan alma sistemi, gerçek elektrikli trenlere benziyor. Yani tepedeki katener sistemi yerine rayların ortasındaki iğneler. Hatta tepeye de katener sistemi döşerseniz, aynı ray üzerinde iki ayrı lokomotifi iki ayrı kumandayla analog olarak yürütebilirsiniz (Biri iğnelerden, diğeri katenerden elektrik alan, raylar ikisinde de ortak). Lokomotiflerde ve vagonlarda iki tekerleğin birbirinden izole edilmesi gerekmiyor. Dezavantajı ise dünyada DC modelin daha yaygın kullanılması nedeniyle iğneli raylar ve Markline uyumlu modeller daha seyrek ve pahalı olabilir. Bir de gerçek trenlerde olmayan ray ortası iğneleri bazı modelcilerin gözüne gerçekçi gelmeyebilir.

DC'de iki ray iki ayrı kutup olunca ray döşemesi ve belli ray bölümlerine elektrik verilmesine dikkat etmek gerekiyor. Örneğin U şeklinde bir dönüş yapıp raya ters yönden makasla bağlanmak için izolatörlerle ray bölmelerini birbirinden ayırıp kutupların kısa devre yapmamasına çalışmalısınız. Çünkü dönüşün sonunda + ile - yer değiştirmek zorunda kalacaktır. Tekerlekler arası izolasyon kısa devre olmaması için gereklidir ve çok önemlidir. Avantajı hem rayları, hem de DC modelleri piyasada daha çok seçenekte bulabilirsiniz.

Bu arada şunu da belirtmekte fayda var. Aslında tüm bu yazıları HO ölçekte (1/87) trenlerle ilgileniyorsanız, okumalısınız. Çünkü model trenciler arasında (ve bu grupta) en yaygın ölçek budur.
Daha büyük veya daha küçük ölçekli modellerin tümü, iki ray iki ayrı kutup (HO'da DC denilen) prensibi ile çalışmaktadır.

Ne seçerseniz seçin, keyfiniz bol olsun.

Özcan Ertem