TCDD 1940 yılında Almanya M.A.N. Fabrikası’na , MT 5200 olarak sınıflandırılan 2 vagondan oluşan 6 ünite “Mototren” sipariş vermiştir.
120 km/s sürat yapan MT 5200’ler, her biri 480 HP 12 silindirli MAN dizel iki motorla ve yarım otomatik Mylius şanzımanla donatılmıştır.
A vagonunda 63 adet 2.sınıf koltuk, B vagonunda 24 adet 1.sınıf, 40 adet 2.sınıf koltuk olmak üzere toplam 127 koltuk bulunmaktadır.
MT 5201 (Fab.No: 139 179+139 180) ve MT 5202 (139 181+139 182), 1944 yılında Türkiye’ye teslim edilmiştir. Sadece TCDD’ye özgü üretilen mototrenlerimizin hizmetten alınma ve hurdaya çıkma tarihleri bilinmemekle birlikte 1960’lı yıllar muhtemeldir.
TCDD MT 5201
2.Dünya Savaşı’nın koşulları nedeniyle, TCDD’ye teslim edilmesi planlanan kalan 4 üniteden üçü Almanya’nın yanında yer alan Slovakya’ya verilmiş, bir ünite Almanya’da kalmıştır.
Slovakya Demiryolları’nda MT 5203 (Fab.No: 139 183+139184), MT 5205 (Fab.No: 139187+139 188), MT 5206 (Fab.No: 139 189+139 190), Alman Demiryolları’nda, MT 5204 (Fab.No: 139 185+139 186) Almanya'da kullanılmıştır.
Slovakya’da, 485-001, 485-002 ve 485-003 sayıları verilen mototrenlerden, 485-001 ve 485-002 savaştan sonra 1946 yılı başlarında Sovyet Rusya tarafından tazminat olarak alınmıştır.
Sovyet Rusya’da 1524 mm'lik ray aralığına uygun olarak kullanılmak üzere tadilat yapılmış, DP-11 ve DP-12 olarak sınıflandırılmış, Minsk-Vilnius-Riga güzergahında düzenli olarak kullanılmışlardır.
1964 yılında Demiryolları Bakanlığı Merkez Araştırma Enstitüsü, DP-11’e deneysel ve test amaçlı gaz türbinli helikopter motoru montaj etmiş ve projenin sonlanmasıyla DP-11 1974 yılında görevden alınmıştır. DP-12’nin sonu hakkında ise bir bilgi bulunmamaktadır.
DP-11 (Testten önce)
DP-11 (Testte)