Gönderen Konu: TCDD Otomotris  (Okunma sayısı 7452 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
TCDD Otomotris
« : Şubat 03, 2019, 18:51:54 »
Türkiye’de kullanılan ve hiçbir ülkede benzeri olmayan (TCDD 27001-27003) dizel ve TCDD 45001 sınıfı buharlı lokomotifler dışında yine Türkiye için üretilen buharlı demiryolu vagonu  (Steam Rail Car, Dampftriebwagen) olarak tanımlanan “Otomotris”’ler.  

Türkiye için, Almanya Esslingen Fabrikası tarafından üretilmiş, (Fab.No: 4238, 4239 ve 4240) ve 1932 yılında teslim edilmişlerdir.

İki yolcu vagonunun birleştirilmesi ve ana vagon üzerinde bulunan buhar kazan vasıtasıyla hareket eden  400 HP gücündeki  bu “Buharlı Vagonlar”,  1932-1955 yılları arasında Adana-Tarsus-Mersin hattında hizmet vermişlerdir.

TCDD’ye ait resmi.

[/url

[url=https://hizliresim.com/v6PkXr]









1955 yılı hurda hali



« Son Düzenleme: Şubat 03, 2019, 19:05:59 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2019, 20:44:23 »


Benzerine ait planı




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2019, 22:15:12 »





Alp Bey, merhaba.

Otomotrisler ile ilgili bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler.

Aşağıdaki linklerden ilki ''Kent ve Demiryolu''  sitesinde detaylı bilgiler verilmiş ikinci linkte ise İngiltere'de
üretilen Otomotrisleri içeren bilgiler bulunmaktadır.

Böyle ilginç ve bir o kadar da güzel konular paylaştığınız için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



http://kentvedemiryolu.com/once-buharli-otomotrisler-vardi/



http://britbahn.wikidot.com/dampftriebwagen#toc10


Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2019, 23:09:27 »
Teoman Bey merhaba.

Paylaşımınız ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Bu konuda http://www.trainsofturkey.com/uploads/Steam/TCDD_Otomotris_DieLokomotive.pdf linkinden biraz zahmetle dosyayı indirdim.

Ayrıca, çizimi bulunan bu linkten de faydalandım.

https://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/zz/e2zz_a41.html

Sevgi ve saygılarımla.

Çevrimdışı Arda Tırmaş

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 46
  • İleti: 264
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2019, 08:46:50 »
Otomotris ve 27 binlik gibi dünyada eşi olmayan lokomotiflerin değerinin bilinmeyerek hurda yapılması gerçekten çok üzücü, Tcdd de kullanılan her lokonun en azından bir örneğinin özenle korunup sergilenmesi gerekirdi

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2019, 22:21:02 »
Muhteşem bir alet , bunun Türkiye de çalışmış olması inanılmaz bir şey.

Şunun çalışan bir modeli için neler verirdim neler...………………….

Bilgilendirme için çok teşekkürler Alp bey.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: TCDD Otomotris
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2019, 21:19:18 »
Otomotris ve 27 binlik gibi dünyada eşi olmayan lokomotiflerin değerinin bilinmeyerek hurda yapılması gerçekten çok üzücü, Tcdd de kullanılan her lokonun en azından bir örneğinin özenle korunup sergilenmesi gerekirdi

Arda Bey, size aynen katılıyorum. Evimizde bozulan bir eşyayı atmaya kıyamazken, bu nadir lokomotiflerimize kıymışız.

Muhteşem bir alet , bunun Türkiye de çalışmış olması inanılmaz bir şey.

Şunun çalışan bir modeli için neler verirdim neler...………………….

Bilgilendirme için çok teşekkürler Alp bey.



Kemal Bey, bende teşekkür ederim. Bu model de sizin için.